Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu

Opis problemu:

Gdy samochód jest zimny nie wkręca się na obroty ( max. ~1500 )

dodatkową wskazówką może okazać się fakt, że auto strasznie "kopci" na biało,

wraz ze wzrostem temperatury, rosną i obroty,

przy 1/4 ( za niebieskim paskiem ) wszystko jest już okej i auto bez problemu "kręci się" (i nie kopci ;)).

Problem zaczął występować po wymianie oleju i filtrów ( oleju, paliwa, powietrza(?) ).

Olej to castrol edge turbo diesel 5w-40,

oznaczeń filtrów nie posiadam na chwilę obecną.

Auto to e46 2.0d 98r sedan.

Nie bardzo mam pomysł czym to może być spowodowane... skaszaniłem coś zmieniając olej?

Prosiłbym o jakieś wskazówki co warto sprawdzić :/

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,

cry

Edytowane przez cry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być sporo , odkręć pokrywę filtra i zobacz czy dobrze jest poskładana czy aby ktoś jej nie połamał ...

Świeci się kontrolka od oleju ??

A tak z innej beczki .... czemu zalałeś taki olej do dizla ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być sporo , odkręć pokrywę filtra i zobacz czy dobrze jest poskładana czy aby ktoś jej nie połamał ...

Odkręcałem, wygląda w porządku, nic też nie jest połamane

Świeci się kontrolka od oleju ??

Nie, nie świeci się

A tak z innej beczki .... czemu zalałeś taki olej do dizla ???

Taki olej został mi polecony (jestem raczej średnio zorientowany w temacie), dokładniejsza nazwa to "castrol edge turbo diesel 5w-40" ( już edytowałem wcześniejszy post )

dzięki za zainteresowanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki olej został mi polecony (jestem raczej średnio zorientowany w temacie), dokładniejsza nazwa to "castrol edge turbo diesel 5w-40" ( już edytowałem wcześniejszy post )

No teraz to trochę zmienia postać rzeczy :)

A filtry jakiej firmy pozakładałeś ?? Może coś się przytkało na filtrze paliwa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wcześniej umknął ten detal mej uwadze :)

Co do filtrów to były chyba firmy "MANN-FILTER" jeśli mnie pamięć nie zwodzi.

Hmn, gdyby przytkało się coś na filtrze paliwa czy problem nie występowałby również gdy auto jest "ciepłe" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec - dziwne jest to, że cała akcja jest najwyraźniej powiązana z temperaturą - to dziwne, bo kiedy jest niska auto nie korzysta z wielu czujników i przepływomierzy dopóki się nie rozgrzeje. Teraz pytanie dlaczego zaczęło się to po wymianie filtrów (o olej bym się nie martwił). Być może rzeczywiście coś źle poskładali, albo co bardziej prawdopodobne czegoś nie podłączyli. Myślę że szybki podgląd Inpą mógłby pokazać która część układu nie pracuje poprawnie. Przy filtrze paliwa masz podgrzewanie? może tego nie podpieli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie wcześniej umknął ten detal mej uwadze :)

Co do filtrów to były chyba firmy "MANN-FILTER" jeśli mnie pamięć nie zwodzi.

Hmn, gdyby przytkało się coś na filtrze paliwa czy problem nie występowałby również gdy auto jest "ciepłe" ?

Może i racja , ale tak mi się skojarzyło bo jakiś czas temu czytałem o właśnie takiej akcji w jakimś dizlu że właśnie auto nie chciało się wkręcać na obroty bo robiła się jakaś klucha na filtrze potem jak złapało trochę temperatury niby ta klucha odpuszczała z filtra i był lepszy przepływ .... ale skoro wymieniłeś na filtr Mann to raczej nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dnia poszperam jeszcze przy tych filtrach. Może czegoś się doszukam

Odnośnie INPA jakieś wskazówki ? Gdzie szukać tych błędów ? W jakim stanie ma być auto ?

Skonfigurowałem sobie to na vm, ale jedyne co znalazłem to

------------------------------------

ecu: ASCMK20
Variant: ASCMK20

Result: 3 errors in error memory !

149 CAN timeout DME/DDE
120 wiring  supply voltage > 18 Volt
146 CAN bus error

Error frequency : 254
  Vehicle speed
  system activ
  brake lights switch


------------------------------------

ecu: EWS3
Variant: EWS3

Result: 1 errors in error memory !

15 power on reset

Error frequency : 31
  Static error


------------------------------------

ecu: IHKA46
Variant: IHKA46

Result: 1 errors in error memory !

22 Additional heater, Relay Windshield defogger

Error frequency : 252
  Short circuit to ground


------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to nie ma nic wspólnego z temperatura a z czasem w jakim pracuje silnik zanim się rozgrzeje kopci na biało,dostaje za mało paliwa,pewnie tez ciężej odpala,sprawdź odstojnik przy filtrze czy nie widać jakiś wycieków paliwa,może być tak ze kończy ci sie pompka w baku i podaje za mało paliwa,później już wtryskowa sama zasysa sobie z układu,ale stawiał bym ja nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...