quad4 Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 hej, strasznie telepie mi kierą przy 90-100 czasami sie zdazy ze nie telepie ale raczej z biegiem czasu caly czas wyrywa kiere z lap... -Kola wywazane 3 razy wiec raczej odpadaja, jedynie nie jestem pewien co do opon ale raczej powinny dzialac. -zawieszenie, wymienialem z tylu tuleje tylnej belki, laczniki tej belki natomiast z przodu (prawdopodobnie to jest wspornik ukladu kierwoniczego, taki zestaw naprawczy jakby kupilismy ale nadal to samo.) -odkad kupilem auto nie ustawialem zbieznosci, chcialem to zrobic ale ziomek dopatrzyl sie jeszcze, ze do wymiany jest lacznik stab. i rozporka drazka wahacza nie wiem dokladnie czego szukac; ]. Myslicie ze ta rozporka i zbieznosc moze u mnie zmienic az tak duzo? Widzialem bardzo duzo tematow typu przy 90-100 telepie kiera i zastanawiam sie czy to nie jest znany temat w e34 i nie ma jakiegos tricku na ten problem ; ) Aha, aha i we wrocku coś polecicie u kogo takie rzeczy robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Sprawdź czy masz element nr 7 na tym schemacie: Front wheel brake-Brake pad sensor BMW 5' E34, 525i (M50) ? BMW parts catalog Też miałem z tym problem, że przy 80-100km/h szarpało kierownicą. A brakowało tego śmiesznego docisku klocków. Nie słyszysz przypadkiem na nierównościach metalicznego dźwięku z któregoś z kół, jeśli tak to prawdopodobnie w tym tkwi problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 21 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 (edytowane) dokładnie tak, strasznie halasuje zwlaszcza na kostce czy cos taki metaliczny dzwiek dochodzi spod spodu ... dodam jeszcze ze to nie tarcze bo to sie nie dzieje przy hamowaniu. Jak bede mial mozliwosc to sprawdze ta czesc. Polecicie jakis warsztat tu we Wro ? hymmm z tym ze to tez byloby dziwne bo wczesniej t.j pare miesiecy temu nie telepalo mi kiera a nic w tamtych rejonach nie grzebalem ; ] a metaliczny dzwiek towarzyszyl mi od poczatku. Edytowane 21 Października 2013 przez quad4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpadyzor71 Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Ale ja wcale nie mówię, że to kwestia tarczy, jeśli masz takie objawy jak piszesz to prawdopodobnie to co u mnie, po prostu klocek jest luźny bo brakuje tej blaszki i na nierównościach słyszysz stuki a w przedziale 80-100 dostaje wibracji i telepie kierą. Zaglądnij w koła z przodu czy masz te blaszki z obu stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 sprawdź opony i zobacz czy któreś koło nie jest bardziej gorące niż inne, może być zapieczony tłoczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 21 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Zrób jeden test-a będziemy wiedzieli na 99,9% Jedź w zakresie w którym odczuwasz te wibracje i...sprobuj delikatnie przyhamować-dosłownie myskając pedał hamulca=wibracje wzrastają? Jeśli tak to następnie zahamuj mocno i zdecydowanie naciskając pedał hamulca=wibracje ustają? Zrób test i pogadamy dalej metaliczny stuk na kostce brukowej to: dochodzący z prawej strony(wspornik drążków kierowniczych z wybitą tuleją lub łącznik stabilizatora) dochodzący z lewej strony(poluzowane ramię przekładni na wieloklinie lub lewy łącznik stabilizatora) sworznie wahaczy zwykle nie pukają na kostce no chyba ,że wywalone tak że możesz kiwać nimi ręką) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 hym, powiem wam ze ciezko mi to sprawdzic z moim doswiadczeniem ;( Ale dzieki wielkie za te rady napewno je wykorzystam pewnei jak pojade do jakiegos mechaniora mlota to mu przytocze wasze zdanie bo te gamonie sami nic nie ogarna. No chyba ze na spocie bedzie ktos chcial pomoc ;D ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 22 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Jest jeszcze możliwość (to dotyczy nie oryginalnych felg), że masz większy otwór w feldze niż "fi" piastki. Ja tak miałem w audi. Jeżeli to to o czym piszę to potrzebne Ci pierścienie centrujące do felg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 22 Października 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Hej, mam oryginalne felgi, pozatym pisalem ze kiedys bylo dobrze Ale dzieki. Jezeli to jakas roznica to mam dystanse po 15 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 24 Października 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Felgi to styling 4 wiec OEM. Jeżeli są wyważone to nie mają żadnego wpływu na problem. Dystans dobrze zrobiony i zamontowany również nie stanowi. Trzeba ogarnąć te wibracje lub przynajmniej nie jeżdzić w ich zakresie bo polecą łożyska w piastach przednich. Na najbliższym najcie mnie nie ma bo by się pokopało w koła e34 ale zrób teścik w wolnej chwili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Dziki wlasnie nagralem filmik jak to wyglada. Problem w tym ze raz wystepuje ten problem a raz nie. Jezeli wedle twojej wskazowki przyhamuje w czasie kiedy kiera lata to nie zauwazam zadnej zmiany oprocz tego ze wychodze poza zakres predkosci w ktorym kiera sie telepie. Jak znajde kogos to wydrukuje spis waszych porad i bedziemy sprawdzac jeszcze ,) narazie nie mam kasy na ustawienie zbieznosci. Zobaczymy tez jak wrzuce zimowki. http://m.youtube.com/watch?v=pULTzkbtGvU&feature=youtube_gdata_player&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DpULTzkbtGvU%26feature%3Dyoutube_gdata_player Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 1 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Dlugo juz latasz bez zbierznosci ? Proponowalbym zamienic kola tzn przod na tyl i tyl na przod. Wyeliminuje ci to chociaz jedna rzecz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 od "nowosci" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 jestem po wymianie kół na zimowe i magia przestało telepać .... Ciekawe czego to był powód, fele letnie wywazalem 3 razy w innym warsztacie. Myslalem ze moze kola byly zle dokrecone czy cos no ale to nie mozliwe. Dystanse zostawiłem więc nie wiem, może przez stan tamtych opon tak sie działo ? pozdr ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Roznie z tym wywazaniem bywa-kiedys bylem u gumolepa co co chwilke obracal kolo i co chwile naklejal odwazniki-doszlo do tego,ze mialem na obwodzie 150 gr wiec wolalem szefa i on osobiscie poprawial po swoim pracowniku. W tym sezonie letnim na przednim prawym MSystemie odpadl mi ciezarek 10g podczas jazdy ze stala predkoscia-w sekunde nagle sie roztelepala kiera. gumolepy nie maja czasu na bawianie sie z wywazaniem wiec zamiast obrocic opone w stosunku do ffelgi woli nawalic wqiecej ciezarkow. No ale efekt masz zadowalajacy-kiera stabilna wiec OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 27 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 jestem po wymianie kół na zimowe i magia przestało telepać .... Ciekawe czego to był powód, fele letnie wywazalem 3 razy w innym warsztacie. Myslalem ze moze kola byly zle dokrecone czy cos no ale to nie mozliwe. Dystanse zostawiłem więc nie wiem, może przez stan tamtych opon tak sie działo ? jest coś takiego jak "wyząbkowanie opony" czyli nie równomierne zużycie bieżnika i ono też właśnie powoduję takie objawy, też tak kiedyś miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 jest coś takiego jak "wyząbkowanie opony" czyli nie równomierne zużycie bieżnika i ono też właśnie powoduję takie objawy, też tak kiedyś miałem moze tak sie stalo przez lato dlatego, ze nie ustawialem zbieznosci jeszcze. Szkoda musze sie tym zajac bo szkoda mi opon zimowych ktore jednak sa w dobrym stanie, gdzies cos polecacie we wro ? :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 28 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 ja zbieżność robiłem w Auto Geo - na Waflowej 2: https://maps.google.com/maps?q=51.062706,16.975889&ll=51.062709,16.975926&spn=0.000885,0.002409&num=1&t=h&z=19 kilka osób mi polecało i nie narzekam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 (edytowane) Psiknij sobie wd40 na gwinty srubek zabezpieczajaqcych obrot drazka bo jak zapieczone to niektorzy nie chca zabierac sie za regulacje. A widzialem juz takich co palnikiem napierdzielali tak nieumiejetnie ze kilka dni po regulacji odpada gumowa oslonka przegubu kulowego drazka i za chwile mamy koncowki do wymiany i powtorne ustawianie zbieznosci. Edytowane 29 Listopada 2013 przez Dziki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
quad4 Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 tego sie boje najbardziej takiej fuszery co zrobia ... Wiem co sie dzieje w polskich warsztatach dlatego boje sie jechac nawet zmienic olej do warsztatu bo tu we wrocku nie mam mozliwosci zrobic tego samemu .... Wiem co za ludzie robia takie rzeczy i pozniej nawet nie powiedza ze czegos nie byli pewni albo ze cos zrobili inaczej niz powinno to zostac zrobione ...... ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Popek_666 Opublikowano 16 Września 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 (edytowane) Trochę minęło od ostatniego postu. Dziki mam pytanie do Ciebie. Mam podobny problem co quad4 i zrobiłem Twój test. Faktycznie jest tak jak mówisz, kiedy rozpędze auto tak że zaczyna mi telepać i lekko dotknę hamulec zaczyna trzepać kołami jeszcze mocniej, kiedy jednak zdecydowanie docisnę hamulec telepanie ustaje. Ostatnio wymieniałem klocki (new) i tarcze przód (używki niewentyl.) i mechanik miał problem żeby wcisnąć spowrotem lewy tłoczek. Po pół godziny udało go się tam na siłę wepchnąć. Czy może być to powód trzepania kołami przy 80-90? Dodam, że przy większych prędkościach telepanie kołami ustaje, wibruje jedynie cała buda. Będę wdzięczny za odpowiedź. Edytowane 17 Grudnia 2014 przez Popek_666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 10 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2014 Popek skoro po tym teście miałeś takie objawy jak opisałem to do wymiany są wahacze górne całe nowe. Nie pisz mi tylko o wymianie na inne z innej e34 tylko nowe z nowym sworzniem i nową tuleją. W innym temacie pisałeś ,że skręciłeś przekładnię na maxa i kiera nie odbija. (nie odbija bo kasując luz w pozycji jazdy na wprost zacieśniłeś ją na pozostałym zakresie) Jazda na wprost pewnie jest męcząca ale...odkręć ją na zimę bo się rozwalisz.Przekładnia w e34 musi mieć minimalny. Jeżeli decydujesz się na męczenie się by wytrzeć teraz zęby w innym zakresie i ponownie zkasować luz to rób to w sezonie letnim a i tak nie uzdrowi to przekładni tak jakbyśmy sobie tego życzyli(będzie jednak lepiej) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kunek90 Opublikowano 25 Listopada 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 kilka dni temu mialem ten sam problem,auto bylo tak spr na stacji diagnostycznej jak jeszcze nigdy,az zmeczony diagnosta rzucil haslo Jedz pan do domu zmien kola i sprw auto jak sie bd zachowywac.Pojechalem zmienilem kola na zimowe i jak reka odjal )) a felgi ktore mialem zalozone wczesniej byly wywazane, sprawdzane czy nie sa krzywe a jednak cos bylo nietak i to byla wina opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.