Skocz do zawartości

Faluje i gaśnie na wolnych obrotach M40b16


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z moją E30, od jakiegoś czasu(stała parę miesięcy) silnik podczas pracy faluje, przerywa, dusi się i często gaśnie na wolnych obrotach. Czyściłem już krokowy i jako że doprowadzam samochód do ładu to wymieniłem od razu świece na NGK plus kable Magneti Marelli do tego kopułkę i palec Bremi niestety problem nie ustąpił. Co może być tego przyczyną?

I drugie pytanie na jednym ze starych kabli zapłonowych(idący od cewki do kopułki) był jakiś czujnik, nie ma możliwości założenia go na nowe kable, czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień przeplywke jak masz załatwić drugą od kogoś. To auto jest na gazie? Na drugie pytanie nie odp. Bo nie słyszałem o czujniku na przewodzie zaplonowym, chyba że to jakiś ekonomizer

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się jak to chodzi i na 90 % obstawiam przepływomierz, proponuje znaleźć ogłoszenie z przeplywka z swojej okolicy, jechać do gościa, założyć przy nim w celu sprawdzenia, i brać jak coś. .. nie bierz tylko z silnika z gazem bo często są uszkodzone

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez jakis łatwo palny sprej (np. dezodorant) I psiknij w okolicach przeplywki i gumy miedzy kolektorem a przeplywka. W tych silnikach często te gumy pękają i silnik ciągnie lewe powietrze z ktorym sobie nie radzi.

...by Tapapapapatatalaka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brać jak coś. .. nie bierz tylko z silnika z gazem bo często są uszkodzone
Może i to prawda ale dla instalacji starego typu, w sekwencji to bez znaczenia.

Pod kompa podpinałeś? Szukał bym lewego powietrza.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego sprawdź tuleje gumową w kolektorze dolotowym. Tą do której wciskasz jeden króciec silnika krokowego.

Można ja wyciągnąć bez zdejmowania kolektora. Ja raz źle złożyłem po czyszczeniu krokowego to tak właśnie miałem, że guma się podwinęła.

Reszta tak jak koledzy pisali.

Ściągnij rury gumowe, wymyj w ludwiku i pooglądaj i ponaciągaj i określ też wizualnie. Czasami dziura może mieć mniej niż 0,5 mm2 powierzchni i już nie bezie działać dobrze. Poza tym styki złączek. Psikanie "contaktem" nic nie da jak jest gruby brud. Patyczki do uszu i bena ekstrakcyjna dają radę.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Zapomniałem dodać o czujniku na kablu zapłonowym na 4tym cylindrze. To jest tzw. impulsator.

On musi być! W zestawach nie ma tego elementu - zobacz tu:

http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-bmw-3-5-316-318-518-m40-bosch-i5840363167.html

"bez impulsatora"

Zobacz ten zestaw:

http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-ngk-bmw-3-e30-316-i-88-91-i6336257194.html

Jedna wtyczka jest rozłączona właśnie po to żeby przeciągnąć impulsator.

Edytowane przez Lijo
  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kable były oryginalnie zarobione i żadna fajka nie była luzem to próba rozłączenia fajki zniszczy kabel.

Nie jesteś jedyną osoba która tak miała :P

Sam przez to przechodziłem......

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować przylepić impulsator, jeżeli go posiadasz, na taśmę izolacyjną do kabla i zobaczyć. Ja tak przez chwile miałem. Potem kupiłem kable nkg za ok 350zł.

Założenie impulsatora też nie było łatwe :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

    • Przez Gekon
      Witam, w bmw e30 musze zmienic maglownice taka z e36, oraz dyferencjal. O ile wymiana dyfra, jesli sroby nie zapiekly jest do zrobienia, to wymiana maglownicy przerasta mnie calkowicie...
      Szukam jakiegos garazowego zapalenca z okolicy, ktory z pasji i w zamian za nie wygorowane:lol: korzysci finansowe, oraz dobry alkohol:drunk:
      pomoze w wymianie... udostepniam kanal i narzedzia.
      Czekam z nadzieja na odpowiedzi, bo dobro powraca <bmw_1>
    • Przez Adrian_E30
      Witam
       W związku z tym ze obróciła mi się panewka i przytarł się wałek rozrządu w moim m20b25 przymierzam się do kupna drugiej głowicy lub zregeneruje swoją o ile się da cos z niej jeszcze zrobic.
      Wiadomo ze jezeli by się dało to lepiej zregenerowac i miec ,,nówkę'' ale jezeli koszta będą zbyt duze to wole kupic drugą w dobrym stanie.
      Teraz pytania: 
      1. Posiada ktoś z forum taką głowice na sprzedaż ?
      2. Jakie są koszta regeneracji takiej głowicy i czy ewentualnie znacie firmy które się tym zajmują i są godne polecenia ?
      3. Na pewno nie jeden z was robił kapitalny remont w m20b25, wiec jezeli ktos by mógł doradzic na co zwrócić uwage przy takim remoncie , jakich producentów wkładać części (panewki, pierscienie itp.) to był bym bardzo wdzięczny,  Już wgłębiałem się trochę w temat i przeglądałem różne fora, ale wiadomo ze kazda dobra rada będzie dla mnie pomocna.
       
      Z góry wielkie dzięki.
       
       
       
    • Przez Adrian_E30
      Witam, posiadam E30 w której siedzi motor m20b25 a skrzynia jest z b20, aktualny dyferek to S3.91 , ale jest zdecydowanie za krótki ponieważ mam odcinkę przy 180km/h i podwyzszone obroty na kazdym biegu.  Kilka pytań:
      1. Jakie jest oryginalnie przełożenie w 325 m20b25 ? (wydaje mi się ze właśnie 3.91) ?
      2. Może ktoś ma taką kombinacje jak ja lub po prostu wie jaki dyfer będzię optymalny do tej skrzyni ? (chce zeby V-max był około 220km/h , ale zeby tez się dobrze odpychała - silnik jest w remoncie wiec podejrzewam ze po dotarciu rozwinie taką prędkość )
      3. Jak wspomniałem wyzej silnik jest na zewnątrz więc moze po prostu zmienić skrzynie na tą z m20b25 ?
       
      Za wszystkie dobre podpowiedzi i informacje z góry bardzo dziękuje.  
    • Przez bedi
      Cześć, potrzebuję kupić lewą listwę dachową do e30 szeroka lampa chrom a do tego śrubkę kopułki do silnika m40. Kupiłem auto z pękniętą kopułką i nie było już nawet śladu po śrubie... 
    • Przez Adrian_E30
      Siema, co zastosować zamiast tej harmonijki (,,złącze elastyczne'') ?  Problem jest w tym ze miedzy rurami jest raptem 2mm a takie złącza z siatki są w kształcie beczułki i sie tam nie zmieści , a jak wspawam kawałem rury to zapewne bedzie problem ze skręceniem tego do kolektora.  Miał ktoś z was kiedys taki problem ? 

  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...