Lijo Opublikowano 20 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Hejka, Mam dość dziwaczny problem. Silnik M52TuB28 Gdy auto jest zimne to odpala na dotyk, zbiera się jak trzeba i pracuje tak jak trzeba. Nieważny jest przejechany dystans, aż do pierwszego zgaszenia silnika. Po przykładowo 30 min postoju, gdzie auto się jeszcze nie wychłodziło, mam problemy z odpaleniem. Fakt, że nie za każdym razem, ale nawet jak odpali to późniejsze objawy są takie same, tj. delikatne dodawanie gazu powoduje spadek obrotów silnika, tak jakby się przyduszał. Jest to upierdliwe w naszych korkach i żeby ruszyć to muszę zrobić coś w rodzaju kick-down'a w automacie tak żeby nie zadusić silnika przy ruszaniu. Na wolnych chodzi dobrze. Jak się wychłodzi całkowicie to problem znika. Kupiłem dla sprawdzenia porządne (drogie ) paliwo i zalałem STP do czyszczenia wtrysków. Nic nie dało. Macie koledzy jakieś pomysły? Ja obstawiam takie podium 1. Brudna przepustnica/czujnik przepustnicy do wymiany 2. Czujnik temperatury silnika (ten do ECU) 3. Czujnik położenia wału P.S. jadę na kompa dopiero w poniedziałek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 20 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 Jak zagrzejesz silnik i nie będziesz mógł odpalić to odłącz wtyczkę od krokowca i spróbuj wtedy zakręcić Na czujnik wału raczej bym nie stawiał , prędzej przepustnica / czujnik temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 20 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 na 99% czujnik temperatury silnika, miałem to samo! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 na 99% czujnik temperatury silnika, miałem to samo! No jak się potwierdzi z tym czujnikiem temperatury to będziesz miał już u mnie już 2 duże browarki bmw_beer Musze go namierzyć ale chyba mam pomysł gdzie jest. Wydaje mi się że jest za obudową filtra oleju, wkręcony w blok ?? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 21 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Qrcza, organ nieużywany ulega biodegradacji... Już kilka razy podobny (ten sam?) problem trafiłem na forum, ba! raz nawet na niego linkiem do tematu odpowiedziałem... Poszukaj, na pewno odnajdziesz "nie pali na ciepłym silniku" czy jakoś tak... Sporo o tym było, a najważniejsze ktoś na pisał co padło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 21 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 1. Tak jest masa tematów typu "nie odpala na ciepłym". Mój odpala ale nie zawsze. 2. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę że te wątki głównie dotyczą silników diesel'a 3. Jak nie chcesz wnieść nic wartościowego oprócz stwierdzenia "Poszukaj, na pewno odnajdziesz" to sobie odpuść bo doskonale o tym wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Lijo podjedź na kompa, wszystko wyjdzie. Mi np jak padał czujnik położenia wału to na zimnym dobrze kręciła, a na ciepłym "chechłał" jak przeziębiony. Podjedź do nas do Oławy i skoczymy do Brzegu zrobi sie diagnostyke u Krzycha Majewskiego, ma naprawde solidny sprzęt. Jak mi padła cewka to jego komp oprócz błędu nawet wyświetlił co nalezy zrobić i jakie kroki podjąć by usunąc usterke - może to jest standartem ale dla mnie to był lekki szok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 21 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Wydaje mi się że jest za obudową filtra oleju, wkręcony w blok ?? a nie czasami pod kolektorem ssącym,a dokładniej pod 6 "ssakiem" :?::?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 21 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 1. Tak jest masa tematów typu "nie odpala na ciepłym". Mój odpala ale nie zawsze.2. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę że te wątki głównie dotyczą silników diesel'a 3. Jak nie chcesz wnieść nic wartościowego oprócz stwierdzenia "Poszukaj, na pewno odnajdziesz" to sobie odpuść bo doskonale o tym wiem. Lijo, miły jesteś jak dwa kilo obornika, powodzenia zatem w zdobywaniu informacji, na pewno wiele osób Cię wesprze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 21 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 Lijo, miły jesteś jak dwa kilo obornika, powodzenia zatem w zdobywaniu informacji, na pewno wiele osób Cię wesprze. teraz tu lansujesz sie?Sprawdz kolego LPG w swoim autku, bo chyba cos sie ulatnia uszkadzajac twoj "serwer"!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 (edytowane) O chooj tu chodzi ? w poprzednim temacie wydawało mi się że NetSerwer padłeś ofiarą ataku i nieprzyjemnego zachowania ze strony eko-vit1 ....... ale w tym temacie widzę postąpiłeś wobec lijo tak samo jak tam eko-vit1 wobec Ciebie ... eko-vit1, a tobie to ktoś zabronił powiedzieć o co z tym modułem chodzi, czy to jakaś forma lanserki? Takiś tajemniczy jak kontrolka nivo... Wal pełnymi zdaniami i nie nabijaj sobie postów :-) lansowalem sie kolego jak jeszcze LPG nie znano w polsce-przeszlo mi,.Walnij grzecznie to opowiem ci moja historie... eko-vit1, przyjacielu, druhu wierny i nadziejo forumowiczów. Napisz proszę swą historię, bo wraz z kolegami i koleżankami drżę na samą myśl o tajemnicach skrywanych przez Twe usta. Ładnie i grzecznie? :-) teraz ladnie-wez sobie zalep kontrolke z samochodzikiem i dwiema strzałkami guma do zucia-napisz prosze,czy pomoglo!!! A tu proszę ... Twój występ : Qrcza, organ nieużywany ulega biodegradacji... Już kilka razy podobny (ten sam?) problem trafiłem na forum, ba! raz nawet na niego linkiem do tematu odpowiedziałem... Poszukaj, na pewno odnajdziesz "nie pali na ciepłym silniku" czy jakoś tak... Sporo o tym było, a najważniejsze ktoś na pisał co padło. 1. Tak jest masa tematów typu "nie odpala na ciepłym". Mój odpala ale nie zawsze. 2. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę że te wątki głównie dotyczą silników diesel'a 3. Jak nie chcesz wnieść nic wartościowego oprócz stwierdzenia "Poszukaj, na pewno odnajdziesz" to sobie odpuść bo doskonale o tym wiem. Lijo, miły jesteś jak dwa kilo obornika, powodzenia zatem w zdobywaniu informacji, na pewno wiele osób Cię wesprze. teraz tu lansujesz sie?Sprawdz kolego LPG w swoim autku, bo chyba cos sie ulatnia uszkadzajac twoj "serwer"!!! Tutaj Twoje żale z poprzedniego tematu gdzie byłeś "ofiarą" : Ale to było głębokie... Czy na sali jest moderator??? Myślę, że kolegę kręcą po prostu takie tematy, niegroźny fetysz pod tytułem "Mam władzę, płaszczcie się przede mną" :-) Po to tam udawałeś męczennika żeby tu się odegrać na kimś innym .... przecież to jakaś ******lona paranoja ... Nie chcesz pomóc nie pomagaj ..... ale przynajmniej nie utrudniaj .... SORRY Lijo ja OT ale wpienia mnie taka hipokryzja na forum .... ... jak kali ukraść krowę to dobrze , jak kalemu ktoś pod******lił mućkę to już dramat Edytowane 22 Stycznia 2011 przez Mordulec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Mordulec, żeby było jasne: 1. eko zwodził nie tylko mnie legendą zależności nivo od modułu świateł, by na koniec wyskoczyć z gumą do żucia... Sorki, ale takie forumowe gatki są dobre na Pudelku. 2. Pisząc na post Lijo miałem na myśli moją pamięć, bo już nie raz czytałem o problemach z odpalaniem na nagrzanym silniku, a jak temat wrócił to nie pamiętałem dokładnie co to było. Stąd teks o "organie nieużywanym" - pamięci. Chciałem Lijo naprowadzić na temat, bo sam go nie znalazłem, a czasu więcej nie miałem, kiedy post pisałem. Dostałem za to po uszach, ok, można to było różnie zrozumieć... 3. Tekst o LPG upewnia mnie jedynie w temacie "klasy" eko... Też OK: nie musimy się wszyscy lubić. Reasumując: - Mordulec prześledź jeszcze raz na spokojnie wszystkie przytaczane posty i wyrób sobie pełną opinię. Pomagałem wielu i wielu mi pomogło i tylko w wypadku jednego "kolegi" doszło do - jak by to ująć - dziwnej sytuacji. O niektórych sprawach się nie gada, bo świat różnych nosi. A słowo hipokryzja w tym wypadku to raczej mieszanina hiperboli i nadużycia... A już na pewno nie czułem się nigdy "ofiarą" czyjegoś "ataku" :-) - Lijo - sorki, jeśli mnie źle zrozumiałeś i nas obu poniosło. Nie było w moim poście nic, co miało Cię urazić, a jedynie próba naprowadzenia na temat; - Eko - o tobie nie piszę, bo nie ma o czym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eko-vit1 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 NetSerwer-nie dasaj sie napisalbys w koncu cos w temacie a nie co znowu miales na mysli,bo tworzysz o sobie_z calym szacunkiem_dosc smieszny pikczers:) ps-modul swiatel ma zwiazek z nivo bez wzgledu czy godzisz sie na to czy tez nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 22 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2011 Lijo - znalazłem coś takiego: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=118513&hilit=uruchomieniem Silnik benzynowy. Może Cię jakoś naprowadzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 23 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Z opisu wynika, że problem jest rzeczywiście podobny. THX Tak czy siak tak jak napisałem w pierwszym poście jutro jadę na kompa i podzielę się tym co się wydarzyło. Temat założyłem żeby właśnie na przyszłość ktoś mógł znaleźć rozwiązanie na podobny problem z silnikiem M52Tu. A bez kompa i tak ani rusz....... Jutro trumniak będzie zdrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NetSerwer Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Powodzenia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 23 Stycznia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 ,żebyś się nie zdziwił jak wyjdzie ,ze wszystko jest sprawne, mi raz pokazywał ,że jest dobrze a raz nie prawidłowo była to loteria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2011 Dopiero dzisiaj byłem podłączyć kompa ale niestety nic z tego nie wyszło. Okazuje się ze gdzieś moje OBD2 zgubiło sygnał: klema 15 (+ po stacyjce) Poszukam na weekend moze znajdę jakąś przerwę w obwodzie, ale już profilaktycznie umówiłem się na poniedziałek na cały dzień bo pewnie będzie trochę grzebania Opis złącza OBD2: 1. klema 15 (+ po stacyjce) 2,3. ----- 4. masa 5. masa 6. ----- 7. D-TXD2 linia diag.(tylko do sterownika silnika) 8. D-TXD1 linia diag.(wszystkie sterowniki) 9. F-TD (sygnał prędkości silnika) 10-15.----- 16.klema 30 (stały +) EDIT: W moim przypadku powinny być pin'y, 1, 4, 5, 7 oraz 16. Niestety pinu 1 wogóle nie ma. Jak zadzwoniłem do PUZ'a to powiedział, że oni to na krótko robili, bezpośrednio, do zapłonu stacyjki Pin 9 jest opcjonalny ale jak już będę grzebał to chyba pociągnę sobie ten przewód również. P.S. ma ktoś ucięte gniazdo OBD2 taż żeby móc wymontować 2 piny? Ma ktoś fotkę przewodów(kolorów) od strony wiązki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Interfejs naprawiony. Niestety komp nie pokazuje żadnych problemów. Wszystkie czujniki według ECU są OK. Pozostaje chyba tylko posprawdzać wszystkie kontakty czujników i ich izolacje bo nie mam innego pomysłu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 TEMAT ZAKOŃCZONY!!!! Ale jak!!! Z braku pomysłów stwierdziłem, ze wymienię pompę paliwa bo mogę to zrobić sam. I co?? Wszystkie problemy się skończyły!!! Prawdopodobnie pompa nie dawała już odpowiedniego ciśnienia i się powoli zacierała. Po wymianie lepiej jeździ i pali na dotyk!! 2 tygodnie różni mechanicy sprawdzali i szukali i stwierdzam, że mechanicy to kolesie od wyciągania pieniędzy!! Nikt nie wpadł na pomysł żeby sprawdzić ciśnienie pompy. Tylko by olej i klocki wymieniali a jak co do czego to "ja nie wiem co jest nie tak"..... ehhh . ważne ze działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 15 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 O kurczaki dobrze wiedzieć .... w sumie bym nie przypuszczał że pompa mogła nie wyrabiać i dlatego nie palił na ciepłym ..... chociaż jest to trochę dziwne czemu na zimnym wyrabiała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lijo Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 trochę dziwne czemu na zimnym wyrabiała Ja mam taką teorię, że pompa powoli się już zacierała. Po rozgrzaniu paliwo było cieplejsze (powracające do zbiornika) co wpływało na opory toczenia samej pompy. Nic innego mi do głowy nie przychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 15 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2011 jak się rozgrzewała podczas pracy to jej współpracujące części minimalnie ''puchły''(rozszeżalność cieplna) wzmagało to proces zacierania-to tłumaczyłoby kichę na ciepłym. Takie jaja z pompą- ja nawet już zrobiłem sobie układ do pomiaru ciśnienia w listwie tylko zastanawiam się czy manometr dać tam na stałe czy tylko na czas pomiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paluchiewicz82 Opublikowano 16 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 witam ja mialem tak samo nie wiem czy to roznica ale ja mam dizla silnik M57 wymienilem czojnik polorzenia walka i po temacie koszt 380zl orginal wymienilem sam okolo 10/15minut pozdrawiam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 16 Lutego 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Ja mam taką teorię, że pompa powoli się już zacierała. Po rozgrzaniu paliwo było cieplejsze (powracające do zbiornika) co wpływało na opory toczenia samej pompy. Nic innego mi do głowy nie przychodzi. ja jak miałem problemy z pompą, to miałem problemy z odpaleniem z rańca po postoju choć raz zdarzyło się tak, że po 50 m jazdy i krótkim postoju już nie wstała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.