Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Mam w planach założenie instalacji lpg do mojego auta, przeglądałem forum w poszukiwaniu info nt instalacji/serwisów montażowych i po wybraniu trzech firm:

- abart z wrocławia

- eko alma - radwanice

- cito - wrocław

zaproponowano mi następujące zestawy (bez wchodzenia w szczegóły):

1. "Sequent Plug&Drive firmy BRC,Instalacja ta posiada możliwość podłączenia do systemu samodiognozy EOBD"

2."AGIS OBD/CAN" - reszta jak wyżej

3. "EXCLUSIVEline firmy Elpigaz+Wtryskiwacze Elpigaz I-plus, możliwość doboru wtryskiwaczy VALTEK TYP34 w cenie 300,00zł"

4. z eko alma mam tylko koszt 3400 ale jak sądzę stosują produkty brc (może się mylę)

Pytanie, którą z tych instalacji wybrać, który zakład no i co to jest to całe OBD ?

Podobno to jakiś interfejs kontrolujący system spalin? Czy on kontroluje pracę instalacji cały czas czy może sluzy tylko do podłącznia pod komputer, kasowanie błędów etc.

Liczę na sugestie, komentarze podpowiedzi, może ktoś z Was korzystał z ww produktów/usług?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abart z tego co wiem nie jest wcale super dobry i nie tani. Przyjedź do Brzegu, masz ok 40 km do firmy Tomcar. Autogaz Starobrzeska 71, Brzeg

tel. 77 444 02 03 ‎

kozin09 z abart korzystałem jak byli jescze na NIskich Łąkach i owszem tani nie są ale przejeżdziłem na istalacji od nich bezkonfliktowo ok 60-70tys, pozniej auto sprzedałem, stąd pomysł na tę firmę.

Powiedz coś więcej na temat Tomcar, Brzeg niedaleko, a skoro pracują tam sprawdzeni fachowcy to na pewno warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam gościa w Jeszkowicach (za czernicą) Dziki zakładał u niego gazolinę , my do BMWCorsy również i moim zdaniem pełna profeska gość się zna na rzeczy i nie ma żadnego druciarstwa , instalka ładnie pochowana żadnych kabelków po wierzchu jedynie co to reduktor jest widoczny .... nic tylko lać i jechać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam gościa w Jeszkowicach (za czernicą) Dziki zakładał u niego gazolinę , my do BMWCorsy również i moim zdaniem pełna profeska gość się zna na rzeczy i nie ma żadnego druciarstwa , instalka ładnie pochowana żadnych kabelków po wierzchu jedynie co to reduktor jest widoczny .... nic tylko lać i jechać :)

Ok, masz może namiary na tego Pana z Jeszkowic ?

Pozostaje pytanie co z OBD? Brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat Napisał Mordulec Zobacz post Ja polecam gościa w Jeszkowicach (za czernicą) Dziki zakładał u niego gazolinę , my do BMWCorsy również i moim zdaniem pełna profeska gość się zna na rzeczy i nie ma żadnego druciarstwa , instalka ładnie pochowana żadnych kabelków po wierzchu jedynie co to reduktor jest widoczny .... nic tylko lać i jechać

widziałem u dzikiego i ładnie to wygląda pochowane itd.a i też niby dobrze jeżdzi nie pali nu niewiadomo ile!!!! musi być wszystko zgrane!! ja też do siebie teraz chce zamontować podtlenek więc do pytania się dołączam!! tyle że ja mam jeszcze do wyboru nowe inst które wejdą na rynek w tym miesiącu (lovato do 6 cyl) i jest taki plus że na gwarancji np nie naprawiają części tylko poprostu wymieniają elementy całe nie bawią się w naprawy typu regenerowanie listew czy parownika!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem u elektryka z nudów podreptałem do gazowników koło magnoli.

stag 300 ze zbiornikiem w kole wlew za klapką 3500zł wyjsciowa ale pogadac zawsze można jeszcze- było pytanie o vanos :)

na raty ok 200zł więcej.

Ja też podczepiam sie pod temat- latam dużo i pali mi pali benzynki :(

więc butla lpg mi chodzi coraz wiecej po głowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak tam ceny u pana z jeszkowic?? można się jego zapytać jak by kilku przyjechało to ile zniżki:):):) ja się pisze bo w tym miesiącu musze mieć podtlenek lpg:)<bmw>

swietny pomysł z tym "hurtowym" zakładaniem lpg, moze ktos jeszcze chetny?

Mam kontakt do jednego z pracowników eko almy z radwanic, popytam o szczegóły.

Twój szwagier zakłada naprzeciwko Magnolii w którym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra narazie jest nas troje!! jutro pogadam ze szwagrem i powiem jak i co!! ale myśle że u pana w jeszkowicach cena będzie niższa bo na mieście ceny mają większe!! ale jak są 3 autka więc na pewno coś da się urwać!!może otworzymy liste jak na spota:) hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Nie wiem ile będzie kosztowało do 6 garów , myśmy montowali do BMWCorsy czyli 4 baniaki i z butlą w kole kosztowało 2350zł za 6 garów chyba było 3200zł ale na 100% nie wiem jak jest teraz , musicie dzwonić i się dogadywać może faktycznie po hurcie będzie taniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam

jako ze na LPG sie znam dobrze...a co... powiem tyle..

w lpg najwazniejszy jest monter!! jaka to bedzie instalacja to naprawde nie gra znacznej roli (jesli chodzi o sterownik)

jesli chodzi o reduktor do 528i polecam minimalnie scorpiona GT oraz wtryski Hana lub matrix hd544. nic innego nie dajcie sobie wcisnac.

pewnie beda propozyje aby zalozyc zavoli zeta s (bardzo dobry reduktor jednak realnie max do 160-170KM) czy wtryski valtec/rail i pochodne, magic jet, jakies omvl fast reg czy horizonty...jednak za zadne skarby swiata nie dajcie sobie tego wcisnac. auto bedzie palic 10% lub 20% wiecej jak przy dobrych wtryskach. dobre to tak jak pisalem...minimalnie do bmw to hana lub matrix hd544, lepsze to BRC, med i keihin. dobrym pomyslem jest zalozenie 2 reduktorow np zavoli zeta n (2 zavoli sa w podobnej cenie jak 1 scorpion GT) i wtedy macie duzy zapas, duzo mniejsze spadki cisnienia oraz idealnie wyrabiajaca termike. nie zakladac reduktora KME gold...cisnieniowo da rade...jednak termicznie kleknie czy butowaniu!! jesli ktos bedzie mial jakas wycene z rozpiska skladowych elementow to podajcie mi a powiem wam czy to ma prawo dobrze jedzic, nie wypalac zaworow i palic tyle i ma palic :) w m52bxx trzeba odpowiednio nawiercac kolektor aby auto malo palilo (zdjecia znajdziecie na lpg-forum w postach nikodema ;)

znalazlem i wklejam..co prawda kolektor od m50..ale w m52 wierci sie tam samo. (konieczne sciagniecie kolektora!!) przy innym nawiercaniu auto pali 1l wiecej nawet przy idealnej mapie!

dsc00645l.jpg

Uploaded with ImageShack.us

zwracajcie uwage na:

- jesli butla w kolo to wielozawor z tylu pojazdu

- miedz 8mm

- dobry filtr fazy cieklej (polecam czaja fl02)

- takiej samej dlugosci przewody od wtrysku do wkretki (jak najkrotsze)

- metalowe trojniki na przewody do ogrzewania reduktora!!

- jesli beda 2 listy 3 wtryskowe to obowiazkowa kompensacja listew

- reduktor po stronie kierowcy w komorze silnika (pod filtrem powietrza) aby nie ciagnac za dlugich przewodow z ukladu chlodzenia.

- zwracac szczegolna uwage aby przewody miedziane nie byly nigdzie zagiete!

pozdr.

ps. jesli koszty nie graja znaczaczej roli to polecam komplet LR Ommegas...oczywiscie poprawnie zamontowane!

pytajcie sie tez gaziarza jak on to pozniej stroi :) 90% gaziarzy po prostu zbiera mapy i ustawia przelicznik dla czasow wtrysku gazu. jednak aby bylo idealnie trzeba pojezdzic z sonda szerokopasmowa. jak ktos bedzie chcial to podam nr go goscia co w opolu sie czyms takim zajmuje.

OOpps. ale odkopalem..ale nic..niech zostanie dla potomnych :)

Edytowane przez freex
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...