Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


[E39] M57 530d problem z falującym przyspieszeniem.


maciek19900

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem powazny problem z autem, podczas trasy zgasło i nie chciało odpalić, nie pojawiało się w ogole paliwo w filtrze, (było mniej niz 15l w zbiorniku- to dolalem do 50L i probowałem, nic nie pomogło ) Wymieniłem pompke paliwa w zbiorniku (200zł ) i dalej sie nie pojawiało paliwo i nie palil. Kupilem pompke podprogową (200zł- chinczyk na próbę ) i auto zapalilo. Wrociło 200km do domu i kolejna usterka. Gaśniecie przy przyspieszaniu jak pedał gazu był wciskany do konca. Jak wciskałem stopniowo to krecił się do 4tys obrotow i auto jechało naormlanie , a jak wciskałem gaz do końca to gasła. Zaprowadziłem auto do warsztatu, sprawdzili i wyregulowali wtryski (900zł) , ale to nic nie pomogło ,sprawdzili w drugim warsztacie regulator cisnienia w pompie (130zł sprawdzenie) i nic nie dało. Stwierdzono za to, ze pompa wysokiego cisnienia nie podaje duzego cisnienia i konieczna jest wymiana , kupilem drugą i wymienili (450zł) i auto smigało dobrze, poza tym ze sprawdziłem w INPIE, ze niedomaga przepływomierz i samochod pozno reagował na gaz. Kupilem wiec nowy zaworek pierburga do turbiny (130zł) wymieniłem go, a ten stary od turbo dalem do EGRU bo mialem błąd egr. i od tego momentu auto zaczeło przy przyspieszaniu falować , tzn sluchac jakby turbina zmieniała "biegi " wyglada to tak : ...jest swist turbo po chwili slychac jakis przeskok (wtedy jest delikatne zafalowanie budą auta ) i dalej swist i ciagnie juz normlanie. Te falowanie wystepuje od okolo 1700 do 2700 obbrotow. Zauwazyłem , ze problem wystepuje tez na postoju i podczas wolnej jazdy jest jeszcze bardziej widoczny. Jak np. ruszam ze swiatel na 1 biegu i wciskam stopniowo gaz to auto jedzie do 1700obr, powyzej czuc jakby turbo się wlączało ale zabierało moc! nie chce jechac, powyzej 1800obr cos zaskoczy i czuc pod pedalem gazu moc, i za chwile znowu to samo az do 3000tys obrotow i znowu czuc moc! tak na zmiane. Cięzko to opisać ale mam nadzieje ze rozumiecie. Jak nie to proszę pisać wytlumaczę jasniej. Wymienilem w złosci przepływomierz na nowy pierburga (350zł) ale nic nie dało. zero reakcji. Turbo podpinałem omijając elektrozawór i nic nie dało , dalej to samo. W DISIE robiony test cisnienia turbo, test przeplywomierza,test podcisnienia i wszystko gra. EGR odłączony wtryczka, odlączony podcisieniem, i bez roznicy . nic nie daje. Sztanga turbo chodzi płynnie. spada i podnosi się rownomiernie jak podlaczam i odlączam podcisnienie (sprawdzane kilka razy ) Turbo lekko się poci olejem. Auto ma moc pomimo falowania. Corrado vr6 dostaje bęcki ,więc jest ok. Ale głowy nie urywa ta turbina. Vectra c 2.0t lepiej wciska w fotel. Pomozcie bo trace siłę. pozdrawiam fachowców;) dla wprawionego ucha link do filmu :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...