Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Próbował ktoś z was takich modów:

1) wyciąć katy i wstawić tam kolejny tłumik (w sumie wtedy chyba będą już 3 tłumiki)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BG11&mospid=47431&btnr=18_0253&hg=18&fg=10

tu mamy tłumik środkowy, sondy i katalizatory (je wywalić i wstawić kolejny tłumik przelotowo-komorowy lub komorowy, bo jak przelotowy to chyba będzie za luźno z tego co piszecie)

2) założyć cały wydech od M3 łącznie z kolektorami

Edytowane przez sulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak ta firma www.mgmotorsport.pl poradziłaby sobie z naszymi wydechami. Skoro są tak strasznie czułe to czy ta firma dałaby rade zrobić wydech, który już bez strojenia dałby więcej KM i NM. Później oczywiście kolektory M3 i strojenie.

W temacie jest mowa o samym wydechu, jednak chciałbym się spytać czy te kolektory to te same czy coś innego, bo nr części w 3.0 i 3.2 są inne. Jeśli inne to może któreś lepiej sprawują się w M52.

http://allegro.pl/barany-kolektory-m3-bmw-e36-e34-i1507676796.html

http://allegro.pl/bmw-e36-m3-s50-3-2l-kolektory-wydechowe-barany-i1502808231.html

Edytowane przez sulek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy kolektory od 3.2 nie maja ciut wiekszej srednicy rur niz w przypadku M3 3.0. Gdzies wyczytalem ze tak, wiec nie ryzykujac szukalem i znalazlem od s50b30 i jest dobrze. Srednica rur nie powinna byc duzo wieksza niz ori w m52b28 bo tak jak pisalem, jednostka jest bardzo wrazliwa i nie mozna zrobic ukladu za bardzo luzego bo sa wtedy straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie a skoro ja wyciąłem katy w swojej m50b25 te małe tłumiki środkowe za katami zostawiłem a w miejsce katów są rury ale dźwięk jest metaliczny to czy teraz zamiast tych katów mogę wsatwić jescze takie same tłumiki jak już są tam dalej? Czy jakieś inne jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

OK, odgrzewam troche kotleta, ale chcialem tutaj wypisac pare rzeczy o ktorych sie dowiedzialem w trakcie ostatnich wypocinach z ukladem w 540..

Jest juz jedna podstawowa zadada ktora napewno bede sie kierowal chyba juz do konca zycia kiedy bede znowu grzebal cos w ukladzie. Uratowaloby to kupe kasy i jeszcze wiecej czasu i kombinowania gdybym tak zrobil od poczatku...:?

..masz ochote zmienic brzmienie swojego wydechu? To nie wywalaj srodkowego tlumika, nie zmienial niepotrzebnie srednicy rur nawet o te 5mm, zmien tylko koncowy tlumik, a katalizator jezeli wywalasz, to w jego miejsce daj po prostu rurke albo tlumik srodkowy rozprezajacy (przelotowy)...i presto. Przepis na ladny uklad gotowy.. :lol:

Info ktore podal koles z firmy gdzie produkuja Ultery. Tlumiki koncowe, ktore maja do dlugosci 30cm, wogole nie wyciszaja. Daja bas, ladnie wygladaja z rurkami do wyboru do koloru, ale nie wyciszaja. Dlatego moj uklad gdzie puszka z tylu miala dlugosc 33cm byla nie do wytrzymania - byla za glosna. Po zalozeniu 45cm puchy naprawde przyjemnie sie jezdzi..

Obecnie mam uklad skladajacy sie z 45cm tlumika srodkowego (zamiast kata), tlumika srodkowego fabrycznego do 540i, oraz tlumika koncowego basowego 45cm z koncowkami fi60 z polerki. Srednica rur w ukladzie wydechowym fi 54 (po zewnetrznej, czyli 51 po wewnetrznej. Zawsze 3mm roznicy) Dziala basowo, ale milo basowo. Slychac, ze nadchodzi V-ka, ale przyjemnie ja slychac, w srodku jedzie sie przyjemnie i co wazne, przy obrotach w zakresie 1200-2500 nie masz ochoty wyciagnac kluczykow ze stacyjki i podciac sobie zyly na prawej rece.

Mam nadzieje, ze jak bedziecie kombinowali z wydechem do siebie to nie bedzie to droga przez Mekke jak bylo u mnie, i zycze szerokosci <bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To ja sie jeszcze przy okazji dopytam.

Bedziemy walyczyc z wydechem u Edki. Poki co wydech sklada sie tylko z koncowego brak kata i tlumika srodkowego.

Efekt jest taki ze dzwiek pozostawia naprawde wiele do zyczenia no i fura dziwnie sobie chodzi ma wachniecia w obrotach o jakies 30-40. Spaliny nieco szczypia w oczy. No i lambdy nieco glupieja bo cos pomiedzy nimi powinno byc.

Poki co otrzymalem 2 rady. Wstawic uniwersalnego kata albo tlumik srodkowy. Co bedzie lepszym rozwiazaniem bo niechcemy tez pakowac sie w koszty ? Tlumik koncowy tez bedzie do wymiany jakis z podwojna koncowka np cps takiego http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy-rm-motors-rm6-promocja-i1680222730.html Wiem ze to smiec ale chodzi u glownie o wyglad.

Jak to jest z tymi tlumikami dedykowanymi np ten. http://moto.allegro.pl/dedykowany-tlumik-ulter-bmw-3-e36-compact-i1650826228.html

Dedykowany w sensie ze ma wieszaki pod wymiar auta ? Bo puszka raczej nie skoro w aukcji pisze, ze pasuje do silnikow 4 garowych jak i 6 SILNIKI: 316i / 318Ti / 323Ti

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to katy w e36 sa metaliczne a nie ceramiczne, wiec nie zapychaja sie. Myslalbym nad wstawieniem katow, a jesl nie, sa sportowe katy uniwersalne (zapomnialem nazwy firmy, ale koszt okolo 500zl). Do tego napewno nie usuwalbym srodkowego. Kolega Brodeer ze swojej 328i e36 usunal srodkowy tlumik i pewnie do dnia dzisiejszego przeklina (chociaz on ma m52b28, z tego co sie naczytalem to te silniki sa cholernie wrazliwe). Koncowy tlumik mozesz wladowac jakis uniwersalny. Na borowskiej mozesz zamowic ultera uniwersalnego robiony na zamowienie (koszt okolo 300-400zl), czyli podajesz dokladny rozmiary, srednice wlotow/wylotow i w przeciagu 4-5 dni jest gotowy do odbioru. Migomatem zakladasz ladne koncowki z polerki i wszystko wyglada tak jak nalezy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...