Kosa Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Dziś przy wymianie oleju, zauważyłem dokładnie na czujniku poziomu oleju (pod spodem) krople płynu chłodniczego możliwe że to jest ten wyciek którego nie mogłem zlokalizować, skąd tam płyn? temp ok, grzanie ok, dolewki płuny 100-200 ml co 1000 km E34 525iA M50B25 vanos pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Jeśli to płyn chłodniczy to może to z tego przewodu (fi około 30) dochodzącego do bloku. Jak nachylisz się nad obudową filtra oleju to między obudową a blokiem zobaczysz ten przewód i opaskę Przez te mrozy i duże skoki tepmeratury w tych rejonach opaski różnie się zachowują. Ja od wymiany nagrzewnicy nie miałem żadnych dolewek 7000 km i poziom stały. Teraz niestety od kilku dni zauważyłem ,że poziom spada a wyciek(kropelka pojawia się pod opaską grubego przewodu w dolnym rogu chłodnicy a w tym miejscu w okolicach obudowy filtra oleju widać ślady zaschniętego płynu chłodniczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 1 Lutego 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 zauważyłem tez troszkę "zielonego" pod zbiornikiem wyrównawczym, ale czy dotarłby aż pod czujnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 1 Lutego 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Kosa mi jak wyciek pojawił się pod wyrównawczym to nie było efektu tryskania a tylko swobodny wyciek więc wątpie żeby z tamtąd doleciał płyn. Rozgrzej silnik (do pionu) żeby układ złapał 2 bary ciśnienia a potem wyłącz i patrz na dolny kołnież zbiorniczka-pojawi się tam płyn w niewielkich ilościach.Jeśli oring tam jest konkretnie stwardniały to jeśli w tym momencie popuścisz korek w wyrównawczym to zacznie tam leciec więcej ale też nie będzie tryskać. Te pozostałości płynu w tym miejscu mogą być mylące bo jak się nie trafi dobrze przy wlewaniu to ścieka właśnie tam. Przyjżyj się też wężykom ogrzewania przepustnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 odświeże temat bo dokońca sięz nim nie uporałem, kupiłem uszczelniacz liqui moly ale jeszcze mam obawy przed wlaniem go zastanwaim się czy nie puszcza mi pod nr 15: jeżeli leci mi po lewej stroni po misce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucius Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Te wszystkie uszczelniacze to śmierć dla chłodnicy , raczej nie wlewaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Mi wydaje sie wyciek w tej sytuacji jest z z pod krućca termostatu albo z pod pompy wody. Z pod pompy wody wyciek najczęsciej brudzi mise olejową i okolice, a pod krucća - tryska na visco a visco rozbryzguje po całej komorze silnika. Ja miałem taki przypadek, ze dolewałem, też nie duzo ok 300-400 ml na 1000km aż w pewnym momencie puściła pompa wody leciało jak z kranu. Musiałem wymienić pompe, krucieć i termostat. Mozliwe jest też, ze uszczelka na termostacie nie trzyma i wtedy sama obudowa może mieć problem z "utrzymaniem" płynu a płyn sączy sie po bo bloku i wysycha na na spodzie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 umyje silnik, odpale - zagrzeje i obadam, okolice pompy i termostatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 Kosa ojcu Sliwy w 525 już dwa razy strzelił ten wężyk 15 (wyjscie z bloku a wejście do przepustnicy) Zobacz czy przewód 15 leży dobrze w uchwytach przy rurce bagnetu i pod lewą podporą kolektora ssącego.Może przeciera sie w tych uchwytach jeśli nie jest dokładnie w nie wcisniety. Te wężyki jeśli nie są w uchwytach to ocierają o siebie jak i o węża ciśnienowego pompy wspomagania.Jak jest wyciek to przez to ocieractwo płyn może ściekać po niekoniecznie winnym weżu. Ja przy wymianie wężyków odmy porobilem tam porządek i te wężyki które nie były w uchwytach miały juź ślady przecierania. A ten uszczelniacz z moly zaczął czopować mi otworki w korku zbiornika wyrównawczego co raczej niebezpieczne chyba że będziesz je dmuchał co troche. Zawiera też dużo brokatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 8 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 trzeba ściągać kolektor czy można dojść bez w/w. ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 8 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Września 2010 do wszystkich uchwytów wężyków i opasek dojdziesz bez ściągania kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 10 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 kurce tak sprawdzałem i ciężko mi włożyć rękę między puszke filtra oleju a kolektor a powiedzcie mi jeszcze co tu powinno być podłączone, nie znalazłem żadnego luźnego przewodu (w ogóle co to jest) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 (edytowane) a to proszę pana o ile mnie wzrok nie myli powinno być podłączone do kolektora ssącego o ile dobrze widzę na tym rysunku to nr 9 ten mały króciec Edytowane 10 Września 2010 przez pawelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 10 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 bardziej mi sie widzi ze jest to nr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 wężyk nr5 donr 9 powinien byc podłączony:wink::-P 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 10 Września 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Września 2010 to co jest na zdjęciu to jest *odpowietrznik*przyłączony do pokrywy zaworów z niego grubszy przewód idzie do rury między przepływkę a przepustnicę a ten cieńki(którego nie masz)tak jak pisze pawelo idzie do kolektora przez nr 9 na rys. Jeśli tego króćca przy nr 9 masz nie zaślepionego to masz lewe powietrze.A przez ten na fotce pluje tobie olej na silnik. Nr 9 jest pod kolektorem ssącym dokåadnie w lini przepustnicy.A do niego z kolei podpieta jest rurka od krokowego.Koszt tego cieńkiego przewodu to 12.50zl w aso(wymienialem go niedawno) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 28 Września 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 wężyk kupiony i założony 9,36 pln wydaje mi sie że znalazłem wyciek, nie dokręcony czujnik poziomu i pod wplywem jazdy leciało na miske (możliwe ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.