Forest Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zakładam temat bo już od dłuższego czasu chodzi mi to po głowie. 3er jest trochę ciasnawe gdy podróżuje się w 4 osoby. Przeglądam od kilku miesięcy allegro, otomoto, itd ale temat 7er jest dla mnie niezbyt znany. Nie podjąłem jeszcze żadnej decyzji, są to na razie czysto teoretyczne rozważania. Zastanawiam się nad E38, najchętniej w okolicach końca produkcji (1998 - 2000). Jaki silnik najlepiej wybrać (skłaniam się ku benzynie)?. Jakieś typowe usterki tego modelu, bolączki, elementy eksploatacyjne które są mankamentami, itd? Nie wiem czy to w ogóle wychodziło na mpakiecie ale niektóre egzemplarze miały ciekawe foteliki, coś jak sportsize w 3er. Jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie, chętnie poczytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 jeśli chcesz e38 to 728 w manualu... lub 740 ale tu o manuala jest ciężko...... musi mieć skórę a te foteliki co mówisz to są sporty z łamaniem na plecy takim jak mam ja.... są to chyba najlepsze fotele jakie były w autach z tej epoki.... kumpel iał takie u siebie i dopasujesz je pod siebie idealnie... jeśli benzin to elpidzi jeśli cię nie stać na gaz to na pb samo:)hehe m pakietów nie bylo e 38 niektóre miały kiere jak w m5e39.. \bolączki... hmm nie ma tam poważniejszych bolączek.... generalnie to jak w e39 z usterkami.... za bardzo się nie sypie.. ale na zawieche trza kontrolować bo to ciężka kolumbryna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 728 w manualu no i byle elektryka działała i rdza nie wpierdzielała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) 728 w manualu no i byle elektryka działała i rdza nie wpierdzielała 2.8 w tej budzie to stanowczo za mało ja miałem e38 3.0 V8 218ps i wcale to szału nie robiło,ale jeśli chodzi o wygodę to nie ma sobie równych e39 się chowa i to jeszcze jak trafisz siódemeczke z takimi siedzeniami jak miałem u siebie dokładnie o takich wspominał Dyziu to poezja. Co do silników najrozsądniejszy ze względów ekonomicznych był by 3.0 diesel po małych modach szedł by zadowalająco (o wiele lepiej niż 2.8 ) i spalanie nie rzucało by na kolana a jak to nie wystarcza to 4.4 z gazociągiem 286ps na pewno cię zadowoli.Jedynym mankamentem e38 jest to że jak chcesz zaparkować gdzieś w centrum to pojawia się problem bo autko jest dosyć spore przód zawsze jest jakies pół metra dłuższy od innych aut Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez sebo293 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 2.8 w tej budzie to stanowczo za mało ja miałem e38 3.0 V8 218ps i wcale to szału nie robiło,ale jeśli chodzi o wygodę to nie ma sobie równych e39 się chowa i to jeszcze jak trafisz siódemeczke z takimi siedzeniami jak miałem u siebie dokładnie o takich wspominał Dyziu to poezja. Co do silników najrozsądniejszy ze względów ekonomicznych był by 3.0 diesel po małych modach szedł by zadowalająco (o wiele lepiej niż 2.8 ) i spalanie nie rzucało by na kolana a jak to nie wystarcza to 4.4 z gazociągiem 286ps na pewno cię zadowoli.Jedynym mankamentem e38 jest to że jak chcesz zaparkować gdzieś w centrum to pojawia się problem bo autko jest dosyć spore przód zawsze jest jakies pół metra dłuższy od innych aut Problem tylko polega na tym , że może 728 nie jest demonem prędkości ale jest najtańsze w utrzymaniu .... i nawet ewentualny swap jak się wysra silnik to jakie 2-2,5 tysiaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Kurna 2.8i faktycznie było by chyba za słabe Kumpel z pracy ma taką na automacie, jeździłem no i ...w sumie nic się nie dzieje Moja 3.0d wydaje mi się już za słaba a po przesiadce na 2.8i w 7er to w ogóle zasypiałbym za kierownicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 ale 3.0D nie było w manualu a wiemy co za skrzynie tam siedzą i jak znoszą większą ilość niutków... swoją drogą to patrzeć na rdze trzeba bardzo.... szukałem e38 przed touringiem ale nic sensownego dla mnie nie było.. może dlatego że chciałem manuala....... no i trzeba będzie się przyzwyczaić co do pakowania w centrum./.. ja nieraz turasem mam problem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Problem tylko polega na tym , że może 728 nie jest demonem prędkości ale jest najtańsze w utrzymaniu .... i nawet ewentualny swap jak się wysra silnik to jakie 2-2,5 tysiaka Dokładnie ale jak już chcesz takie auto kupić to trzeba się liczyc ze to nie seria 3 i ewentualne wydatki kosztują trochę więcej i najważniejsze nie kupować takiego auta z przedziału 12 13 tyś od małolatów bo wiadomo co to będzie za porządne 7 trzeba zapłacić ,a wracając do usterek to zobacz że teraz ma 3.0 diesel w e46 i co ? jakoś jezdzi nic sie nie sypie ? Wiesz jak by miał tak każdy patrzeć na to bo " Co to będzie jak mi sie to zepsuje" to większość z nas jezdziła by na rowerach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Uderzaj w widlastą V8. Jest jeszcze oczywiście 740D, też V8kuog - ale naprawde ciezko o naprawdę zadbany egzemplarz. Kiedyś stała na aledrogo 740d z 2001 r z przbiegiem "rzekomo" 160000 to koleś wołał coś około 40 tysi. 728i - szału nie ma ale komfort jest, a poza tym tanie czesci jak barsz i intesywność napraw też nie duża. Siódema z dieslem napewno bedzie miałą spory przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jareknes Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) ale 3.0D nie było w manualu a wiemy co za skrzynie tam siedzą E38 w przeciwienstwie do miejszej siostry e39 maja skrzynie ZF, Ostatnio rozmawialem z kumplem co ma zagazowana 4,4 na podwojnym vanosie , mowi ze szybko vanosy glosno zaczynaja pracowac w tych motorach Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez Jareknes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Bierz 750 :4: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Forest cała elektryka do sprawdzenia i przetestowania. A jest tam tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 e38 z V8 pod maska - poezja, prowadzenie bajka, wygoda - jak na kanapie No ale zapakować się - tragedia. Nawet katalogach bagażnik reklamowali jako miejsce do przewożenia kijów golfowych . A jak założysz lpg to jeszcze Ci się bagażnik zmniejszy (nawet jak butla pójdzie w koło to gdzieś zapas musisz dać). Brat ostatnio zakupił e38 740 (silnik m60) i już chce zmienić... i Ciebie też będzie to czekać :4: Jak chcesz rodzinne auto to rozglądnij się za kombi. (tak z praktycznego punktu widzenia ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boruta Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Forest, obejrzyj ten film i powiedz czyż nie Zabija? BIERZ TAKĄ!!!!bmw_1bmw_1bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Nie ma się co oszukiwać bo e38 to śliczne auto i kto wie czy do takiego śledzia nie wrócę Więc Forest kupuj polatasz i za pół roku jak ci się nie spodoba to sprzedaż a tu taki mały filmik na zachętę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRZEMO Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 jak chcesz mieć autko pakowne [familia ,wózki ] to e38 nie jest dobrym wyborem... szukałbym raczej e39 nw kombi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
probin Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2012 (edytowane) Tak, tak tylko kombi a potem kolejny będzie powietrze woził , z v8 4.4 fajne to auto ale trochę kosztowne bo tam przychodzi alternator chłodzony cieczą (lubi cieknąć), termostat bardzo modzony - ludziska przerabiają pod model z m60, vanos jak to vanos też może być problem. Ja też skłaniałem się do 740 ale jak kolega kupił 750 to stwierdzam że to jest to. Silnik prosty jak budowa cepa, żadnych wynalazków tam nie ma, milion km dla niego to pierdnięcie, fakt pali to trochę bo trzeba liczyć że poniżej 12l PB na trasie się nie zejdzie (ale to jest jazda delikatna), koledze średnio żre to ok 17l PB ale on na autostradzie poniżej 200 nie jeździ, jednak jeśli auto ma dużo jeździć w mieście to 20-30l PB trzeba liczyć (spalanie poza miastem przy v8 i v12 będzie podobnie). Wyposażenie 750 bije na głowę resztę modeli e38 (skóra na desce, drzwiach itd). Ludzie mówią że problem jest z naprawami bo ręki nie ma gdzie włożyć przy v12 ale to samo jest z v8 więc dla mnie argument odpada (dla mnie w tym aucie istnieją tylko dwa silniki m62b44 i m73b54). Mnie osobiście nie stać na posiadanie takiego auta jako podstawowego (dlatego mam dwa auta i e34 v8 jeżdżę wszędzie ale nie do pracy), które miało by robić tysiące kilometrów miesięcznie, nie łudźmy się eksploatacja e38 kosztuje sporo ale radość jazdy bezcenna (głupie opony to szerokość minimum 245 a to już ma cenę). Wydech podobno nie do zajechania, elektryka/elektronika to już nie to co w e34 ale i tak lepiej niż w e39. Jak to mój znajomy powiedział v12 to nie silnik to agregat mocy (moment ok 400Nm już przy 1500 obr/min - max ma 490Nm), trzeba wyprzedzić dodajesz lekko gazu - gotowe, patrzysz to może jeszcze jednego - dodajesz więcej, a to jeszcze jednego - dodajesz znowu i patrzysz na blat a tam już 200. Jak dla mnie e38 to ostatnie pancerne BMW i wcześniej czy później dołączy do mojej kolekcji (e34,e36 i czekamy na e38 ) - Przy gazowaniu niestety v12 trochę drożej bo trzeba dwa komputery a nie jeden jak z v8. Kolega przyjeżdża do Jelcza co czwartek-piątek więc może da się ustawić żebyś sobie pooglądał jak to wygląda. Tak czy siak bez 10-15k PLN rocznie na dokładanie do tego auta to bym nie liczył (nie uwzględniając paliwa), lepiej zawsze się pozytywnie zaskoczyć. Trochę chaotycznie napisane ale napisane.... Edytowane 30 Sierpnia 2012 przez probin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
freex Opublikowano 30 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 kolego probin...z LPG do v12 piszesz brednie...v12 robi sie na 1 sterowniku do 6-ciu garow do tego 3om wtryski na kazda koncowke sterownika polaczone rownolegle. 2 sterowniki to kosmiczny bezsens, problemy z kalibracja i synchronizacja (2 mapy)...bez sondy szerokopasmowej tego dobrze nie zrobisz. generalnie v12 odradzam jako auto do codzienne eksploatacji tylko ze wzgledu na koszty paliwa lub gazu i koszty swiec jesli ma byc jako auto do bujaki i na zloty to tylko v12. pod kazdym wzgledem lepsze od v8. do codziennej eksploatacji to bym bral 740 bez vanosow lub jesli ma byc na manualu to 735i, duzo tego i latwiej dorwac w dobrym stanie niz 740 na manualu a 735 na manualu dzieki wlasnie vanosom i skrzyni jezdzi nie wiele gorzej od 740iA. jesli chodzi o fotele to jak dla mnie tylko comfort sitze pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SIWEK30283 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Alternator chłodzony cieczą w m62 co ty opowiadasz probin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Alternator chłodzony cieczą w m62 co ty opowiadasz probin? Po lifcie szły chłodzone płynem do E38/X5 itd. Pierwsza lepsza aukcja : BMW E38 E39 X5 4.4 ALTERNATOR CHŁODZONY CIECZĄ (2860822493) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SIWEK30283 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Faktycznie po lifcie zrobili taki myk i z tego co czytałem nie do końca im się to udało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 17 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 (edytowane) Jasne, ze im sie nie udalo jak i miliona innych rzeczy. To samo jest w E39. Jak brac polift to polift wizualny ( wtedy jakos sie przecierpi silnik ), a najlepiej to chyba przedliftowy silnik jednak. Wiele rzeczy poszlo za obnizeniem emisji CO2 do srodowiska jak np. termostat, ktory utrzymuje temperature 110 stopni przez co pod maska jest pieklo i pekaja gumy oraz weze.. Przed liftem termostat utrzymywal 96 stopni. Ja swoj termostat przerobilem i auto chula jak ta lala. Poliftowy filtr paliwa kosztuje 230zl! W srodku jest wbudowany regulator cisnienia paliwa, przed liftowy kosztuje pare dyszek. Alternator chlodzony ciecza 800zl, przed liftem 300zl. Vanos, a raczej jego ewentualna naprawa. I masa innych rzeczy. Chodza sluchy, ze M62B44"TU" jest drozszy w utrzymaniu niz V12.. Edytowane 17 Grudnia 2012 przez ChriS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 17 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 Dlatego bardziej się opłaca kupić zdrowego przedlifta .... i tylko wizualnie przerobić go na polifta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek84 Opublikowano 17 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 czyli jak w wiekszosci marek nowoczesnośc na tym polega żeby wiecej kasy zostawiać w serwisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 18 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Mozliwe, ale tutaj to akurat wina ochrony srodowiska przepisy o obnizeniu emisji spalin, musieli tak zrobic. Choc nie musieli dac sond za katami, czy alternatora chlodzonego ciecza.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.