Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Tak na poczatek przeczytajcie ten temat:

BMW-klub.pl • Zobacz temat - CHIPTUNNING E39 540 MANUAL - VTECH

Potem obczajcie sobie to:

SPECS

czy ktokolwiek widzial, ktokolwiek wie? na tuningforum wszyscy placza, ze m62 nawet serii nie trzyma, ludzie daja jakies wykresy po 250 koni.. no ja nie wiem, sprawdzalem stoperem 100-200 i mam 18-20 sekund wiec fabrycznie, jakbym mial 40 koni mniej to watpie zebym w 22 sekundach sie zmiescil.. wiem, ze to nie hamownia, ale nawet stoperem przez taki czas sie nie idzie pomylic xD swoja droga do wakacji wybiore sie na hamownie, szkoda, ze mnie nie bedzie na zlocie dla Renaty to bym sprawdzil fure.

Jesli te informacje sie potwierdza to mozna latwo porobic te fure na jakies 340-350 koni. Sama zmiana kolektora na taki z M60 daje ponoc z 10 koni, dolot wedlug Dinana 15-20 :drool: ponoc sa zwezki, tak samo w wydechu ( te akurat sam znalazlem - masakra jakie to male ). Znam goscia, ktory w M62 bez Vanosa ma 358 koni.. Zrobil wlasnie dolot/wydech jakies duperele plus mowil, ze zmienil mape benzyny czyli taki chip mozna by powiedziec, to ten gosc, u ktorego robilem gaz. Aha no i mowil, ze seria wyplula mu 311 koni.

Troche dziwny temat, malo o nim informacji, ale licze, ze ktos bedzie mial jakies info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wlasnie to co zrobil Nikodem to nie tak duze koszta ;)

BMW Forum :: BMW Sport :: Zobacz temat - Nikodem -->> [E38] 740 4,4 Manual M62B44 12/1994 iPod str.4

Tutaj link do jego BMW.

14 sekund 100-200. 0-200 20 sekund. Juz lapiecie o co kaman? :D Musze z niego wyciagnac co zrobil ;)

p.s. to bylo na gazie, taka sama instalka jak moja :party:

aha i komentarz:

"by nie było że auto jeździ - więc tak przyspiesza z 2 osobami na pokładzie na lpg z pełna butlą i bagażniku , dodatkowo licznik nie kłamie bo standardowo zawyża - ten został wykalibrowany"

chyba juz nic wiecej mowic nie musze :D

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jakoś po hebrajsku zabierasz się do tematu ....

zamiast zacząć od wizyty na hamowni .... bawisz się w pomiary kalkulatorem

chcesz wymieniać , wycinać nie mając podstawy czyli aktualnej mocy i NM

Nie wiem ile chcesz w to wpakować , ale ja bym raczej na znaczny przyrost mocy nie liczył w wolnossaku.

Jeśli ma się okazać że w dziwne mody wpakujesz z 5-6 klocków i przybędzie 30-40KM to dla mnie to jest bezsens bo skoro blisko 300 konne auto jest dla Ciebie za słabe w tej chwili to jedynym sensownym rozwiązaniem jest pozbycie się aftomata i zrobienie swapa na jakąś rozsądną jednostkę czyli S62B50 i 400KM w manualu już zrobi robotę nie wiem ile teraz cenią ale myślę że około 15 klocków i masz M5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybieram sie na hamownie, aczkolwiek w automacie pokaze mi ponoc jedynie moc maksymalna. Nikodem wydal doslownie kilkaset zlotych na to ( tyle, ze mapy sam zmianial ). Zreszta juz z nim gadalem, wiem co robic.

Na sondy za katami ma sposob, podkladki i bedzie dobrze pokazywac. Sprawdze na sobie czy tak jest bo nikt w vanosie katow nie wycina, kazdy sie boi.

p.s. czy ktos z okolicy posiada akcelerometr ( do auta ofc )

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jakoś po hebrajsku zabierasz się do tematu ....

zamiast zacząć od wizyty na hamowni .... bawisz się w pomiary kalkulatorem

chcesz wymieniać , wycinać nie mając podstawy czyli aktualnej mocy i NM

Nie wiem ile chcesz w to wpakować , ale ja bym raczej na znaczny przyrost mocy nie liczył w wolnossaku.

Jeśli ma się okazać że w dziwne mody wpakujesz z 5-6 klocków i przybędzie 30-40KM to dla mnie to jest bezsens bo skoro blisko 300 konne auto jest dla Ciebie za słabe w tej chwili to jedynym sensownym rozwiązaniem jest pozbycie się aftomata i zrobienie swapa na jakąś rozsądną jednostkę czyli S62B50 i 400KM w manualu już zrobi robotę nie wiem ile teraz cenią ale myślę że około 15 klocków i masz M5.

Święte słowa- pierwszy stopień do modyfikacji to sprawdzenie własnej serii czy silnik w ogóle jeszcze ja trzyma jeśli nie to doprowadzić go do porządku po drugie liczenie stoperami po 10 startów zeżre tyle paliwa co jedna wizyta na hamowni we Wrocławiu i masz dokładny pomiar mocy po trzecie czy jest jakiś sens robić przyrost mocy w aucie z automatem ?? Wątpliwy temat ponieważ dużo skrzyń nie wytrzymuje większych przeciążeń a gdy padnie to regeneracja skrzyni automatycznej czy kupienie używki z robocizną i olejami wyniesie Cie tyle co wsadzenie manuala z całym osprzętem i na takiej skrzyni można bawić się z przyrostem mocy bo jest całkiem inaczej odczuwalna i masz lepsze osiągi czy nie prawda??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym byl w Polsce to bym pojechal na hamownie. Pozatym tlumacze 5 raz.. Dzwonilem po hamowniach i dowiem sie tylko jaka jest moja moc maksymalna skoro mam automat. Nie bede mial pelnego wykresu. Pozatym co mam nic sie nie dowiedziec, przyjechac pojechac na hamownie, dopiero wtedy zalozyc temat na forum. Zanim sie dowiem to minie mi pol urlopu i dopiero modzic jak juz na dniach bede do Niemcowni jechac? Zreszta niewazne, widze, ze tego tematu nikt na forum nie przerabial wiec nie ma sensu go kontynuowac. Zdam sie na doswiadczenie Nikodema w tej kwestii bo swoje autko zrobil bardzo dobrze.

Automat sobie da rade do tych 350 koni bez problemu. Byl montowany:

5HP24

1996–1997 BMW E31 840Ci M60/B40

1997–2001 BMW E38 740i M62/B44

1997–2001 BMW E38 740iL M62/B44

1997–2003 BMW E39 540i M62/B44

1997–2002 Jaguar XK8 V8 4.0L

1998–2003 BMW E53 X5 4.4i

1998–2002 Jaguar XJ8 4.0 V8

1998–2001 Jaguar XJ8 Vanden Plas 4.0 V8

1998–2001 Jaguar XJ8L 4.0 V8

2001–2003 BMW E53 4.6is V8

2002–2003 BMW Z8 Alpina 4.8 V8

2002–2003 Jaguar XJ Sport 4.0 V8

2003–2005 Range Rover

A Alpina jak wiemy ma 400 koni.

SPECS

Dinan ma 340 koni. Fabrycznie mial 282. Do setki ma 5.8, a do 100-200 tez jakos ponizej 14 sekund, a modyfikacje kosztuja grosze. Ten silnik jest poprostu przydlawiony ( waski dolot / waski wydech ). Dodanie tutaj te 50koni to mniej wiecej 1500zl, a zaczyna sie naprawde ladnie zbierac. Wiec to, ze mam automat niewiele tutaj zmienia bo jak widac z niego tez mozna duzo wyciagnac, nawet przeprogramowac, zeby zmniejszyc laga.

ALPINA B10 CHIP BMW E39 540 M62 TUNING komputer (2255318052) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

EFEKTY:- wyższa moc

- odcięcie zapłonu przesunięte na 6900 obr

- brak limitu prędkości (w każdym bmw jest limit 250km/h)

- szybsza zmiana biegów

- blokada konwentera (lock-up) w trybie sport

- zmodyfikowana funkcja adaptacji skrzyni

W e39 540iA czas 0-200km/h poprawia się o około 3 sekundy.

(istnieje możliwość wgrania softu do obecnych sterowników)

Sterowniki z aukcji pasują do e39 540i po 09/1998 czyli z vanosami.

Posiadam także sterowniki w wersji bez vanosa - czyli do 09/1998

NIE SPRZEDAJĘ KLONÓW TYLKO ORYGINALNE STEROWNIKI. ZDJĘCIA PONIŻEJ

Oczywiscie na takiego gotowca juz mi szkoda kasy, ale jak by ktos potrafil przeprogramowac osobiscie pod moje autko tak skrzynie to bylbym nawet chetny.

Aha i Panowie sprawa wyglada tak: jakbym chcial manual to bym zbieral na E39 M5. Nie chce bo jestem leniwy :)

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor doda 100 koni gdzies, ale do tego 1500 trzeba dodac jeszcze jedno zero. Takiego moda to ja juz nie potrzebuje ;) Ale taki cena/jakos 50kuni/1500zl to inna sprawa. To tak jak chip do diesla, ogolnie ogarnia furke na lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym miał takie mody robić to jak Mordulec napisał to może najpierw manual i swap z m5 a jak chcesz ze swojego wycisnąć więcej to na automacie nie będzie to miało zbytnio sensu.Chyba,że ewentualnie potem jak kolega wyżej napisał wsadzisz kompresor jak ci się spodoba dodasz jeszcze turbo przerobisz dolot i wydech wielki cały,mapę zmienisz i zrobisz 800km tylko nie wiem po co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Georgii to moze Dieslowcom odradzajmy chipa? Po co im 30-40 koni? Albo 800 albo w ogole.. A czy automat czy nie.. Dieslowcy tez chipuja automaty i tez musza na manual zmieniac? No Panowie bez jaj prosze. Moze w temacie zle napisalem "znaczne" no, ale z 286 na 340 koni w benzynie za male pieniadze to jest znaczne, ja nie mowie o 500 koniach.. Tylko o 350. Mody beda na 100% i ja juz wiem od Nikodema jakie. Dam Wam znac jak wyjdzie, o ile chcecie. Poki co po powrocie musze zajac sie PDC -_- pozniej wymienic termostat/filtr benzyny i na hamownie. A wtedy zacznie sie modzenie, temat juz okielznany, zobaczymy jakie beda wyniki. Myslalem, ze ktos na forum juz robil cos podobnego, ale widze, ze nikt nic nie wie. Trudno.

End Off-Topic - jak ktos wie jak podniesc moc badz cos w tym kierunku robil, jakis wydech itp wyliczony ma to pisac. Ci co chca pisac o swapach na silnik z m5 czy manual dziekuje za pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia aftomata ..... da się zmierzyć bez problemu tyle tylko że moc trzeba później przeliczyć .... zdrowe M62B40 w automacie na hamowni powinno mieć w okolicach 240-250KM (tyle powinno wyjść na rzeczywistym wykresie) i bez problemu takie E38 / E39 chłopaki z Torunia hamowali jak byliśmy w zeszłym roku w Gostyniu.

Więc zacznij od podstaw .... bo o ile pamiętam to komuś wtedy chyba w siódemie z takim samym motorze wyszedł jakiś totalny dramat .... a też się wydawało .... że auto zapierdziela jak dzikie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do modow w m62, to jesli silnik jest po 09.1998 to kolektor od m60, wydech i mapa. To taki sam zabieg jak w przypadku m52/m50 - tani i prosty.

BMW M62 - Wikipedia, the free encyclopedia

a konkretnie:

In September 1998, BMW introduced the M62TUB44, including within it the VANOS system and an electronically actuated throttle. Each bank of cylinders included a single-stage VANOS system, and only on the intake valve timing (not the exhaust valves).

The engine design also included slightly larger mass-airflow sensor and lower flow intake plenum runners which improved lower RPM torque characteristics at the cost of some high-rpm flow. Non-"TUB" intake manifolds can be transplanted onto a M62TUB44 engine to improve high (>3400) RPM torque and power characteristics (similar in effect to the swap of OBD1 manifolds onto newer OBD2 generation M52/S52). Dinan also sells this modification under a Dinan performance package (but the BMW part numbers are equivalent to stock -B44 manifolds).

VANOS to non-VANOS intake manifold mod specs, details and results - Bimmerforums - The Ultimate BMW Forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, wlasnie o to chodzi! Robiles u siebie cos z wydechem bo widzialem Twoj temat na racingforum? Robiles hamowanie? Z tego co wiem to masz manual? :)

P.S. Tego tematu nie widzialem, jeszcze godzinke popracuje i juz zabieram sie za czytanie :)) Pozdrawiam

Przeczytalem, no to o kolektorze bylo, szkoda, ze nie hamowal i nie napisal ile mocy doszlo :)

Edytowane przez ChriS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, wlasnie o to chodzi! Robiles u siebie cos z wydechem bo widzialem Twoj temat na racingforum? Robiles hamowanie? Z tego co wiem to masz manual? :)

P.S. Tego tematu nie widzialem, jeszcze godzinke popracuje i juz zabieram sie za czytanie :)) Pozdrawiam

Przeczytalem, no to o kolektorze bylo, szkoda, ze nie hamowal i nie napisal ile mocy doszlo :)

Siemka, zabieg m50/52 robilem u siebie z hamownia, ale dawno temu, kiedy mialem jeszcze e36 328. Po zmianie kolektora na m50, i z wydechem wyszlo mi cos w okolicach 215KM (cos w tych okolicach, ale nie pamietam dokladnie), po mapach 228,5KM, moment byl w okolicach 280-290Nm. Nie wiem dokladnie na jakie zyski mozna liczyc w przypadku m62/60. Gdzies wyczytalem ze sama zmiana kolketora dawalo cos w okolicach 300 z hakiem, z mapami to tez troche doda, ale to takie gdybanie. jesli uda mi sie znalezc te cyfry to wkleje linka. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...