Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Wymiana paska klinowego od alternatora.


Tequila

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zauważyłem, że pasek klinowy napędzający alternator (chyba, w każdym razie nie ten od klimy) jest już popękany i chcę go wymienić. Czy należy przy okazji wymienić napinacz/rolki? Czy pasek da się wymienić samodzielnie? Nie boję się trzymać młotek i większość rzeczy robię przy aucie sam. Przy okazji zapytam: czy ma ktoś rozpiskę co i przy jakim przebiegu trzeba wymieniać, w instrukcji chyba tego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma chyba reguły. Albo jak zaczyna świszczeć, albo jak widać pekniecia. Wymien tez rolke napinacza bo nowy pasek na starej rolce może piszszeć. Jedyne co potrzebujesz do wymiany to: grzechotka z koncówka typu torx o ile dobrze pamietam by odkręcić napinasz i dwa browarki :D

Wyglada to tak mniej wiecej:

1. wchdzisz pod spod, zdejmujesz osłne miski

2. Bierzesz grzechotke z torxem i wkładasz w rolke napinacza.

3. Odciagasz rolke w przeciwna strone do naciagu paska, ciagniesz tak do oporu aż pusci sruba trzymajaca rolke, wtedy napinacz schodzi.

4. ZAkldasz nowy pasek i wykonujesz czynności w odwrotnej kolejności.

Wymieniałem dwa razy i pasek spokojnie przechodzi przez visko. Jest to samonapicz wiec nie martwisz sie naciagiem paska.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...