woz Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Hejka. Mam pytanko odnosnie tlumika uniwersalnego, koncowego. Ostatnio sie nauczylem o istocie srodkowego (ktorego mam zalozonego, fabrycznego od 540i). Mam obecnie zalozony koncowy od 540 rowniez fabryczny, ale tak sobie glowkuje czy nie zalozyc jakiegos duzego, nie glosnego koncowego. Od razu pisze - nie chce ryku, chce zeby mruczalo jak to przystaje na V8. Rowniez nie zalezy mi na jakis osiagach, bo na samej koncowej puszce nie bede mial zadnych wzrostow, jedynie mi zalezy na tym, zeby przyjemnie mi gadal do ucha. Przeciez zawsze mowilem, ze do V8 radio jest zbedne Czy ktos moze ma jakiegos linka 540 z srodkowym fanrycznym i jakiejs koncowce przelotowej? Cos laze po tym youtube i nie wychodza mi poszukiwania. Drugie pytanie. Sa tlumiki dedykowane, i sa tlumiki uniwersalne. Czy faktycznie jest tak, ze te dedykowane KONCOWE sa robione pod silnik, pod pojemnosc itd, czy bardziej pod ksztaly i wieszaki do montazu itd? Bo zastanawiam sie, jakby to sie mialo, gdybym znalazl jakis uniwersal, duzy (zeby jednak tlumil a nie wyl jak stare pudlo), z odpowiednimi wejsciami do puchy? (czyli 2 wejscia po 55mm?). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielak Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Moim zdaniem "dedykowane" to są po prostu tłumiki dopasowane do danego auta pod względem montażu a nie silnika ponieważ to było by drogie w zrealizowaniu, różne testy pod dany silnik itp. ale mogę się mylić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 (edytowane) wozu ja w swojej byłej, po pewnym czasie użytkowania zamieniłem "sportowy" tłumik na oryginalny + dospawałem dwie rurki (fi80 ) z kwasówki polerowanej i wyszło za***iście zarówno pod względem dźwięku jak i wyglądu a wyglądało to tak: Edytowane 2 Października 2010 przez tazunio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 2 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Ja mam fabryczny, dospawane dwie rurki fi60. Chodzi ladnie, cicho... Widocznie ten koncowy jest za zdrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 2 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 woz-u jest takie powiedzenie: ...jeżeli coś jest do wszystkiego,to jest do niczego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 3 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 ale przy odrobinie umiejetnosci dopasujesz kazdy tlumik polak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 4 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Nawet nie chodzi o dopaswanie, bo to wiem, ze POland potrafi chodzi tylko i wylacznie czy koncowy ma wplyw na efektywnosc wylatywania spalin, czyli ogolnie na prace silnika. Bo w wielu przypadkach spotkalem sie z tym na torze, ze ludzie w swoich samochodach maja tylko fabryczny srodkowy, a koncowego wogole nie maja. To srodkowy sluzy do wytworzenia odpowiedniego cisnienia (jesli nie ma katow), a koncowy tylko zeby chodzilo ciszej. Tak mi sie po prostu wydaje. Wiec zastanawiam sie jaki jest sens szukac np dedykowanego do 540i remusa (ktorego nie moge za cholere znalezc) za 1000zl minimum, kiedy jest mnostwo innych, duzych, niby universal, ale wejscie do puchy jest takie same, czyli 2x55mm.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 4 Października 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 wozu ja w swojej byłej, po pewnym czasie użytkowania zamieniłem "sportowy" tłumik na oryginalny + dospawałem dwie rurki (fi80 ) z kwasówki polerowanej i wyszło za***iście zarówno pod względem dźwięku jak i wyglądua wyglądało to tak: Tazunio, tak BTW. Dopiero teraz zauwazylem foty. Ladny wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 4 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 pamietam jak dzis, byl to zmiennik i 2 godz. trwalo niz to wszystko rowno zlozylismy, potem przypunktowalismy rurki i znowu w dol - masakryczne 5 godzin... ale milo sie wspomina takie rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuziem Opublikowano 4 Października 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Potwierdzam że chodziło to nieziemsko, ładnie mruczało te 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Tazunio czyli obciąłeś te seryjne rurki w końcwym i w ich miejsce wspawałeś te dwie z kwasówki polerowanej tak? Skąd dorwałeś takie rurki bo też myśle o podobnym projekcie czyli chce wyciąć katy w ich miejsce chyba rurki(strumienice?) środkowy bym zostawił tak jak koledzy radzą no i końcowy takie rurki ładnie wyglądają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 11 Listopada 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Takie rurki kupisz w kazdym wiekszym sklepie z artykulami motoryzacyjnymi, juz nie wspominajac o allegro.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tazunio Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 ja zamawiałem u fachmana z Poznania, przez mojego kolegę - cięte i polerowane na zamówienie zapłaciłem 40zł bankowo takie znajdziesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 a ciężko podjechać do hurtowni materiałów budowlanych,czy stali ,gdzie 1mb kosztuje w granicach 50 zł:?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasend23 Opublikowano 11 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 te na allegro to są zazwyczaj przykręcane do starych a ja chce przyspawać a tamte uciąć. a co wstawić w miejsce kata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BMW 523i Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 CZESC KOLEDZY WLASNIE CZYTALEM WASZE POSTY I MA SIE ROZUMIEC ZE TEN TUMIK KONCOWY JEST ORGINALNY I TYLKO SA WYCIETA RURKA STARA I 2 NOWE SA PRZYSPAWANE Z CZEGO JEDNA MA TYLKO WYLOT SPALIN TAK??????? PROSZE O ODPIS POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 16 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 A w dziale powitania powinno być: "Dzień dobry. Nazywam się X bla bla bla" Zasady na forum są jasne :2bacik: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 18 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 CZESC KOLEDZY WLASNIE CZYTALEM WASZE POSTY I MA SIE ROZUMIEC ZE TEN TUMIK KONCOWY JEST ORGINALNY I TYLKO SA WYCIETA RURKA STARA I 2 NOWE SA PRZYSPAWANE Z CZEGO JEDNA MA TYLKO WYLOT SPALIN TAK??????? PROSZE O ODPIS POZDRAWIAM A czemu niby jedna mialaby miec wylot spalin? Przeciez w ori masz dwie rury na wyjsciu. Odcinasz stare rury (2 sztuki), i wspawujesz nowe rury (2 sztuki). Proste jak bulka z maslem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 wozu ale ty chyba nie widziałeś w e39??!! sam myślałem o dwu rurce ale to troche skomplikowane!! a po co ten drugi tłumik jak jest zamkniętą puszką tego nie wiem!!! http://allegro.pl/bmw-e39-tlumik-wydech-oryginalny-uklad-wydechowy-i1784985891.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woz Opublikowano 18 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 wozu ale ty chyba nie widziałeś w e39??!! sam myślałem o dwu rurce ale to troche skomplikowane!! a po co ten drugi tłumik jak jest zamkniętą puszką tego nie wiem!!!http://allegro.pl/bmw-e39-tlumik-wydech-oryginalny-uklad-wydechowy-i1784985891.html Nie zauwazylem ze tyczy e39. Musialbys zrobic u siebie portki i tyle Czyli od razu po wyjsciu zrobic przejscie na dwie rurki i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 18 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 ale po co jest ten drugi tłumik może da się jakoś go otworzyć i lepszy dzwięk uzyskać?? \ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.