Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam BMW 740D 2001r. i mały problem :)

Wymieniłem zimowe koła na letnie. Zimowe miałem 215/60 R16 (michelin). Jeździło się komfortowo, cicho i było sałkiem sympatyczne spalanie - jak się jechało równą drogą na tempomacie 70km/h, to zużycie chwilowe pokazywało 6l/100km.

Na lato musiałem kupić komplet felg i opon, więc postanowiłem wymienić na R18. Niestety, z pewnych przyczyn, nie mogłem kupić nowe opony, więc kupiłem felgi z używanymi oponami. Z tym że na tył założyłem 245/50R18, a na przód dałem 235/50R18. Zgodnie z dokumentacją takie opony jak najbardziej do tego auta pasują.

Ale.... z tyłu miałęm Pirelli, które były na kupionych felgach. Na przodzie musiałem wymienić na 235, bo 245 się nie mieściły. A z braku funduszy musiałem kupić używane.... (wiem wiem...). No i musiałem to zrobić szybko, więc w jednym warsztacie mieli jedyne 235/50R18 Federal, kierunkowe. Nie podobały mi się, bo wyglądały bardziej jak do traktora.... No ale sytuacja byłą taka, że nie miałęm wyboru.

Po wymianie opon jestem strasznie załamany:

- opony strasznie hałasują - te przednie,

- przy małych prędkościach mam takie wrażenie, że jadę po drobniutkiej tarce,

- przy 20 te malutkie drgania giną. przy 60 zanika hałas. ale przy 70-80- znowu się pojawia i ma większą częstotliwość... (też wydaje mi się, że to dotyczy przednich opon)

- czuć, jak by auto miało jakiś opór, kiedy jadę. jak zdejmuję nogę z gazu to szybciej zrzuca prędkosć...

- no i co jest najbardziej denerwujące, to to, że chwilowe spalanie na równej drodzę przy 70km/h pokazuje 8-10l/100km!!!!!!!!!

Mam ogromną nadzieję, że to jest kwestia tych opon z przodu i że jak je wymienię, to wszystko wróci do normy. Ale, by za wcześnie się nie cieszyć, chcialem się zapytać, czy wymiana opon na szersze (ale zgodne z dokumentacją) może znacząco wplywać na spalanie? Dawać taki ogromny opór?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady. Za tydzień jadę na wakację (ok 700km w jedną stronę) i obawiam sie, że nie wytrzymam tego hałąsu. Ale teraz nie wiem, czy mam przejść na mniejszą szerokość, czy po prostu dać z porzodu nowe opony?

Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Miałem podobną akcję u siebie .... wrażenie jakby w łożyska ktoś nasypał piasku .... diagnoza okazała się prosta opona była zebrana w taką jodełkę po krawędzi zewnętrznej , na wyważarce rewelacja żadnego bicia ale przy prędkościach do 60 to była masakra , generalnie za wiele z tym nie zrobisz względnie możesz je założyć do tyłu i przypalić kapcia żeby się bieżnik wyrównał ja tak zrobiłem bo szkoda mi było wywalić 6mm opon i teraz jest gitara , ale zostawiłem je z tyłu a na przód kupiłem inny komplet.

Inna sprawa że to jakiś mega balon kupiłeś 235/50/18 to nawet jak na E38 sporo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki Federal bodajze produkuje Taiwan a moze sie myle, co do spalania im wieksza powierzchnia styku tym wieksze tarcie , a co za tym idzie wiekszej energi potrzeba zeby przejechac taki sam odcinek drogi .

Mniejsze tarcie, mniej energi , mniej bajórki,

Dodatkowo wplynelo na to zwiekszenie obreczy z 16 na 18

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona nie musi być chińska żeby była wyząbkowana, poprzedni właściciel mógł mieć źle ustawioną zbieżność i po prostu oponki ścięło. Będą hałasować. POza tym jak już koledzy pisali, zimówka mniejsza, mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...