Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Dwumas Vs Jednomas M52B20


Dymek71

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, klęka mi powoooli dwumas w m52 czuje, i tutaj nasuwa się pytanie, czy jednomasowe koło zamachowe w tych silnikach zda egzamin? Czy ma to aż taki wpływ jak w dieslach, że mocno dostają w dupę inne podzespoły czy można spokojnie się w to pobawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy są takie, że bardzo delikatnie przy ruszaniu na półsprzęgle zaczyna telepać na pedale sprzęgła, zaczeło się jakieś 2 tygodnie temu, ale się nie pogłębia, myślałem, że może sprzęgło ale było wymieniane 7k km temu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przy gaszeniu ani odpalaniu nic nie słychać, tzn nic tłucze nic nie szarpie ...

Ja śmigam na jednomasie i jest ok icon_smile.gif

Właśnie o to mi też chodziło, czy jest znaczna różnica w pracy sprzęgła na jednomasie czy nie :)

Edytowane przez Dymek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przy gaszeniu ani odpalaniu nic nie słychać, tzn nic tłucze nic nie szarpie ..

To sprawdz tuleje w dyfrze i cały wał napędowy. Czasami jak masz gdzieś tam luz to wali na całą budę przy ruszaniu. Dwa lata temu też myślałem że to dwumasa, olałem temat i w międzyczasie wyszły że to tuleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to mi też chodziło, czy jest znaczna różnica w pracy sprzęgła na jednomasie czy nie :)

Po pierwszej jeździe odczułem fajny delikatny pedał sprzędła chodzi znacznie lżej oraz ciszę przy gaszeniu :)

Z czasem chociaż może to złudzenie czułem,że przy np.wyprzedzaniu auto się nie zastanawia tylko od razu ciągnie do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu

Mam podobny problem tylko że w m52b25 ostatnio wymieniałem sprzęgło i magicy którzy mi to robili, po złożeniu już wszystkiego do kupy, powiedzieli że dwumas delikatnie przypalony jest...

objawy są takie jak Leo opisał przy delikatnym ruszaniu a najbardziej przy cofaniu rzuca całą budą, teraz pytanie jakie są koszta zmiany dwumasy na jednomas ? i czy przy tej zmianie muszę znów wymieniać sprzęgło?

z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprawdz tuleje w dyfrze i cały wał napędowy. Czasami jak masz gdzieś tam luz to wali na całą budę przy ruszaniu. Dwa lata temu też myślałem że to dwumasa, olałem temat i w międzyczasie wyszły że to tuleje.

Tutaj też mam pewne obawy, bo przy szybszym zasprzęgleniu ewidentnie czuć stuknięcie z tyłu auta, tam gdzie dyfer jest... Ale to jutro będę badał dokładnie na podnośniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącze się do tematu

Mam podobny problem tylko że w m52b25 ostatnio wymieniałem sprzęgło i magicy którzy mi to robili, po złożeniu już wszystkiego do kupy, powiedzieli że dwumas delikatnie przypalony jest...

objawy są takie jak Leo opisał przy delikatnym ruszaniu a najbardziej przy cofaniu rzuca całą budą, teraz pytanie jakie są koszta zmiany dwumasy na jednomas ? i czy przy tej zmianie muszę znów wymieniać sprzęgło?

z góry dzięki za odp.

Tak kolego sprzęgło i docisk są inne bynajmniej w e39 ale temat o tym jest wystarczy poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...