ILoveMyKTM

Faluje i gaśnie na wolnych obrotach M40b16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam mały problem z moją E30, od jakiegoś czasu(stała parę miesięcy) silnik podczas pracy faluje, przerywa, dusi się i często gaśnie na wolnych obrotach. Czyściłem już krokowy i jako że doprowadzam samochód do ładu to wymieniłem od razu świece na NGK plus kable Magneti Marelli do tego kopułkę i palec Bremi niestety problem nie ustąpił. Co może być tego przyczyną?

I drugie pytanie na jednym ze starych kabli zapłonowych(idący od cewki do kopułki) był jakiś czujnik, nie ma możliwości założenia go na nowe kable, czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika?

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmień przeplywke jak masz załatwić drugą od kogoś. To auto jest na gazie? Na drugie pytanie nie odp. Bo nie słyszałem o czujniku na przewodzie zaplonowym, chyba że to jakiś ekonomizer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam dostępu do części na podmiankę, wiem że byłoby o wiele łatwiej :)

Auto jeździ tylko na benzynie - gazu nie widziało :P

Mogę zrobić jakieś zdjęcia, pokazać dokładnie o co chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się jak to chodzi i na 90 % obstawiam przepływomierz, proponuje znaleźć ogłoszenie z przeplywka z swojej okolicy, jechać do gościa, założyć przy nim w celu sprawdzenia, i brać jak coś. .. nie bierz tylko z silnika z gazem bo często są uszkodzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wez jakis łatwo palny sprej (np. dezodorant) I psiknij w okolicach przeplywki i gumy miedzy kolektorem a przeplywka. W tych silnikach często te gumy pękają i silnik ciągnie lewe powietrze z ktorym sobie nie radzi.

...by Tapapapapatatalaka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to podjadę na lokalny złom bo widziałem tam jakieś dwie e36 z 1.8 pod maską to przełożę jeśli pasuje i zobaczę co się stanie :>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z 1.8 będzie pasować tylko guma przepływomierz - przepustnica, może być większa to razem z tą gumą podmień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmieniłem na dwie z dwóch różnych 1.8

I chodziła jeszcze gorzej, w ogóle nie trzymała obrotów :/

Ma ktoś w okolicy podobny silnik żebym mógł podjechać i sprawdzić? Stawiam piwo :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brać jak coś. .. nie bierz tylko z silnika z gazem bo często są uszkodzone
Może i to prawda ale dla instalacji starego typu, w sekwencji to bez znaczenia.

Pod kompa podpinałeś? Szukał bym lewego powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź jeszcze do tego wszystkiego czy lambda działa poprawnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy lewego nie łapie,tak jak Tazunio napisał.Sprawdź czy klapka chodzi w krokowym,ciśnienie na pompie,regulator na listwie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego sprawdź tuleje gumową w kolektorze dolotowym. Tą do której wciskasz jeden króciec silnika krokowego.

Można ja wyciągnąć bez zdejmowania kolektora. Ja raz źle złożyłem po czyszczeniu krokowego to tak właśnie miałem, że guma się podwinęła.

Reszta tak jak koledzy pisali.

Ściągnij rury gumowe, wymyj w ludwiku i pooglądaj i ponaciągaj i określ też wizualnie. Czasami dziura może mieć mniej niż 0,5 mm2 powierzchni i już nie bezie działać dobrze. Poza tym styki złączek. Psikanie "contaktem" nic nie da jak jest gruby brud. Patyczki do uszu i bena ekstrakcyjna dają radę.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tak większość rzeczy już sprawdziłem i nic...
Dodam że teraz motor zdecydowanie lepiej pracuje jak już się zagrzeje. 
Sprawdzę jeszcze gumę przy krokowym tak jak kolega wyżej powiedział.

Ewentualnie ma ktoś komputer żeby podpiąć i sprawdzić o co jej tak naprawdę chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To raczej lewe powietrze, bo jak już sie zagrzeje to zaczynają pracować sondy i koryguje dawkę wtedy

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać o czujniku na kablu zapłonowym na 4tym cylindrze. To jest tzw. impulsator.

On musi być! W zestawach nie ma tego elementu - zobacz tu:

http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-bmw-3-5-316-318-518-m40-bosch-i5840363167.html

"bez impulsatora"

Zobacz ten zestaw:

http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-ngk-bmw-3-e30-316-i-88-91-i6336257194.html

Jedna wtyczka jest rozłączona właśnie po to żeby przeciągnąć impulsator.

Edytowane przez Lijo
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O cholera...
To właśnie o ten czujnik pytałem.
Wychodzi na to że dałem prawie 150zł na złe kable...
Nie da się tego jakoś obejść?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kable były oryginalnie zarobione i żadna fajka nie była luzem to próba rozłączenia fajki zniszczy kabel.

Nie jesteś jedyną osoba która tak miała :P

Sam przez to przechodziłem......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety kable są zrobione tak na stałe...
No słabo wyszło.
Dzięki za info, spróbuję zamotać jakieś inne :P

Dodam tylko, że jak silnik w pełni się nagrzeje to pracuje w miarę równo, raz na jakiś czas troszkę go przydławi. 

Edytowane przez ILoveMyKTM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować przylepić impulsator, jeżeli go posiadasz, na taśmę izolacyjną do kabla i zobaczyć. Ja tak przez chwile miałem. Potem kupiłem kable nkg za ok 350zł.

Założenie impulsatora też nie było łatwe :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak tam? Jakieś nowości na froncie walki z obrotami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Podobna zawartość

    • Przez Adrian_E30
      Witam
       W związku z tym ze obróciła mi się panewka i przytarł się wałek rozrządu w moim m20b25 przymierzam się do kupna drugiej głowicy lub zregeneruje swoją o ile się da cos z niej jeszcze zrobic.
      Wiadomo ze jezeli by się dało to lepiej zregenerowac i miec ,,nówkę'' ale jezeli koszta będą zbyt duze to wole kupic drugą w dobrym stanie.
      Teraz pytania: 
      1. Posiada ktoś z forum taką głowice na sprzedaż ?
      2. Jakie są koszta regeneracji takiej głowicy i czy ewentualnie znacie firmy które się tym zajmują i są godne polecenia ?
      3. Na pewno nie jeden z was robił kapitalny remont w m20b25, wiec jezeli ktos by mógł doradzic na co zwrócić uwage przy takim remoncie , jakich producentów wkładać części (panewki, pierscienie itp.) to był bym bardzo wdzięczny,  Już wgłębiałem się trochę w temat i przeglądałem różne fora, ale wiadomo ze kazda dobra rada będzie dla mnie pomocna.
       
      Z góry wielkie dzięki.
       
       
       
    • Przez Adrian_E30
      Witam, posiadam E30 w której siedzi motor m20b25 a skrzynia jest z b20, aktualny dyferek to S3.91 , ale jest zdecydowanie za krótki ponieważ mam odcinkę przy 180km/h i podwyzszone obroty na kazdym biegu.  Kilka pytań:
      1. Jakie jest oryginalnie przełożenie w 325 m20b25 ? (wydaje mi się ze właśnie 3.91) ?
      2. Może ktoś ma taką kombinacje jak ja lub po prostu wie jaki dyfer będzię optymalny do tej skrzyni ? (chce zeby V-max był około 220km/h , ale zeby tez się dobrze odpychała - silnik jest w remoncie wiec podejrzewam ze po dotarciu rozwinie taką prędkość )
      3. Jak wspomniałem wyzej silnik jest na zewnątrz więc moze po prostu zmienić skrzynie na tą z m20b25 ?
       
      Za wszystkie dobre podpowiedzi i informacje z góry bardzo dziękuje.  
    • Przez bedi
      Cześć, potrzebuję kupić lewą listwę dachową do e30 szeroka lampa chrom a do tego śrubkę kopułki do silnika m40. Kupiłem auto z pękniętą kopułką i nie było już nawet śladu po śrubie... 
    • Przez Adrian_E30
      Siema, co zastosować zamiast tej harmonijki (,,złącze elastyczne'') ?  Problem jest w tym ze miedzy rurami jest raptem 2mm a takie złącza z siatki są w kształcie beczułki i sie tam nie zmieści , a jak wspawam kawałem rury to zapewne bedzie problem ze skręceniem tego do kolektora.  Miał ktoś z was kiedys taki problem ? 

    • Przez Makaveli
      Witam, potrzebuję wycenę auta po stłuczce E30 Coupe 1987
      - Bez szyberdachu
      - Silnik 1.8 Ekotronic
      - Nowy tłumik środkowy i końcowy
      - Posiadam tylną kanapę oryginał
      - Komplet kół, nowe opony letnie i zimowe, felgi stalowe po renowacji.
      - Silnik w stanie bardzo dobrym na bieżąco serwisowany
      - Parę ognisk rdzy
      - Chłodnica uszkodzona
      W razie co mogę wrzucić więcej zdjęć
      Ile mogę za nią wołać w takim stanie ?







  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.