Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka.

Mam pytanko odnosnie tlumika uniwersalnego, koncowego. Ostatnio sie nauczylem o istocie srodkowego (ktorego mam zalozonego, fabrycznego od 540i). Mam obecnie zalozony koncowy od 540 rowniez fabryczny, ale tak sobie glowkuje czy nie zalozyc jakiegos duzego, nie glosnego koncowego. Od razu pisze - nie chce ryku, chce zeby mruczalo jak to przystaje na V8. Rowniez nie zalezy mi na jakis osiagach, bo na samej koncowej puszce nie bede mial zadnych wzrostow, jedynie mi zalezy na tym, zeby przyjemnie mi gadal do ucha. Przeciez zawsze mowilem, ze do V8 radio jest zbedne ;)

Czy ktos moze ma jakiegos linka 540 z srodkowym fanrycznym i jakiejs koncowce przelotowej? Cos laze po tym youtube i nie wychodza mi poszukiwania.

Drugie pytanie. Sa tlumiki dedykowane, i sa tlumiki uniwersalne. Czy faktycznie jest tak, ze te dedykowane KONCOWE sa robione pod silnik, pod pojemnosc itd, czy bardziej pod ksztaly i wieszaki do montazu itd? Bo zastanawiam sie, jakby to sie mialo, gdybym znalazl jakis uniwersal, duzy (zeby jednak tlumil a nie wyl jak stare pudlo), z odpowiednimi wejsciami do puchy? (czyli 2 wejscia po 55mm?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem "dedykowane" to są po prostu tłumiki dopasowane do danego auta pod względem montażu a nie silnika ponieważ to było by drogie w zrealizowaniu, różne testy pod dany silnik itp.

ale mogę się mylić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wozu ja w swojej byłej, po pewnym czasie użytkowania zamieniłem "sportowy" tłumik na oryginalny + dospawałem dwie rurki (fi80 ;)) z kwasówki polerowanej i wyszło za***iście zarówno pod względem dźwięku jak i wyglądu

a wyglądało to tak:

dsc00157resizepi2.jpg

dsc00158resizefa0.jpg

Edytowane przez tazunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie chodzi o dopaswanie, bo to wiem, ze POland potrafi :) chodzi tylko i wylacznie czy koncowy ma wplyw na efektywnosc wylatywania spalin, czyli ogolnie na prace silnika. Bo w wielu przypadkach spotkalem sie z tym na torze, ze ludzie w swoich samochodach maja tylko fabryczny srodkowy, a koncowego wogole nie maja. To srodkowy sluzy do wytworzenia odpowiedniego cisnienia (jesli nie ma katow), a koncowy tylko zeby chodzilo ciszej. Tak mi sie po prostu wydaje. Wiec zastanawiam sie jaki jest sens szukac np dedykowanego do 540i remusa (ktorego nie moge za cholere znalezc) za 1000zl minimum, kiedy jest mnostwo innych, duzych, niby universal, ale wejscie do puchy jest takie same, czyli 2x55mm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wozu ja w swojej byłej, po pewnym czasie użytkowania zamieniłem "sportowy" tłumik na oryginalny + dospawałem dwie rurki (fi80 ;)) z kwasówki polerowanej i wyszło za***iście zarówno pod względem dźwięku jak i wyglądu

a wyglądało to tak:

dsc00157resizepi2.jpg

dsc00158resizefa0.jpg

Tazunio, tak BTW. Dopiero teraz zauwazylem foty. Ladny wydech ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietam jak dzis, byl to zmiennik i 2 godz. trwalo niz to wszystko rowno zlozylismy, potem przypunktowalismy rurki i znowu w dol - masakryczne 5 godzin... :D ale milo sie wspomina takie rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tazunio czyli obciąłeś te seryjne rurki w końcwym i w ich miejsce wspawałeś te dwie z kwasówki polerowanej tak? Skąd dorwałeś takie rurki bo też myśle o podobnym projekcie czyli chce wyciąć katy w ich miejsce chyba rurki(strumienice?) środkowy bym zostawił tak jak koledzy radzą no i końcowy takie rurki ładnie wyglądają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
CZESC KOLEDZY WLASNIE CZYTALEM WASZE POSTY I MA SIE ROZUMIEC ZE TEN TUMIK KONCOWY JEST ORGINALNY I TYLKO SA WYCIETA RURKA STARA I 2 NOWE SA PRZYSPAWANE Z CZEGO JEDNA MA TYLKO WYLOT SPALIN TAK??????? PROSZE O ODPIS POZDRAWIAM

A czemu niby jedna mialaby miec wylot spalin? Przeciez w ori masz dwie rury na wyjsciu. Odcinasz stare rury (2 sztuki), i wspawujesz nowe rury (2 sztuki). Proste jak bulka z maslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wozu ale ty chyba nie widziałeś w e39??:)!! sam myślałem o dwu rurce ale to troche skomplikowane!! a po co ten drugi tłumik jak jest zamkniętą puszką tego nie wiem!!!:)

http://allegro.pl/bmw-e39-tlumik-wydech-oryginalny-uklad-wydechowy-i1784985891.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wozu ale ty chyba nie widziałeś w e39??:)!! sam myślałem o dwu rurce ale to troche skomplikowane!! a po co ten drugi tłumik jak jest zamkniętą puszką tego nie wiem!!!:)

http://allegro.pl/bmw-e39-tlumik-wydech-oryginalny-uklad-wydechowy-i1784985891.html

Nie zauwazylem ze tyczy e39. Musialbys zrobic u siebie portki i tyle :) Czyli od razu po wyjsciu zrobic przejscie na dwie rurki i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...