cry Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 (edytowane) Witam, Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu Opis problemu: Gdy samochód jest zimny nie wkręca się na obroty ( max. ~1500 ) dodatkową wskazówką może okazać się fakt, że auto strasznie "kopci" na biało, wraz ze wzrostem temperatury, rosną i obroty, przy 1/4 ( za niebieskim paskiem ) wszystko jest już okej i auto bez problemu "kręci się" (i nie kopci ). Problem zaczął występować po wymianie oleju i filtrów ( oleju, paliwa, powietrza(?) ). Olej to castrol edge turbo diesel 5w-40, oznaczeń filtrów nie posiadam na chwilę obecną. Auto to e46 2.0d 98r sedan. Nie bardzo mam pomysł czym to może być spowodowane... skaszaniłem coś zmieniając olej? Prosiłbym o jakieś wskazówki co warto sprawdzić pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc, cry Edytowane 6 Stycznia 2012 przez cry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Przyczyn może być sporo , odkręć pokrywę filtra i zobacz czy dobrze jest poskładana czy aby ktoś jej nie połamał ... Świeci się kontrolka od oleju ?? A tak z innej beczki .... czemu zalałeś taki olej do dizla ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cry Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Przyczyn może być sporo , odkręć pokrywę filtra i zobacz czy dobrze jest poskładana czy aby ktoś jej nie połamał ... Odkręcałem, wygląda w porządku, nic też nie jest połamane Świeci się kontrolka od oleju ?? Nie, nie świeci się A tak z innej beczki .... czemu zalałeś taki olej do dizla ??? Taki olej został mi polecony (jestem raczej średnio zorientowany w temacie), dokładniejsza nazwa to "castrol edge turbo diesel 5w-40" ( już edytowałem wcześniejszy post ) dzięki za zainteresowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Taki olej został mi polecony (jestem raczej średnio zorientowany w temacie), dokładniejsza nazwa to "castrol edge turbo diesel 5w-40" ( już edytowałem wcześniejszy post ) No teraz to trochę zmienia postać rzeczy A filtry jakiej firmy pozakładałeś ?? Może coś się przytkało na filtrze paliwa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cry Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Faktycznie wcześniej umknął ten detal mej uwadze Co do filtrów to były chyba firmy "MANN-FILTER" jeśli mnie pamięć nie zwodzi. Hmn, gdyby przytkało się coś na filtrze paliwa czy problem nie występowałby również gdy auto jest "ciepłe" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Mordulec - dziwne jest to, że cała akcja jest najwyraźniej powiązana z temperaturą - to dziwne, bo kiedy jest niska auto nie korzysta z wielu czujników i przepływomierzy dopóki się nie rozgrzeje. Teraz pytanie dlaczego zaczęło się to po wymianie filtrów (o olej bym się nie martwił). Być może rzeczywiście coś źle poskładali, albo co bardziej prawdopodobne czegoś nie podłączyli. Myślę że szybki podgląd Inpą mógłby pokazać która część układu nie pracuje poprawnie. Przy filtrze paliwa masz podgrzewanie? może tego nie podpieli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Faktycznie wcześniej umknął ten detal mej uwadze Co do filtrów to były chyba firmy "MANN-FILTER" jeśli mnie pamięć nie zwodzi. Hmn, gdyby przytkało się coś na filtrze paliwa czy problem nie występowałby również gdy auto jest "ciepłe" ? Może i racja , ale tak mi się skojarzyło bo jakiś czas temu czytałem o właśnie takiej akcji w jakimś dizlu że właśnie auto nie chciało się wkręcać na obroty bo robiła się jakaś klucha na filtrze potem jak złapało trochę temperatury niby ta klucha odpuszczała z filtra i był lepszy przepływ .... ale skoro wymieniłeś na filtr Mann to raczej nie powinno być problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 ale skoro wymieniłeś na filtr Mann to raczej nie powinno być problemu. Chyba że było coś w układzie i poszło na filtr po wymianie i odpowietrzaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cry Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Za dnia poszperam jeszcze przy tych filtrach. Może czegoś się doszukam Odnośnie INPA jakieś wskazówki ? Gdzie szukać tych błędów ? W jakim stanie ma być auto ? Skonfigurowałem sobie to na vm, ale jedyne co znalazłem to ------------------------------------ ecu: ASCMK20 Variant: ASCMK20 Result: 3 errors in error memory ! 149 CAN timeout DME/DDE 120 wiring supply voltage > 18 Volt 146 CAN bus error Error frequency : 254 Vehicle speed system activ brake lights switch ------------------------------------ ecu: EWS3 Variant: EWS3 Result: 1 errors in error memory ! 15 power on reset Error frequency : 31 Static error ------------------------------------ ecu: IHKA46 Variant: IHKA46 Result: 1 errors in error memory ! 22 Additional heater, Relay Windshield defogger Error frequency : 252 Short circuit to ground ------------------------------------ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 6 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Kontrola trakcji, Immo i Klima, nic związanego z tematem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cry Opublikowano 6 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 Niczego innego się nie doszukałem, a... jeszcze coś oznaczone jako "KOMBI46" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 7 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 może to nie ma nic wspólnego z temperatura a z czasem w jakim pracuje silnik zanim się rozgrzeje kopci na biało,dostaje za mało paliwa,pewnie tez ciężej odpala,sprawdź odstojnik przy filtrze czy nie widać jakiś wycieków paliwa,może być tak ze kończy ci sie pompka w baku i podaje za mało paliwa,później już wtryskowa sama zasysa sobie z układu,ale stawiał bym ja nieszczelność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.