Skocz do zawartości


Rekomendowane odpowiedzi

Heja.

No i decyzja podjeta. Dzisiaj juz gadalem z prezesem i przekazalem info, ze jak doprowadze do ladu i skladu e30 (mechanicznie jest ok, jedytnie jeszcze amory, wiatrak elektryczny no i przede wszystkim pomalowac zeby troche lepiej sie prezentowala..) bede chcial ja wynajmowac na godziny. Nie raz byly pytania ze strony klientow ze chcieliby pojezdzic po torze, ale nie maja czym. Mysle ze czas dac e30 szanse by zarobila conieco na siebie.

Samochod, co zadna tajemnica, prezentowac sie nie prezentuje. Bede chcial ja cala pomalowac na cos ciekawszego. Zeby bylo tanio i szybko, bede unikal malowania komory silnika (chyba ze zgrubsza, zakrywajac silnik i reszte na zasadfzie tyle ile sie da..). Mysle ze odpowiedni kolor jest bialy. Po pierwsze jest najtanszy i prezentuje sie dobrze na e30 (daleko nie szukac. Pop ma e30 ktora bardzo ladnie sie prezentuje..).

Jak zrobic zeby bylo zrobione jak najtranszym kosztem ale zeby farba mi nie odpadala za rok? Wystarczy zmatowac stary lakier (pozniej bez podkladku?), acetonem zeby odtluscic i po prostu natrysjkowo zaapliikowac kilka warstw bialego i pozniej klaru?

Mysle ze pomysl calkiem dobry, jeszcze sie okaze ze e30 bedzioe dodatkowym zrodlem jakiegos dochodu.. ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmatować w razie potrzeby pryśnij podkładem tam gdzie coś będzie nie tak może być w spraju, żeby było szybciej on schnie momentalnie podkład oczywiście też przematyj póżniej i przemyć benzyną ekstrakcyjną, lub rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym, a nie jakiś acetonem, a czym bedziesz malował?:lol:

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
matujesz lakier, odtłuszczasz i malujesz z tego co mi wiadomo na biały akryl nie trzeba dawać klaru ale nie jestem pewien...happy_bmw

są akryle:

- biały jedno warstwowe czyli błyszczący lakier danego koloru

- biały dwu warstwowe czyli dany kolor matowy oraz lakier bezbarwny, ale te sa duzo droższe:lol:

- oraz biały tzw. perła to sa trzy a nawet cztery warstwowe ale o cenie tego to już nawet nie wspominampytanie_bmw

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są akryle:

- biały jedno warstwowe czyli błyszczący lakier danego koloru

- biały dwu warstwowe czyli dany kolor matowy oraz lakier bezbarwny, ale te sa duzo droższe

-oraz biały tzw. perła to sa trzy a nawet cztery warstwowe

od razu widać fachowca ;) happy_bmw

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są akryle:

- biały jedno warstwowe czyli błyszczący lakier danego koloru

...czyli chyba juz znalazlem swoj lakier :) Dzieki amigo :) A orientujecie sie moze, ile takiego lakieru trzeba zeby pokryc caly samochod?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
są akryle:

- biały jedno warstwowe czyli błyszczący lakier danego koloru

- biały dwu warstwowe czyli dany kolor matowy oraz lakier bezbarwny, ale te sa duzo droższe

- oraz biały tzw. perła to sa trzy a nawet cztery warstwowe ale o cenie tego to już nawet nie wspominam

Może małe sprostowanie, akryl to jednowarstwowy, dwu, trzy warstwowe to baza plus klar, czyli akrylowy lakier bezbarwny.

Jesli chodzi o koszty to tak jak Willi napisał najtaniej wyjdzie zwykły, biały akryl, czyli jednowarstwowy biały, co nie znaczy że nakładasz jedną warstwę, tylko poprostu nie przykrywasz klarem (chociaż można). Nie wiem jakie teraz są ceny w PL, myślę że w okolicach 200zł za litr. E30 obleciałbym spokojnie 1.5l lakieru, jeśli dobrze kryje. Chyba, że chcesz wszystkie środki robić, drzwi, klapy wewnątrz. Druga opcja to baza biała i na to klar. litr bazy to ok.200-250zł plus ok.50-80zł za litr klaru. Do tego rozpuszczalnik do bazy, chyba że baza wodna(ale zatrzymajmy się na zwykłej na bezie rozp.), Efekt lakierowania dwuwarstwowego jest trwalszy, bo nie matowieje jak zwykły akryl, ale zanim zmatowieje świeży akryl to Ty już całą siwą głowę będziesz miał, więc tym się nie przejmuj. Jeśli nie ma rdzy na aucie to rzeczywiście wystarczy zmatować, okleić, odtłuścić i prysnąć. Szkoda, że nie jestem w PL, zrobilibyśmy ją w 2 dni ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda, że nie jestem w PL, zrobilibyśmy ją w 2 dni ;)
...i wypiliby 2 zgrzewki :) Dzieki Patryk wlasnie o takie inof mi chodzilo. Znalazlem na allegro cus takiego:

Akryl biały na samochód różne marki - 1,7L (2769319101) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

1L lakieru, 0,5L utwardzacza i 0,2L rozpuszczalnika za 75zl..

Czyli w materiale razem z tasma i folia malarska spokojnie zamkne sie w 200zl...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem 1.5l lakieru, czyli w sumie ok.2.5l w komplecie. 0.75l utwardzacza i 0.25l rozpuszczalnika. Ten lakier który znalazłeś to firma NOVOL, nie chcę się źle wypowiadać, ale to zawsze była najtańsza firma, sporo produktów średniej jakości, ale kto wie, może to akurat coś dobrego będzie. Ja bym wziął 2litry lakieru plus rozp. i utwardzacz.

W dwa dni byśmy jej nie ogarnęli, myślę, że tydzień, więc 7 zgrzewek :P

Chyba zrobię jakiś poradnik prac lakierniczych na forum, jak znajdę chwilę, wymieniam teraz progi w Hondzie, więc może wezmę aparat i udokumentuje. :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...i wypiliby 2 zgrzewki :) Dzieki Patryk wlasnie o takie inof mi chodzilo. Znalazlem na allegro cus takiego:

Akryl biały na samochód różne marki - 1,7L (2769319101) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

1L lakieru, 0,5L utwardzacza i 0,2L rozpuszczalnika za 75zl..

Czyli w materiale razem z tasma i folia malarska spokojnie zamkne sie w 200zl...

Wyroby Nowola szalu jakościowo nie robią, raz że słabo kryje to dwa ma skłonności do matowienia, malowałem dwa lata temu sobie przyczepę kempingową, ale tym komplecikiem spokojnie jakiś lakiernik ochlasta ci całą buńkę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyroby Nowola szalu jakościowo nie robią, raz że słabo kryje to dwa ma skłonności do matowienia, malowałem dwa lata temu sobie przyczepę kempingową, ale tym komplecikiem spokojnie jakiś lakiernik ochlasta ci całą buńkę.

Male sprostowanie: sam bede malowal na torze w garazu :) Jak wyjedzie mi jeden bus ktory jest naprawiany, to wjezdza bunia i czas ja robic. Mam plany co do tej e-trzydziechy, czyli ladniejszy lakier (w tym przypadku, kazdy inny bedzie ladniejszy niz ten ktory jest obecnie..), rozmawialem z kozlem i musi byc montaz wspomy i wiatraka elektrycznego ktory bedzie sie wlaczal automatycznie przy uruchomieniu stacyjki - nie ma innej opcji skoro samochod bedzie pod wynajm.

Wspominalem, ze chce pomalowac najtanszym kosztem, ale jesli ma byc lakier ktory odpadnie po roku to zupelnie sie mija z celem, zreszta, 100zl oszczedniosc przy lakierze to zadna oszczednosc, jesli trzeba bedzie kryc dwa razy wiecej, albo jesli lakier zacznie odpadac, wole dac te pare zlotych wiecej ale zeby to wygladalo. Spytam inaczej, jakie lakiery sa dobre? tzn, nie najdrozszze, ale takie ktore spoko kryja i wygladaja?

Edytowane przez woz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedż sobie do mieszalni lakierów obojętnie jakiej i spytaj o MOBIHEL lub RALL to sa te z tańszych lakierór ale bardzo dobre , ten RALL jest trudniejszy do dostania ale jest tani i dooooobry:lol:

an aj taniej to w mieszalni SPIES HECKER zapytaj o lakier akrylowy przemysłowy jest super jakiściowo twardszy od zwykłego ladnie się go wylewa ładnie się błyszczy i jest markowy nie jakieś *****:lol: i nie pisać mi zaraz że to ***** bo przemysłowe itp wiem co piszę bo uzywałem już cena to niewieloe ponad stówkę:lol:

[h=1][/h]

Edytowane przez DUCHU 77
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Woz'u odpisałem na PW. RALL'em pryskałem parę starszych busów, m.in. ojca transita, tak jak Ci pisałem ogólnie nie ma tragedii, ale różne odcienie wewnątrz lakieru, jeśli przyjdzie szlifować jakiś zacior to ślady zostają.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A porozmawiaj ze Staszkiem on się bawi w lakierowanie mi osobiście malował lotkę i jestem mega zadowolony z jego pracy. Na pewno będzie w stanie dokładnie podać co i jak gdyż malował swoja czerwona bunie.

Co do lakierowania auta to nie muszę nic dodawać E34 Patryk ładnie wszystko opisał nic dodać nić ująć . Pamiętaj ze w lakiernictwie najważniejsze jest przygotowanie auta pod malowanie jak sobie przygotujesz tak będzie wyglądać happy_bmwhappy_bmwhappy_bmwhappy_bmw

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Yo :) No i zabawki zakupione..

Szybkie pytanko, a raczej upewnienie. Poniewaz jestem zielony jak trawa jesli chodzi o malowidla, spytam o kolejnosc.. :oops: :

- do podkladku dac utwardzacz: 20% czyli 1:5

zmieszac i do tego rozpuszczalnik: do 10% max (do ilosci samego podkladu, a nie zmieszanego podkladu z utwardzaczem).

-leciec z fura i odczekac od 10godz wzwyz.

- do lakieru utwardzacz: 50% czyli 1:2

- rozcienczalnik do lakieru: do 30% max (do ilosci samego lakieru, a nie zmieszanego lakieru z utwardzaczem).

-leciec z furakiem. Temperatura w pomieszczeniu bedzie okolo 18-20st, czyli miedzy warstwami okolo 10minut styka?

Fura miala byc gotowa na sobote,a le chyba nie wyrobie, bo jutro do Krakowa musze jechac a fure jeszcze jest w trakcie przygotowania do malowania.. :crying:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podkład jak piszesz, ale rozpuszczalnika możesz więcej wlać, zresztą zobaczysz jak Ci będzie lecieć z pistoletu, dobrze by było mieć dyszę ok.2.0mm, bo to gęste dziadostwo i przy mniejszej dyszy może Ci nie polecieć, albo właśnie mocniej musisz rozcieńczyć. Podkład w +20*C wyschnie Ci na drugi dzień na tyle, żeby go szlifować, więc spoko. Lakier 1:2 jak napisałeś z utwardzaczem, rozpuszczalnika 10-30% gdzie 30 to już musisz uważać, żeby Ci firanki nie poszły. Ja zawsze leje rozp.na wyczucie, widzę jaki jest gęsty lakier i wiem czy dolać czy nie. Co do przerw między warstwami, wszystko zależy od warunków, a więc również "przeciągu" w kabinie, w której bedziesz lakierował ;) Lepiej odczekać trochę dłużej niż za wcześnie, bo spłynie, a szlifowanie zacieków to nic przyjemnego. Ja robię tak, kończę pierwszą warstwę, idę uzupełnić lakier w pistolecie, oddycham świeżym powietrzem :) i sprawdzam dotykając delikatnie lakieru na papierze maskującym(tam gdzie oklejasz, okna, wnęki kół itd.) jeśli się przykleja do palca to za wcześnie, jesli już się nie klei to możesz lecieć drugą warstwę. Ale to musi być takie muśnięcie, bo wiadomo, że jak wbijesz palec w lakier to nawet po godzinie Ci się przyklei ;)

Ważne, dobrze odtłuść przed położeniem lakieru, żeby "oczka" Ci nie powstały.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec juz wiem ze bede lecial pistoletem z kompresora. Ktos wie jaki pistolet bedzie dobry? Nie chce wydac gazylion euro, bo tego gazyliona nie mam. Chce cos w miare dobrego z nie dyuza kase. Farbe juz mam, mam rowniez juz dostep do komresora wiec potrzebuje jedynie pistolet z pojemnikiem na farbe.

zy cos z tego wam sie rzuca w oczy jako dobry wybor?

Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Myslalem nad tym, ale nie znam sie na tyle zeby wiedziec czy to nie beda wyrzucone pieniadze.

PISTOLET lakierniczy HVLP malarski do malowania (2805271136) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

samochod nie bedzie jezdzil an wystawe, chce zeby bylo zrobione dobrze, ale niestety musze sie conieco ograniczyc z kosztami..

Tak BTW, jaka dysza powinna byc? Bo wszystko jest w przedziale od 0,5 do 1,6mm...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...