Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jednak ponownie, rozumiem, że obniżając betkę lepiej się prezentuje, wiem też, że może lepiej się "trzyma", ale czy warto na początek obciąć sprężyny żeby nie stał tak wysoko?? Plan jest taki - ładny i pomalowany do przeglądu i rejestracji, potem wnętrze, i nie ruszałem nic w zawieszeniu oprócz tarcz, szczęk, okładzin i linek (ale to nie zawieszenie) natomiast czy warto na początek obniżyć obcinając sprężyny pod koła których jeszcze nie mam (mam ale 14" BBS nawet ładne - ale na 5 szpilek - przeróbka na tym etapie nie wchodzi w rachubę, ale w planach tak, na ten czas chcę 15" raczej i jeszcze na 4 szpilki, ale czy warto obcinać czy jednak zostawić z ładnym, nowym lakierem, ale taką wysoką kozę?????? nie chciałbym :cry:, nie mam choć szukam czegoś, ale z wydatkami muszę zaczekać na jakieś borbetki albo BBS z "parapecikiem i 15 albo 16"

Pytanie dotyczy sprężyn??

Jeszcze czeka w podkładzie... na swoją kolej... - ta czarna w tle E65 była pierwsza i właśnie do piątku mają skończyć tamtą

co do sprężyn i amortyzatorów to mile widziane sugestie, ponieważ świadczę usługi w sklepie i mam kontakt ze wszytkimi chyba hurtowniami w Polsce i u nich zamawiam towar dla kilku sklepów i jestem nadwornym informatykiem w dwóch sklepach motoryzacyjnych (ceny dla kadry bądź pracowników nie są takie jak w detalu, a przede wszystkim mogę sobie kupić w tych hurtowniach przez pracownika tych hurtowni, tak więc cena jest niespecjalnie wygórowana (dla przykładu pochwalę się, że kupiłem ORYGINALNE HELLA reflektory całe kompletne do założenia nie pojedyncze tylko całe dwa z uchwytami org hella po 123 zł brutto - bo jakiś prezes powiedział, że to "leżaki" i nikt ich nie kupi po 450 i 480 zł za sztukę - nie soczewki czy buźki - to te pierwsze jakie były u mnie z fabrki !!), ale mimo wszystko poczekam z tym do czerwca, żona już pyta o moje urodziny co bym chciał :lol::lol: - sachsa znam, bilsteina też, ale jakieś konkretne, że tak powiem numery tych produktów to raczej nie (dedykowane pod E30_, więc może ktoś mi podpowie co powinienem sobie w przyszłości kupić na przód i tył pod 15 lub 16??

I jeszcze raz - czy ciąć??

19733-dsc02901.jpg

Edytowane przez GRAFTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i z tego co czytam, to raczej do jazdy każdego dnia, ale nie zawsze jak anemik, lubię nacisnąć w łukach i na prostej, wszyscy piszą - 40 - 60, a dlaczego nie tak samo, koni eibach też wchodzą w rachubę ale jakieś konkretne sprawdzone przez Was numery i dlaczego ewentualnie nie, koło raczej 15 raczej 195 max 205 profil jeszcze nie wiem 60 50??, ale to za mały silniczek żeby coś grubszego wkładać, no i ma wyglądać jak klasyk a nie tuning.

scaled.php?server=828&filename=imag0210l.jpg&res=landing

tu jest podniesiona, bo miała kapcia, ale przód nawet to dosyć wysoko jak na 14"

Edytowane przez GRAFTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bmw3n.jpgnie mam żadnego zdjęcia z boku mojego auta ale może w sobotę zrobię , ja mam obniżona przez wymianę sprężyn podobno na też oryginalne tyle ze inne ale nie bardzo się znam , zależało mi na normalnych pełno wymiarowych oponach i na kołach 16 cali nie da się jechać bo wywala nadkole przy skręcie , ale 15 cali jest ok byle by nie pójść bokiem bo tez wywala ale delikatnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci trze, to masz albo dziwnie miękkie te spręzyny, albo ostro dojechane amory ;). Mi przy 60/40 i 9 calach trochę trze przy dodatkowym obciążeniu (dodatkowe osoby) na tyle. Ale to i tak na "falowatej" drodze, jak auto skacze. Graftech, jakbyś szukał felg, to mam ori BBS 15' na oponach 195/50 :). Dużo zdjęć możesz znaleźć w moim temacie (podpis). Cięcia nie polecam, jak już odnawiasz sobie 30tkę, to nie rób drutu przy zawiasie. Poszukaj po forach/allegro sprężynek, ja wyrwałem za 150zł komplet MTS 60/40 za 150zł z przebiegiem +/-100km, więc nówki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że seryjna sprężyna jest przygotowana pod konkretne obciążenie i ma swoją charakterystykę pracy... Jak utnie, to będzie jeszcze bardziej miękka i przy każdej hopie będzie dobijał do asfaltu, a amory siądą raz dwa. Takie moje zdanie ;). Gdybym już musiał ciąć, to jakieś sportowe. Są twardsze i wytrzymalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim e36 na poczatku ucielem 2 zwoje i padla pieknie :D tak na w sam raz ze nie tarlem nigdzie a przy okazji miala taki masywny wyglad <bmw> a przy tym zrobila sie sztywna, nie bujalo jej na zakretach.. choc wiadome ze duzo lepszym rozwiazaniem jest gwint a pasuje od e36 do e 30 tylko trzeba przerobic troszke kielichy z przodu happy_bmw wiadome ze gdy auoto jest niskie to czesto jest mozliwosc przytarcia, ale dzieki temu np ja nauczylem sie spokojniejszej jazdy i omijania wszelkich drobnych przeszkod (studzienek, dzior) na polskie drogi niskie auto nie jest zbyt dobrym ale wystarczy sie przyzwyczaic i jest git :4: czuc inny komfort jazdy i zapewni lepszy wyglad auta :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem chłopaki

Czapla napisałeś...

"Graftech, jakbyś szukał felg, to mam ori BBS 15' na oponach 195/50 :). Dużo zdjęć możesz znaleźć w moim temacie (podpis)."

ale w podpisie masz na myśli różne tematy dotyczące twojego auta czy to zdjęcie w podpisie, to raz,..... a dwa pokaż mi jakiś link z tymi felgami co masz na myśli, okazuje się , że z drugiego końca Polski jestem a dużo od "waszych" maxbimmerowców już kupiłem :mrgreen:, a to kierownicę a to dokładka pasa dolnego - może kupię i te felgi - proszę o jakieś namierzające linki z tymi felgami. Zaczepiłem się tu i tego się trzymam - rady i porady są trafione i konkretne, szybki odpowiedzi i to mi się podoba, niektórzy działają w nocy inni super rano.

Poproszę o jakiś link do felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziadkowozy :mrgreen:

za okolo 1000zl moge zalatwic ulepienie gwinta (tyl i przod) do e30tki do tego dokupujecie amorki sportowe (min.450zl) i jazda ...

Image00027.jpg

taka gleba my byc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak myślałem, ze 17, aj na początek normalne na 4 szpilki 15 i trochę w dół , przyszłość pokaże, a jestem troszkę fanatykiem, to coś jeszcze wydumam, to mondeo co mam, mogłem zrobić na 258 KM ze zwykłego 2,5 V6, ale koszt był taki sam jak E30 (marzenie młodości) w nowym lakierze a jak już będzie to na 100% będę się do niej dobierał pod każdym kątem :lol: forda odpuściłem, bo mam fajną, albo będzie fajna E30 i dlatego tyle pytam o szczegóły i drobiazgi może, w fordzie to tylko kolektor dolotowy i strojenie było by drogie + przepustnica od mustanga GT 65mm, którą mam i ST220 Airbox'a z podwójnym wlotem, ale w to miejsce ożywiam właśnie betkę do szkoły i na ryby :lol:, bo stary koń jestem i zachciało mi się szkoły, w BMW można motor ciekawy kupić i wsadzić więc i koszta mniejsze, ale o fordach już coś wiem a BMW jeszcze nie.

Edytowane przez GRAFTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej forda :P. Pakuj w 30tkę, jak ładnie zrobisz to wartość z czasem będzie tylko rosła...<bmw> Pod zdjęciem w podpisie masz linka do mojego tematu, tam na wcześniejszych stronach jest masa zdjęć z bbsami ;) Zaraz ci podeślę pw to sobie obejrzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem że to jakieś jaja z tym cięciem sprężyn, a kolega chyba poważnie pyta. 12lat temu robiliśmy taki "tuning" w naszych maluchach z kolegami, wtedy jeździłem na KJS'ach i takie cięcie sprężyn, a klepanie resoru z przodu było normą, ale glównie dlatego że ciężko było cokolwiek sportowego kupić do tego wynalazku. Na dzień dzisiejszy uważam to za mega głupotę i naprawdę odradzam cięcie sprężyn, chyba że na chwilę, żeby zobaczyć jak będzie wyglądać obniżona, ale do tego można kupić takie "cybanty" do skręcania 2 zwoji ze sobą ( jak Piotr pisał wyżej), kosztuje to grosze, można sobie skręcić jedną stronę i zdecydować czy obniżać czy nie. Koło rewelacyjnie pasujące do E30 to Borbet A z parapetem, jest kanciaste jak E30, robili 15" na 4 otwory, więc bez problemu znajdziesz, ceny też przystępne.

P.S. ford tez fajna marka ;) mam focusa, miałem escorta, ojciec ma mondeo i transita, fajne autka, a mondziaki to juz wogóle, wypasione, wygodne, tanie :)

Zobacz tutaj

BORBETY BORBET A 4X100 RANT MAŁE et 16'' GERMAN (2277708803) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Edytowane przez E34-Patryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie!!! lolol teraz mam zagadkę !! owszem Borbet też fajny cena mniej, ale pomyślę i bardzo dziękuję za propozycję - to twoje te na allegro???

choć jestem zwolennikiem raczej BBS szprychowanych jak kiedyś wychodziły w E30 4x4 iX czy raczej Xi z nakrętkami, ale Czapla też ma fajne i zakładam, że inna troszkę cena, człowiek by serce oddał za fajne felgi , ale na niektóre T E R A Z nie mogę sobie pozwolić - może za 3 tygodnie może za miesiąc, ale najlepiej by było jak bym za tydzień z lakierni wyjechał już na którejś propozycji.. i teraz pytanie do E34: czy taka 16stka u mnie w wąskiej lampie to nie kicha będzie - no wiesz za dużo przepychu jak na 28 letnie autko ??? i czy tylko zakładać bo 4 szpilki ? czy jakieś przeróbki mnie czekać będą ? - ja mam w środku chyba 56 mm i gdzie ja teraz taki 4warty kapeć kupię jak ten na allegro, i czy małe na przód to znaczy które idą na przednią a które na tylną oś:

szer 2x9j i 2x7.5j ?? Mondeo swoje lubię (to Szwajcar w Ghia i pełnym wyposażeniem , ale moja żona też wie że można zredukować z 5 na 3 przy 90 km/h i pociągnąć swobodnie do 150 a potem 5tka - wie, wie i lubi i nie boi się teraz po Omedze 136KM startować ze skrzyżowania

:o dlatego niech sobie Ma do rossmana i biedronki, a ja właśnie dlatego zrezygnowałem z modernizowania fordziaka na rzecz WĄSKIEJ E30 m20b20 125KM i to mi się podoba, ale do rzeczy odpowiedz proszę, które na którą oś i czy to twoje te borbety - bo pogadałbym o cenie...happy_bmw

(w przyszłości raczej m20b25 - zresztą nie wiem jeszcze... może inny.... jeszcze tym nie jeździłem, kupiłem i nie jeździłem - zapalałem tylko silnik - mechanik lakiernik się przejechał, ale nie było mnie przy tym... czekam z utęsknieniem- tylny napęd znam :twisted:)

Edytowane przez GRAFTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód 7.5, tył 9 cali.

Edit:

choć jestem zwolennikiem raczej BBS szprychowanych jak kiedyś wychodziły w E30 4x4 iX czy raczej Xi z nakrętkami, ale Czapla też ma fajne i zakładam, że inna troszkę cena...

No przecież właśnie o tych bbs ci pisałem... :P. Masz prywatną wiadomość z linkiem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Czapla w nawiązaniu do propozycji odkupienia:

postanowiłem rzucić na forum jednak swoją prośbę , bo może inni mnie poprą troszkę:

"No co tam??? kurcze aż tak bardzo ciebie zaskoczyłem pytaniem?? raczej nie - dla ciebie to nie pieniądze pewnie, ale dla mnie w początkach to już coś - każda złotówka się liczy w przypadku tego auta - żeby nie było cichych dni z żoną :), w przyszłości ja też komuś może jakoś bez zarabiania opchnę w rozsądnej cenie "początkującemu" - strasznie bym chciał wyjechać na takich z lakierni

a nie na moich 14 " i ładnymi kołpakami - jak tak można powiedzieć ładne kołpaki lolol, zaraz każdy będzie mówił a to jeszcze to, to tamo, a serce się radować będzie jak pomożesz w początkach - obiecuję nadspawać - oblać alu i wygładzić braki i zarysowania i pokaże i pochwalę się wszystkim , żeś pomógł w potrzebie,że to od Ciebie strasznie bym chciał wyjechać już na takich - dogadamy się?? Piękne są 16 borbety !! ale cena jeszcze zaporowa propozycja innego kolegi E34-Patryk z forum prpozycja tazunio odnośnie gwintu też jest o.k., ale raczej w przyszłości.

Jak można wyjechać na kołpakach i nowym lakierze?? z chromami na szybach i zderzakach

i NA KOŁPAKACH 14 ?? !! !!!!!!!!!!

nie żebym się wstydził, bo u mnie w okolicy nikt nie ma z 1984 02 stycznia - no oprócz mnie, ale mają piękną 5 z ETA 2.7 na takim polerowanym rancie BBS, że w pale trzeszczy i też świeżo po lakierni - zrobiła na mnie wrażenie, a i ja pewnie będę robił, ale wolałbym jednak na 15" BBS od Ciebie.

Pozdrawiam Rafał

P.S. idę spać i śnić - może rano będę miał pozytywną odpowiedź, ja też chętnie w czymś pomogę jak tylko będę mógł, nie jestem taki co tylko biorą, wolę raczej dawać i nic w zamian niż czekać na odwdzięczenie się jest wiele rzeczy, które cieszą, ale czasami i moja pomoc może się przydać...

No i ja mam bliżej do Warszawy niż wasze grono BMW maxbimmer, a 1 2 i 3 czerwca chciałbym tam pojechać mam nawet już miejsce postoju żeby oglądali ludziska, że 28 letnie BMW jeszcze żyje !! NOSTALGIA: II Nowohucki Rajdozlot Samochodów z Epoki PRL-u

Fajnie by było stanąc obok takich różnych Nasze pojazdy - Samochody

560_thumb_1.jpg

albo

404_image_1.jpg

155_thumb_2.jpg

poznaskie_klasyki_noc_05042012_20120428_1705373231.jpg

poznaskie_klasyki_noc_05042012_20120428_1553927684.jpg no cóż pozdrawiam wszystkich - dobranoc.

Edytowane przez GRAFTECH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Czapla!! no i się dogadaliśmy jednak - nostalgia bardziej realna się staje, a chyba, że jeszcze ktoś z Waszych będzie może w Warszawie na Nostalgii na początku czerwca - to chętnie się zobaczę z kimś i zapraszam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...