Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z ustawieniem rozrządu. Auto to BMW E36 318I z 1991r z silnikiem M40B18 w wersji sedan.

Problem polega na tym że nie ma go jak ustawić. Tzn: zablokowałem wał (pod rozrusznikiem) i chciałem ustawić wałek rozrządu tak aby na pierwszym tłoku krzywki wałka były w takim samym odstępie w kształcie litery V. Gdy zrobiłem tak jak trzeba nie mogę założyć paska bo nie pasuje mi na zęby, muszę przekręcić lekko wałkiem rozrządu by założyć pasek ale już w tedy albo zwory będą się wcześniej otwierać albo później. I moje pytanie to jak go ustawić? Tak by zawory się wcześniej otwierały czy później?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj koło pasowe wałka rozrządu, ono ma luz na klinie, przesunie ci się o tyle ile trzeba. Jak założysz pasek i ustawisz wszystko jak powinno być to możesz dokręcić śrubę koła pasowego. Zwróć uwagę na czworokąt wałka, ma być w płaszczyźnie w stosunku do krawędzi głowicy.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj koło pasowe wałka rozrządu, ono ma luz na klinie, przesunie ci się o tyle ile trzeba. Jak założysz pasek i ustawisz wszystko jak powinno być to możesz dokręcić śrubę koła pasowego. Zwróć uwagę na czworokąt wałka, ma być w płaszczyźnie w stosunku do krawędzi głowicy.

Mógł by ktoś to jeszcze potwierdzić? Bo nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiasz na znaki,zakładasz pasek i gra,po kiego ściągać koło
Dokładnie tak jak mówisz. Ustawiam na znaki, wał blokuje pod rozrusznikiem, a wałek rozrządu ustawiam by na pierwszym tłoku były równo ustawione do góry w kształcie litery V. Jak już tak ustawie to nie mogę założyć paska bo nie pasuje mi na koło (zęby na siebie nachodzą). Musze lekko ruszyć wałkiem rozrządu by założyć pasek, Ale już w tedy nie jest on idealnie ustawiony, i albo mi się za szybko zawory otworzą, albo za późno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam,ale powinna tam być strzałka i ma stać w góry jak " sztywny pal Azji"

Nie.

Strzała leci pod skosem na wybrzuszenie na osłonie. I mam tak ustawione. Ale nie pasuje mi pasek na koło zębate. I niewiem jak to ustawić bo jak przekręcę w jedna albo w drugą to już nie będą się zawory otwierały w odpowiedniej chwili, tylko albo chwile za wcześnie albo chwile za późno.

Lepiej będzie jak będą sie otwierały wcześniej, czy jak później?

Edytowane przez bmw318e36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to koło co jest na zdjęciu co wstawił pawelo?

Tak.

Jeśli będzie luz na klinie to jak przekręcę kołem tak jak powinno być i dokręcę to będzie dobrze? Nie przesunie sie? Czy trzeba coś kombinować?

Właśnie może się przesunąć spowrotem i znów będzie to samo.

Nie pamiętam jak to tam jest, ale kombinować tam lepiej niema co tylko wymieniać na nowe, lub dobre używki.

Zależy jeszcze czy wyrobił się klin czy dziura w kole na klin.

Nie pamiętam czy klin tam jest wymienny czy nie, koło zębate na pewno.

Ale niech wypowie się ktoś jeszcze.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...