Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was. Pojawił mi się następujący objaw. Otóż przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania z tyłu po prawej stronie pojawia się hałas, coś na kształt zużytego łożyska. Ale z tego co mi się wydaje to jeśli byłoby to łożysko to hałas byłby niezależnie od prędkości a u mnie pojawia się to przy prędkościach rzędu 0-15~20 km/h. Chyba, że się mylę albo częstotliwość tego hałasu jest tłumiona w jakiś sposób przez toczenie się samochodu przy większej prędkości. A i z tego co zauważyłem pojawia się raczej przy dojeżdżaniu na luzie. Jak dojeżdżam na biegu to hałasu nie ma. Czy jeśli podniosę go na lewarku to będę w stanie sprawdzić czy to łożysko? Zwykłe ruszanie kołem wystarczy? Nie miałem jeszcze przyjemności wymiany łożyska więc nie wiem. ;p :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szum zużytego łożyska będziesz w stanie sprawdzić na lewarku , podnosisz i kręcisz kołem powinno huczeć.

Ale sprawdź przy okazji stan klocków i tarczy czy nie jest krzywa, skoro słyszalne jest przy zatrzymywaniu domyślam się że i przy hamowaniu. Nie zaszkodzi sprawdzić przy okazje oponę czy nie pękła gdzieś osnowa i nie bije na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, nie jest to łożysko jak na moje oko. Nie sa to też hamulce bo nie słychać przy hamowaniu tylko przy wrzuceniu jałowego. Ale nasunęła mi się jedna rzecz, czy możliwy jest brak oleju w moście, bo jest lekko wilgotny i zauważyłem ostatnio przy wjeździe na parking, że zostawiam za sobą jedną kropelkę oleju, właśnie w miejscu mostu. Jest możliwość sprawdzenia tego samemu pod blokiem czy lepiej warsztat, kanał? Chciałbym nadmienić, że mam nivo jeśli to istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ogólnie włączając się w temat proponowałbym , udać się na stację diagnostyczną ew do warsztatu celem rozpędzenia koła na rozpędzarce która rozpędza koło w zakresie od 0 do 60 km/h i jeżeli to łożysko wyjdzie przy właśnie rozpędzaniu . Drugą opcją jaką bym proponował wjechać na podnośnik złapać za półosie i sprawdził czy nie ma na nich luzu gdyż mogą też być objawy ewentualnego tarcia na biegu jałowym , Trzecią opcją można by jeszcze sprawdzić olej w skrzyni i łożysko podporowe na wale napędowym : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zużyte łożysko nie koniecznie musi wykazywać luz przy ruchu kołem, i kręcenie koła na postoju też do końca nie daje gwarancji. Problem może tkwić w zużytych hamulcach, jak wspomniałeś dojeżdżałeś do skrzyżowania, więc domniemam, że hamowałeś. A może zużyte opony np FULDA. Miałem je i nigdy więcej. happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Właśnie chciałem się zabrać za ten hałas po 3 tygodniowej nieobecności, ale po przejażdżce okazało się, że ustąpił. Auto nie było jeżdżone, jedynie mój ojciec 2 razy w tygodniu go odpalał co by nie zapomniał co to smak benzyny. :) będę go nasłuchiwał, a póki co, co Wy o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Można zamknąć. Powodem było niedokręcone koło. Podstawy jak zwykle, człowiek szuka czegoś głębszego a okazuje się że taka drobnostka. Choć swoją drogą koła po wymianie były dokręcane pistoletem więc powinny się szpilki trzymać, ale cóż. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...