Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Troche zdradze plan, a miala byc taka niespodzianka :)

Ogolnie mam plan rozszerzenia pomyslu wynajmu samochodow na torze, czyli planuje docelowo miec RWD i FWD. Co do FWD, to przejrzalem pare hondziawek, ale ogholnie w przedziale kasowym w ktorym ja sie znajduje to same trupy. Trafilem na cos takiego. Koles mowi ze silnik w super stanie, ma na miejscu mozliwosc do pomiaru cisnienia na garach i mozna smialo zmierzyc. Ogolnie robi wrazenie jakby nie krecil. Rdzy rowniez brak (wg niego, no i na podstawie fotek z galerii, wyglada jakby jej nie bylo).

OK, co do fotek. Czy ktos moze ogladajac te zdjecia powiedziec czy to bylo robione jakos sensownie i z glowa? Czy na szybko i najmniejszym kosztem czego skutkiem bedzie ze samochod sie rozleci za pol roku? Wszelka rada mile widziana. Samochod wydaje sie byc okazja, bo w sumie dokladnie tego czego szukam. Kubly sa, silnik w dobrym stanie, blacha w dobrym stanie, nawet klatke koles dorzuca...tylko pytanie z ta blacharka, czy zrobione jest to tak jak nalezy?

Imageshack Gallery

Z gory bmw_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to "Łezka" jest dość pancerna - będzie gnił tylko tam, gdzie dostał + norma, czyli błotniki.

Ten z fotek był bity w tył i przód i tam też rdzewiał. Gość to usunął, więc powinno być ok. Pamiętaj, że to samochód z serii WRC, czyli "Warcy, rycy, cescy" - po tylu latach będzie rozklekotany pomimo ogołocenia go ze wszystkiego, więc nie przejmuj się dziwnymi dźwiękami. Części są wręcz śmiesznie tanie.

Silnik, jeśli się nie mylę to 2.0 16v ale zwykły nie ECO, czyli C20XE - baaaardzo dobry silniczek! Popytaj, czy coś w nim grzebał? Jeśli tak, to co - bo te silniki są popularne i ciężko znaleźć "nieruszany"

Standardowa kompresja w c20XE to 10,5:1 moc od 148 do 155 kucy.

Może to Ci w czymś pomoże:

1. Zdrowy silnik. trzeba sprawdzić kompresję, ciśnienie oleju, hydro regulatory itp. Jak wszystko mamy zdrowe silnik rozwija moc od 148 do 155 km w zależności od wydechu osprzętu itp.

2. Kolektor ssący z mot 2.8 bez TC. Ma lepszy przepływ niż tez z mot 2.5

3. Obróbka głowicy- silnik najlepiej doprężyć do stopnia 11:1 lub 11,2:1 wszystko baaardzo łatwo policzyć ile planować, należy wszystkie załamania dopasować do siebie tzn głowica kolektory, kolektor ssący przepustnica, przepustnica -powercup, jak jeździmy tylko na gazie śmiało można doprężyć do 11,2 w innym przypadku tylko 11 i benz 98.

Wygładzenie progów w głowicy i podebranie materiału koło zaworów

4. Powercup zamiast SFI i do tego wywalenie zwężki w filtrze powietrza lub delikatne jej rozgięcie lub obcięcie (w astrze i cali jest ono na pewno nie wiem jak w kadecie)

5. Wywalenie motylka z przepustnicy + wywalenie podgrzewania przepustnicy

6. Wydech na rurze 2" lub MAX 2.25" i do tego środkowy tłumik przelot 2", ostatni wedle życzeń, przelot jak ktoś lubi dźwięk lub komorowy z większego silnika np od VR6 lub z oplowskiego MV6 jest cicho i dźwięk mega

7. Sruby korb koniecznie nowe lub nowe ale od disla 1.7 lub tego 2.3 z omy, są dużo wytrzymalsze, seryjnych nie zakłada się 2 raz !! !

8. Koło zamachowe płaskie,w odelżanie bym się nie bawił bo to się wyważa z wałem chyba że ktoś kreci max 6500

9. Polecam chip eds 1 ten na allegro wystawiany, silnik dostaje kopa, oryginalny chip eds ma 2 mapy dla 91-95 i dla 95-98 (zależnie od opisu na wtyczkach) poznaje się go po tym że na niższym przełożeniu selektora silnik ma oryginalną odcinkę i osiągi, na selektorze na większym przełożeniu odcinka ma bodajże 7600 i auto lepiej ciągnie, wszystko inne to podróby eds (nie koniecznie gorsze)- wyczytane gdzieś na anglojęzycznym forum, jak znajdę linka to wkleję

10. Minimalnie rozwiercamy zwężkę pomiędzy głowica i blokiem i podkładamy 5 gr pod sprężynę nadmiaru ciśnienia oleju co da nam lepsze smarowanie na wyższych obrotach i zniweluje starość sprężyny, można włożyć 2x5gr ale trzeba by było sprawdzić ciśnienie powyżej 4 tyś obrotów

11. O ile seryjny c20xe da radę bez chłodnicy przy takim setupie tego nie polecam, podstawka koniecznie musi być z sprawnym termostatem

12. Misę zakładamy od c20ne lub c18ne metalowa, wchodzi minimalnie mniej oleju a ta aluminiowa z c20xe albo na łączeniu z blokiem pęknie albo rozwalimy ją o próg lub coś innego w zimie. Nie polecam tego zabiegu jak jeździmy bez chłodnicy

13. Uszczelka pod misę od x20xev'a - nie cieknie po prostu

14. Jak lubimy wysoko kręcić to sprężynki od cocasta lub najlepiej cała głowica, chociaż ceny za nie są śmiesznie wysokie bo naprawienie ks700 w zakładzie ślusarskim 100 zl + 50 za dorobienie przewodu do bypasa ...

Chyba tyle smile.gif

Przy takim setupie silnik ma od 172-176 km bez zmiany wałków smile.gif

Polecam skrzynię d16 z lanosa 1.5 8v lub f16 CR do tego silnika

To taki setup do polecenia na co dzień (no może oprócz doprężania silnika)

jak ktoś celuje wyżej to tylko turbo albo "no end story" typu wałki, ITB, kolektory 4-1 i kręcenie do 10 tyś ale to już gruba kasa idzie, lepiej poszukać z20leh lub c20let i swapować albo iść w zakute c20xe ale robi się o awaryjne wszystko, wg mnie warto pakować c25xe albo mv6 i mamy ponad 210 ps w N/A smile.gif do jazdy na co dzień styka seria c20xe na dobrym wydechu i poprawkach kosmetycznych i mamy zdrowe 160 km i niewiele ponad 200 nm momentu.

Wg mnie rzeźba powyżej tej mocy to tylko chyba dla szpanu bo nic nie jest lepsze jak większa pojemność smile.gif robiąc coś z wałkami pasowało by to trochę podstroić i tu już profi zrobienie tego robi się nieopłacalne, wałeczki + strojenie 1000-1500 zł, no chyba że wałki mamy za grosze a strojenie po znajomości smile.gif

Przeżyłem kilka silników opla w większości c20ne, c20xe, dużo się na nich nauczyłem i sukcesem jest jak takie c20xe trzyma serię, kupując używkę silnik ma się 99% pewności że był "dłubany". Widziałem oplowskie kultowe c20xe mające od 100-130 km na hamowni( pomijając wszystkie drut mode typu spawane śruby głowicy, silikon zamiast uszczelniacza na wałku, podkładki pod sprężynami, zaspawane hydro regulatory itp itd smile.gif ) i tak na prawdę zdrowe c20xe mające te 150-160 km potrafi nieźle zamotać nie jedną mocniejsza furę, a dokładając do tego lekką budę (kadett, nexia, lanos, corsa) i krótką skrzynie robimy małą rajdówkę smile.gif do tego zawias i sprawne hamulce i niech się kryją wszystkie vr6 jezyk.gif

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wozu miałem kiedyś takiego przecinaka fajna zabawa była nim jednak te silniki nie są żywotne, siorbią olej jak szalone , do tego walki się krzywią.

W tym przypadku bym patrzył na silnik taki którego awaryjność jest znikoma. Przeznaczenia nam jest znane nie raz poleci w słupki i się poobdziera wiec lakier na drugi plan , w ogóle bym okleił je folia koszt 200 zl i zabawi na 6 godzin . Folia wymienna i do tego można kolory porobić wedle gustu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woz'u pisałem PW, faktycznie jak często gaz bedzie w podłodze to uszczelniacze zaw. nie wytrzymują i olej pali, ale za to manele do kadeta są tanie jak barszcz. Remontu nie oglądałem całego, ale widziałem że błotnik tył spawany, to dobrze, tam te wynalazki zawsze gniją.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszałem, że miało być do 1.6l:lol: miałem kiedyś Gsi ale 8v tylko, że tę wersję mocniejszą [TABLE=class: wikitable]

[TR]

[TD]2.0i[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]20SEH[/TD]

[TD]1998[/TD]

[TD]95 kW (129 PS)[/TD]

[TD]chodził prawie tak jak ten z 16v bo był o wiele lżejszy , ale tak jak poprzednicy pisali bolączkin kadeta to olej i gnijące błotniki szczególnie tylne . Na tor bym go nie polecał takie moje zdanie [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A słyszałem, że miało być do 1.6l:lol:

Mialo byc, ale jak zobaczylem kilka sztuk, niby perelek z pojemnoscia wlasnie do tej 1,6 to tragedia. Ostatnia to byal czerwona honda civic z wroclawia, ktora otworzyla mi oczy szybciutko na fakt, ze w tym przedziale cenowym zadnej hondy albo zapierdziulki do 1,6 nie kupie. Wiec zaczalem sie koncentrowac na czyms co po prostu bedzie szybkie, da frajde na torze i nie bedzie drogie jesli chodzi o czesci itd. Kadecik wydaje sie byc dobra opcja.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu szukal bym czegos ze sprawnym piecem. Buda tak czy siak bedzie dostawac pod pupie i wszelkiego rodzaju wgniotki rysy beda nieuniknione.
Ale tam jest sprawny piec. Ponoc nie ma do czegos ie doczepic, rozrzad robiony rok temu. Na miejscu bede mierzyl cisnienie na garach..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wozu jak uda mi się za dnia zobaczyć Civika kolegi porobię fotki , składał ostatnio podobnego do własnej. 1.6 na v-tecu naprawdę robi to masakrę robotę. 160 kucy przy masie 700 kilo projekt i gięcia klatki mam na warsztacie bo robiliśmy. A same auta można kopic banalnie tanio. Troszkę foli samoprzylepnej trochę rury bezszwowej , mala modyfikacja zawiechy , naba i lata. kasa się robi.

Poza tymi tulejami na wahaczach silniki żywotne jak diabli. A na trasie prezentuje sie to tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wozu jak uda mi się za dnia zobaczyć Civika kolegi porobię fotki , składał ostatnio podobnego do własnej. 1.6 na v-tecu naprawdę robi to masakrę robotę. 160 kucy przy masie 700 kilo projekt i gięcia klatki mam na warsztacie bo robiliśmy. A same auta można kopic banalnie tanio. Troszkę foli samoprzylepnej trochę rury bezszwowej , mala modyfikacja zawiechy , naba i lata. kasa się robi.

Poza tymi tulejami na wahaczach silniki żywotne jak diabli. A na trasie prezentuje sie to tak

Kojarze te hondziawke :) Dzieki za info, ale ja wiem, ze zadnej porzadnej hondy nie dostane w tych pieniadzach, a nie stac mnie na razie na wieksza kwote. Nawet moje perelki kola letnie pogonilem zeby miec troche grosza na ten pomysl, ale mysle ze jest tu spory potencjal. Ogladalem wlasnie taka jedna honde we wrocku, niby niezmeczona, niby wszystko ok, a powiem ci ze polowe mniejsza kase bym nie dal ile ten koles chcial. Strasznie zmeczona zyciem byla. Nawet myslalem zeby odpuscic drugi samochod i sprobowac tylko z beemka, ale za duzo mam argumentow na to, zeby od razu wystartowac z dwoma furakami, a moj budzet to wlasnie 5tysi maks. A zadnej hondy w tej polce kasiorowej nie znajde.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się na twoim miejscu na kadeta nie napalał

spoko, dzisiaj jade zerknac ze znajomym mechanikiem. Jesli wszystko bedzie tak jak koles mowi, jesli cicnienie na garach bedzie takie jak nalezy (w C20XE powinno byc w okolicach 10,5) i jesli do balchy nie bed emial wiekszych zastrzezen, to mysle ze moze to byc ciekawy kąsek. Zeby nie byklo, klatka juz jest, sa dwa kubly (wiec do buni nie musialbym kupowac - w kazdej rajdowce bedzie kubel dla kierowcy i sportsitze dla pasazera), zawias jest - na tor nic innego na razie nie potrzebowalbym..

Wszystko dzisiaj okolo 16 bede wiedzial..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no i wlasnie wrocilem z Belchatowa. Oplem :) W zaskakujaco dobrym stanie mechanicznym. Maly pocisk zapiernicza jak dziki! Jest trochje do ogarniecia, ale blacha i silnik w jak najlepszym porzadku. W pierwszej kolejnosci wydech musze wywalic, bo tam jest jakas komedia. Srodkowego nie ma, sa za to jakies przelotowki. Koncowy to cos co ma jakies 20cm dlugosci, nie wiecej, wiec nic nie wycisza. Ten samochod to taka ryczaca, krzyczaca 1,6 ktory udaje Mpowera. Nie dla mnie. Bedzie dedykowany srodkopwy i cos co wyciszy i da ladny sportowy dzwiek. Rura pojedyncza do tlumika fi55, wiec jest tego mnostwo. Dwa komplety kol, zima i lato (wszystko na stali, wyglada kijowo. Kubly ladnie trzymaja, co do klatki., Jest pelna, nie polowka, wiec jest dobrze. Dzieki chlopaki za rady ;)

Lece bo padam.. Pozdro bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...