Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Chciałem sobie światła i kierunki w aucie aktywować, zainstalowałem całą paczkę EDIABAS (trandalf). Inpa śmiga bez problemów (baterry/ingition on). Problem mam z NSSem

Działam według kolegi dirty.73

"2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK

następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok

sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym)

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

7. Teraz wciśnij F6, czyli Back"

I tu pojawia się problem. Wyskakuje komunikat błędu COAPI-1020 -> can't read file fsw_psw.man

Jakieś sugestie co może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa. Światła dzienne udało mi się uruchomić ale niestety kierunków przy otwieraniu/zamykaniu nie ;/

Robiłem według:

"jeżeli ktoś chce,a nie ma tego,można uruchomić mruganie kierunkami przy otwieraniu i zamykaniu auta,w mo dule GM5 lub GM3 zmieniamy ustawienia

DWA

aktiv

DWA_NOTENTSCHAERFEN

aktiv

DWA_QUITTIERUNG

aktiv

ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

QUIT_OPT_SCHAERF

aktiv

jeśli auto nie ma fabrycznego alarmu,wystarczy zmienić dwie ostatnie funkcje(wtedy też inpa będzie pokazywać błędy alarmu,ale to nie istotne,gdyż wiemy o co chodzi),funkcje te mogą też być dostępne w Car&Key memory,bez konieczności zczytywania modułów"

z tym, że w moim pliku nie znalazlem tylko (może przez to, że nie mam alarmu):

DWA

QUIT_OPT_ENTSCH

QUIT_OPT_SCHAERF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek bez alarmu też da radę (robiłem w kilkunastu E46):

DWA

aktiv

ALARM_OPT_WARNBLINKER

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

moduł GM5, !!!NIE ALSZ!!!

Po aktywacji kierunków przy otwieraniu będziesz miał błąd w GM5, niczemu on nie przeszkadza, ale sobie jest przy czytaniu INPA.

Edytowane przez Kamcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
kierunki przy otwieraniu/zamykaniu włączysz tylko jeśli masz fabryczny alarm

a w życiu,Grzesiek,latają normalnie(inpa tylko wyłapuje błąd,że alarm nie działa,bo go precież nie ma:lol:)

z fabrycznym alarmem to zrobisz jeszcze sygnał dźwiękowy przy zam/otw,napewno masz te dwie ostatnie opcje,zmienisz i będzie działać,sczytaj całe auto jak nie możesz w module znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te Kamcio praktycznie w każdym jest już na aktiv,bo w większości mruga ,ale tylko przy zamykaniu(chyba albo otwieraniu)

Możliwe, że tak, ale na pewno trzeba sprawdzić:

DWA

aktiv

ALARM_OPT_WARNBLINKER

aktiv

QUIT_OPT_ENTSCH

aktiv

i wtedy mrugają dwa rzy przy otiweraniu i raz przy zamykaniu :) Akurat to robiłem duuuuuuuuuużo razy i jestem pewien. E46, E39 wszędzie działało. Nic więcej nie ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi pare razy też sie zdarzyło....ostatnio?hmm,dzisiaj,ale online:lol:

Hehe dirty.73 dzieki za pomoc. Mimo ze dzieli nas ponad 2 tys km dales rade. Nawet na dobranoc blysnalem sobie swiatelkami z dzwiekiem. Tak niewiele a tak cieszy. uklon_bmwuklon_bmwuklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Dirty jeśli moja wypowiedź zabrzmiała jakbym podważał Twoje umiejętności, nie o to mi chodziło :) Chodziło mi o to, że jeśli te 3 parametry są aktiv to będzie mrugało, możliwe, że wystarczy dokodować jeden, bo wcześniejsze są już aktywne :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
jakbym podważał Twoje umiejętności

Kamcio,absolutnie tak nie pomyślałem,mało tego,cieszy mnie to,że coraz więcej ludzi pomaga z tym innym,ja już kiedyś pisałem,coraz mniej się w to bawie,ale jak ktoś poprosi,i potrafie,to próbuje pomócbmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi czy dobrze zczytuję ten moduł GM5, robię tak:

" 1 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK

następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok

sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym)

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

2 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

3 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

4 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

5 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

6. Teraz wciśnij F6, czyli Back

7. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5

8 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

9 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC,..."

kopuje, zmieniam te trzy wartości na activ, podmieniam z plikiem .man w work i klikam Execute Job

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie powiedzcie mi czy dobrze zczytuję ten moduł GM5, robię tak:

" 1 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK

następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok

sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym)

wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok

conistance check = sprawdza czy wszystko

klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

OK OK

możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46

2 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku)

3 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU)

4 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście

5 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ

6. Teraz wciśnij F6, czyli Back

7. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5

8 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC

9 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC,..."

kopuje, zmieniam te trzy wartości na activ, podmieniam z plikiem .man w work i klikam Execute Job

Tworzysz profil expertmode, następnie

VIN/ZCS/FA -> ZCS/FA f. ECU -> E46 -> ALSZ/AKMB (jeśli polift) -> BACK -> PROGRAM ECU (F4) -> GM5 -> BASIC FUNCTIONS -> CoapiReadsggetFswPsw

Wchodzisz do NCSExpert/WORK kopiujesz sobie na pulpit FSW_PSW.TRC, zmieniasz rozszerzenie na .MAN, zmieniasz potrzebne wpisy, kopiujesz z rozszerzeniem MAN do NCSExpert/WORK i dajesz EXECUTE JOB.

Powinno wyskoczyć CODING ENDED i po sprawie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz profil expertmode, następnie

VIN/ZCS/FA -> ZCS/FA f. ECU -> E46 -> ALSZ/AKMB (jeśli polift) -> BACK -> PROGRAM ECU (F4) -> GM5 -> BASIC FUNCTIONS -> CoapiReadsggetFswPsw

Wchodzisz do NCSExpert/WORK kopiujesz sobie na pulpit FSW_PSW.TRC, zmieniasz rozszerzenie na .MAN, zmieniasz potrzebne wpisy, kopiujesz z rozszerzeniem MAN do NCSExpert/WORK i dajesz EXECUTE JOB.

Powinno wyskoczyć CODING ENDED i po sprawie ;)

Tak też zrobiłem, dzisiaj jeszcze raz sprawdzę. Wrzucę zczytany plik z GM5 tutaj może coś znajdziecie (ale to po pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...