Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Jak SPRZEDAĆ BMW - oto jest pytanie! :-)


margaw44

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Mam do Was serdeczną prośbę o radę. NIE JEST TO OFERTA !!! Ze względu na to, że nie jeżdżę już prawie wcale moim BMW, a z tego co wiem stojąc w garażu bardziej się degraduje niż będąc w stałym ruchu, zastanawiam się nad sprzedażą. Jak Waszym zdaniem zrobić to najlepiej? Chodzi przede wszystkim o rzetelną wycenę i ewentualnego uczciwego pośrednika lub medium.
Jest to auto z '90 roku (nie podaję szczegółów aby nie wyglądało to na ofertę), w doskonałym stanie, ostatnio serwisowane i naprawiane u Leo.
Wiem że są jeszcze oferty tego modelu w różnych miejscach na rynku wtórnym i przedział cenowy jest bardzo duży - pewnie w zależności od wyposażenia, stanu itp. ale wolałbym skorzystać z jednego solidnego niż tracić czas na wizyty, testdrajwy i targi.
Dziękuję za życzliwe rady! Pozdrawiam serdecznie, Mariusz
---------------------------------------
Prośba do Moderatorów: Jeśli mój temat wstawiłem w niewłaściwy dział lub źle zredagowałem - proszę o przeniesienie lub/i korektę. Jeśli w dobry - proszę uprzejmie o czasowe przyklejenie aż odpowiedzi się wyczerpią. Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedzial cenowy jest wynikiem stanu samochodu, jego historii serwisowej, przebiegu i wypadkowosci. No oczywiscie auto moze miec duzo wartosci dodanej takiej jak kolor, wyposazenie lub nawet pochodzenie. Wypisz plusy i minusy- napisz to w ogloszeniu, bo jak dasz lakoniczna informacje o samchodzie, to cie ucho rozboli od telefonu a glowa peknie od tych samych pytan ? No i zdjecia... Pokaz to co najlepsze i to co najgorsze. Unikniesz pózniej spotkan z ludzmi, którzy beda do ciebie mieli pretensje, ze cokolwiek ukryles. Jak masz auto w naprawde fajnym stanie i warte kilka 'groszy' to oglos na mobile . de lub autoscout24 . de za free. Zgaduje: Jak masz E30 na M-Tech to mozesz mi napisac cos wiecej (-:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziękuję za podpowiedzi :)
Nie chciałem podawać danych aby moje pytanie nie zostało uznane za ofertę bo to chyba nie to miejsce i obawiałem się usunięcia wątku. Poza tym chodzi raczej o metodę sprzedaży - nie o szybkie zbycie za grosze, bo identyczny model, z takimi samymi opcjami widziałem właśnie na ebay.de za 25k EUR i poszedł migiem.
Aż tak bardzo mi się nie śpieszy aby oddawać go za parę tys. bo w PL jeszcze nie ma takiego prestiżu aby był poszukiwany przez sensowną ilość potencjalnych klientów.

W skrócie: E34/'90/automat/pełne wyposażenie/czarne skóry/lakier ciemny grafit metalik/silnik rzędowy 3.5l - poszukam papierów to podam model, pochodzi z Niemiec. Nie jest to 'transformer' - miał jedynie lekkie przetarcia karoserii ale nie mam zdjęć bo to było dość dawno. a teraz nie ma po tym śladu. 

Jak wspominałem, ostatnio bywał tylko w warsztacie Leo i on na pewno go pamięta bo sporo przy nim zrobił więc można go zapytać. Ja się na wszystkim nie znam aż tak dobrze. Od tego czasu przejechał parę tys. km i stoi w garażu.

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez margaw44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zasadnicza sprawa. Podajesz VIN i kazdy sprawdza sobie co bylo w samochodzie a co jest obecnie + jaki serwis byl zrobiony. 2-ga- przebieg. 3: dokumentacja prac, lub serwis. 4: wypadkowosc. Chcesz wziac za dobrze utrzymane starsze auto przyzwoite pieniadze to musisz byc cierpliwy. Na poczatku jak ogloszenie jest swieze, to bedziesz mial mase wiadomosci i telefonów od potencjalnych handlarzy gdzie beda ci oferowac 2/3 ceny samochodu, ale jak z forsa ci sie nie pali to czekasz cierpliwie na konkretnych ludzi. Najlepiej to wstaw gdzies fote z VINem, chetnie lukne jak to cos z '90tych ?

Edytowane przez polakosbanditos
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat, że posiadam prawie, że bliźniaczy samochód do Twojego, bo z tego co opisujesz i masz podane w profilu to jesteś posiadaczem E34, ja mam E32 to się trochę wypowiem, bo sporo czasu siedziałem w szukaniu odpowiedniej sztuki dla siebie. Co do silnika M30B35, jeśli jest to zgodne z VINem, a nie żadne swapy to już egzemplarz ma większą wartość na starcie od klasycznych 2.0/2.5. Cena też wzrasta od konfiguracji, czy jest z fabryczną szperą, czy manual/automat, E34 z M30 z manualem wyszło nie wiele, a takie egzemplarze są poszukiwane i dobrze cenione na dzisiejszym rynku. Kolejna sprawa to stan blacharski. Bolączki tych modeli większość zna. Wlewy paliwa, doły drzwi, błotniki tylne i przednie, progi i podłoga, więc tutaj też stan tych elementów będzie wyznacznikiem ceny. Rodzynki typu sportsitze, fotele elektryczne z pamięcia/bez, oryginalne black hella jakieś blendy czy elektryczna roleta tylko podwyższają cenę. Nie zapominamy też o ogólnym stanie technicznym pojazdu, to w sumie główny atut samochodu. Na takie coś musi się trafić fanatyk marki, nikt inny takich aut nie kupuje, bo ktoś kto szuka auta na co dzień woli kupić o wiele nowszy model i mniej problematyczny, więc trzeba uzbroić się w cierpliwość do sprzedaży. Nikt tutaj nie wyceni ile można wołać za auto, musimy mieć jakieś konkrety.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wrzucać prace lakiernika swojego auta o którym piszesz to wrzucasz jego ostatnie roboty przy nie swoim aucie. 

Moim zdaniem w ogóle nie masz pojęcia co chcesz sprzedać. Oznaczenia silnika nie potrafisz podać, nie wiemy czy to sedan czy touring czy kabrio (xD), pełne wyposażenie w opisie ma co druga na olx/allegro/otomoto a po zdjęciach się okazuje że niezupełnie. Nie wiadomo czy jest zgodne z vinem czy dokładane. 

Jedyne co powiedziałeś to żeby pytać Leo bo grzebał przy twoim aucie. Podając taką "dużą" ilość informacji o pojeździe nikt Ci tutaj nie doradzi. 

 

Tak wiem, że nie chciałeś podawać danych bo inaczej była by to oferta sprzedaży, ale nie powstrzymałeś się przed zrobieniem reklamy lakiernikowi i swojemu miejscu pracy ;) 

 

W dniu 7.09.2019 o 13:56, margaw44 napisał:

Jak Waszym zdaniem zrobić to najlepiej? Chodzi przede wszystkim o rzetelną wycenę i ewentualnego uczciwego pośrednika lub medium.

 

Założyć galerię w dziale sprzedaży, opisać historię auta - ile właścicieli, od kiedy u ciebie, co zrobiłeś co do zrobienia, pokazać przerysowany bok i prace z napraw i konserwacji, im więcej zdjęć dobrej jakości tym lepiej, pokazać podłogę od spodu i wszystkie newralgiczne miejsca gdzie lubi łapać ruda, na jakich częściach zawieszenie itp itd. i rzuć cenę jaką masz w głowie bo na pewno masz upatrzoną. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki za kolejne rady. Załączyłem zdjęcia bo robił to lakiernik który pracuje obecnie w US więc nie rozumiem dygresji o reklamie, chodziło o kompetencje. Tak, to jest automat i nie zależy mi żeby sprzedać tanio i natychmiast. Kolega Paweł chyba mnie nie do końca zrozumiał więc po co ta agresja. Posiadam jeszcze papiery niemieckie i tam jest pewnie kod silnika ale inny forumowicz napisał co to za silnik.
Jeszcze raz powtórzę - to NIE JEST oferta ani prośba o wycenę. To uprzejma prośba o skierowanie do właściwej osoby lub miejsca , gdzie ktoś znający się na rzeczy to obejrzy za pieniądze i oszacuje, bo moim zdaniem nie kupuje się ani nie wycenia samochodu na podst. zdjęć i opisów na forum w internecie

Edytowane przez margaw44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...