Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamierzam kopić E46 320d (136KM), dziś oglądałem kilka jedna mnie zainteresowała i zastanawiam się nad kupnem. Nie znam się bardzo na tych silnikach, ale zaniepokoił mnie dymek, to znaczy raczej para wydobywająca się z pod korka wlewu oleju na zapalonym silniku. Dodam ze obroty są normalne i nic się nie dzieje innego tylko ta para. Nie wiem czy to świadczy o jakiejś nieszczelności może czy to porostu tak bywa. Proszę o szybka odpowiedz

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wygląda normalnie i nie ma masła, pracuje tez normalnie. A z tego co czytam na różnych forach to ludzie mówią ze to normalne szczególnie wiosna. ze różnica temperatur silnika i otoczenia. ale ja jednak się trochę obawiam i nie wiem co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec
A z tego co czytam na różnych forach to ludzie mówią ze to normalne szczególnie wiosna. ze różnica temperatur silnika i otoczenia.

Dobra dobra zgadzam sie ze moze byc osad z masła na korku , ale nie róbmy jaj parowóz po odkreceniu korka od oleju to nie jest normalne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kiedys pełno masła na korku i bagnecie wszyscy stawiali na uszczelke pod głowica.było sprawdzone i uszczelka cała. po prostu gdy jest duza równica temperatur wytraca sie woda z oleju.wiadomo że potem nie wymiesza sie ona z olejem wiec bedzie parowac.... Tak powiedzieli mi w Jetronicu wiec chlopaki mieli chyba racje i nie martw sie o silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zaniepokoił mnie dymek, to znaczy raczej para wydobywająca się z pod korka wlewu oleju na zapalonym silniku

co to znaczy, para a para może różne rzeczy znaczyć, jeśli było poniżej zera (niska temp) to normalne że widać dymek, w końcu olej jest gorący i też paruje, ale nie może być tak że widać dużo pary-jak z czajnika,