Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Kolega chce kupić BMW E46 320d 150 KM na common rail. Byliśmy u Majewskiego na kompie i właściwie poza świecami żarowymi do wymiany (lub sterownikiem świec) nic więcej nie wyszło. Po odkręceniu korka wlewu oleju rzuca nim na osłonę silnika. Sprawdzałem u siebie - po odkręceniu nie wyrzuciło nawet kropli. Czy to wina zatkanej odmy? Co jakiś czas zapala sie też żółta kontrolka oleju. Podobno może to być spowodowane usterką czujnika poziomu oleju. Do tego dochodzi jeszcze skakanie obrotów na biegu jałowym w zakresie od 800 obr./min do 3500 obr./min. Przepływka ? Miał ktoś coś podobnego w tym silniku? Pytanie czy to jakaś drobnostka czy poważniejsza usterka i dać sobie spokój z zakupem. Proszę o szybkie info bo kolega do jutra może auto oddać. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega chce to moze chce kupic moje dziewicze e46 :) z oryginalnym przelotem 136 tys , sam widziales zreszta nawet pol dymku nie puscila :) generalnie auto nie na sprzedaz chyba ze trafi sie jakis kupiec przez przypadek :) tyle ze ja szukalem jak Ci mowilem auta rok i cena raczej z 4 z przodu :) ale warto napomknac :)

co do wyzej wymienionych objawow to generalnie jak odma sprawna to auto powinno pofalowac na obrotach przy odkreconym korku - tak maja benzyniaki nie wiem jak jest z 2,0 sam u siebie nie sprawdzalem ;d , z ta kontrolka faktycznie moze byc czujnik poziomu oleju , skakanie obrotow to jest raczej wina silniczka krokowego ale to zazwyczaj jest do 2000 obrotow , typu ze trzyma obroty na poziomie 1500 ale silnik nie faluje :)

a co powiedzial Majewski na temat tego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc falowanie obrotów tej 320d to nie będzie ABSOLUTNIE żadna przepływka. Pierwsze raz takie coś widze i dla mnie to jest tylko jedno: silnik wyeksploatowany... nigdy nie widziałem 320d zeby falowały obroty, tylko jak to sie dzieje chodzi rowno caly czas i po chwili ma zwiekszone obroty i chodzi na wyzszych ale delikatnie wyzszych a potem znow zmniejszaja sie i chodzi rowno czy po prostu wskazowka obrotomierza sie wacha cały czas? Z czujnikiem cisnienia oleju czyli tą kontrolką absolutnie bym sie nie martwił. W 320d 150KM spod korka zawsze bedzie chlapac ;)

P.S. Na pewno dobrze napisałes wskazówka lata miedzy 800 a 3500obrótów? Podejrzenia moga być na któryś tłok bądź wałek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...