Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

hej, strasznie telepie mi kierą przy 90-100 czasami sie zdazy ze nie telepie ale raczej z biegiem czasu caly czas wyrywa kiere z lap...

-Kola wywazane 3 razy wiec raczej odpadaja, jedynie nie jestem pewien co do opon ale raczej powinny dzialac.

-zawieszenie, wymienialem z tylu tuleje tylnej belki, laczniki tej belki natomiast z przodu (prawdopodobnie to jest wspornik ukladu kierwoniczego, taki zestaw naprawczy jakby kupilismy ale nadal to samo.)

-odkad kupilem auto nie ustawialem zbieznosci, chcialem to zrobic ale ziomek dopatrzyl sie jeszcze, ze do wymiany jest lacznik stab. i rozporka drazka wahacza nie wiem dokladnie czego szukac; ].

Myslicie ze ta rozporka i zbieznosc moze u mnie zmienic az tak duzo? Widzialem bardzo duzo tematow typu przy 90-100 telepie kiera i zastanawiam sie czy to nie jest znany temat w e34 i nie ma jakiegos tricku na ten problem ; )

Aha, aha i we wrocku coś polecicie u kogo takie rzeczy robic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz element nr 7 na tym schemacie:

Front wheel brake-Brake pad sensor BMW 5' E34, 525i (M50) ? BMW parts catalog

Też miałem z tym problem, że przy 80-100km/h szarpało kierownicą. A brakowało tego śmiesznego docisku klocków.

Nie słyszysz przypadkiem na nierównościach metalicznego dźwięku z któregoś z kół, jeśli tak to prawdopodobnie w tym tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak, strasznie halasuje zwlaszcza na kostce czy cos taki metaliczny dzwiek dochodzi spod spodu ...

dodam jeszcze ze to nie tarcze bo to sie nie dzieje przy hamowaniu. Jak bede mial mozliwosc to sprawdze ta czesc. Polecicie jakis warsztat tu we Wro ?

hymmm z tym ze to tez byloby dziwne bo wczesniej t.j pare miesiecy temu nie telepalo mi kiera a nic w tamtych rejonach nie grzebalem ; ] a metaliczny dzwiek towarzyszyl mi od poczatku.

Edytowane przez quad4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wcale nie mówię, że to kwestia tarczy, jeśli masz takie objawy jak piszesz to prawdopodobnie to co u mnie, po prostu klocek jest luźny bo brakuje tej blaszki i na nierównościach słyszysz stuki a w przedziale 80-100 dostaje wibracji i telepie kierą. Zaglądnij w koła z przodu czy masz te blaszki z obu stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeden test-a będziemy wiedzieli na 99,9%:)

Jedź w zakresie w którym odczuwasz te wibracje i...sprobuj delikatnie przyhamować-dosłownie myskając pedał hamulca=wibracje wzrastają?

Jeśli tak to następnie zahamuj mocno i zdecydowanie naciskając pedał hamulca=wibracje ustają?

Zrób test i pogadamy dalej

metaliczny stuk na kostce brukowej to:

dochodzący z prawej strony(wspornik drążków kierowniczych z wybitą tuleją lub łącznik stabilizatora)

dochodzący z lewej strony(poluzowane ramię przekładni na wieloklinie lub lewy łącznik stabilizatora)

sworznie wahaczy zwykle nie pukają na kostce no chyba ,że wywalone tak że możesz kiwać nimi ręką)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hym, powiem wam ze ciezko mi to sprawdzic z moim doswiadczeniem ;( Ale dzieki wielkie za te rady napewno je wykorzystam pewnei jak pojade do jakiegos mechaniora mlota to mu przytocze wasze zdanie bo te gamonie sami nic nie ogarna. No chyba ze na spocie bedzie ktos chcial pomoc ;D :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi to styling 4 wiec OEM.

Jeżeli są wyważone to nie mają żadnego wpływu na problem.

Dystans dobrze zrobiony i zamontowany również nie stanowi.

Trzeba ogarnąć te wibracje lub przynajmniej nie jeżdzić w ich zakresie bo polecą łożyska w piastach przednich.

Na najbliższym najcie mnie nie ma bo by się pokopało w koła e34 ale zrób teścik w wolnej chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziki wlasnie nagralem filmik jak to wyglada. Problem w tym ze raz wystepuje ten problem a raz nie. Jezeli wedle twojej wskazowki przyhamuje w czasie kiedy kiera lata to nie zauwazam zadnej zmiany oprocz tego ze wychodze poza zakres predkosci w ktorym kiera sie telepie. Jak znajde kogos to wydrukuje spis waszych porad i bedziemy sprawdzac jeszcze ,) narazie nie mam kasy na ustawienie zbieznosci. Zobaczymy tez jak wrzuce zimowki.

http://m.youtube.com/watch?v=pULTzkbtGvU&feature=youtube_gdata_player&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DpULTzkbtGvU%26feature%3Dyoutube_gdata_player

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

jestem po wymianie kół na zimowe i magia przestało telepać .... Ciekawe czego to był powód, fele letnie wywazalem 3 razy w innym warsztacie. Myslalem ze moze kola byly zle dokrecone czy cos no ale to nie mozliwe. Dystanse zostawiłem więc nie wiem, może przez stan tamtych opon tak sie działo ?

pozdr ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznie z tym wywazaniem bywa-kiedys bylem u gumolepa co co chwilke obracal kolo i co chwile naklejal odwazniki-doszlo do tego,ze mialem na obwodzie 150 gr wiec wolalem szefa i on osobiscie poprawial po swoim pracowniku.

W tym sezonie letnim na przednim prawym MSystemie odpadl mi ciezarek 10g podczas jazdy ze stala predkoscia-w sekunde nagle sie roztelepala kiera.

gumolepy nie maja czasu na bawianie sie z wywazaniem wiec zamiast obrocic opone w stosunku do ffelgi woli nawalic wqiecej ciezarkow.

No ale efekt masz zadowalajacy-kiera stabilna wiec OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem po wymianie kół na zimowe i magia przestało telepać .... Ciekawe czego to był powód, fele letnie wywazalem 3 razy w innym warsztacie. Myslalem ze moze kola byly zle dokrecone czy cos no ale to nie mozliwe. Dystanse zostawiłem więc nie wiem, może przez stan tamtych opon tak sie działo ?

jest coś takiego jak "wyząbkowanie opony" czyli nie równomierne zużycie bieżnika i ono też właśnie powoduję takie objawy, też tak kiedyś miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest coś takiego jak "wyząbkowanie opony" czyli nie równomierne zużycie bieżnika i ono też właśnie powoduję takie objawy, też tak kiedyś miałem

moze tak sie stalo przez lato dlatego, ze nie ustawialem zbieznosci jeszcze. Szkoda musze sie tym zajac bo szkoda mi opon zimowych ktore jednak sa w dobrym stanie, gdzies cos polecacie we wro ? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknij sobie wd40 na gwinty srubek zabezpieczajaqcych obrot drazka bo jak zapieczone to niektorzy nie chca zabierac sie za regulacje.

A widzialem juz takich co palnikiem napierdzielali tak nieumiejetnie ze kilka dni po regulacji odpada gumowa oslonka przegubu kulowego drazka i za chwile mamy koncowki do wymiany i powtorne ustawianie zbieznosci.

Edytowane przez Dziki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego sie boje najbardziej takiej fuszery co zrobia ... Wiem co sie dzieje w polskich warsztatach dlatego boje sie jechac nawet zmienic olej do warsztatu bo tu we wrocku nie mam mozliwosci zrobic tego samemu .... Wiem co za ludzie robia takie rzeczy i pozniej nawet nie powiedza ze czegos nie byli pewni albo ze cos zrobili inaczej niz powinno to zostac zrobione ...... ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Trochę minęło od ostatniego postu. Dziki mam pytanie do Ciebie. Mam podobny problem co quad4 i zrobiłem Twój test. Faktycznie jest tak jak mówisz, kiedy rozpędze auto tak że zaczyna mi telepać i lekko dotknę hamulec zaczyna trzepać kołami jeszcze mocniej, kiedy jednak zdecydowanie docisnę hamulec telepanie ustaje. Ostatnio wymieniałem klocki (new) i tarcze przód (używki niewentyl.) i mechanik miał problem żeby wcisnąć spowrotem lewy tłoczek. Po pół godziny udało go się tam na siłę wepchnąć. Czy może być to powód trzepania kołami przy 80-90? Dodam, że przy większych prędkościach telepanie kołami ustaje, wibruje jedynie cała buda. Będę wdzięczny za odpowiedź.

Edytowane przez Popek_666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Popek skoro po tym teście miałeś takie objawy jak opisałem to do wymiany są wahacze górne całe nowe.

Nie pisz mi tylko o wymianie na inne z innej e34 tylko nowe z nowym sworzniem i nową tuleją.

W innym temacie pisałeś ,że skręciłeś przekładnię na maxa i kiera nie odbija.

(nie odbija bo kasując luz w pozycji jazdy na wprost zacieśniłeś ją na pozostałym zakresie)

Jazda na wprost pewnie jest męcząca ale...odkręć ją na zimę bo się rozwalisz.Przekładnia w e34 musi mieć minimalny.

Jeżeli decydujesz się na męczenie się by wytrzeć teraz zęby w innym zakresie i ponownie zkasować luz to rób to w sezonie letnim a i tak nie uzdrowi to przekładni tak jakbyśmy sobie tego życzyli(będzie jednak lepiej)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kilka dni temu mialem ten sam problem,auto bylo tak spr na stacji diagnostycznej jak jeszcze nigdy,az zmeczony diagnosta rzucil haslo Jedz pan do domu zmien kola i sprw auto jak sie bd zachowywac.Pojechalem zmienilem kola na zimowe i jak reka odjal :))) a felgi ktore mialem zalozone wczesniej byly wywazane, sprawdzane czy nie sa krzywe a jednak cos bylo nietak i to byla wina opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...