Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Własnie chce sie zabrać do montowania stozka i mam juz pomysł na izolacje stożka od cieplego silnika i doprowadzenie zimnego powietrza ALE słyszalem ze duzo zalezy od długosci dolotu . Słyszałem że w zaleznosci od długosci bedzie stozek ryczal wczesniej i pozniej, wiec jakie sa zaleznosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to długość dolotu trzeba zachować jak najbliżej zbliżoną do serii, nie ucierpią wtedy parametry silnika,

dodatkowo filtr musi mieć odpowiednią przepustowość, ale o tym pewnie wiesz...

tak na marginesie to ja po swapie będę miał simota airbox - fajny wygląd, brak problemów z izolowaniem, dobre opinie i przystępna cena :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zachowaniem dolotu i wielkosci stozka juz tez slyszalem. Niby powierzchnia stozka jak by go rozwinac powinna byc taka sama jak filtra powietrza (pojecia niemam czy to prawda)

tak na marginesie to ja po swapie będę miał simota airbox

napisz cos wiecej o tym swapie w swoim temacie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz cos wiecej o tym swapie w swoim temacie

to akurat żadna tajemnica... plany są, funduszy na razie brak ;)

prawdopodobnie, będzie standard (m52b28) lecz myślałem też o jakiejś ewolucji ISa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dolotu to temat na kilka wątków przy których większość z Was by po prostu usnęło. Nie chce pisać całych obliczeń itp itd i tych dziwnych wzorów i zależności bo:

-jest to trudne do wykonania w domowych warunkach- co nie znaczy nie możliwe happy_bmw

-przeliczenie całości dolotu tj: od przedniej ścianki filtra do gładzi cylindra, tak z marszu może być jednak kłopotliwe a to niejako podstawa do ingerencji w dolot a później w wylot (podobnie temat można rozwinąć w wątku o tłumikach i wydechach => "zmieniłem i jest gorzej") pytanie_bmw

-dobre wykonanie jest jeszcze trudniejsze <bmw_4>

-strojenie całości uklon_bmw

Teraz kilka prawd objawionych i podstawowych.:dance:

Długość- czy dłuższy czy krótszy? (Nie liczy się długość jeno technikalolol )Jeżeli wszystko pozostaje w stocku to jest to mało istotne (jeżeli dochodzą mieszalniki gazu, blosy i inne udziwnienia już jest to ważne). Ważne żeby było szczelne. Z długością dolotu, korelują zjawiska falowe a te wiadomo- zależą od materiału, jego powierzchni, chropowatości, krzywizn załamań itp itd. Sama długość dolotu spowoduje delikatne różnice w rozłożeniu momentu w funkcji obrotów. Nie żadnej tam szmocy! Jak błednie myśli połowa ludzkości... Chociaż jeśli ktoś twierdzi, że zmiana "puchy" filtra na "stożek" dodała mu KM chętnie popatrzę. :4:

Przepustowość- to taki mit. Jak Yeti- każdy słyszał nikt nie wdział. Nie da się założyć filtra który wydatnie przyczyni się do tego, że nasz piecyk bardziej się dotleni. Raczej należy piecyka nie dławić (chociaż nie zawsze) filtrem. Żeby to uzmysłowić prosty przykład: Mamy czysty nowy filtr i auto "jakoś 1" jedzie. Wyjmujemy z puchy wkład i co? A no auto dalej "jakoś 2" jedzie. "Jakoś 1" praktycznie niczym nie będzie się różnić od "jakoś 2". Natomiast jeśli założymy dziurawą prezerwatywę zamiast filtra to auto będzie "jakoś 3" jechać tutaj będzie różnica odczuwalna. Podobnież jak przy zarąbanym wkładzie filtra...

Sławetne "stożki" są filtrami o małych oporach ssania (mniejszych niż zwykłe "kartoniki" Więc nie ma obawy że będzie za mały- no chyba że ktoś sobie założy taki od skuterka za 19.99 z aledrogo, ale i oto chyba jednak będzie ciężko.

Naprawdę dobre osiągi dałoby filtr który: dostarcza zimne i oczyszczone powietrze. Z temperaturą filtr może mało zdziałać ale jego główne zadanie to oczyszczać powietrze dostarczane do silnika z brudu mechanicznego (pyły kamyczki, drobiny ciał stałych itp)

Po założeniu stożka parametry idą bardzo w stronę "pustej rury". Warto też pamiętać że stożki często są rzadsze niż Kartoniki i ich zdolności filtracji cząstek też są uboższe a co za tym idzie wypada stosować odpowiednie specyfiki do ich konserwacji (np olej)

sory za te ikonki, ale niektóre mi się wybitnie podobają :wink:

Ważne a zapomniałem. Dolot wykonany w domowych warunkach nie liczony nie hamowany nie strojony z resztą to jakieś + - 2KM.

Kombinując długością dolotu najszybciej zmienimy dźwięk (szmery ssania, strzały itd) więc można sobie zrobić WRC tanim kosztem (warcy rycy cescy)

Edytowane przez _Wujek samo Zło_
skleroza ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wujek SZ dostęp do obliczeń,wzorów i zależności niezbędnych do zaprojektowania układu np. dolotowego,jest łatwy.

Jeśli ktokolwiek nie wie z czym się to je to wystarczy odnieść się do termodynamiki płynow i gazów.

Obliczanie "rurociągu"dla układu dolotowego nie jest wtedy niczym trudnym nawet w warunkach domowych.

Problemem w warunkach domowych staje się wykonanie i montaż zaprojektowanego układu-kąty i długości mają spory wpływ na całość w znaczeniu uzyskania właściwego działania więc samo odwzorowanie projektu w komorze silnika stanowi spory kłopot.

Jeśli myślimy o "wkładaniu" stożka to mógłbym zaryzykować pisząc że w standartowym układzie dolotowym ze zwykłym seryjnym filtrem powietrza po 15000km wystarczy wymienić filterek a otrzymamy przyrost 3KM w formie odzysku-dalej na poziomie nieodczuwalnym.

Wrzucanie stożka ot tak o żeby był to brak kontroli nad rozkładem momentu obrotowego w funkcji obrotów.Nic nie urośnie a tylko się przesunie,wyostrzy lub spłyci a nie wszystko jest porządane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to długość dolotu trzeba zachować jak najbliżej zbliżoną do serii, nie ucierpią wtedy parametry silnika,

Ja juz sie nauczylem, ze zdecydowanie wiekszosc rzeczy powinno sie trzymac zblizonych do serii, bo czlowiek chce dobrze, ale czesto przedobrzy. To samo tychy srednic rur wydechowych, kolektorow itd. Czesto mozna zdecydowanie pogorszyc sprawe niz poprawic, i to jeszcze wydajac na to pieniadze. Moja rada to owszem, zalozyc stozek, odizolowac maksymalnie od cieplego powietrza, zapewnic mu maksymalny pobor zimnego poiwetrza, ale dlugosc dolotu napewno trzymac taki sam jak bylo w serii.

prawdopodobnie, będzie standard (m52b28) lecz myślałem też o jakiejś ewolucji ISa...

O taaaaaaaak :twisted: Tazunio, 2.8 musi byc w e30. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziki -masz rację w 100%. Wszystko jest łatwe jak się chce albo lubi, no może jeszcze jak się komuś na robotę patrzy. Nie mówię że to wiedza tajemna, ale (nie umniejszając nikomu) komu się będzie chciało liczyć ten cały dolot. Jasne, że można się podeprzeć termodynamiką- tylko po co? Są w dobie internetu programy które dosyć dobrze sobie radzą z dolotami.

a tak w ogóle to obliczenia jedno a wykonie to zupełnie inna sprawa...

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A mam takie pytanko czy jak montuje sie dolot do filtra stozkowego ktory juz mam to on jest montowany(e36 coupe is)przed ta rura gumowa czy za.Bo chodzi oto ze mam popekana ta rure i niewiem czy kupywac dolot czy najpierw poszukac nowej rury gumowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w e36 cupe wlasnie mialem tak. Mialem gietka rure, ktora byla zamocowana do karoserii (zaciski) dosc mocno, i uksztaltowana byla tak, zeby lapala jak najwiecej zimego powietrza (z pod zderzaka) i wrzucalo je na filtr. Pozniej byla stozek, rura gumowa miedzy stozkiem a przepustnica, przepustnica itd..... a na samym koncu tlumik koncowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie chodzi mi o ta gumowa rure miedzy stozkiem a przepustnica czy jak montujesz dolot caly to on jest montowany za ta rura czy zaraz za przepostnica

padłem :lol::lol::lol:

śliwa a co zrobisz z przepływomierzem i podciśnieniem do serwa :?:

[ATTACH=CONFIG]16522[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]16523[/ATTACH]

wystarczająco wyjaśnione :?::|

nie ma za co:?::|

klik:-P

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...