Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie, wreszcie dzisiaj dowiedzialem sie co nie tak z moim ukladem wydechowym, wiec pomyslalem ze napisze tutaj zeby kazdy mogl to wziac pod uwage zanim zaznie grzebac w swoim wydechu...

Jakis czas temu zainwestowalem w robiony na zamowienie uklad wydechowy w mojej 540. Clay uklad naprawde ladnie zrobiony, katy sprzedane, srodkowego nie ma, i na koncu przelotowy supersprint dedykowany do 3.0 V8 (skoro nie ma kata to zawsze lepiej od troche mniejszej pojemnisci pomyslalem..). Po zalozeniu - masakra! Samochod wydawalo mi sie od razu ze chodzil gorzej. Na wolnych obrotach ok, ale po przekroczeniu jakies 3tys obrotow, zaczal pierdziec (uklad wydechowy, nie kierowca). Chodzil tak jakby chodzil na 3 gary. Jakis absolutny sajgon!

Dzisiaj widzialem sie z Brodeerem (kupilem od niego tlumik do 328) i soboe pogadalismy o wydechach. Mowi, ze mial dokladnie to samo. Zalozyl uklad wydechowy do swojej 328i coupejki. Katy wyciete, srodkowy wywalony i na samym koncu przelotowy. Mowi ze absolutny kibel. No i zaczal ta sama spiewke, przy obrotach okolo 3000 zaczal mu dziwnie chodzic, wogole samochod sie nie zbieral (jakbym slyszal swoja historie). Tylko ze on schamowal swoj samochod po modach. UWAGA: ciut KM mniej i 50Nm mu spadlo!!. Jakis dramat...

Znalazl jakiegos magika pod wrockiem ktory jest zortientowany i ktory od samego poczatku mowil mu ze musi byc tlumik srodkowy. Ogolnie chodzi o to, ze jak wywalony jest kat (a wiekszosc katy wyciaga), to musi byc tlumik rozprezajacy (czyli srodkowy). Ten taki dziwny pierdzacy dziek ktory slysze u siebie powyzej 3000 obrotow to spaliny ktore nie wylatuja bez oporu tylko obijaja sie wewnatrz uklady wydechowego.

To dokladnie taka sama rada jaka przekazal mi Mordulec na torze. mowil, ze rozmawial z jakims gosciem ktory mial 5er V8 ktora chodzila bajecznie. Jedynie co mial tam zrobione to brak kata, tlumik srodkowy i rury od srodkowego do konca.

A wiec rada. Ja wiem ze juz napewno nie bede podchiodzil taka lekka reka do uklady wydechowego (nigdy jeszcze nie mialem tak jak w tej 540, w poprzednich zawsze mialem tlumiki srodkowe zamiast kata..), wiec zanim bedziecie sie brali za sporowy uklad wydechowy zaprojektowany na kanapie przy browarze to zastanowcie sie, a noz widelec zaoszczedzicie sobie troche gotowki. Z tego co widze to zasada prosta:

WYCINASZ KATA - ZAKLADAJ TLUMIK SRODKOWY!!!!

Dotyczy to wolnossacych, nie turbo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przerabialem ten temat w skuterze tlumik kosztuje ok 700zl ale ma w srodku specialne komory ktore sprezaja spaliny w tym momecie robi se wieksze cisnienie na tloku i skuter dzieki takiemu tlumikowi ma ok 5km wiecej Ale to tak poza tematem :) A W Twojim pryzpadku Zadzialalo to na odwrot Nie wstawiaj srodkowego tlumika tylko turbo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wyciete katalizatory a w ich miejsce wspawane 2 małe tłumiki , gabarytowo zbliżone do katalizatorów , potem mam seryjny srodkowy deko juz skorodowany i koncowy seryjny z kwasówki praktycznie w idealnym stanie i wszystko brzmi w miare jak przystało na V8 , ale najlepsze efekty można uzyskać tak jak zrobił Karol w Gostyniu w E34 540i , jesli dobrze pamietam miał tylko srodkowy tłumik i zamiast koncowego wyprowadzone rurki ...... brzmiało rewelacyjnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to ze gdybys sie mial byawic w jakis sportowy ukald wydechowy, to nie idz w klimat ze wywalasz katy, srodkowy i koncowy. Koncowy najmniej wazny, ale srodkowy w sytuacji kiedy nie ma katow spelnia dosc wazna funkcje, a mianowicie wytwarza cisnienie w ukladzie wyddechowym takie, ktore optymalnie pomaga zeby spaliny wyszly z ukladu wydechowego jak nalezy. Ja nie mam katow ani srodkowego i koncowy przelot. Samochod jest zamulony, uklad jest luzny jak mokra skarpeta. Jutro bede moze jechal po srodkowy oryginal do e34 540 i po zalozeniu mysle ze juz bedzie zupelnie inna bajka. Jesli ktos by chcial zobaczyc na zywo co moze zrobic zle dobrany uklad wydechowy to zapraszam, po przekroczeniu 3 tysiecy obrotow bedziecie dokladnie wiedzieli o co mi chodzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu, zapraszam :) ale daj znac jakos wczesniej, bo teraz przez dwa tygodnie bede raczej w domu siedzial i mdlal jak trzeba bedzie pampers przebrac :)

Co do katow to ie wiem jak w 525, ale ja sondy mialem przed katami. Zerknij od spodu na jakiej wysokosci masz, ale jezeli przed, to mozesz smialo wywalac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj widzialem sie z Brodeerem (kupilem od niego tlumik do 328) i soboe pogadalismy o wydechach. Mowi, ze mial dokladnie to samo. Zalozyl uklad wydechowy do swojej 328i coupejki. Katy wyciete, srodkowy wywalony i na samym koncu przelotowy. Mowi ze absolutny kibel. No i zaczal ta sama spiewke, przy obrotach okolo 3000 zaczal mu dziwnie chodzic, wogole samochod sie nie zbieral (jakbym slyszal swoja historie). Tylko ze on schamowal swoj samochod po modach. UWAGA: ciut KM mniej i 50Nm mu spadlo!!. Jakis dramat...

Tak bylo, pogadali sobie ;) a ja od dluzszego czasu poszukiwalem seryjnego ukladu srodkowego do 328i. Wreszcie udalo mi sie dorwac seryjny, caly, niepociety uklad srodkowy i do tego w przystepnej cenie. Na dniach mam zamiar to zalozyc i podziele sie wrazeniami ;) ale mysle ze bedzie duzo lepiej. Zreszta katalizatory 328 sa metalowe, wiec nie krusza sie i nie zapychaja jak ceramiczne. Do tego sportowe katalizatory aftermarketowe sa wlasnie metalowe, wiec nie wiem co mnie podkusilo do ich wyciecia :P do tego wycielem te 2 male tlumiki srodkowe, dzieki czemu uzyskalem piekny, metaliczny rezonans niczym z trabanta ;)

kat3oz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i własnie o te małe tłumiki chodzi , u mnie katów nie ma ale w ich miejsce zostały wspawane własnie takie tłumiki jak Broder wrzucił na fotce , nastepnie jest seryjny środkowy i seryjny końcowy efekt na hamowni 204KM (218KM fabryka) natomiast niutonów 298Nm (290Nm fabryka) jak na pełnoletnią bume to całkiem przyzwoicie wyszło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, chcialbym zakonczyc ten temat malym info. Tzn, raczej potwierdzajacym. Zalozylem srodkowy oryginalny od m60b40. Cisnienie w ukladzie wrocilo, jezdzi sie zupelnie inaczej, po prostu chodzi jak V8. Dzisiaj zalozylem zeby sprobowac (ciekawosc mnie brala) ten dedykowany supersprinta do bmw V8. Zupelnie inna bajka! Wlasnie o taki dzwiek mi chodzilo, nie za glosno, nie za cicho. Ale zdecydowanie potwierdzam, nie lekcewazcie swojego srodkowego tlumika. Ja wiem napewno ze juz nigdy nie bede wywalal. Czlowiek sie stale uczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec zalozylem uklad srodkowy do siebie i powiem ze to jest inne auto :D moment obrotowy zdecydowanie wiekszy i duzo wczesniej - ciagnie od dolu, bez podcinania sprzeglem bez problemu leci bokiem :D Poza tym wlasnie wyszly uszkodzone chyba sworznie, bo jak przyspieszam przod leci w gore i jak opada to cos stuka :/ z jednej strony zle, bo wyszla usterka, z drugiej strony podoba mi sie sposob w jaki sie ukazala :D

aaa i zdecydowanie ladniejszy dziwek, teraz slychac ze to wieksza pojemnosc, a nie 1,6 z przelotem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tekst z driftforum jesli chodzi o kombinacjach przy wydechach. Koles ktory wrzucil do swojej e30 m52b28 i zrobil przelot. Rowniez zamulilo go i hamowal samochod na swoim wydechu i na wydechu ori. Zresztam, wklejam caly tekst:

Ja w swoim silniku m52 zrobiłem wydech bez obliczeń i powiem, że była lipa. Puz mnie przed tym ostrzegał, ale wiecie jak jest chciałem trochę kasy zaoszczędzić. Za namową Puza kupiłem ori wydech od e36 328. Oni mi go montowali przy okazji robienia zawiasu w e30.

Silnik seria:

Mój wydech 172km 242nm

Ori e36 201km i 290nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

a co zrobić z katem przy 1,8 on jest w jednej obódowie z tłumikiem środkowym

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=18_0151&hg=18&fg=05

zależy mi na momęcie i na dzwięku

jedyne co przychodzi mi do głowy to przeciąć kata wybebeszyć i zaspawać ale zastanawiam się czy dzwięk nie bd metaliczny czy coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zrobić z katem przy 1,8 on jest w jednej obódowie z tłumikiem środkowym

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=18_0151&hg=18&fg=05

zależy mi na momęcie i na dzwięku

jedyne co przychodzi mi do głowy to przeciąć kata wybebeszyć i zaspawać ale zastanawiam się czy dzwięk nie bd metaliczny czy coś

co prawda inny silnik ale ja mam wyciete katy i dzwiek jest troche metaliczny, co bardzo mi odpowiada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...