tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Witam forumowicze.Rzadko jestem na forum bo dużo jeżdżę, przeważnie za granicę.Więc czasu mało na pisanie.Ale do rzeczy: posiadam e39 528i i po ostatnim serwisie w postaci wymiany płynów eksploatacyjnych(płyn hamulcowy, chłodzenia, oleje itp.) pojawił się mały problem z ogrzewaniem w kabinie.Otóż po nagrzaniu silnika,od strony kierowcy dmucha wciąż ciepłe powietrze, zaś od strony pasażera czasami się krzaczy( raz ciepłe,raz chłodniejsze) .Układ to dwustrefowy klimatronic. Przypomnę też, że nie jest to wina ektrozaworów, bo przewody na ich wylocie są ciepłe.Z opinii , które słyszałem to zapowietrzony układ chłodzenia.Czy może to być i jak ewentualnie go poprawnie odpowietrzyć.Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Gdzieś na forum masz dokładnie krok po kroku opisane odpowietrzanie układu chłodniczego.Myśle że wina tkwi w tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 O tu http://www.maxbimmer.pl/threads/1421-Vademecum-uk%C5%82ad-ch%C5%82odzenia-odpowietrzanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Dzisiaj jest już późno i pogoda nie sprzyja.Jutro za dnia spróbuję tej metody.Też wydaje mi się ,że to wina złego odpowietrzenia.Dzięki przemo_wrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kozin09 Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 MIalem identycznie to samo. Godzinka odpowietrzania i git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Aż godzinka, przerażasz mnie. Obecna to moja 6-ta bunia, ale nigdy nie bawiłem się w ich odpowietrzanie. Opis przema_wrc jest dość wyczerpujący, ale może jest prostrza metoda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Prostszej nie ma ale zrobisz raz i masz spokój, BMW z duzym silnikiem ma duży układ chłodzenia wiec musisz całe powietrze wydmuchać niestety Pociesze Cię że jak miałem walnietą uszczelke pod głowica to robiłem to co tydzien:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Uszczelkę wykluczam.Nic nie wskazuje na jej uszkodzenie, tym bardziej, że wcześniej przed wymianą płynów było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Godzina to chyba przesada , mi odpowietrzenie V8 zajmuje około 20-30 minut , najlepiej jedna reką przytrzymac dzwigienke na przepustnicy tak zeby było koło 2tys obrotów i pompa szybko przerzuciła a drugą ręką sciskasz węze i szybko sie odpowietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 U mnie układu V tylko rzędowy. Ale to nie ma znaczenia. Wszystko idzie ku temu, że trzeba go odpowiednio odpowietrzyć. Jak tylko to uczynię, podzielę się spostrzeżeniami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Troszkę zamotałem, nie mam układu V w moim aucie tylko rzędówkę 6R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Uszczelkę wykluczam.Nic nie wskazuje na jej uszkodzenie, tym bardziej, że wcześniej przed wymianą płynów było ok. Nie nio ja tylko opisałem swój problem bo uciekała mi woda i musiałem dolewać po kilka litrów dlatego odpowietrzałem:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Troszkę zamotałem, nie mam układu V w moim aucie tylko rzędówkę 6R Ja tylko napisałem dla porównania w 528i masz płynu tyle co ja w V8 wiec jesli dobrze pamietam to chyba koło 12L wchodziło odpowietrzanie przy takiej ilosci płynu niestety musi chwile potrwac zanim pompa to przerzuci przez układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kevin Opublikowano 10 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Także robiłem to w swojej 528i tamtej zimy i wszystko śmiga. Odpowietrzenie odpowiednie to podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 Już parę osób mi to powiedziało, że odpowietrzenie to podstawa, tym bardziej, że to jest czasochłonne, ale warte świeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo_wrc Opublikowano 11 Marca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Daj znać jak zrobisz i czy pomogło;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Trochę to trwało, ale skutecznie. Ciepełko śmiga, klima działa i chłodzi. Chciałbym podziękować za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Witam.Jak obiecałem. Trochę czasu i po odpowiednim odpowietrzeniu śmiga ciepełko, klima elegancko chłodzi. Do układu weszło niemal litr płynu. Skorzystałem z metody przema. Za podpowiedzi i pomoc chciałbym gorąco wszystkim podziękować <bmw_1> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.