smarowanie

Falowanie obrotów przy dojeżdżaniu do świateł M54

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Wyczerpały mi się już pomysły, co może być nie tak. Gdy auto stoi i dodam gaz, wraz z opadnięciem obrotów zaczyna wskazówka skakać między 700, a 500 obrotów. Gdy jadę autem i wrzucę luz, wskazówka dostaje bzika i obroty zaczynają falowac od 1000 do 500, a czasem i potrafi zgasnąć silnik. 

Co już robiłem:

- regeneracja Vanos'ów mimo, że nic nie wstazywało na ich zużycie

- czyszczenie przepustnicy 

- gumowe węże dolotu sprawdzone 

- krokowy wyczyszczony i sprawny, sprzęgiełko działa 

- po odpieciu przepływomierza auto działa tak samo ( czy powinno się coś zmienić?) 

- dane z przepływomierza, na postoju 13kg/h, na 3 biegu powyżej 5 tyś obr. ok. 600 kg/h

- czujniki położenia wałka niby sprawne, żadnych błędów w Inpa

- wymieniona Disa na nową 

- mapa lpg dobra 

- odma wymieniona pół roku temu, wszystkie przewody i odma drożna, sprawdzone 

- nie dławi się przy gazowaniu
- układ chłodzenia niezapowietrzony

- brak wycieków
- sprzęgło z dociskiem nowe

- ładowanie akumulatora 13,8V
- nowe świece
- cewki sprawne, podmiana nic nie dała

 

Auto wyposażone w LPG. Obroty szaleją na benzynie i gazie. 

 

Najgorzej jest z dojazdem do świateł lub jazda w korku, bo wskazówka szaleje na niskich obrotach. 

 

Załączam trzy filmy.

2 filmy na postoju, jest spory skok za pierwszy razem, drugi raz już skok jest mniejszy. Na następny nagraniu problem już nie występuje. Na postoju raz on jest raz go nie ma.. 

3 film podczas jazdy. Co się wrzuca w oczy. Wraz z skokami obrotów wskazówka spalania tymczasowego jest podniesiona, często buja się w zakresie 10-14 l/100km wraz z skaczącymi obrotami.. 

 

Za każdym razem obroty falują około 4-6 razy i spadają na tyle, że silnik gaśnie lub się normuje na 700obr

 

Silnik nie faluje na zimnym.

 

Jakieś pomysły? 

Edytowane przez smarowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie niedawno dowiedziałem się co mnie bardzo zaskoczyło, że falowanie obrotów może być przyczyną niedomagań układów ABS/DSC w silnikach M54 a konkretnie miało to miejsce właśnie w E46. Sam tego nie mogę potwierdzić ale coś w tym może być, o ile w aucie jest DSC lub ASC. Wypięcie z auta sterownika ABS/DSC 002 spowoduje brak ABS, brak wskazań licznika i może jeszcze parę innych objawów ale o ile to on jest winien, powinny ustąpić falowania - czyli wniosek, że sterownik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, pidey napisał:

Zupełnie niedawno dowiedziałem się co mnie bardzo zaskoczyło, że falowanie obrotów może być przyczyną niedomagań układów ABS/DSC w silnikach M54 a konkretnie miało to miejsce właśnie w E46. Sam tego nie mogę potwierdzić ale coś w tym może być, o ile w aucie jest DSC lub ASC. Wypięcie z auta sterownika ABS/DSC 002 spowoduje brak ABS, brak wskazań licznika i może jeszcze parę innych objawów ale o ile to on jest winien, powinny ustąpić falowania - czyli wniosek, że sterownik.

Myślisz, że to bardziej sterownik, czy sama pompa? 

W tym może coś być, bo w ostatnie upalne dni zaczęło coś piszczeć w aucie. Po wciśnięciu hamulca, piszczenie ustępuje. Myślałem, że z płynu hamulcowego wytrąciła się woda i zaczęła się gotować, więc wymieniłem płyn, ale dalej jest pisk. Całkiem możliwe, że to pompa ABS pada, tylko czy ona miała by wpływ na falowanie? 

Edytowane przez smarowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym bez zająknięcia.. Na postoju i w ruchu. Na ciepłym falowanie.. 

 

EDIT: prawdopodobnie problem z ładowanie, dzisiaj naładuje maksymalnie akumulator mimo, że został kupiony nowy 4 miesiące temu, jak się nie poprawi to alternator na przegląd

 

Edytowane przez smarowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana pasków i rolek pomogła na takie falowanie w m54b25 bo był problem ze przygasaly światła np. długie podczas jazdy w nocy. Ale nie wiem jak na dłuższą metę bo auto sprzedane.


Swoją drogą gość na YouTube garażowe hobby, tam rozprawia się z e46 i też miał podobny problem z obrotami a tam coś z komputererem chyba było, warto sobie to przejrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kepa416 napisał:

U mnie wymiana pasków i rolek pomogła na takie falowanie w m54b25 bo był problem ze przygasaly światła np. długie podczas jazdy w nocy. Ale nie wiem jak na dłuższą metę bo auto sprzedane.


Swoją drogą gość na YouTube garażowe hobby, tam rozprawia się z e46 i też miał podobny problem z obrotami a tam coś z komputererem chyba było, warto sobie to przejrzeć.

Jemu falowało o 50obr, czyli pedantycznie. Jego usterka polegała na źle zaprogramowanej disie w sofcie. Tam więcej zrobionego zamieszania niż wniosków. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.