Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś czytałem artykuł o właśnie tankowaniu 95 i 98 - okazało sie że róznice były tylko w przypadku z silnikamu typu FSI oraz silników z turbo. W przypadku zwykłych jednostek benzynowych nie ma potrzeby tankować 98 - czhyba ze dla własnej przyjemności. Wg. instrukcji do naszych beemek możemy lać nawet 91 oktanową, czyli 95 jest optymalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test był fajny ale chyba w 5th gear

wzięli 3 auta na porównanie i 3 rodzaje paliwa

95, 98 i sportowe

okazało sie ze tylko silniki przystosowane do stosowania paliwa wysokiej jakosci odczuwają zmiany

tam chyba była subarynka wrx sti

i była roznica kilku BHP na kazdym paliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w służbowej Skodzie Fabiance 1.2 lałem bak 95 i bak 98 dla wyczucia roznicy a wiec roznicy w przyspieszeniu nie widziałem ( bo ta skoda nie przyspieszala :D ) v-max jak było 140 na 95 tak 140 bylo na 98 jedyna roznica chyba to byla w zrywnosci auta .. nie potrafie tego udowodnic.. ale takie moje odczucia ze ona chetniej kołami kopała. A i tak po słuzbie przesiadałem sie w Scorpio 2.0 DOHC albo e36 1.8 115KM to wydawalo mi sie ze te samochody zaraz sie uniosa do gory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przy stosowaniu paliwa wyżej oktanowego podobno magą wystąpić objawy spalania stukowego - ale przy 98 tego napewno jeszcze nie będzie.

panie kolego

na odwrót

im wiecej oktanów tym mniejsze ryzyko spalania stukowego

dlatego w sportach motorowych stosuje się paliwo wysokooktanowe zeby praca nastepowała w moencie obliczonym a nie wczesniej

bo te silniki na pewno pracuja na baaaardzo wysokich temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panie kolego

na odwrót

im wiecej oktanów tym mniejsze ryzyko spalania stukowego

dlatego w sportach motorowych stosuje się paliwo wysokooktanowe zeby praca nastepowała w moencie obliczonym a nie wczesniej

bo te silniki na pewno pracuja na baaaardzo wysokich temperaturach

Dokładnie tak jest... wbrew pozorom im mniej oktanów tym "mocniejsze" paliwo ale też większe ryzyko spalania stukowego które jest bardzo niepożądane dla silnika. kompy na silnikach potrafią rozpoznać spalanie stukowe i je skorygować ale zmniejszają moc. Dlatego pozornie może się wydawać że mamy większą moc na 98. Kończąc 98 jest bezpieczniejsze dla silnika niż 95 dlatego ja nie zatankuje innego paliwa.

P.S. Paliwa na shellu oznaczone V-power są dodatkowo dotleniane, przez co odczuwamy większą moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada jest prosta, nie wolno wlewać paliwa o niższej liczbie oktanowej niz podaje instrukcja. Tak więc wszystko zależy od samochodu. Nowoczesne silniki potrafia dostosować się do liczby oktanowej paliwa i wówczas jeżdżą lepiej na paliwach 98oktanowych. Silnik który tego nie potrafi a jest przystosowany do Pb95, będzie jeździł na Pb98 ale jedynym skutkiem będzie zwiększone spalanie, ze względu na niższą wartość energetyczna paliwa Pb98.

Ja latam na Pb95 ale czasem zalewam V-Powera, ze wzgledu na dodatki czyszczące układ paliwowy no i dla dobrego samopoczucia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o takim teście,jaki robił, pisał bodajże woz i wyszła mu przewaga 95 o ile dobrze pamiętam

Moze byla przewaga, ale prawdopodobnie w portfelu :)

Ja leje 95. Zreszta nie wiem czy nie bedzie pisalo jakie paliwo powinno sie lac? Z tego co pamietam ja mam u siebie zeby lac 95. Zreszta, wydaje mi sie ze 95 jest na tyle lepsze, ze nie jest takie suche jak 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje 98 juz od dluzszego czasu. Moje wniosku po tym czasie sa nastepujace, na 95 zdarzalo sie ze zafalowal mi obrotami natomiast na 98 czegos takiego nie uswiadczylem jesscze. Kolejna sprawa to faktycznie troszke wiecej benzyny mi wciaga na 98. Nastpnie, moze to byc tylko marketing ale wydaje mi sie ze na wyzszych obrotach 4tys i w gore lepiej jedzie. Taka jest moja historia z 98 i nie zamierzam tankowac innego, no chyba ze jeszcze wyzej ale narazie cena wieksza niz 5 zl to lekka przesada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leje w PL 95 zawsze bo roznicy miedzy 95 i 98 i tak nie czuje, za to:

- zalanie w Niemczech: dystans na zbiorniku miedzy 780 a 840, spalanie srednie bywa nawet o 1,5 litra nizsze niz na paliwie Polskim

- zalanie w Polsce: dystans na zbiorniku 640-680 (raz jeden zdarzylo sie 840 po zalaniu na podrzednej stacji w bieszczadach...)

W Niemcowni leje najczesciej na OMV, w Polsce na Shellu.

Czyli cos jest na rzeczy:)

Pare razy zalalem V-Powerem - auto wydawalo sie minimalnie zwawsze, ale jakos bardzo odczuwalne to dla mnie nie bylo. Stad tez - po co mam przeplacac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystans podany z kompa po zalaniu po korek. Zbiornik mam 70 litrow. Przejechac sie na zbiorniku u mnie daje realnie miedzy 500 a 850, wliczajac w to rezerwe - dolna wartosc jesli w wiekszosci po miescie, gorna jesli smigam po autostradzie z w miare rozsadna predkoscia (max 140-150, czyli tak jak najczesciej). Po trasie swoim tempem jesli nie spieszy mi sie mam srednie spalanie w granicach 8 litrow, w miescie podbijam pod 14 czasami (zalezy jak korki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...