Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Uszczelniacz wału E36 318IS M42


TO///M3K

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprowadzony samochód kupiłem, nie posiada żadnej kartki co za olej jest wlany, samochód jak w tytule, dodam , że nie chce oszczedzać na oleju ale tez nie ma co przesadzać bez sensowie, własnie dlatego pytam o zdanie, auto ma już swój przebieg, jest to czysta benzyna.

Edytowane przez TO///M3K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co ja w poprzedniej coupe 1.8 is też miałem duży przebieg, jakoś ponad 300 tyś ... i zalewałem go Valvoline MaxLife 10W40. Silnik chodził na prawdę dobrze na nim :). Jak kupiłem auto wlany był mineralny ;/;/ , zmieniłem na własnie Max Lif-a i po przejechaniu troszku km różnica była odczuwalna w dzwięku silnika i jego pracy . Ja osobiście polecam i większość na pewno też :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów o oleju jest sporo, nie ma sensu zakładać nowego. Nie ważne czy to E36, E46 czy F06 z przebiegiem 100 200 czy milion kilosów. Lejesz jak najlepszy i tyle. Najlepiej coś pod 5W. Osobiście polece Valvo. Jeździłem na nim w zeszłym roku, teraz przesiadłem się na motula, jednak coś mi on nie podchodzi więc za pół roku Valvo wraca. Przeszukaj tematy olejowe, masę odpowiedzi tam znajdziesz bez konieczności zakładania nowego tematu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic się z silnikiem nie dzieje. Ale:

jak zmieniałem olej, kupiłem 6L, wlałem tyle ile BMW przykazało (5,75) to na bagnecie ledwo się pokazał, nie mówię już o odpowiednim poziomie, musiałem wlać całe 6L. Na valvolinie tego nie miałem a biorę olej z tego samego miejsca.

Po drugie trochę dłużej zawory mi na nim grają. Nie długo bo na valvo wogóle czasem może z 2s jak dłużej postoi a na motulu ok 5 ale zawsze coś. ;)

Nie mówię, że motul to zły olej bo moim zdaniem to jeden z wyższej półki (rzadziej podrabiany). Ale jakoś valvoline mi bardziej podchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam M50B25. Jak kupiłem, zalany był MaxLifem 10W40. Lałem to kilka razy, ale ostatnio zmieniłem na MaxLifa5W40 i zmiana jest tylko na plus :) Krócej słychać zawory, oleju bierze tyle samo co 10W. Następnym razem robię płukankę i zalewam Valvo 5W50 :) Spróbuj zalać Maxlifa 10W40, jak wszystko będzie ok, to 5W40, albo 5W50 :) Płukanka silnika tez nie zaszkodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziom załatwił mi Millers Oils Trident 10w40, zachwala i pare znajomych co jeździ na tym również, zobaczymy tak na początek, poźniej można coś z nano technogia wlać, albo tego Valvolina, myśle klasa ta sama co Millers.

P.S z klimatyzacji może ciec olej, bardzo mokro mam na dole silnika od oleju nieciekawa sprawa, diagnosta(doświadczony pzm) tak mi podpowiedział, ale klimy sie nie używa znowuż w zimie, miski olejowa nieszczelna ?

Edytowane przez TO///M3K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale klimy sie nie używa znowuż w zimie
Pewnie że się używa. Szyby tak nie parują jak się śnieg z butów roztopi bo klima osusza powietrze. Poza tym:

"Nieużywanie klimatyzacji przez dłuższy czas, na przykład przez całą zimę, może spowodować powstanie korozji na elementach ciernych sprzęgła sprężarki."

"Nawet jeśli nie mamy problemu z parowaniem na szybach, by zapobiec awarii, należy uruchamiać klimatyzację przynajmniej raz w tygodniu na co najmniej kwadrans."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u Ciebie kolego się da bo u mnie w e39 nie da się załączyć klimy w zimę

U mnie działa nawet w duże mrozy. Sprężarka zasprzęgla, wentylator na chłodnicy startuje, wszystko tak jak w lecie :wink: Mam dwustrefowy klimatronic, ustawiam go na tryb auto, obieg wewnętrzny/zewnętrzny też auto i sobie hula.

O proszę cytat na temat: "Niekiedy pojawiają się głosy, że klimatyzacja nie włącza się przy niskich temperaturach (poniżej ok. 4 st. C). Może tak się dziać, gdy nasze auto wyposażone jest w zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika. Aby to obejść i korzystać w mroźne dni z układu klimatyzacji trzeba zamknąć obieg powietrza i poczekać aż wnętrze nieco się nagrzeje. Wtedy sprężarka powinna ruszyć bez problemu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem robię płukankę i zalewam Valvo 5W50 :) Spróbuj zalać Maxlifa 10W40, jak wszystko będzie ok, to 5W40, albo 5W50 :) Płukanka silnika tez nie zaszkodzi :)

Pamiętaj kolego,że maxlife ma dodatki zmiękczające uszczelki itp. a valvoline durablend 5w50 tego niema.Jak Ci bierze olej to lepiej pozostań na 5w40 maxlife...

Ale wybór należy do Ciebie bmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi gdzie znajduje sie korek spustowy od oleju oczywiście do ISa, nie mogłem dobrze tego zlokalizować na podnośniku w stacji diagnostycznej.

P.S Ktoś ma jakieś pomysły co do mojego wycieku o ktorem strone wcześniej pisałem ?

Edytowane przez TO///M3K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj kolego,że maxlife ma dodatki zmiękczające uszczelki itp. a valvoline durablend 5w50 tego niema.Jak Ci bierze olej to lepiej pozostań na 5w40 maxlife...

Ale wybór należy do Ciebie bmw_1

Czy myślisz tutaj o uszczelniaczach zaworów? Czy jeszcze o którychś uszczelkach?

Z rury nie kopci na niebiesko, a mam też jakiś wyciek gdzieś w silniku, bo obrzygany ciągle gdzieś z przodu i na dole lolol Także część ubytków oleju na pewno bierze się z tej przyczyny. Uszczelniacz wału od strony skrzyni wymieniony, także chyba te najgorsze sprawy do ewentualnej naprawy w przypadku złej reakcji na zmianę oleju mi odpadają... Co myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk jest wyciek to trzeba go zlikwidować i żadne oleje tu cudów nie zdziałają, może tam gdzie coś zaczyna się pocić maxlife troszkę wydłuży okres do przecieku. Niema cudów jak się sączy na ostro, napuchnięcie uszczelki nie pomoże, w większości to jest układ ciśnieniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk jest wyciek to trzeba go zlikwidować i żadne oleje tu cudów nie zdziałają, może tam gdzie coś zaczyna się pocić maxlife troszkę wydłuży okres do przecieku. Niema cudów jak się sączy na ostro, napuchnięcie uszczelki nie pomoże, w większości to jest układ ciśnieniowy.

Czyli tam gdzie się pociło, pocić się będzie, a tam gdzie było dobrze, zmiana oleju nie ma większego znaczenia ;) Przy następnej wymianie robię płukankę i przechodzę na 5w50 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...