Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Czujnik temperatury zewnętrznej a spalanie


kamilsyga19

Rekomendowane odpowiedzi

Czy czujnik temp. zewnętrznej ten z zderzaku ma jakiś wpływ na spalanie? Moja E61 3.0D w automacie pali strasznie dużo. Wyjechałem za miasto zzerowałem kompa i przy prędkości do 100 km/h spalanie to minimum 11L. Oleje, filtry, kolektor wydechowy wymienione ale czujnika jeszcze nie zrobiłem - pokazuje na desce cały czas -40stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie. Auto jadące na ssaniu nie jest przecież mocniejsze a pali więcej.

Rozmawiałem z trzema znajomymi mechanikami. Jeden twierdzi, że nie ma to wpływu. Drugi i trzeci twierdzą, że ma na 100%. Jeden podał przykład może nie BMW a Forda C-Maxa z 2011 roku który przez to, że miał walnięty tylko i wyłącznie czujnik temp. zewnętrznej palił dużo więcej, miotało silnikiem, auto całkowicie zgłupiało bo komputer myślał, że auto jedzie cały czas na mrozie i podawało większą dawkę paliwa. Po wymianie czujnika problem jak ręką odjął.

Jak jest w przypadku E60 nie wiem ale termostaty mam sprawne na bank bo sprawdzałem, auto dogrzewa się ładnie, filtry oleje wszystko porobione więc spalanie jest na 100 % za duże.

Zamówiłem ten czujnik jak przyjdzie i podłącze i pojeżdżę dam znać czy spalanie spadło. Jak nie to zostanie chyba wtryski sprawdzać, może któryś leje ale to raczej mało prawdopodobne bo silnik bardzo ładnie pracuje i nie puszcza nawet małej chmury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem z pełnego tankowania wychodzi to samo. Zalałem do pełna zrobiłem 150 km wróciłem zalałem do pełna i obliczyłem wychodzi podobnie. Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Auto przyjechało z Niemiec z uszkodzonym kolektorem wydechowym który niesamowicie był dziurawy i okopcił cały silnik. Może dpf się przez to zapchał i chce go teraz cały czas dopalać i przez to pali więcej ? Kontrolka mi się nie świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma zapchany DPF to dodaje dawkę paliwa aby zacząć wypalanie.

Sprawdź dwie rzeczy:

Czy nie masz za dużo oleju /rozrzedzony przez paliwo/

I ja bym zaczął od podpięcia pod kompa i sprawdził korekcje bo jak mi lały wtryski to miałem min 1,5 litra więcej spalane.

PS: czujnik wymień bo to nie jest jakiś koszt straszny i tyle :)

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma zapchany DPF to dodaje dawkę paliwa aby zacząć wypalanie.

Sprawdź dwie rzeczy:

Czy nie masz za dużo oleju /rozrzedzony przez paliwo/

I ja bym zaczął od podpięcia pod kompa i sprawdził korekcje bo jak mi lały wtryski to miałem min 1,5 litra więcej spalane.

PS: czujnik wymień bo to nie jest jakiś koszt straszny i tyle :)

Oli

Kupiłem inpe. Jak sprawdzić wtryski? Jakie powinny mieć wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem inpe. Jak sprawdzić wtryski? Jakie powinny mieć wartości?

Wejdź w korekty wtryskiwaczy i jak będziesz miał w plusie poniżej +2 albo w minusie to jest gites ale jak już powyżej +2 będą to masz je do roboty niestety i to też może powodować większy apetyt auta:)

Jak coś wal na PW to możemy się zdzwonić i jak coś postaram się pomóc

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w korekty wtryskiwaczy i jak będziesz miał w plusie poniżej +2 albo w minusie to jest gites ale jak już powyżej +2 będą to masz je do roboty niestety i to też może powodować większy apetyt auta:)

Jak coś wal na PW to możemy się zdzwonić i jak coś postaram się pomóc

Oli

INPA przyszła. W silniku jeden błąd - 4203 (błąd sterownika świec)

Sprawdziłem wtryski - wszystkie w okolicach zera jeden max +0,5 więc kosa.

Czujnik temperatury zmieniony. Dogrzewa się bardzo ładnie do 94 stopni więc termostaty okej.

DPF zero błędów, przegoniłem auto porządnie na autostradzie tak na wszelki wypadek.

Filtry wszystkie, oleje powymieniane.

Nie mam pomysłu co może być dalej. Co jeszcze zdiagnozować?

Auto przy normalnej jeździe między miastami (17 km) pali 11L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie tyle co pali.

to zrób swap na 1,9 TDI.

Nie rób z siebie ofiary... jeżeli wierzyłeś w to że kupując trzy litrowe e60 w touringu, która waży pewnie ~1600 kg i będzie Ci palić 7 litrów na 100km na krótkich przebiegach to gratuluje pomyślunku. Ten silnik to pewnie na 15 km na trasie to się nawet dobrze nie nagrzeje --> i chodzi mi tu o to że po zgaszeniu po 30min nie będzie już zimny. Znajomy ma E46 w 330xd i w mieście pali mu 13-14 na podobnym dystansie z pkt A do B. Pamiętaj że KM nie biorą się z niczego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem aż takim idiotą żeby sądzić że będzie palić tyle co 1.9 TDI. W życiu miałem mase aut w tym między innymi A6 C6 czy Touarega i kilka BMW. Na tej samej trasie (dojeżdżam od lat do tej samej pracy i nie jest to miasto tylko trasa) A6 3.0 TDI paliła mi 7,8, Touareg 8,5 a Passatem 2.0 TDI 170PS schodzilem spokojnie poniżej 6L gdzie na necie piszą, że nie ma takiej możliwości. Wiem co to ecodriving i wiem , że ta bmw pali na pewno za dużo. Ostatnio zrobiłem 100 km po autostadzia i spalanie takie same. Nie liczyłem , że będzie palił 7 litrów ale 11 to zdecydowanie za dużo. Ja na pełnym zbiorniku robię 650 km a znajomy w takim samym aucie około 1000 więc nie gadajcie bzdur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem na moim przykładzie czyli 535d z 379km i 706Nm.

Po mieście niestety liczę koło 13 litrów /ale nie mam lekkiej nogi, zresztą z tymi kuniami się nie da :dance:/

Ale na trasie przy normalnej jeździe do 120km/h spalanie 7,5 czy 7,3 to żaden wyczyn a raczej norma.

Więc w 530d musi być mniej na 100%.

Podjechał bym do Leo to by sprawdził całe auto może coś jeszcze mieć u ciebie wpływ na spalanie.

Jeszcze dwie rzeczy chodzą mi po głowie jak czytam:

1. przepływka wali głupoty i masz bogatszą mieszankę /a przez DPFa nie widzisz tego z tyłu/

2. auto ma jakiś wieśchip i podciągnięte dawki na paliwie i też może cobie pochlipiwać.

Podskocz do Leo zobaczymy co jemu wyjdzie.

Oli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile Ty byś chciał żeby paliło 530d odpalane na 15km i gaszone, i tak wkolo?

no niestety tu jest racja, 3.0d + buda e60 + automat - ma prawo tyle spalić, elektronika w tym silniku jest bardzo mocno rozbudowana i każde nieprawidłowości w pracy silnika są rejestrowane przez komputer w postaci błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro od kuzyna pożyczam identyczną E61 jak moja i zrobię trochę km na takich samym dystansach i zobaczymy jakie spalanie będzie u niego.

W sobotę jestem umówiony na zczytanie mapy ze sterownika i tuner zobaczy czy jest tam coś mieszane - mam nadzieje, że będzie i problem się rozwiąże od razu moda zrobię.

Błędów nie pokazuje żadnych. Przepływka sprawdzona , egr to samo jest okej (mechanik kazał odłączyć przepływkę i rurkę do egr i pojeździć, błąd się pojawił ale według niego jak by była któraś z tych rzeczy była uszkodzona to po odłączeniu spalanie by spadło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak padła przepływka to powinien pojawić się błąd.Jak dopiero pada to nie zawsze pokarze i spalanie może się zwiększyć.Jak odepniesz przepływkę to spalanie się nie zmniejszy a nawet wzrasta,bo komputer leje paliwo jedną mapą(w trybie awaryjnym).Przerabiałem temat w poprzednim BMW.Zmień tego mechanika od GOLFów:bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...