woz Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Panie i Panowie, wreszcie dzisiaj dowiedzialem sie co nie tak z moim ukladem wydechowym, wiec pomyslalem ze napisze tutaj zeby kazdy mogl to wziac pod uwage zanim zaznie grzebac w swoim wydechu... Jakis czas temu zainwestowalem w robiony na zamowienie uklad wydechowy w mojej 540. Clay uklad naprawde ladnie zrobiony, katy sprzedane, srodkowego nie ma, i na koncu przelotowy supersprint dedykowany do 3.0 V8 (skoro nie ma kata to zawsze lepiej od troche mniejszej pojemnisci pomyslalem..). Po zalozeniu - masakra! Samochod wydawalo mi sie od razu ze chodzil gorzej. Na wolnych obrotach ok, ale po przekroczeniu jakies 3tys obrotow, zaczal pierdziec (uklad wydechowy, nie kierowca). Chodzil tak jakby chodzil na 3 gary. Jakis absolutny sajgon! Dzisiaj widzialem sie z Brodeerem (kupilem od niego tlumik do 328) i soboe pogadalismy o wydechach. Mowi, ze mial dokladnie to samo. Zalozyl uklad wydechowy do swojej 328i coupejki. Katy wyciete, srodkowy wywalony i na samym koncu przelotowy. Mowi ze absolutny kibel. No i zaczal ta sama spiewke, przy obrotach okolo 3000 zaczal mu dziwnie chodzic, wogole samochod sie nie zbieral (jakbym slyszal swoja historie). Tylko ze on schamowal swoj samochod po modach. UWAGA: ciut KM mniej i 50Nm mu spadlo!!. Jakis dramat... Znalazl jakiegos magika pod wrockiem ktory jest zortientowany i ktory od samego poczatku mowil mu ze musi byc tlumik srodkowy. Ogolnie chodzi o to, ze jak wywalony jest kat (a wiekszosc katy wyciaga), to musi byc tlumik rozprezajacy (czyli srodkowy). Ten taki dziwny pierdzacy dziek ktory slysze u siebie powyzej 3000 obrotow to spaliny ktore nie wylatuja bez oporu tylko obijaja sie wewnatrz uklady wydechowego. To dokladnie taka sama rada jaka przekazal mi Mordulec na torze. mowil, ze rozmawial z jakims gosciem ktory mial 5er V8 ktora chodzila bajecznie. Jedynie co mial tam zrobione to brak kata, tlumik srodkowy i rury od srodkowego do konca. A wiec rada. Ja wiem ze juz napewno nie bede podchiodzil taka lekka reka do uklady wydechowego (nigdy jeszcze nie mialem tak jak w tej 540, w poprzednich zawsze mialem tlumiki srodkowe zamiast kata..), wiec zanim bedziecie sie brali za sporowy uklad wydechowy zaprojektowany na kanapie przy browarze to zastanowcie sie, a noz widelec zaoszczedzicie sobie troche gotowki. Z tego co widze to zasada prosta: WYCINASZ KATA - ZAKLADAJ TLUMIK SRODKOWY!!!! Dotyczy to wolnossacych, nie turbo.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Ostatnio przerabialem ten temat w skuterze tlumik kosztuje ok 700zl ale ma w srodku specialne komory ktore sprezaja spaliny w tym momecie robi se wieksze cisnienie na tloku i skuter dzieki takiemu tlumikowi ma ok 5km wiecej Ale to tak poza tematem A W Twojim pryzpadku Zadzialalo to na odwrot Nie wstawiaj srodkowego tlumika tylko turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 wiem że w m20 to standart jak sie wytnie katy trzeba wstawić środkowy, przerabiałem w 2 autach osobiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 czyli jak?? w to miejsce gdzie były katy wstawić tłumik środkowy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 raczej nie wstawisz w miejsce kata tlummikbo jest napewno o wiele wiekszy od kata najlepiej podjedz do jakigos dobrego tlumikarza ktory doradzi ci jaki duzy ma byc ten lumik i w ktorym miejscu ulokowac go zeby bylo dobre sprezanie spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 10 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Mysle ze najlepsza opcja jest srodkowy od silnika ktory posiadasz. Fabryka zaprojektowala go tak, by pasowal idealnie do wlasciwosci twojego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 bo układ wydechowy, jak i dolotowy jest specjalnie projektowany pod silnik, pojemność, długość itd więc każde proste zmiany przyniosą tylko stratę, to normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 Ja mam wyciete katalizatory a w ich miejsce wspawane 2 małe tłumiki , gabarytowo zbliżone do katalizatorów , potem mam seryjny srodkowy deko juz skorodowany i koncowy seryjny z kwasówki praktycznie w idealnym stanie i wszystko brzmi w miare jak przystało na V8 , ale najlepsze efekty można uzyskać tak jak zrobił Karol w Gostyniu w E34 540i , jesli dobrze pamietam miał tylko srodkowy tłumik i zamiast koncowego wyprowadzone rurki ...... brzmiało rewelacyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 nie kumam ... mam srodkowy katy i koncowy i co ? mam wyciac katy i zostawic srodkowy i koncowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 10 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 chodzi o to ze gdybys sie mial byawic w jakis sportowy ukald wydechowy, to nie idz w klimat ze wywalasz katy, srodkowy i koncowy. Koncowy najmniej wazny, ale srodkowy w sytuacji kiedy nie ma katow spelnia dosc wazna funkcje, a mianowicie wytwarza cisnienie w ukladzie wyddechowym takie, ktore optymalnie pomaga zeby spaliny wyszly z ukladu wydechowego jak nalezy. Ja nie mam katow ani srodkowego i koncowy przelot. Samochod jest zamulony, uklad jest luzny jak mokra skarpeta. Jutro bede moze jechal po srodkowy oryginal do e34 540 i po zalozeniu mysle ze juz bedzie zupelnie inna bajka. Jesli ktos by chcial zobaczyc na zywo co moze zrobic zle dobrany uklad wydechowy to zapraszam, po przekroczeniu 3 tysiecy obrotow bedziecie dokladnie wiedzieli o co mi chodzi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 14 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 ja bym chetnie zobaczyl twoja nowa e34 nie widzialem jeszcze ja myslalem o wycieciu samych katów zostawic srodek i koniec tylko boje sie o spalanie bo tam te sondy itp.. brr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 14 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 nie ma problemu, zapraszam ale daj znac jakos wczesniej, bo teraz przez dwa tygodnie bede raczej w domu siedzial i mdlal jak trzeba bedzie pampers przebrac Co do katow to ie wiem jak w 525, ale ja sondy mialem przed katami. Zerknij od spodu na jakiej wysokosci masz, ale jezeli przed, to mozesz smialo wywalac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 14 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Września 2010 a to podjade moze jutro jak starczy mi czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 15 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 Wyglada na to jakby u ciebie sonda (na rysunku nr 20) byly przed katem. Rysunek wydechu z 95 rocznika 525i M50: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 15 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 tylko ja mam 92 rok kiedys przy okazji lookne pod autko i jak bedzie przed to wytne a jak znajde chwilke to dam znac i zobacze tą twoja bestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Dzisiaj widzialem sie z Brodeerem (kupilem od niego tlumik do 328) i soboe pogadalismy o wydechach. Mowi, ze mial dokladnie to samo. Zalozyl uklad wydechowy do swojej 328i coupejki. Katy wyciete, srodkowy wywalony i na samym koncu przelotowy. Mowi ze absolutny kibel. No i zaczal ta sama spiewke, przy obrotach okolo 3000 zaczal mu dziwnie chodzic, wogole samochod sie nie zbieral (jakbym slyszal swoja historie). Tylko ze on schamowal swoj samochod po modach. UWAGA: ciut KM mniej i 50Nm mu spadlo!!. Jakis dramat... Tak bylo, pogadali sobie a ja od dluzszego czasu poszukiwalem seryjnego ukladu srodkowego do 328i. Wreszcie udalo mi sie dorwac seryjny, caly, niepociety uklad srodkowy i do tego w przystepnej cenie. Na dniach mam zamiar to zalozyc i podziele sie wrazeniami ale mysle ze bedzie duzo lepiej. Zreszta katalizatory 328 sa metalowe, wiec nie krusza sie i nie zapychaja jak ceramiczne. Do tego sportowe katalizatory aftermarketowe sa wlasnie metalowe, wiec nie wiem co mnie podkusilo do ich wyciecia do tego wycielem te 2 male tlumiki srodkowe, dzieki czemu uzyskalem piekny, metaliczny rezonans niczym z trabanta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 No i własnie o te małe tłumiki chodzi , u mnie katów nie ma ale w ich miejsce zostały wspawane własnie takie tłumiki jak Broder wrzucił na fotce , nastepnie jest seryjny środkowy i seryjny końcowy efekt na hamowni 204KM (218KM fabryka) natomiast niutonów 298Nm (290Nm fabryka) jak na pełnoletnią bume to całkiem przyzwoicie wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 6 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Panowie, chcialbym zakonczyc ten temat malym info. Tzn, raczej potwierdzajacym. Zalozylem srodkowy oryginalny od m60b40. Cisnienie w ukladzie wrocilo, jezdzi sie zupelnie inaczej, po prostu chodzi jak V8. Dzisiaj zalozylem zeby sprobowac (ciekawosc mnie brala) ten dedykowany supersprinta do bmw V8. Zupelnie inna bajka! Wlasnie o taki dzwiek mi chodzilo, nie za glosno, nie za cicho. Ale zdecydowanie potwierdzam, nie lekcewazcie swojego srodkowego tlumika. Ja wiem napewno ze juz nigdy nie bede wywalal. Czlowiek sie stale uczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 10 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 ja mysle nad wywaleniem katalizatorów tylko i wylacznie ... oby dwa tłumiki zostawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Broder Opublikowano 11 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 wiec zalozylem uklad srodkowy do siebie i powiem ze to jest inne auto moment obrotowy zdecydowanie wiekszy i duzo wczesniej - ciagnie od dolu, bez podcinania sprzeglem bez problemu leci bokiem Poza tym wlasnie wyszly uszkodzone chyba sworznie, bo jak przyspieszam przod leci w gore i jak opada to cos stuka z jednej strony zle, bo wyszla usterka, z drugiej strony podoba mi sie sposob w jaki sie ukazala aaa i zdecydowanie ladniejszy dziwek, teraz slychac ze to wieksza pojemnosc, a nie 1,6 z przelotem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 11 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 , teraz slychac ze to wieksza pojemnosc, a nie 1,6 z przelotem Ja mialem tak samo. U mnie brzmialo jak R6 ktore pracowalo na 3 garach....ale mowie powaznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 tekst z driftforum jesli chodzi o kombinacjach przy wydechach. Koles ktory wrzucil do swojej e30 m52b28 i zrobil przelot. Rowniez zamulilo go i hamowal samochod na swoim wydechu i na wydechu ori. Zresztam, wklejam caly tekst: Ja w swoim silniku m52 zrobiłem wydech bez obliczeń i powiem, że była lipa. Puz mnie przed tym ostrzegał, ale wiecie jak jest chciałem trochę kasy zaoszczędzić. Za namową Puza kupiłem ori wydech od e36 328. Oni mi go montowali przy okazji robienia zawiasu w e30. Silnik seria: Mój wydech 172km 242nm Ori e36 201km i 290nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 15 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 a co zrobić z katem przy 1,8 on jest w jednej obódowie z tłumikiem środkowym http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=18_0151&hg=18&fg=05 zależy mi na momęcie i na dzwięku jedyne co przychodzi mi do głowy to przeciąć kata wybebeszyć i zaspawać ale zastanawiam się czy dzwięk nie bd metaliczny czy coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rush Opublikowano 16 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 a co zrobić z katem przy 1,8 on jest w jednej obódowie z tłumikiem środkowymhttp://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AF51&mospid=47254&btnr=18_0151&hg=18&fg=05 zależy mi na momęcie i na dzwięku jedyne co przychodzi mi do głowy to przeciąć kata wybebeszyć i zaspawać ale zastanawiam się czy dzwięk nie bd metaliczny czy coś co prawda inny silnik ale ja mam wyciete katy i dzwiek jest troche metaliczny, co bardzo mi odpowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patryk konin Opublikowano 16 Marca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2011 zamiast kata masz rure?? czy wybebeszone katy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.