Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

No więc i ja swoje trzy złotówki dorzucę do dyskusji...

Trzeźwym okiem: (chociaż weekend tuż tuż)

Jeśli auto ma wozić dziewczynę do pracy i z powrotem, no i jakiś przejazd stąd po zakupy to po co "+2.0l"? Jak mniemam Dziewucha jest na dorobku (wnioskuję po tym bo pyta o pieniądze- gdyby miała do wydania ot tak 20k papieru to by nie pytała o to czy kupić za 7 czy 12- tak ja myślę przynajmniej) to po co ma się zarzynać kosztami utrzymania samochodu? Tak jasne wiem, że lampa jest ta sama i zderzak tez tyle samo kosztuje jak do 1.6 ale eksploatacja idzie w górę. A w myśl starego powiedzonka "ziarnko do ziarnka..." uzbiera się na docelowy pojazd i koncepcja pojazdu tez się wyklaruje. Jeździsz Saszet tylnonapędowcem? Wiesz jak tym się jeździ? Po co dziewczyna ma po tygodniu prostować felgi? Zobacz ile kosztuje kompleto przewodów WN do r4 a ile do r6- ja wiem, że są zamienniki, ale ceny zamienników też się różnią pomiędzy r4 a r6. To samo z olejem świecami itd. nie wspominając o opłatach za ubezpieczenie.

Dalej...

IS - a ja na przekór "iesa" odradzę. Dlaczego? a z prostego powodu. Tego samego, który jest rzekomą zaletą IeSa. Wielozaworowa głowica jest bardziej ażurowa i przez to delikatniejsza. Jest mniej odporna np na przegrzania a także bardziej wymagająca pod względem eksploatacji vide filtr oleju i sam olej. Wielozaworowca łatwiej zakatować (wystarczy ze dwa razy zgrzać) a tym samym łatwiej trafić padlucha w stanie agonalnym (naprawa głowicy "+2vinC" jest droższa od 2vinC). Poza tym IS ma dobrą charakterystykę w górze a dół ma słabszy. Do warszawskich korków wolałbym dobry dół-coś jak diesel. Jeśli IS był gazowany kłopoty z głowicą albo masz w gratisie albo w niedalekiej przyszłości będziesz miała- wielozaworowce są dobre, szczególnie te "skośne" tylko mało który toleruje gaz. Będąc przy gazie. Wiem, wiem nawet dobre zapaliczki są na benzynę- wiecie skąd to się wzięło? Ze światka motocyklowego:P

Sam dojeżdżam +- 30km w jedną stronę do pracy. Oczywiście na podtlenku lpg- przy dzisiejszych cenach Pb i ON to jedyny sluszny wybór dla kogoś kto dużo Km na koła nawija. Pb cena x2 w stosunku do LPG- tak jasne Lpg więcej pójdzie,ale i tak jesteśmy do przodu. Ja mam swoją gazownie ustawioną na bogato (170km/h bezproblemowo -jeśli ktoś nie wierzy mogę dzisiaj w godzinach nocnych dostarczyć zdjęcia) spalanie wychodzi ok 10-12l/100km. Nie ważne czy miasto czy trasa (no dobra trasa wychodzi mniej o ile trzymam demona prędkości na wodzy) bo generalnie samochód służy mi do minimalizowania czasu podróży. Ostatnio tak sobie policzyłem doloty średnice itp i dochodzę do wniosku, że trzeba to prze regulować (będzie -10km/h na Vmax) ale spalanie na LPG nie będzie wyższe jak 8-9l/100km. Zaraz odezwą się głosy że żałuje żebym kupił coś ekonomicznego- nie obchodzi mnie to. Ale dla chętnych policzę koszty paliwa (obecnie tankuje raz na miesiąc 10-15 litrów PB98) a reszta LPG- tak jak liczyłem właśnie ostatnio za jeden miesiąc jeszcze oszczędniejszego (bez wypalania głowicy zaworów i uszczelki) dawkowania LPG zostanie w kieszeni 150-180zł, które chętnie przeznaczę na PB 98 żeby pośmigać na Radeco :)

Także jeśli szukasz samochodu do przemieszczania się bierz te 1.6...

... z resztą łatwo można go zestrokować na 1.8

Bierz tego za mniejszą kwotę - w kieszeni coś zawsze na wymiany it itd zostanie- jak się wystrzelasz na tego za 12 to później w razie np napraw masz mały problem (w ogóle to zima idzie i czas myśleć o zimówkach) Poza tym e36 za 12 w opcji N.I.C.? co to kurde stan kolekcjonerski czy folia jeszcze na siedzeniach jest? Chociaż jak jest folia to nie bierz...

Tomaszeks litości...

nie stawiaj na jednej półce Mercedesa i Audi... i BMW też

Merc do przedwojenna historia motoryzacji, Audi to bękart DKW Union z tak naprawdę krótka historią (ale mają ambicję) a BMW ma swoje (firmowe) tradycje ciut starsze od Audi- więc awansem społecznym jest ciut wyżej w mojej hierarchii niż Audi. Nawet Prosie tradycje ma krótsze od Mercedesa. To, że wszyscy aspirują do półki Merola to inna kwestia (jak można mieć ambicje wchodzić na salony będąc w grupie z jakimiś dziwnymi markami jak seat czy jakiś panzerwagen bez lufy no szkodnik najlepszy z nich wszystkich A na dodatek dzielić z nimi podzespoły...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wujo gnieciesz jaja swoimi wypowiedziami :) oczywiscie pozytywnie. Moja Edka jezdzila Fiesta 1.3 przesiadla sie na compacta z piecem 1.8 i po zimie chyba pod maska zagosci 2.8. Z wielu powodow. Silnik m43 fakt super ciagnie z dolu na miasto jest wsumie fajny ale przy wyzszych predkosciach tragedia absolutnie brak mu dynamiki. Spalanie hmmm... wieeele pozostawia do zyczenia ale w naszym wypadku to problem z katem i lambdami. Moje 2.5 pali tyle co ten compact :P Osobiscie kolezance moge poradzic tyle aby sie rozejzala po allegro jednak za wiekszym silnikiem bo po mojemu to oba auta, ktore oferuje jej kolega maja mocno zawyzona cene. Na fure ma 12 tys w cenie 7tys mozna dostac juz ladne e36 i za reszte je odpicowac cieszac sie lepszym motorem, wyposazeniem i spalaniem na takim samym poziomie. P.S Wujo opisales IS'a jak by byl zrobiony z plastiku lekkie dotkniecie gazu grozi splynieciem silnika do miski :) a wedlug mnie jest to najlepszy silnik pod wzgledem dynamiki/spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do _Wujek samo Zło_ : :4::4::4:

Jakby Bemka byla najlepsza pod kazdym wzgledem to Bemki stalyby na postoju dla taksowek zamiast Mercedesow, a w rajdach jezdzila Bemka zamiast Audi Quatro.... :dance::dance::dance:

Nigdy Beemka nie zrobila tak blachy zeby byla tak mocna i dobrze ocynkowana jak w Audi 80 B3 i B4, ani nie zrobila nie zniszczalnej mechaniki jak w starych Mietach... :P

Generalnie kazdy ma swoje zdanie, jak dla mnie sa to autka poruwnywalne i siebie warte, jesli chodzi o caloksztalt konstrukcji... <bmw_1><bmw_1>

Ale mimo wszystko........ :BMW fuck Mercedes::BMW fuck Mercedes::BMW fuck Mercedes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to właśnie magia bety, mi też każdy mówi żeby nie wkładać pieniędzy w ten samochód bo to stary rocznik i tyle co włożyłem do tej pory mogę kupić coś młodszego łądniejszego. To co wymienię to zaraz coś następnego będzie do wymiany, tak to już jest ze starymi autami, ale mimo wszystko tu chodzi o pasję i zamiłowanie. Lepiej podoba mi się e36 ładnie zrobiona z gustem niż jakiś peugeot 206 bądź inny francuz.

Na Twoim miejscu poszukałbym na allegro w przedziale 6tys - 10 tys jakieś ładnej coupe bądź sedana. Czasem można kupić bardzo ładną uszkodzoną a części blacharskie dostępne są do tych aut są praktycznie wszędzie używane. Poczekaj trochę, śledź allegro na bieżąco i czekaj aż trafi się ciekawa okazja

pozdrawiam

/Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nem tak masz rację! IS wypada najlepiej pod względem osiągi/ekonomia; dwu litrową r6 bije mocą i ekonomią, poza tym r6 jest cięższa pomimo Iesowej mechaniki w głowicy i napędu rozrządu. Wszelkie wariacje na temat m40 zostają w tyle za iesem, ciut większe(albo niemalże identyczne) spalanie a mocy ok +30KM więcej przy podobnej masie. Tak zgadzam się ż Tobą że do 2.0l ten silnik ma potencjał (osobiście wołałbym isa niż klocowatego 2.0- nie wolałbym natomiast 2.0 w iesie- chociaż jeździ baardzo fajnie)

z silnikami wilozaworowymi (nazwijmy tak te które maja więcej niż 2 zawory na cylinder) jest problem taki że one nie mają "czystej mocy" wynikającej z nisko położonego momentu (do tego dochodzi dążenie do kwadratowego stosunku skok x średnica tłoka)- tutaj osiągi biorą się z obrotów. Poniżej pewnych granicznych w silniku jest zima a po świecach radośnie biegają bałwanki, powyżej pewnej granicy zaczyna się łamanie fotele. Prawda jest też taka, że to silnik wielozaworowy będzie dynamiczniejszy i może nawet ekonomiczniejszy (nie zawsze -co jest mylną teorią: "...że 16v jest super extra ekonomiczniejsze od 8v")

Małozoaworowce mają natomiast lepsze doły- co wynika z ich budowy;głownie rozrządu (siły i masy w czasie pracy silnika na każdym elemencie rozrządu rosną nie w kwadracie a (sic!) sześcianie- więc straty tez są odpowiednio większe). Małov mają moment niżej i bardziej płasko w wielov to właśnie rozrząd tak szatkuje krzywą momentu, że jest ona wysoko w obrotach. Ogólnie do turlania się lepszą opcją jest małov bo poniżej pewnej granicy bez elektroniki wielov jest po prostu gorszy.

Wcale nie twierdzę, że IS popłynie jak piwo na Nysie- łatwo lekko i przyjemnie. Wymieniłem tylko za i przeciw za tym silnikiem i przeciw niemu. Ja w używanego ISa z niepewnego źródła bym się nie wbił, bo wiem jak można sobie takim zakupem portfel przedmuchać. Z pewnych rąk i świadomością że nigdy nie dostanie LPG IS jest jak najbardziej fajnym wyborem- chociaż ja lubię akurat "czystą moc" wynikającą albo z dynamiki układu korbowo-tłokowego albo z jego kinetyki

Tomaszeks - a pamiętam czasy jak to np e34 stały na taksach :lol:

Nie no wiesz, nie umniejszam niczego Audi bo wymyśliło jeden z najmądrzej rozwiązanych napędów 4x4 qatro (wcześiej na sztywnym 4x4 latały subaraki ale to inna bajka a qatrood audi później już nie był taki fajny bo napchali tam jakiejś elektroniki pstryczków, przełączniczków, szczelne rurki kafelki duperelki kraniki dywaniki chamstwo i drobnomieszczaństwo...:bag:)

Reszty niuansów nie muszę już tłumaczyć jak widzę:4:

Nem albo Dyziu powinien pamiętać to co mówiłem w Nysie "A na ch...j to biednemu" Nowe samochody, szczególnie te nowe "ponoć lepsze i zayebyste oh ah eh" nigdy już nie osiągną pewnego poziomu a tych starych nigdy już nie pobiją...

Dobra koniec tego fizyczno-mechanicznego przynudzania...

..boooo weekend happy_bmw

p.s

posty pisze krótko (możliwie) i na temat- taka krótka seria. Co innego że często coś tam sobie wtrącę albo zażartuję, ale generalnie lubię w sprawach mechaniki krótko i na temat- zero albo jedynka

Edytowane przez _Wujek samo Zło_
bo mam sklerozę :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze nasza nowa kolezanke malo, obchodza jakies momenty, wielozaworowce i malozaworowce...:P:p:p w sumie podobnie jak to czy Audi rdzewieje czy nie .... :P:p:p

Ale to dobrze ze mamy takiego speca na forum, ktory ją posiada (taka wiedze), a przedewszystkim nie jest leniwy i chce sie z nami nia dzielic... <bmw_2><bmw_2>

Wracajac do Audi Quatro to cos wiem o tym bo ja mialem jakis czas Audi 90 Quatro i bylem w niej zakochany, ale zima sie skonczyla i juz byla nie potrzebna.... lolollolollolol Ojciec ma A6 Quatro i to jest poprostu przednionapedowka z jakimis guzikami i elektronika.... :P:p Wole swoja stara E30....:P:p:p

Co do kolezanki, to ze o momentach nie chce sluchac to sie nie dziwie, ale ze naszych rad ?? ?? E36 3.16i za 12tys czy nawet 7tys to jest strasznie duzo....

Na allegro mozna spotkac 3.18i z niemiec w naprawde ladnym stanie po 3000-4000zl. Nie jezdzily po PL drogach, jest to juz dosc madry samochod wiec jak sie podlaczy kompa to mozna sprawdzic ile ma przebiegu, co z nim robil wlasciciel.... happy_bmwhappy_bmwhappy_bmw

i tak jakos srednio do mnie przemawia fakt, ze ten machanik je poleca bo naprawial te auta, tzn ze sie psuly, a naprawde zadbane E36 nie bedzie sie psuc... Chyba ze ktos duzo jezdzil i czesto trzeba bylo wymieniac zawieszenie, klocki, tlumiki... Ale to z kolei miesza sie z teoria o bardzo zadbanym E36.... pytanie_bmwpytanie_bmw

Tutaj przyklad co mozna kupic za 5000-6000zl Bardzo ladnie wygladajaca E36 1.8IS w bardzo bogatej wersji z ladnym lakierem... :-P

Sorki to przez pore... :P

http://moto.allegro.pl/ladne-bmw-e36-coupe-i1796759811.html

Edytowane przez Moderator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje, a niektórzy z Was swoje 8)

Nie mam czasu szukać samochodu - to znaczy ja mam, ale mój mechanik nie pojedzie ze mną do Gorzowa Wlkp. kupić samochód - nie ma na to czasu. Sama samochodu nie kupię. Poza tym - spieszy mi się. Potrzebuję samochód JUŻ. Nie będę Wam pisać co się dzieje z moim obecnym autem i dlaczego nie chcę w nie inwestować. Potrzebuję samochód szybko. Oczywiście, ogę zaczekać i jeździć autobusem, ale sorry - nie chce mi się.

Nie jestem na dorobku :lol: Mam 32 lata, mam dobrą pracę itd. Po prostu na tę chwilę, z racji różnych zawirowań, nie wydam na auto więcej niż 12.000. A że padło na BMW...

To auto nie musi mi służyć przez kilka lat. Mogę je kupić na rok. Za rok, znając siebie, będę chciała je zmienić.

Co do mocniejszego silnika - ok. Też bym chciała. Ale raz, że nie kupię samochodu sama, dwa - boję się na początek mocniejszego. Mam tendencje do bardzo szybkiej jazdy (średnio po mieście jak nie ma korków jeżdżę 120), więc boję się że mając nagle silnik 2,0 wyłożę się na pierwszym zakręcie. Nie mówiąc o tym, że nigdy nie jeździłam z napędem na tył i będę musiała się nauczyć.

MOże nawet i te 7000 to za dużo. Ale jak mam kupić sama na allegro jakiegoś dziada za 5000 (bo sama się nie znam więc może się tak zdarzyć), to wolę naprawdę dołożyć te 2000 i kupić ten za 7000.

A samochody za 12000 i za 7000 są od dwóch różnych osób. Mój mechanik nawet jeszcze nie widział tego za 12000 a i tak mi powiedział od razu, że to za drogo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak jakos srednio do mnie przemawia fakt, ze ten machanik je poleca bo naprawial te auta, tzn ze sie psuly, a naprawde zadbane E36 nie bedzie sie psuc... Chyba ze ktos duzo jezdzil i czesto trzeba bylo wymieniac zawieszenie, klocki, tlumiki... Ale to z kolei miesza sie z teoria o bardzo zadbanym E36.... pytanie_bmwpytanie_bmw

[/url]

Mój mechanik nie ma do sprzedania żadnego samochodu.

Ta za 12000 jest od znajomego mojego kolegi.

Ta za 7000 jest od kolegi mojego mechanika.

Nigdzie nie napisałam, że się psuła.

Napisałam tylko, że mój mechanik zna ten samochód, bo go kupował razem z tym swoim kumplem i jak coś w trakcie eksploatacji było do zrobienie, to to robił.

Reszta to Twoja nadinterpretacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i tak, znając siebie, albo za pół roku zmienię silnik na mocniejszy abo za rok kupię nowe BMW :-)

to przypadłość każdego posiadacza BMW,nie pozbędziesz się już tego,tak,tak,widać,że i ciebie dopadło (już po tobie)<bmw_1><bmw_1><bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, mam jeszcze jedno pytanie.

Jak dowiedziałam się w czwartek, że moja firma być może się przeprowadzi, to od razu podliczyłam koszty paliwa. Przy benzynie na same dojazdy do pracy wydam ok. 800 zł. A gdzie reszta - wyjazdy itd.

Jak pomyślałam, że będę musiała zamontować gaz to się poryczałam, bo nigdy sobie nie wyobrażałam BMW w gazie.

Ale poczytałam i okazuje się, że to wcale nie jest takie złe wyjście...

Co myślicie? (mam nadzieję, że nie wywołuję burzy...) :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz jak najbardziej ale tylko dobra sekwncja i oczywiscie od 2.0i bo 1.6i jest tak obciazony tym ze musi ciagnac taka ciezka bude ze na gazie szybko zemrze.... :cry::cry:

Wlasnie dlatego jest forum zeby nie jezdzic po calej Polsce w poszukiwaniu auta, tylko kazdy mieszka w jakims miescie i moze posprawdzac takie auta...

Ja podalem swoja propozycje ze swojego miasta.... <bmw_1><bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale trzeba zalozyc sekwencje a sekwencja dobra to rok temu Do 2.0i 4000zl, wiec do 1.6i napewno 2500-3000zl....:P A silnik nowy kosztuje 600zl..:P

Tym bardziej ze na rok tyle siana w sekwencje ladowac to nie zdarzy sie zwrocic... :P Tym bardziej ze jeszcze troszke mocy mimo wtrysku gazu odejdzie... :P

A zwykly gaz sie nie nadaje, bo z nim same problemy....

Ja nie posiadam gazu, ale tyle wiem, niech sie wypowiedza posiadacze... :P

Mimo ladnej pogody, wzywam gazownikow do pomocy naszej nowej kolezance...... lolollolollolol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrzę na to w ten sposób, że ma mi się cokolwiek zwracać. Jak za rok będę miała pieniądze żeby samochód zmienić, to go zmienię i tyle, nie patrząc ile włożyłam w poprzedni, ja mam takie podejście...

Chcę mieć w miarę fajny, jeżdżący samochód.

Aha, ja i tak myślałam o sekwencji i jestem przygotowana na wydatek 2,500 zł na to.

Tylko, czy on mi będzie "jeździł"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po to sie zaklada gaz zeby sie on zwrocil, nikt nie zaklada gazu zeby do tego dolozyc bo to dodatkowa waga, troche gorsze osiagi, dodatkowe badania, zawracania glowy i czasu. No i trzeba dwa razy tankowac, przeglad drozszy, jakies butle zajmujace miejsce...:P

A autko oczywiscie bedzie jezdzic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po to sie zaklada gaz zeby sie on zwrocil, nikt nie zaklada gazu zeby do tego dolozyc bo to dodatkowa waga, troche gorsze osiagi, dodatkowe badania, zawracania glowy i czasu. No i trzeba dwa razy tankowac, przeglad drozszy, jakies butle zajmujace miejsce...:P

A autko oczywiscie bedzie jezdzic :)

Mam wrażenie, że Ty nie czytasz co ja piszę :-)

Jeśli założę gaz to tylko po to żeby nie wydawać na benzynę 1000 zł miesięcznie.

Jak za rok zdecyduję się kupić inne auto i będzie mnie na nie stać, to nie będę patrzyła na to w ten sposób: nie kupię, bo mi się gaz nie zwrócił.

Mam podejście na tu i teraz. Teraz gaz, bo będzie mnie taniej wychodził. A za rok - zobaczymy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W srodku wyglada ok, ale spojrz z zewnatrz kazdy element blyszczy sie inaczej, dzwi maja troche inny odcien, brakuje listwy, nawet na tych zdjeciach widac obicia...:P

Porownaj sobi do tej z mojego linku, niewidac uszkodzen, lakier wszedzie sie tak samo blyszczy, wszystko ladnie spasowane. A ma przebieg prawie 300 000km co nie jest malo...:P

Ja tu niechce decydowac o tym co kupisz, bo to sa moje subiektywne odczucia, wiec niech sie wypowiedza inni. ja za tem ide umyc moja staruszke.. Boze ona za pare miechow bedzie miala 24lata... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pomyślałam, że będę musiała zamontować gaz to się poryczałam, bo nigdy sobie nie wyobrażałam BMW w gazie.

zuch dziewczyna,jeśli za rok masz zmieniać na większe,to rok się przemęczysz z tym 1.6,a potem 2.8 w sekwencji i gitarrra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz przeznaczyc 12tys zl na BMW to moze warto pomyslec o E46, od tej ceny mozna juz cos znalesc, a to jest juz jednak inne auto... :P

http://otomoto.pl/bmw-318-b-gaz-sekwencja-klima-abs-C20496908.html

http://otomoto.pl/bmw-323-323i-klima-alu-C19177194.html

http://moto.allegro.pl/sprzedam-bmw-e-46-i1780077421.html

http://otomoto.pl/bmw-320-d-C20002086.html

Jest tego bardzo duzo od 11tys zl sie zaczynaja... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...