Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


M52B20 potrzebna opinia


Dymek71

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję szybkiej opinii o silniku M52B20, jest jedna sztuka z takim motorem na sprzedaż, więc się koło niej kręcę, tylko potrzebuje dowiedzieć się czy to warty uwagi motor, przelatane ma 270k km. Czy jest awaryjny ? Na co zwracać przy nim uwagę przy oględzinach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to M50 zatem konstrukcja jak najbardziej udana i można powiedzieć trochę idioto odporna jeżeli chodzi dół silnika, no chyba że ktoś bez oleju jeździł :D

sprawdzaj jak każdy inny silnik benzynowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to M50 zatem konstrukcja jak najbardziej udana i można powiedzieć trochę idioto odporna jeżeli chodzi dół silnika, no chyba że ktoś bez oleju jeździł :D

sprawdzaj jak każdy inny silnik benzynowy.

On pyta o m52, a nie m50

Ja mam taki silnik w swojej e39, zaraz po zakupie założenie LPG. W tej chwili ponad 230tys przebiegu. Silnik do miasta idealny, ale na trasy mega słaby, wyprzedzać to trzeba się z dwa razy zastanowić, a i bez redukcji do 4 tys obrotów się nie obejdzie, bo dopiero wtedy zaczyna się coś dziać :D spalanie? Hm pali tyle co 3.0 m54. W mieście ok 13-14 Pb i litr więcej LPG. W trasie najlepszy wynik to troszkę ponad 9 litrów LPG przy prędkościach 80-100km/h. Hm na co zwrócić uwagę.. To czy vanos nie jest do roboty, bo już koszta. No i czy popychacze hydrauliczne nie są do wymiana (stuki w okolicach głowicy od strony kolektorów wydechowych). Zawsze można próbować uporać się z tym dobrym olejem, ale jeśli to nie pomoże to koszt 24 "szklanek" to ponad 700zl i do tego dochodzi robocizna. Ale na to należy zwracać uwagę przy każdym m52 ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podobne opinie słyszałem o idiotoodporności z tym, że też kilka negatywnych co do systemu zmiennych faz czyli vanos, ale gdy pytałem o konkrety i podparcie faktami, słyszałem "a bo tak każdy mówi" albo " bo tak wiem" więc wkładam je między bajki :) Co do mocy, do kręcenia jestem przyzwyczajony, edek lata dopiero od 4k do 8k więc nic nowego, a co do spalania wiem, że na pewno będzie więcej niż 1.6 hondy :) Nie kupie 2 litrowej jednostki 6 cylindrowej i nie będę płakał, że pali 3 litry więcej niż honda, liczę się z tym świadomie :) A na nic mocniejszego sobie na tę chwilę nie pozwolę, bo nigdy nie jeździłem rwd.

Edytowane przez Dymek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie podobne opinie słyszałem o idiotoodporności z tym, że też kilka negatywnych co do systemu zmiennych faz czyli vanos, ale gdy pytałem o konkrety i podparcie faktami, słyszałem "a bo tak każdy mówi" albo " bo tak wiem" więc wkładam je między bajki :)

Vanos robiłem i szklanki tez. Jak raz zrobisz to masz spokój na kolejne 200ty jak i lepiej ;)

PS to w końcu o jaki Ty pytasz silnik? Bo najpierw pytasz o m52, a teraz piszesz o m50? Idiotoodporny jest m50 bo jest na zeliwnym bloku, a m52b20 na aluminiowym i bardzo łatwo go uszkodzić :)

Tak tylko ten kręcisz i się dzieje tyle co nic. Bo do 4 tys on w ogóle nie jedzie :)

Edytowane przez michal_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos robiłem i szklanki tez. Jak raz zrobisz to masz spokój na kolejne 200ty jak i lepiej ;)

PS to w końcu o jaki Ty pytasz silnik? Bo najpierw pytasz o m52, a teraz piszesz o m50?

Tak tylko ten kręcisz i się dzieje tyle co nic. Bo do 4 tys on w ogóle nie jedzie :)

E36, pojedynczy Vanos, 97 rok. czyli już zgłupiałem. nie m52 ?

Wiem też, że nie zrobi mi setki w niecałe 7 sekund jak edek, ale nie o to mi już chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E36, pojedynczy Vanos, 97 rok. czyli już zgłupiałem. nie m52 ?

Wiem też, że nie zrobi mi setki w niecałe 7 sekund jak edek, ale nie o to mi już chodzi :)

Zapytałes o m52b20 to na taki Ci odpowiedziałem. Nie wiem czemu kolega efendi napisał o m50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro to rok 97 to będzie M52b20. Oznaczenie masz na bloku silnika więc tak sobie raczej nie zerkniesz jeśli chodzi o pojemność. Co do wyglądu silnika to tak wygląda M50

M50[ATTACH=CONFIG]36972[/ATTACH]

M52[ATTACH=CONFIG]36973[/ATTACH]

Miałem wcześniej taki silnik i powiem że spalanie jest takie jak w 2.8:wink: I zdrowe M52b20 wcale nie jest takie wolne tamtym silnikiem nie jednego cwaniaczka objechałem tak jak i kilka 2.0 też BMW... Wszystko zależy od stanu jednostki. Moja się posypała przez moją głupotę bo zalałem nie takim olejem jak trzeba.Ale latał jak wariat do samego swapa. Jeśli chcesz 2.0 to polecam zawsze to lepiej jak 4 cyl, ale jak brać 6cyl to lepiej od 2.5 do góry bo po jakimś czasie 2.0 ci się znudzi.

Edytowane przez sebo293
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdze M52 170km z podwujnym vanosie i na poczatku było wielkie łał z mocy. Przesiadłem sie z e36 1.6 w lpg, wieć przepaśc w przyspieszaniu.

Nie jezdziłem 150 konnym M52, ale z mojego jestem zadowolony pomimo, iż juz jest wolny. Teraz brałbym 2.8 lub 3.0 w M54.

Mam przejechane 291 tys. km. Zalewany Valvolinem 5W40. Zrobiłem 11 tys km. I nie ubyło mi nic oleju (wczoraj byla wymiana oleju). Byłem pewnien, że coś wezmie. Jak trafisz na nie zajechany silnik i go nie zajedziesz katowaniem, jazda bez oleju itp. to bedziesz zadowolony z autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...