Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat



Importer

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z ustawieniem temperatury nawiewu w E34, bez klimy. Gdy ustawie temperature to jakis czas jest OK, a potem temperatura wewnatrz auta wariuje, tzn nawet, gdy mam ustawione na 1/2 to leci bardzo gorace powietrze, a gdy minimalnie przekrece pokretlo, zeby bylo chlodniej to leci calkiem zimne. Co moglo zdechnac? Czy te regulatory sa ustawiane jakos elektrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie potencjometry w pokrętłach już są powyrabiane(możliwe że podmiana całego tego panelu z przyciskiem do ogrzewania szyby,suwakami i pokrętłami ogrzewania i dmuchawy lub ingerencja fahowa w te potencjometry pomoże).

Weź poprawkę że te pokrętła z zasady są mało dokładne jeśli chodzi o temperaturę.

U mnie działa ok i nie ma takich samoistnych wahań temperatury ale wcześniej zdarzały się(powodem były pozacierane trzonki współpracujące z cewką w elektrozaworach tych w komorze silnika co w konsekwencji doprowadziło do zatarcia zaworu w pozycji otwartej i gorąco miałem nawet przy wyłączonym ogrzewaniu na panelu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w sumie jeśli te zawory się zacierają(trzonki w cewce)to istnieje taka opcja ze mimo sprawnych potencjometrów reakcja finalna w postaci ruchu zaworu możliwe,że nastepuje dopiero jak ustawisz na potencjometrze max.

Rozbierałem kiedyś te zawory i trzonek przycierał się mniej więcej na środku co świadczyłoby o tym że aby pokonać to zatarcie musisz podać max na potencjometrze wtedy zaczyna grzać w pełni a jeśli zmniejsźasz temp na jakąś pośrednią i trafisz w taką przy której trzonek ma to przytarcie to tam się tatrzymuje.Wydaje mi się ,że na ustalanie pośrednich temperatur między 0 a max może mieć duży wpływ takie przycieranie się trzonków w cewkach objawiające sie właśnie skokową zmianą temperatury.

Niemniej masz dwa główne punkty do sprawdzenia:

Potencjometry najpierw

Zawory potem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość istone z tym podziałem na strony ogrzewania bo e34 ma dość fajne rozwiązanie w potencjometrach/pokrętłach strony kierowcy:)

Jeśli na pokrętle ustawisz absolutny max to wyczujesz taki opór i pyknięcie a to oznacza że otwierają się oba zawory L i P i ogrzewana jest też strona pasażera bez potrzeby ruszania pokrętła ogrzewania po stronie pasażera.Tym można wykluczyć bądz potwierdzić uszkodzenie potencjometra i zawęzić problem do zaworów dlatego sprawdź co dzieje się jak ustawiasz temperaturę dla pasażera z prawego pokrętła a jak z pokrętła lewego.

Potencjometry najpewniej miernikiem czy płynnie wzrasta napięcie i czy nie ma jakiś przerw ale ja tego nigdy nie robiłem.Można je teź podmienić z panelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Podobna zawartość

  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...