Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

czegoś takiego jeszcze nie widziałem w obudowie filtra oleju jest jakiś tłoczek który się wysuwa przy odpaleniu silnika i cieknie to mało powiedziane leci ciurkiem olej a jak sie go palcem wsunie spowrotem to leci jeszcze więcej poszedł jakiś uszczelniacz czy coś w tym stylu czy na tym tłoczku jest jakiś uszczelniacz gumowy ma jakąś regulacje a może rozwaliła się obudowa od filtra oleju bmw E-34 520i 24v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o wyciek spod tej śruby na środku pokrywy obudowy filtra?Jeśli tak to nie tłoczek.

To długa śruba z gwintem w końcowej części.

Uszczelnienia jakie się tam znajdują to malutki o ring na końcu,miedziana podkładka pod łbem śruby i dużny oring pod pokrywą.

Jeśli u ciebie ta śruba się podnosi to pewnie znak ,że gwint tej śruby się rozjechał

Wykręć ją i zobacz czy to wina gwintu na srubie czy gwintu w oewnątrz obudowy filtra.

W 1 opcji wystarczy wymienić tą śrubę

2 opcja to wymiana obudowy filtra lub rzeżbienie nie dające pewnośći

Mam fotki też śruby ale dodam dopiero po 22 ej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie chodzi o tą śrube do wymiany filtra oleju chodzi o tłok metalowy on sie chowa i wysuwa jest z boku na dole na obudowie filtra oleju od strony kolektora ssacego dokładnie przypomina troche tłok w zacisku tylko jest owiele mniejszy podejrzewam że służy on do odprowadzenia ciśnienia oleju jeśli jest zaduże ale nie jestem pewien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

wymieniłem jakiś czas temu cała obudowe i jest ok nareszcze mam sucho pod samochodem

ps. tak wogule to w obudowie są dwa takie tłoczki i z tego co udało mi się dowiedzieć służą

do odprowadzania ciśnienia oleju jeśli jest za wysokie a jak się zużyja tak jak u mnie to cieknie przez

nie olej i to spore ilości a samochód ubabrany w oleju po sam zderzak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Heh teraz już wiem o co Tobie chodziło:)

Jeden tłoczek/zawór otwiera się jak filtr oleju się zapcha i silnik jedzie na niefiltrowanym oleju.

Drugi tłoczek/zawór jak jest za wysokie ciśnienie oleju-wyrzuca olej na glebe.

Cholery mi się teraz rozciekły.

Nie ma żadnego manuala ale słyszałem,że są tam jakieś oringi na tych tłoczkach.

Ktoś miał już rozebrane to na części pierwsze?Wymieniał oringi na tych tłoczkach?

Czy jedyny ratunek to inna obudowa filtra oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zatem wyciek opanowany.

Wymiana całej podstawy filtra oleju jest niepotrzebna i całkiem możliwe że decydując się na jej wymianę trafimy na drugą też z nieszczelnością.

Najlepiej wymianę uszczelnień podstawy filtra oleju połączyć z oil service wtedy nie ma kłopotu z wylewającym się olejem po odkręceniu podstawy.

Uszczelka podstawy jest do kupienia w ASO za około 19 PLN.(11421719855)

Niestety-o-ringi pod tłoczkami nie figurują w katalogach BMW-nie ma takich w ofercie,nie przewidziano ich wymrany,potraktowano jako integralną nierozbieralną część podstawy.

Trzeba zatem po wymontowaniu dobrać najlepiej pasujący o-ring olejoodporny.

Ja nie miałem czasu by najpierw rozbierać a potem jeżdzić z tłoczkiem i obudową po sklepach więc zaopatrzyłem się w oringi z zakresu 18X2 do 24X2,5.

Za oringi w sumie dałem 15 PLN.

1. Odłączamy klemy od akumulatora

2.Demontujemy:

-puszka filtra powietrza razem z przepływomierzem

-chłodzenie alternatora

-pasek klinowy

-rolka prowadząca

-alternator(nasadki 16mm)

-dwie górne śruby pompy wspomagania

Mając tyle miejsca dobieramy się do obudowy:

1.Odkręcamy pokrywę

2.Wyjmujemy wkład filtra

3.Odpinamy wtyczkę czujnika ciśnienia oleju

4.Odkręcamy 6 śrub podstawy

(zapamiętajcie z którego miejsca jaką wykręcacie-mają różne długości)

5.Wyciągamy całą podstawę obudowy filtra oleju.

6.Zabezpieczamy wlot oleju w bloku silnika

Obudowa zchodzi razem z rolką napinającą i napinaczem hydraulicznym.

Obudowę należy umyć.

Moje M50 miało w obudowie zaślepione wyjście na VANOS'a -korek odkręcany imbusem 5 ale tam jest podstawa stożkowa/nie ma uszczelnienia.Tu mi nic nie ciekło.

Pierwszy tłoczek górny jest niedaleko czujnika ciśnienia.

Poznacie-zabezpieczony pierścieniem.

Tam lało sie jak z kranu.

Trzeba zdjąć pierścień, wyjąć ostrożnie kapsel(kombinerkami najwygodniej) i wyjąć delikatnie o-ring.

Jak chciałem zmierzyć o-ring żeby dobrać nowy to wypadł mi z ręki i połamał się na kilka części.

Są cholernie zesztywniałe-przypominają plastik.

Dopasowanie o-ringów zatem robiłem metodą prób.

Dobrze jest miec kilka grubości i średnic.

3mm są za grube-2 i 2,5 są dobre ale trzeba sobie dobrać średnice.

Po dobraniu odpowiedniego o-ringa składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jak narazie nic nie cieknie.Sprawdzane na niskich i wysokich obrotach.

Czas operacyjny 5h-razem z czyszczeniem bloku silnika z oleju i syfu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...