Nx_sz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Witam wszystkich ostanio jestem posiadaczem Bmw e38 730i z lpg i mam taki problem... Przy ostatniej regulacji bo cos auto nie równo chodziło okazało sie ze czujnik wąłka rozrzadu nie chodzi tak jak powininien po odpieci czujnika wału korbowego samochod gasnie a podobno gdzies wyczytałem ze powinien chodzic na czujniku walka rozrzadu gdy czujnik wału jest odpięty. Wiec zamowiłem oryginalny drugi czujnik i okazało sie ze jest to samo samochod rowniez gaśnie. Na komputerze ani program INPA ani Carsoft nie pokazaują zadnych błedów. Badałem zasilanie w kostce i w czujniku wału jest napiecie 6v po przekreceniu zapłonu a w czujniku wałka 0 na kazdym pinie Co to moze byc moze mi ktos cos poradzi gdzie szukac usterki?? Pozdrawiam i Życze wesołych Świąt:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Bez czujnika położenia wału nie odpalisz ..... idąc Twoim tokiem myślenia "gdzieś wyczytałem" skoro silnik pracowałby na samym czujniku położenia wałka rozrządu to po co montowali by czujnik położenia wału Nie znam parametrów napięcia na tym czujniku więc w tym nie pomogę jedynie z tego co pamiętam to chyba rezystancja była około 500ohmów. Natomiast co do Inpy / DIS'a to u mnie też się czujnik wysrał i niestety komp tego nie zapisał jako błąd a silnika nie szło uruchomić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 A u mnie silnik odpala chodzi tylko z e jest mułowaty powyzej 3 tys obrotów dopiero cos tam ciagnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 A u mnie silnik odpala chodzi tylko z e jest mułowaty powyzej 3 tys obrotów dopiero cos tam ciagnie Uporządkuj bo nie łapię .... -masz odpięty czujnik wału ? czy wałka ? -który czujnik wymieniłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 czujnik wałka mi nie chodzi jak odepne czujnik wału korbowego to zostaje podbiety czujnik wałka rozrzadu i na nim auto gasnie a powinno chodzic jako tako ale powinno chodzic tak wyczytałem ale pewny nie jestem wymieniłem czujnik wałka rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 To jeszcze raz : Jak odepniesz czujnik położenia wału to nie odpalisz silnika. W sytuacji gdy umiera czujnik położenia wału lub źle podaje sygnał , ma niewłaściwą rezystancję to pojawiają się problemy właśnie z odpaleniem silnika .... czyli bardzo długo kręcisz i nie zapala Czasem też przy błędnym sygnale pojawiają się właśnie problemy z mocą do 3tyś .... powyżej silnik ciągnie już normalnie. Natomiast przy SPRAWNYM czujniku położenia wału a NIE sprawnym czujniku wałka .... nie ma problemów z odpalaniem ale najczęściej pojawia się zamulenie czyli auto zwyczajnie nie jedzie tak jak to opisałeś .... a zaczyna ciągnąć powyżej 3tyś. Moja propozycja to zanim kupisz kolejny czujnik , poszukaj na necie jaką rezystancję powinny mieć te czujniki i zwyczajnie posprawdzaj to co masz w tej chwili pozakładane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 a czym to sie bada i jak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 i czemu nie pokazuje błedu na kompie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 a czym to sie bada i jak?? Musisz mieć multimetr albo sam omomierz podpinasz czujnik z jednej z i drugiej strony i sprawdzasz jaka jest rezystancja. i czemu nie pokazuje błedu na kompie? Najczęściej właśnie są to chwilowe błędne sygnały podawane do kompa i niestety ale nie zapamiętuje tego u siebie miałem identyczną sytuację też w M60 i też czujnik padł i niczego nie było w pamięci kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 a jak ustawic taki omomierz mogłbys mi napisac dokłądnie jak to robic?? był bym bardzo wdzieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N0name Opublikowano 22 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Ale kolego daj juz spokój czujnikowi bo skoro wymieniony i dalej kibel to nie jego sprawka.Ściagnij pokrywy i zajrzyj w swiece czy nie plywaja w oleju,przy okazji obadaj cewki ,wyczysc krokowca i posprawdzaj czy autko nie ciagnie lewego powietrza i wlasnie na to bym stawial,a konkretnie na uszczelnienie kolektora ssącego(takie jajowate uszczelki) -metoda na plak(taki do kokpitow)swietnie sie sprawdza-pryskasz na wlaczonym silniku i widzisz reakcje motoru... Tyle z darmowych diagnoz . . . Napisz wiecej szczegółów jak jest na zimnym ,jak na cieplym silniku,czy czuc niedopalane paliwo,obadaj kolor dymu,czy ubywa olej... Jak Cie to pocieszy to M60 sa bardzo wrażliwe i trzepanie,kichanie,wypadanie zaplonow to bardzo popularny temat a co za tym idzie prosty do naprawy .pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 24 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 jaki masz dokładnie silik ? m ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N0name Opublikowano 24 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 jaki masz dokładnie silik ? m ile? Hehe,kolego w temacie jest Ma M60B30 innej opcji sie nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 24 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 RealOEM.com BMW E38 730i Sensors nie wiem który masz rok ani miesiac auta ale wybrałem dowolny...czujniki to czujniki..byle je dobrze nazywac:) miałem problemy ze swoja e38 4.0, wymieniłem swiece, uszczelki pokryw bo wszystko wrecz pływało w oleju po poskładaniu zaczeły sie cyrki, auto zamiast palic lepiej zaczeło miec kaprysy tzn telepało, długo kreciło, na ciepłym koniec- nie zapalisz. Komputer podpinałem w momencie kiedy auto nie paliło i nic 0 błedów...jak Kolega napisał wyzej temat M60 jest bardzo popularny i niestety musze sie z nim zgodzic:) który czujnik dokłądnie wymieniłes? popatrz na link dołaczony przezemnie - 1 czujnik na kole pasowym, 3 wałek rorządu, który masz odpięty? i jeszcze jedno pyatnie...kiedy wymieniałes odme wraz z uszczelkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 25 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 wymieniałem czujnik wałka rozrzadu. A co do odpinania to gdy odepne czujnik wałka rozrzadu chodzi na czujniku wału korbowego a gdy chce zostawic czujnik wąłka rozrzadu a odpiac czujnik wału korbowego to auto gasnie wy tez tak macie?? moze ktos ma takie auto zeby sprawdzic? U mnie nic nie pływa w oleju wszystko suche bo sprawdzałem nie pływa na obrotach tyle ze jak sie rozgrzeje mocniej to zaczyna przerywac i jest zamulone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 29 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Ja tylko odpinałem czujnik wału i auto gasło, nie chciało zapalic...mówisz ze pod deklami masz sucho wiec pewnie niedawno robiłes swiece oraz uszczelki dekli, kiedy wymieniałes odme? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 odmy nie wymieniałem bo niedawno auto kupiłem ale juz jest zamowiona maja mi przywiesc to ja wymienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 29 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 zobaczysz czy wtedy bedzie róznica...polecam równiez zalogowac sie na 7er.pl pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 29 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Z tą odmą to jest trochę pic na wodę , u mnie odma się kompletnie rozsypała nie działała pewnie już za poprzedniego właściciela , wymieniłem ją profilaktycznie i żadnej zmiany w pracy silnika nie zauważyłem. Moim zdaniem mimo wszystko czujnik jest walnięty ..... jeśli kupiłeś chińczyka to najpewniej nie trzyma parametrów i dlatego tak silnik kuleje .... swego czasu Dziki pisał jak kupował do siebie czujnik .... pojechał z multimetrem i przy sprzedawcy sprawdzał rezystancję każdego czujnika i żaden z 3 sprawdzonych nie miał takich wartości jak powinien .... dlatego zdecydował się na oryginała i od tego momentu wszystko zaczęło ładnie pracować. Dlatego jeśli wymieniłeś na chińczyka istnieje taka możliwość że mimo iż czujnik jest nowy to silnik lepiej nie będzie chodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiosl Opublikowano 29 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Z tym sie zgodze...jesli miałeś czujnik siemensa załóz siemensa, jesli był bosch to musi byc bosch ...przerabiałem t oz czujnikem wału kupiłem jeden tani bo za 190 zł ...3 miesiace i lipa...ori chodził potme cały czas:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 zamowiłem czujnik u jakiegos Pana na allegro uzywany oryginał miał byc sprawny w 100% i niestety gorzej było niz na moim starym ale juz odesłałem i czekam na inny podobno ma wymienic jesli nie to zakupie nowy i bedzie przynajmniej pewny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
N0name Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Co do pokrywy tylniej kolektora dolotowego zwanej przez wielu "Odmą" jest tak ze na dobra sprawe jest to plastikowa puszka ktora moze i w rekach sie rozpasc z starosci lecz do samej wymiany "na aucie" pracowac prawidlowo(choc producent opisuje zywotnosc 150tys km) gdyz jej najczestrze uszkodzenie polega na przerwaniu membrany. Osobiscie mysle iz najlatwiejszy ,a jednoczesnie najbardziej profesjonalny sposób wymiany "Odmy" to sciagniecie kolektora ssacego z kilku powodow: -nie gimnastykujesz sie z ciezkim dostepem do "Odmy" -od razu polecam wymiane uszczelek kolektora(moga byc powodem zasysania lewego powietrza i kulenia V8) -wyczyszczenie i przeglad kolektora ktory moze miec pekniecia i bedzie ssal lewizne -przy okazji skoro bebechy na wierzchu sprawdzenie wtryskow jak pracuja i czy szczelne I tak mniej wiecej to powinno wygladac... Co do czujnika-fakt-chinczyki to :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nx_sz Opublikowano 30 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Panowie aproppo chinczyka to wam powiem ze sprawa wyglada tak przyszedł takowy czujnik do sklepu a ze mogłem go sobie zobaczyc na wzór to po obejrzeniu przezyłem szok w oryginale piny sa w kolejnosci 3,2,1 a w chinolu patrzac z tej samej strony sa 1,2,3 . Druga sprawa nie szło wogole wpiac kostki po piny były za wysoko hehe moim zdaniem ktoś był na niezłej fazie jak to robił:drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Panowie aproppo chinczyka to wam powiem ze sprawa wyglada tak przyszedł takowy czujnik do sklepu a ze mogłem go sobie zobaczyc na wzór to po obejrzeniu przezyłem szok w oryginale piny sa w kolejnosci 3,2,1 a w chinolu patrzac z tej samej strony sa 1,2,3 . Druga sprawa nie szło wogole wpiac kostki po piny były za wysoko hehe moim zdaniem ktoś był na niezłej fazie jak to robił:drunk: A jesteś pewien , że to czujnik do Twojego auta/silnika ?? Masz jakiś numer części tego co dostałeś w sklepie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Panowie aproppo chinczyka to wam powiem ze sprawa wyglada tak przyszedł takowy czujnik do sklepu a ze mogłem go sobie zobaczyc na wzór to po obejrzeniu przezyłem szok w oryginale piny sa w kolejnosci 3,2,1 a w chinolu patrzac z tej samej strony sa 1,2,3 . Druga sprawa nie szło wogole wpiac kostki po piny były za wysoko hehe moim zdaniem ktoś był na niezłej fazie jak to robił:drunk: no i dlatego na forum działa Silesia,u nich nie ma lypy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.