Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam gorącą prośbę,mianowicie ogladalem ostatnio autko z aukcji, spodobalo mi sie, wszystko bylo ok oprocz sladow wyychodzacej rdzy na listwie przy reflektorach z przodu i na dole w w rogu drzwi. Nie znam się na tym,nie wiem czy takie autko warto kupic,niby na nadkolach i progach rudej nie ma,ale nie wiem gdzie jeszcze szukac, boje sie zeby nie kupic szrota. Silnik z tego co mi sie zdawalo chodzil niezle,cichutki,nie mial niedostatkow mocy.Wydawalo mi sie ze lekko zbija w prawo,ale moze to wina kolein na powstancow slaskich. Bardzo bylbym wdzieczny jesli ktos obejrzalby te autko dla mnie pod katem blachy,pracy silnika i ogolnie stanu technicznego.Jestem w stanie doinwestowac w te auto 2, max 3 tysiace,ale pytanie czy warto.

Oczywiscie za poswiecony czas odwdziecze sie symboliczna flaszka albo jakis packiem piwa :)

Auto do obejrzenia w okolicach lidla przy powstancow slaskich (okolice zajezdni).

Link do aukcji :

http://tablica.pl/oferta/bmw-316-e36-1998r-kombi-CID5-ID2nKPR.html#d58a0ede21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lekki rdzawki w e36 to norma, auto juz ma troche lat, co do rudej to popatrz w bagażniku, z tyłu nadkola gdzie się schodzi zderzak z blachą, kanty drzwi, klapa , pas tylny , pod uszczelkami zobacz, lub szukaj czy robione już nie było. Co do zestawienia auta 1.6 / KOMBI / ZIELONE / + rdza do robienia i pewnie jeszcze jakieś kwiatki za 6 koła to trochę sporo, co do ściągania auta w prawo może jest po dzwonie , weź je na prostą drogę puść kierownice ( oczywiście tylko lekko ręce od niej odklej, nie kładź ich za głowę czasami :twisted: ) i wciśnij hamulec i zobacz jak auto się zachowuje.

Jak chcesz na starcie włożyć w nie 3 tysiące to szukał bym jakieś innej zadbanej e36 z większym motorem. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za zadne skarby bym jej niekupil. Juz pomijam jak ona wizualnie wyglada. Chcesz odrazu wkladac w auto 3 tys ? Lepiej poszukac czegos konkretnego.

bmw e36 323i 323 m pakiet SIERRAROT METALLIC 328 (3293840972) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

To jest wedlug mnie bardzo ciekawe auto. Jezeli boisz sie pojemnosci i spalania to niema co plakac. To 2.5 spali z 2 litry wiecej od tego 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest na drugim koncu Polski,a ja sie tak znam na mechanice ze taka wyprawa albo skonczylaby sie niczym,albo kupnem w pospiechu bo przeciez tyle czasu i pieniedzy stracilem :P

Przegladajac oferty z kilku portali z woj. dolnoslaskiego i woj. przyleglych nie znalazlem ani jednej takiej oferty:/

Bodek jechalem nią ostatnio i wcale nie czułem ze jakos strasznie zamula, nawet bylem pozytywnie zaskoczonym tym jak sie zbiera...fakt nie mialem mozliwosci ocenic w trasie,tylko w miescie do tych powiedzmy 80 km/h. Ale ja sie przesiadam z lanosa 1.6 takze pewnie moge miec inne odczucia niz wy:P

Oczywiscie nie wykluczam ani wersji 2.0,ani 2.5(w ktorej przerazalo mnie poczatkowo oc- myslalem ze z 1.6 na 2.5 bedzie ogromny wzrost kosztow,a tu niby tylko 200-300 zl roznicy), ale ja nie moge znalezc zadbanego 1.6 a gdzie tu w ogole mowic o 2.5 ktore jest chyba najbardziej poszukiwane na rynku.

Powiedzcie mi uczciwie- czy z takim funduszem moge w ogole startowac do zakupu normalnego bmw z ~97-98 roku z przebiegiem ponizej 300 tys ?

Edytowane przez drxz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam kupiłem e36 touringa z 1.8... z czasem naprawdę będzie Ci mało, ja swapowałem na 2.8, OC wrozło o niecałe 300zł rocznie, wiec niewielka różnica. Spalanie 11-12, wiec niewiele wiecej niż 1.8, przy LPG ledwie zauważalna, a uwierz mi, że różnica podczas jazdy spora ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwy tylko cierpliwości ja szukałem 2,5miesiąca dwa lata temu i kupiłem poniżej 10tyś 323i 96rok w bardzo zadowalającym stanie - nie oszukujmy się to są kilkunasto letnie auta i coś zawsze trzeba zrobić pytanie_bmw cierpliwości i powodzenia bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje wszystkim za porady i dodanie otuchy:)

Jeśli admini nie beda mieli nic przeciwko to dodalbym tu na dniach jakis link do auta ktore mam zamiar obejrzec,bo nie ukrywam wasze rady są dla mnie bezcenne.

Chyba ze temat bardzo przeszkadza to proszę usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy zawsze piszą bierz 2l, 2.5l itd., a potem ktoś kto całe życie jeździł traktorem wsiada do 200KM maszyny i bęc. Wybór wśród 1.6 jest większy, zazwyczaj nie upalane bo każdy chojrak brał 6 garów >2l. Pytanie jest zawsze jedno do czego potrzebne auto? Jak na trasy to faktycznie trochę słabo 1.6 ale jak na dojazdy do pracy wokół trzepaka to myślę że jest to wystarczający silnik, tym bardziej że do 4 garów tańsza instalka LPG, mniej świec do wymiany, cewek itd. Oczywiście zaraz ktoś powie że codziennie się tego nie robi, pewnie że nie ale jeśli ktoś dba o swoje auto a nie drutuje to różnica w utrzymaniu 1.6 a 2, 2.5l będzie, po drugie jak dobrze pamiętam to w 1.6 nie ma vanosa a w m52 już jest. Ktoś może powiedzieć ile średnio taki vanos wytrzymuje km? Sam szukam e36 i tak się zastanawiam....

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Probin Vanos w e36 wytrzymuję bardzo długo, przeważnie do żywotni ;) a co do Touringa za 10 koła to kupujesz jakiego chcesz i masz prawo wybrzydzać , przecież za tyle jak nie mniej to polacy szukają Cupejek 2.8 kuog

takiego 323 z 95/98 to powinieneś dostać i to w ładnym stanie lub 1,6 w e46 z 98/00 roku sobie kupisz za dyche to już nie komuna. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sadzicie o tej sztuce? czy ten silnik jest w ogole warty uwagi? ogladac?

http://tablica.pl/oferta/bmw-325-xenon-klimatronic-skory-alu-pl-1998-CID5-ID30Nv9.html#8dcaf8319a

Powiedzcie mi co sadzic o tym sportowym zawieszeniu. Zakladam ze chodzi o to zawieszenie gwintowane,raz jechalem taką bmką i powiem szczerze zrobilo to na mnie mega negatywne wrazenie-kazda dziura/hopek telepal nią jak 20 letnim swiftem :P Czy cos takiego w ogole oplaca sie na polskie drogi? czytalem ze niby jest bardziej wytrzymale,lepsza przyczepnosc,sprawadza sie w trasie,ale czy do jazdy po dziurawym miescie ma to sens ?

Edytowane przez drxz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko wygląda przyjemnie na fotkach pewnie z bliska gorzej :D tylko te czarne znaczki, agro sprzęt audio, xenony ....:beta: no i tds 2.5 to kaszanka ;/ ! szukaj benzyny te diesle dość wadliwe są choć to też zależy, nie którym jeździ happy_bmw

Edytowane przez chudy328i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z TDSami nie miałem do czynienia, ale sztuka ładna.

Ale jeszcze wracając do motoru, niech nikt nie mówi, że 1.6 jest ok, dla mnie do Beemki taki silnik w ogóle nie powinien być włożony, przecież to profanacja (teraz się sytuacja trochę zmienia, ekologia wiadomo, no ale za to są uturbiane). Dla mnie BMW E36/E46 to tylko powyżej 2l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie gwintowane,raz jechalem taką bmką i powiem szczerze zrobilo to na mnie mega negatywne wrazenie-kazda dziura/hopek telepal nią jak 20 letnim swiftem
Szczerze nie polecam do auta które ma służyć do codziennej jazdy.

a 2.5tds ma złe opinie, ale głównie przez ludzi, którzy nie dbają o auta i jeżdżą tak długo bez wymian, kontroli, aż samochód stanie. Niestety nie wiadomo na jaki egzemplarz trafisz. Możesz kupić tds'a z przebiegiem 400tyś.km i Ty zrobisz nim kolejne 200tyś. bez żadnych problemów, a możesz trafić na zmęczone autko po kimś kto nic nie dołożył do niego przez wiele lat i teraz Ty będziesz nadrabiał za poprzedniego właściciela.

Co do pojemności to Twój wybór, wcale nie musisz kupować 2 czy 2.5litra, jeśli starczy Ci 1.6 czy 1.8 to jak najbardziej kupuj. Nie można też ulegać presji, bo większość uważa, że 2.8 jest lepsze. Bierz to co będzie w najlepszym stanie i co Tobie najbardziej odpowiada. Nie każdy musi latać lewym pasem, wyprzedzać wszystko co się przed nim pojawi.Zawsze możesz później sprzedać tą 1.6 i kupić 2.0 jak Ci będzie mało.

Jeśli chodzi o rdzę w E36: ranty błotników, przód i tył, z tyłu dolny odcinek przy progu i miejsce styku ze zderzakiem. Progi od spodu trzeba obejrzeć, ranty wszystkich drzwi, klapa tył rant i pod szybą. Jeśli gnije gril, te listewki pod lampami to raczej na pewno był zmieniamy i jest podróba, gnije podłoga i kierowcy i pasażera pod nogami, ale to bez zdjęcia dywanika trudne do sprawdzenia.

Powodzenia w poszukiwaniach. W PL jest to o tyle trudne, że większość aut ma cofnięty licznik, jest podpicowana na sprzedaż i rzadko kiedy trafisz na uczciwego sprzedawcę.

Edytowane przez E34-Patryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można też ulegać presji, bo większość uważa, że 2.8 jest lepsze.

Bo jest :P generalnie kazdy pisze zeby brac 6 baniakow albo chociaz ten is pod maska tylko z tego wzgledu, ze pozniej ludzie zaluja.

Co do TDS'a ja jednego mam juz za soba i kosztowal mnie naprawde sporo. Niebyl to wklad, zedu 1tys zl tylko z przodu byla 3. Niestety w takim stanie juz kupilem :(. Dam ci tylko mala wskazowke. Jak bedziesz ogladac TDS'a i bedzie mial jakiekolwiek problemy z odpalaniem na cieplym czy zimnym to obruc sie na piecie i nawet sie nieoglada ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie myślałem. Nie kupie jednak żadnego używanego diesla,przerażają mnie ew. koszta napraw. Biorąc pod uwagę wasze wypowiedzi zaczynam się co raz bardziej zastanawiać na większym silnikiem, ale 2.0 myślę ze by mi wystarczyło, chociaż takich egzemplarzy to prawie na aukcjach nie widuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 pali tyle, co 2.5 a jedzie szybciej

Odwrotnie Czechu, 2.5 pali tyle co 2.0 ;)

Nem ja też uważam że 2.8 jest lepsze niż 1.6. Chodzi o to, że nie każdy może sobie pozwolić na 2.8, a poza tym przesiadka z lanosa na 200konną tylno-napędówkę może się skończyć np. niekontrolowanym bokiem na jakimś rondzie. Sam widziałem jak kolega kupił 325i i bokiem zaliczył krawężnik, wahacze powyginane, dobrze że jemu nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jezdzi napewno lepiej,ale z taka pojemnoscia to juz wyzszy model- wyzsza cena, spalanie podobne,wyzsze oc i nie wiem jak jest z eksploatacja/naprawa 6 garowego... Za takie pienadze ciezko jest znalezc 316/318 a co dopiero jakies 323-325. Niestety nie jestem w stanie dolozyc tych kilku tys i splukac sie calkowicie- nie miec nic na ewentualne naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...