Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Tazunio gdzie kupiłeś cały wydech i za ile ??

katy wywaliłeś też ??

cena z gumami i innymi ******łami była 700zł, śmigałem i szukałem po sklepach dobrego zamiennika a kupiłem w Zgorzelcu w znajomym sklepie, katalizatory zostawiłem bo były ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jakis prosty sposob zeby sprawdzic czy katy sa OK?

możesz jedynie sprawdzić czy układ jest drożny, za pomocą miernika ciśnienia w układzie wydechowym - wkręca się go w miejsce sondy lambda i odpala auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie szperalem. Mial ktos do czyienia ze sportowym katalizatorem?

http://www.allegro.pl/item1056410210_katalizator_sportowy_awg_350ps_kurier_gratis.html

Tutaj jest jeden do 35oKM ale na jedno wejscie/wyjscie. A gdyby sie znalazl do 540 na dwa wejscia/wyjscia fi 50? Gdzies znowu wyczytalem ze owszem, jezeli zapchany jest kat to zamula, ale jesli sie go wyciagnie calkowicie to bedzie spadek Nm w stosunku do nowego kata. I ze zdecydowanie najlepszym rozwiazaniem byloby wlozenia kata sportowego. Wie ktos cos a ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja E34 jest bez katow,tzn.ma katy ale puste bo sie zapchaly i musialem wszystko ze srodka wywalic.

Ostatnio na zlocie mierzylem glosnosc 144.5 dB.

Na wolnych chodzi normalnie,ale od 3000 obr. robi sie przyjemnie.

Ale zeby bylo glosno nie do wytrzymania,albo cos w tym stylu to nie.

Wrecz przeciwnie,jest to przyjemne dla ucha.

Moze uda mi sie wrzucic filmik to bedzie mozna uslyszec jak chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z moim wydechem,tego jeszcze dokladnie nie ustalilem.

Wyglada jak calkiem normalny ukl.wydechowy ,wszystko na swoim miejscu,(tlumik srodkowy tez),nic nie kombinowane(oprocz pustych katow).

Tlumik koncowy wyglada takze na seryjny,tylko sama koncowka wyglada jak dospawana (ale tez nie jestem pewien,bo cos ten spaw jest za ladny jak na jakas przerobke ).

W moim Brief-ie mam wpisany (bo oczywiscie w niemczech musi nawet spojler na tylnej klapie przejsc przeglad i zostac wpisany do dowodu),ze ukl.wydechowy jest od M5.

I moze to byc prawda,bo tlumik seryjny z 530i i M5 z wygladu praktycznie sie nie roznia (sugerowalem sie realoem).

Moze jak wjade gdzies na podnosnik to uda mi sie odczytac numer czesci i wtedy jakos dojde co to za tlumik.

Na koncowkach tlumika jest wybite MST (tez nie wiem co to znaczy,czy to jakas nazwa firmy czy moze skrot od Motorsport ?).

Ostatnio na zlocie w Soltau zajalem piate miejsce na najglosniejsze auto,co tez mnie zdziwilo bo np. moj koles w e36 320i ma wydech eisenmanna SS,ktory jest naprawde glosny i

mial tylko 132 dB a u mnie bylo 144,5 dB.

Ale jak jego auto chodzi na wolnych obr.to slychac ten bas,a u mnie na wolnych nic,chodzi jak seryjny.

Dopiero od 3000 obr. daje po uszach.

Niewiem,moze to przez puste katy ?

Moj mechanik twierdzi,ze to wydech seryjny (ale ostatnio mu nie ufam bo leci w ciula).

Sory,ze tak mnie ponioslo z tym pisaniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec jak widac, katy w 540 nie sa takie proste. Zastanawialem sie nad opcja sportowych katow, ale bylby problem je zamontowac. U mnie sa jakby dwa katy (wejscie od strony silnika 65mm, wyjscie w strone tlumika srodkowego - 55mm). Czy gdybym chcial zalozyc sportowe katy to jedyna opcja to zalozyc dwa oddzielne? jeden obok drugiego? Kuzwa, z jaka firma nie gadam to nikt nie jest w stanie udzielic prostej odpowiedzi, na najlepszy uklad do takiej 540. Jedni jedno, drudzy drugie (ze strace Nm bo cisnienie sie zmiania, i ze jezeli to powinienem po prostu wstawic nowe od e34 540?. Sam juz sie mieszam z tym :/ ).. Cos mi sie wydaje Mordulec ze zastosuje twojej rady i po prostu wstawie dwie rurki zamiast tych katow i tyle. A gdzie sondy wkrecales jak kat wywaliles?

07062010143.jpg

a to sportowe katy uniwersalne. Gdyby ktos byl zainteresowany to proszem bardzom :)

magnaflowsportscat.jpg

Firmy Magnaflow. Koszt w okolicach 450zl brutto jesli dobrze pamietam. Kontakt:

Lukasz Mirkowski

info@rpmotorsport.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mordulec

Woz'u spawaj rury i nie ma co kombinować a te 450zł wydaj na browara :D

U mnie mocowania sondy są wyciete i wspawane w rure od góry dokładnie jak u Ciebie na fotce a dalej mam wspawane 2 małe tłumki nie mam pojecia od czego ale dają rade :)

PS środkowy tłumik masz w za***iaszczej kondycji u mnie wierzchnia powłoka się juz rozsypuje :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie przeslal mi koles z magnaflow. Tak ot, na troche dobrego czytania.

http://images.magnaflow.com/05news/magazine/pdf/catalytic.pdf

Dobry artykul. Sprawdzone na hamowni. Pokazuje, ze to co mowiono, ze po wyciagnieciu kata sie traci na KM i Nm bo cisnienie bla bla bla, to tylko mit. Ogolnie pisza ze kat okrutnie dlawi silnik i najlepszym sposobem jest wspawanie rury, a najlepszym pod katem osiagow i bycia dobrym ziomkiem dla ekologii jest zalozenia sportowego kata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

www.el-tec.pl

http://www.mgmotorsport.pl/

Obydwie dwie super firmy, sam planuje robić wydech, z tym, że jeszcze nie wiem u której firmy. Powoli powoli, kiedyś pojawi się luźny wydech z baranami.

http://www.hothatch.org/index.php?option=com_content&task=view&id=136&Itemid=51

Na tej stronce bardzo chwalone jest MG Motorsport.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby było lepiej, do nich jest prosta droga, bo wpada się na A4, także można szybko i tanio tam dojechać. Mój znajomyu tam robił wydech, od DP do końca i poskutkowało wzrostem mocy i NM, nie wiem o ile, bo nie zmierzył. Skoro Mastrs poleca MG Motorsport to może warto do nich uderzyć, jak (woz) chcesz grubo mierzyć. Szkoda, że do tego V8 nie ma kolektorów równoodległościowych, bo największe pokłady w NA tkwią w kolektorze wydechowym. Pomyśl tez o lepszym oddychaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...