Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Moze ktos z Was mi pomoze. Wiem ze o wariujacych obrotach juz tu pisano ale nie znalazlem wpisu pasujacego do moich objawow.

BMka (E 34, M 50, 520) zostala przywieziona z Niemiec 10 lat temu. Od samego kupna wariowaly wolne obroty - potrafila wskoczyc na 2 tys ale i zgasnac (przykre to zwlaszcza np na rondzie gdy zabraknie wspomagania). Nie dzialo sie to jednak zbyt czesto i po chwili obroty wracaly do normy. Z powodu ze palila mi w miescie maks. 10 litrow wolalem nic nie ruszac a tak po prawdzie to troche balem sie grzebac w elektronice. Minely lata, zrobilem autkiem ponad 100 tys km i teraz obroty zaczely wariowac MEGA. Potrafi skoczyc do 4 tys spasc do 2,5 i znowu wejsc na 4 tys. i tak w kolo, potrafi tez zgasnac. Kiedys pomagalo przegazowanie (lekkie) teraz tez ale juz rzadko kiedy pomoze. Pomagalo kiedys wylaczenie silnika i ponowne odpalenie po kilkunastu sekundach - teraz juz nie pomaga. Kiedys obroty wariowaly rzadko - teraz prawie zawsze, ale sa dni ze chodzi normalnie.

Napiszcie za co sie zabrac, bylbym wdzieczny takze za ksiazke "sam naprawiam" po polsku w pdf.

Pomozcie koledzy bo samochodem nie da sie jezdzic - z powodu usterki poruszam sie samochodem zastepczym marki Opel - niby przyzwoite ale nie ma radosci z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z podjechaniem na kompa jest problem - znam sie troche na mechanice i tylko raz bylem na diagnostyce komputerowej. Bardzo dawno temu mialem Forda Escorta RS Turbo - bylem na 4 diagnostykach i kazdej gadali co innego. W ogole wiekszosc mechanikow to hm..... zasady forum wykluczaja chyba obrazanie kogokolwiek wiec przemilcze. Znam sie na mechanice na tyle ze wszystko naprawiam sam - nie znam sie tylko na sterowaniu elektronicznym. Z racji posiadania samochodu zastepczego naprawa moze potrwac - mam zamiar rozebrac caly dolot, poddac go ogledzinom i czyszczeniu. Mam ksiazke o E 34 ale po niemiecku, niemniej obczailem ze wartosci rezystancji poszczegolnych czujniow podane sa dla silnikow M 20 i M 30 a nie ma do M 50 - nie wiem czy sa te same.

Bylbym w stanie kupis interfejs diagnostyczny ale nie wiem jaki kupic zeby nie przepalacic (tyle ich na Allegro) no i nie wiem co zrobic z wynikai takiego testu :-(. Byc moze ktos z Was ma kompa i moze doradzic co ewentualnie kupic i jak sie tym posluzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w E36 bylo to samo. Troche pomoglo wyczyszczenie krokowca, ale nie do konca. Komputer pokazal wade sondy lambda i czujnika walka rozrzadu, po wymianie jest wszystko OK. Co do ksiazki to mam do E34 ale drukowana, nie mam skana. Faktycznie nie ma tam danych do M50, ale w E36 tez byly te silniki. Poszukaj ksiazki do E36, tam jest o silniku M50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym to najpierw podjedz na kompa-napewno rozjaśni to Twój problem bo teraz może jest zbyt dużo czujników walniętych pasujących tym objawom a niektóre są dość kosztowne.

jeszcze żeby komp w M50 zapamiętywał błędy z czujników to na pewno by pomogło

bo nie z każdego pamięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czujnik temp płynu i powietrza dolotowego 2,2-2,7 k ohm przy 20*C ,zasilanie 5V

Potencjometr przepustnicy napięcie 5V między pinem 1 a masą ,opór między 1 a 3 około 4k ohm,między pinem 1 a 2 opór ma się zmieniać bardzo płynnie od około 1 kohm do 4 k ohm

Krokowy opór między pinem 1 a 3 40 ohm +/- 5ohm,między 2 i 1 lub 2 a 3 20 ohm +/- 5 ohm. Ma chodzić luzno bez zacięć ,po przekręceniu kluczyka(podaniu napięcia) musi być otwarty do połowy.

Czujnik wału 550 ohm przy 20*C miedzy pinem 1 a 2, między 2 a 3 ponad 10Mohm

Czujnik wałka 1200 ohm przy 20*C między 1 a 2, miedzy 2 a 3 ponad 10Mohm

Przepływka bosch 6 pinów między pinami 5 a 6 3-4 ohm

Wtryskiwacze 15-17 ohm

To wszytko co mam może się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

tematu ciag dalszy. BMKa stala przez jakis czas i po wyjechaniu szlag trafil przeplywomierz. Chodzila na wolnych obrotach ale przy probie "dodania gazu" gasla. Po wypieciu kostki przeplywomierza samochod chodzi, Tymczasowo zakleilem tasma, zalozylem przeplywke i ucieszony ze w banalny sposob rozwiazalem nekajacy mnie od lat problem odpalam ..... i na wolnych obrotach mam 3000 obr/min i wariuja. Kur...... odpialem kable z przeplywki - jest jak bylo czyli obroty w normie ale nierowno chodzi i mniejsza moc. Nie wiem czy dobrze kombinuje ale to chyba zasysanie lewego powietrza - jak nie ma sygnalu z przeplywomierza i sterownik obroty sa w miare OK bo sterownik bierze wartosci srednie a jak sygnal z przeplywki jest a dodatkowo bierze gdzies lewe powietrze - wtedy wariuje. Tego chyba zaden komp nie wykaze - gdzie bierze lewe powietrze. Gdzies wyczytalem ze wystarczy miec luz na lozysku walu korbowego przez ktore silnik zasysa lewe powietrze i juz bedzie wariowal.

Co Wy o tym myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tematu ciag dlaszy. Zrobilo sie cieplo i zaczalem grzebac. W poprzednim poscie zjadlo mi informacje o peknieciu gumy przeplywomierza, ktora zakleilem tymczasowo tasma. Z odpietym przeplywomierzem chodzil ale nierowno. Podpialem przeplywke i zaczalem odpinac po kolei niektore czujniki - bez zmian. Odlaczylem przewod z gumy przeplywomierza ktory idzie do krokowca - bez zmian. Odpialem zasilanie krokowca - SILNIK CHODZI NORMALNIE ! Fakt - na zimnym silniku ma troche za wolne obroty (750), na cieplym troche za wysokie (1000). Zatem wyjalem krokowca i moim zdaniem - nie wiem poniewaz nigdy tego nie robilem - byl zasyfiony, wszystko w czerni. Poczyscilem, wsadzilem na kilka godzin do benzynki ekstrakcyjnej. Silniczek po wyjeciu byl do polowy otwarty. Po podaniu napiecia silniczek sie zamyka ! Kolega Piotr520 pisal ze powien byc do polowy otwarty. Po odcieciu napiecia otwiera sie do polowy. Po poskladaniu wszystkiego do kupy wolnych obrotow brak - po puszczeniu gazu gasnie. Mysle zatem ze to krokowiec ktory ma dwa piny (kolega Piotr520 pisal o trzech pinach).

Mam jednak pytanie - czy mozliwe jest ze sterownik silnika dostaje jakis bledny sygnal z innego czujnika i zamyka krokowca? Czy tez krokowiec napewno jest z***...ny. Swoja droga kto kur.a wymyslil zeby krokowca umiescic pod kolektorem ???!!! Niezle trzeba sie nagimnastykowac zeby go stamtad wydostac ale jeszcze wiecej zeby go tam spowrotem wsadzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja obstawiam potencjometr przepustnicy

Ja tez obstawiam potencjometr. W mojej bylej e34 problem byl taki sam ale tylko na zimno szukalem dziur w dolocie i niechcacy tracilem kabel ktory z niego wychodzi (ten po prawej stronie przepustnicy) co zaowocowalo wzrostem i spadkiem obrotow, okazalo sie ze jest uszkodzony i ma spiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...