NetSerwer Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Mam pytanie z gatunku podchwytliwych... Albo i nie. :lol: Jak wrzucam jedynkę słyszę z tyłu takie kliknięcie / stuknięcie. W moim przekonaniu ma to coś wspólnego z przeniesieniem napędu na wał. Odgłos jest cichy, ale słyszalny. Samochód jeździ jak ta lala, skrzynia nie chrobocze, biegi wchodzą łatwo... Nie mam na co narzekać, ale chcę upewnić się, że tak ma być, albo coś trzeba by z tym zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Faktycznie dobre masz odczucia związane z przeniesieniem napędu .... najpewniej masz luz na wałku atakującym i stąd to lekkie stukniecie przy wrzuceniu 1ki bądz wstecznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edu2301 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 a na inych biegach nie stuka tylko 1 . poczas jazdy i np zmiana biegu 3 na 4 nie ma tego stuku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Nie ma, albo nie słyszę... Bo nie słyszę. A taki luz dajmy na to, to jakaś poważna i pilna sprawa? jak to naprawiać (co kupić i czy da radę samemu)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 (edytowane) A taki luz dajmy na to, to jakaś poważna i pilna sprawa? jak to naprawiać (co kupić i czy da radę samemu)? Hmm moim zdaniem możesz to sobie odpuścić , luz pewnie będzie się nasilał przez co moze to być deko większe stuknięcie/szarpnięcie budą niż w tej chwlili , ale nie sądze abyś za swojej kadencji musiał się tym zająć Wzglednie zobacz tez jak wygląda mocowanie tylnego wózka bo niestety ale to czesta przypadłosc E39 i E46 .... lubią pękać z tyłu i się rozłażą .... Edytowane 14 Grudnia 2010 przez Mordulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Wzglednie zobacz tez jak wygląda mocowanie tylnego wózka bo niestety ale to czesta przypadłosc E39 i E46 .... lubią pękać z tyłu i się rozłażą .... u mnie sie oberwało ale przyczyna stukania była tulej dyfra,i wydaje mi sie ze wywalenie tej własnie tulei spowodowało oberwanie sanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 14 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 Musze poprawić wiązkę do klapy z tyłu (trzeci stop szwankuje - wywala błąd lampki na tablicy zegarów + otwiera mi się sama szyba uchylna) to przy okazji poproszę, żeby i to sprawdzili dla spokojności sumienia. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 a nie może to być sprzęgło gumowe między wałem a dyfrem? w e28 to miałem rozwalone i objawy podobne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 14 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2010 -łącznik skrzynia/wał -cardany/krzyżaki wału -łącznik wał/dyferencjał -tuleje wózka(mocowanie dla nich w karoserii) -poducha dyfra jak już będziesz pod spodem to rzuć okiem na to w/w. A spróbuj na zatrzymanym aucie ale pracującym silniku na luzie wcisnąć sprzęgło na dłużej i potem wbić 1kę. Też podejżewam luz albo na łączeniu wał/dyferencjał albo na wałku atakującym(po tylu latach ma prawo:) Ja też mam takie puknięcie(głuche) które nie występuje jak zatrzyma się wałek pośredni w skrzyni po dłużym przytrzymaniu pedału sprzęgła ale przeciez nikt się tak nie bawi. Czasem tego nie ma a to zależy chyba jak zęby się ustawią na atakującym i talerzu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 -łącznik skrzynia/wał-cardany/krzyżaki wału -łącznik wał/dyferencjał -tuleje wózka(mocowanie dla nich w karoserii) -poducha dyfra jak już będziesz pod spodem to rzuć okiem na to w/w. A spróbuj na zatrzymanym aucie ale pracującym silniku na luzie wcisnąć sprzęgło na dłużej i potem wbić 1kę. Też podejżewam luz albo na łączeniu wał/dyferencjał albo na wałku atakującym(po tylu latach ma prawo:) Ja też mam takie puknięcie(głuche) które nie występuje jak zatrzyma się wałek pośredni w skrzyni po dłużym przytrzymaniu pedału sprzęgła ale przeciez nikt się tak nie bawi. Czasem tego nie ma a to zależy chyba jak zęby się ustawią na atakującym i talerzu. Dziki - to jest TO! Wczoraj jadąc do domu wyjątkowo (czytaj: jak zwykle...) w korku miałem okazję poćwiczyć i faktycznie czasem nie puka, zwłaszcza jak potrzymam chwilę wciśnięte sprzęgło, albo wcisnę, puszczę i znowu od razu wcisnę. Ale to oznacza, że do wiosny bez stresu mogę śmigać? Przyznam, że na -10 nie śpieszy mi się z odstawieniem Buńki, a z kolei nie lubię odkładać roboty, kiedy jest do zrobienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 15 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ale to oznacza, że do wiosny bez stresu mogę śmigać? NetSerwer z tym to prawdopodobnie do końca Twojego lub bumy można jeżdzić No chyba ,że bardzo Cię to drażni to można próbować to naprawiać z tym ,że najpierw spróbować wymienić to łączenie wału z dyfrem a jak to nie to a faktycznie wałek atakujący ma luzik większy niż powinien być to kosztowny remont dyferencjału bo kupienie używanego bez tego luzu to jak 1 na milion:) A jeśli chodzi o wymianę wałka atakującego z kołem żębatym to wiąże sie również z wymianą koła tależowego no bo inaczej to nie będzie grało dalej. Pozatym w takich elementach jak skrzynia biegów i dyferencjał gdzie jest masa kółek zębatych to wsadzanie jednego nowego koła nie przynosi rezultatów porządanych Sam musisz ocenić Luz sprawdzaj dotykając jedną ręką za flansze półosi a drugą próbuj obracać (w jedną i drugą stronę krótko)za łącznik wał/dyferencjał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Sprawdzić sprawdzę przy tzw. okazji, a jak to jest to, co piszesz, to faktycznie sobie odpuszczę. Żyć z tym mogę, a jeśli to Buńce nie szkodzi... ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 ale to sześć śrub i śmieszna cena,a ile satysfakcji :-))http://moto.allegro.pl/lacznik-elastyczny-sprzeglo-bmw-volvo-i1350228721.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.