static86 Opublikowano 22 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Witam, mam pytanie za 10pkt. Mam E34 z NIVO i jak każdy wie, układ wsp. i zawieszenia powinien być zalany olejem CHF 11.S - niestety, poprzedni właściciel wlał jakiegoś ATF'a, nie wiem dokładnie jaki, wiem tylko, że jest czerwony:) Do sedna - nie chcę już się bawić w zmienianie oleju na właściwy, ponieważ wyjazd nad morze za kilka dni, a po takim zabiegu pewnie coś się ze...a. Czy mogę dolać ATF'a jak w temacie? Można mieszać ATF, wiem, że są np 220, 320, ... . Doradźcie Koledzy, pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 22 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 ja zmieniam cały na atf w servotronic-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 A jaki dokładnie lejesz ten ATF? Rozchodzi mi się o to, czy można mieszać ze sobą np atf 220 z atf 320? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mat Opublikowano 22 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 źle napisałem ;/ zmieniam cały na chf-11s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Takie kombinacje w układzie z nivo wydaje się że mogą prędzej narobić bałaganu w wyjeździe nad morze niż zmiana na CHF 11s. Zamienikiem oryginału dla tego jest FEBI M6161 również SWAG z końcówką numeru 6161. Ja wymieniałbym w całym układzie na jednakowy olej-czy to OE czy zamiennik porządkując ten układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Dziki, zapewne masz rację. Ale jeżdżę już na tym prawie dwa lata;/ Więc myślę, że wytrzyma jeszcze 1,5tys km. Wezmę się za wymianę, kupie płyn, później się okaże, że trzeba wymienić odpowietrzniki albo coś w tym stylu, jak to zawsze i oczywiście robota u mechanika, bo ja nie mam warunków i wiedzy do tego, a kasa mi potrzebna teraz na nasze cholernie drogie morze;/ Więc może zostanę na tym co jest, nie będę dolewał nic, a po powrocie, wezmę się za wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Lipca 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Ale jeżdżę już na tym prawie dwa lata;/ Więc myślę, że wytrzyma jeszcze 1,5tys km. Ale pewnie 2 lata jeżdziłeś bez dolewek w tym układzie więc nie wiadomo jak to zareaguje jeśli dolejesz ten atf. Ja nie mam takiej wiedzy ale może dowiedz się jaki kolor tego atf'a napewno masz w zbiorniczku. Zaglądając do zbiorniczka jakoś dziwnie zawsze wydaje się czerwono brązowy ale jak kapniesz na chusteczkę to wtedy widać dokładniej. Zorientuj się jakie kolory ma ATF ten o którym pisałeś 220 i ten 320(tu nie pomogę bo nie wiem) i zrób dolewkę z ATF o odpowiednim kolorze. To pozwoli na zbliżenie się choć trochę do zgodności płynów ale tylko kolorystycznej bo tak naprawdę jakie parametry mają te ATFy to nie wiem Ja kłopotu nie miałem Oryginał CHF 7.1(zielony) wymieniłem na zamiennik Febi M6162(zielony) a niedawno zrobiłem dolewkę SWAGA(zielony) o końcówce nr6162 Prosta sprawa bo wiem ,że to olej zamienny i o tych samych parametrach więc można go mieszać a nie wiem czy olej ATF 220 czy 320 jest podawany formalnie jako zamiennik CHF 11S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
static86 Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 U mnie jest czerwony, ale nie próbowałem na chusteczce:) Mam 1L Mobil ATF 220, a w zbiorniku jest poniżej siatki, stąd chęć uzupełnienia stanu ale faktycznie, dobrze piszesz. Nie dolewałem nic i jeździło, teraz też oleje sprawę. Po powrocie kupię Febi 6161 i wymienię w całym układzie. A propos, wiesz może ile wchodzi do całego układu nivo i wpomagania? pewnie z 1,5l na oko? Co jeszcze chciałem dodać... Dziwna sprawa, bo na tym ATF'ie co mam teraz, nivo jest sprawne, robiłem niedawno test. Wrzuciłem dwóch kumpli do bagażnika i uruchomiłem silnik, dupeczka w oczach trochę się podniosła:) Narazie zamykamy temat, a właśnie wcześniej pisałem o uszkodzonym simmeringu w skrzyni na wyjściu wału, zrobione. Simmering 30zł olej 80w 90 25zł robocizna 100zł, skrzynia chodzi jeszcze lepiej niż wcześniej (lepsza specyfikacja oleju chyba, zobaczymy jak w zimie będzie) Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.