pawizy89

DISA niby wszystko ok a nie działa ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Drodzy forumowicze od kilku tyg zmagam się z problemem niedziałającej disy, zawór został wyciągnięty spr i trzyma ciśnienie na wtyczce jest napięcie sprawdzone zostały również kable idące do ecu i wszystko jest ok, a DISA dalej się nie zamyka po włączeniu zapłonu czy tez odpaleniu.

Najciekawsze jest jednak to że gdy dam aktywacje zaworu Inpa to zaworek się zamyka jak i z masą na sztywno do wtyczki również(lecz wtedy się nie otwiera przy 4000obr/min) nie mam już pomysłów dlaczego to nie działa, byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź mogącą się przyczynić do rozwiązania zagadki.

Mój silnik to m54b25

Edytowane przez pawizy89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę że masz za dużo wolnego czasu :D jak marnujesz na takie rzeczy , disa sprawna czy nie sprawna ten silnik chodzi tak samo może na hamowani by pokazało jakies 2 niuty w jedną czy w drugą stronę ale w jeździe nie odczuwalne proponuje wywal klapkę z disy i zapomnij o sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety czasu zbytnio nie mam a ten problem nie daje mi spokoju chciałbym to jakoś ogarnąć, a wywalenie klapki jest półsrodkiem jednak po coś gebelsi dali te klapkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się kolego bo niedziałająca disa dość mocno pogarsza dół silnika to raz a dwa powoduje wypadanie zapłonów jeśli jest niesprawna.

Disa sterowana jest podciśnieniem i jeśli masz napięcie na wtyczce i drożny kanalik w disie to musi działać, łaski nie robi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ciekawe jest to że kanalik jest drożny napięcie jest a disa się nie załącza.

Można ją aktywować w Inpie i wtedy zaworek się zamyka lub na sztywno po podaniu masy ale gdy potrzeba to sama nie chce wspolpracować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co zaobserwowałem w kilku autach to disa działa (bynajmniej podczas postoju) tylko wtedy jak gwałtownie wdepniesz pedał w podłogę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie kojarzę aby był podgląd pracy zaworka, niech ktoś ci depnie w pedał a ty obserwuj cięgno czy się porusza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
disa sprawna czy nie sprawna ten silnik chodzi tak samo
Kolejny raz udowodniłeś że inżynierowie BMW g*****o wiedzą o silnikach i pakują niepotrzebne części do samochodu... Wygląda na to że ty masz dużo czasu na wypisywanie takich głupot na forach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Disa na wolnych obrotach jest zamknięta, jak odepniesz od niej wtyczkę to najnormalniej w świecie się otworzy. Musisz mieć pękniętą membranę nie ma innej opcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak niby INPA zamyka Ci disę? To jest prosty zaworek sterowany masą który działa zero jedynkowo, nie diagnozowalny i nie sprawdzalny z poziomu kompa tylko optycznie manualnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Inpie w zakładkach aktywacja jest opcja włączenia DISY. Wchodzimy wi Inpe wybieramy model w tym wypadku m54 i F6 - F2 - F6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aktywować to ją można podając jej napiecie na kostkę ale bez odpalonego silnika się nie włącz to raz a dwa nie ma podglądu czy klapka się przełączyła i o to mi właśnie chodziło.

Nie pamiętam jakim napięciem jest disa sterowana ale możesz zrzucić kostkę włożyć miernik i sprawdzić napięcie przy wyłączonym zapłonie i odpaloym silniku jeśli je masz to pęknięta membrana w disie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli by to była membrana to zaworek nie miał by siły w ogóle się zamknąć, a poaktywacji w inpie czy DIS'ie ładnie i z gracją się on zamyka napięcie we wtyczce jak na klemach aku po podaniu napiecia bezposrednio z aku do zaworka z disy tez sie zamyka i trzyma można tak zamykać i otwierać kilka razy bez odpalania dopuki nie wykorzystamy pokładów podciśnienia jakie to zaworek sobie uzbierał, tak więc niemożliwe jest żeby membrana była uszkodzona problem musi leżeć gdzieś w sterowaniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ktoś rozwiązał problem-u mnie disa jest cały czas otwarta-jest w 100 % sprawna , po podaniu bezpośrednio napięcia się zamyka , na wtyczce jest napięcie akumulatora-po włożeniu wtyczki w disę ginie minus-co może być powodem? Piotr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, piotr308 napisał:

Witam, czy ktoś rozwiązał problem-u mnie disa jest cały czas otwarta-jest w 100 % sprawna , po podaniu bezpośrednio napięcia się zamyka , na wtyczce jest napięcie akumulatora-po włożeniu wtyczki w disę ginie minus-co może być powodem? Piotr.

Piotrze spokojnie, nie musisz zakładać co chwile nowych tematów, żeby liczyć na odpowiedź. To jest forum, jest piątek wieczór, jeżeli chcesz Piotrze odpowiedzi w ciągu 5min to jedź do mechanika ;)

Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak to poczekaj aż wytrzeźwieje albo chociaż przyjdzie na forum, nie każdy w aucie ma dise i nie każdy Ci odpowie od razu ;)

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Kamilopl123
      Witam drodzy forumowicze, przychodzę do was z zapytaniem w jaki sposób mogę podpiąć radio kenwooda 2din w miejsce oryginalnego radia navi mk4 w mojej e46 i sprawa jest następująca mam wyciągnięte radio i tam ku mojemu zaskoczeniu pojawiają mi się 2 kostki biala i niebieska które są podłączone do radia szukałem troche na forach i wywiodlo mnie to do tyłu samochodu gdzie mam zainstalowane bm54 becker do którego wpieta jest rzekomo kostka ktora ma zasilanie i głośnikowe kable w sobie i teraz chciałbym to przerobić pod pod kostkę iso bym mógł ewentualnie przedłużyć i przeciągnąć kable do przodu samochodu czy ktoś z was mógłby mi pomóc proszę i opisać krok po kroku który z tych kabli będę musiał przepiąć pod jaki kolor do kostki iso no chyba ze sa jakies ciekawe adaptery zdjęcia zamieszczam niżej zestawu który posiadam u siebie z góry ślicznie dziękuję
      https://imageshack.com/i/povTtgIdj
      https://imageshack.com/i/poPFuGmO
    • Przez slepypasterz
      Cześć,
      Od jakieś czasu mam problem z falującymi obrotami na postoju np na światłach, dzieję się to raz na jakiś czas i nie codziennie, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik, po podpięciu do komputera wyrzucało błąd przepływomierza, który wymieniłem i niestety nie pomogło, czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Zdarza się, że obroty spadają tak mocno, że gdy nie dodam gazu silnik zgaśnie.
    • Przez XAYAN
      Witam,
      Jak w tytule: bawara mi rzęcholi tak głośno przy jeździe na biegu bez gazu, że ludzie się obracaja.. Strasznie irytujaca sprawa. Dzwiek wydobywa sie z okolic przodu samochodu. Jest to taki metaliczny dzwiek jakby blacha się obijała o coś. Nie mam pojęcia o co chodzi. Co to może być?? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam 
    • Przez Otulonynocabmwe36
      Witam mam pytanko do kolegów między innymi moj brat  zakupił BMW  E46 2.0D  136km  ale auto posiada  jeden malutki malusienki problemik (Konczy się turbo seryjne 2.0d).I mam do kolegów  zapytanko ponieważ nie znam się na tym ale posiadam  poprzednie w bardzo dobrej kondycji turbo z Bmw e39 3.0d 184km  . Turbosprężarka jest z firmy GARRETT   M53 jakoś tak ale zmierzając do pytania  między innymi pytanie to takie.Czy da rade  włożyć to turbo bez żadnych komplikacji które  mam z 3.0D do 2.0D ? 
      PROSZĘ TYLKO  O ODPOWIEDZI KTÓRE NIE BEDA PONIŻAJACE BO SIĘ NIE ZNAM 
      Proszę o szybka opinię oraz jakie mogą byc widoczne efekty które zadziałają  miedzy innymi na mocy lub przyspieszeniu.Pozdrawiam serdecznie wszystkie pany i panewki 😊
    • Przez Drazik
      Mój pierwszy post, więc Dzień dobry :)
      Dzisiaj po dłuższej jeździe ze stałą prędkością - około 120 (autostrada do Katowic), na miejscu całkowicie zabrakło mocy. Wygląda jakby nie działała turbina, auto na biegach 1, 2, 3 wkreca się do końca, ale 4,5,6 bez szans.  Nic nie dymi, nie kopci, po prostu brak mocy. W drodze powrotnej na autostradzie ciężko było przekroczyć 130, a na tempomacie na 6 przy 120 nie dawał rady utrzymać prędkości pod górę.
       
      Na innych forach wyczytałem, że to najprawdopodobniej przeplywomierz padł.  Robiłem test na 4 i 5 gaz w podłogę.  Ekonomizer nie pokazał więcej niż 14-15l.
       
      Jutro planuje odłączyć przeplywomierz i sprawdzić czy się poprawi i lepiej będzie się wkrecał.  
       
      Ewentualnie co jeszcze mogę sprawdzić własnymi siłami?
       
      Gdzie najlepiej polecacie podjechać na podłączenie pod komputer, żeby sprawdzić podczas jazdy wskazania?
  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.