///M3 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Witam musze odpowietrzyc chlodnice.. wiem ze odkreca sie tego kryndypla z góry chlodnicy tylko panowie w ktorym momencie ? jest to M50B25 silnik ma byc zimny czy jak ? prosze o instrukcje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kosa Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 w skrócie ja odkręcam tylko do nalania płynu, zakręcam i później po rozgrzaniu upuszczam powietrze, dolewam sprawdzam jeszcze raz i tyle znalezione w sieci, Moje własne sposoby na diagnozę i odpowietrzanie układu 1. Po zalaniu układu płynem sprawdzam drążność odpowietrzenia. Uciskam węża górnego na chłodnicy do momentu, aż nie wyczuję w nim płynu - czasami pozostaje w nim jeszcze odrobinka powietrza, ale z wylotu odpowietrzającego wydostają się nieśmiałe strumienie płynu. Czasem zauważyć można jak podczas uciskania węża wsysa płyn ze zbiorniczka do układu. Odpowietrzniki stosowane na chłodnicach odkręcam tylko do zalewania płynu. W trakcie uciskania węża są one już zakręcone. Jedynie aby przyspieszyć proces odpowietrzania, odkręcam odpowietrznik, ściskam węża, zatykam otwór odpowietrznika palcem i puszczam węża. I tak do momentu, gdy już poczuję płyn w górnym wężu, a z otworu odpowietrznika podczas ściskania wężą wyrzuca mi już płyn, zakręcam go na dobre i uciskam jeszcze dalej węża, aż pojawi się strumień z wylotu odpowietrzającego. Dobrze byłoby nie zalewać zbiorniczka do pełna, ponieważ płyn ma swoją rozszerzalność termiczną i w trakcie nagrzewania się silnika poziom płynu będzie wzrastał. To wzrastanie może omyłkowo zmylić w dalszych czynnościach. 2. Włączam ogrzewanie wnętrza auta na ciepłe i odpalam silnik - ważne, aby odpowietrzniki pozostały zakręcone, a korek wlewu odkręcony. W trakcie nagrzewania się silnika trzymam jego obroty na około 1200 obr. i obserwuję zachowania poziomu płynu, a najbardziej strumienia z wylotu odpowietrzającego. Jeżeli nagle strumień zaniknie, uciskam dodatkowo górnego węża, aż się ponownie pojawi, a czasem nawet muszę przegazować mocniej, lecz bez przesady. Pierwsze co musi zacząć funkcjonować jest ogrzewanie wnętrza. Jeżeli ogrzewania nadal nie ma, próbuję zwiększać obroty silnika, aby pompa wodna przetłoczyła powietrze. W rzadkich przypadkach odkręcam przewód od ogrzewania by upuścić zaporę powietrzną (silniki w E34,E32).Zdarza się jednak czasem uszkodzony wirnik pompy wodnej, ale o tym później. Mając już ogrzewanie wnętrza skupiam się na zbiorniczku do którego i tak zaglądam w trakcie uruchamiania ogrzewania wnętrza. Kolejna czynność to doprowadzenie do otwarcia termostatu i nagrzewania się chłodnicy. 3. Silnik zaczyna osiągać temperaturę właściwą i pora na otwarcie termostatu. Jeżeli poziom w zbiorniczku się jeszcze nie podnosi, a strumień z wylotu jest stabilny to wszystko jest na dobrej drodze. Zdarza się jednak wzrost płynu i często towarzyszy temu zanik strumienia. Zeby nie wyrzuciło płynu zakręcam korek wlewowy i gaszę silnik. Odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i upuszczam cisnienie powietrza. Gdy już zaniknie z powrotem odkręcam korek wlewowy, a odpowierznik zakręcam i uciskam węża do momentu, aż znowu pojawi się nieśmiały strumień, a płyn zacznie wsysać, lecz tym razem ugniatam także węża dolnego przed termostatem. Ponownie odpalam silniki trzymam na obrotach 1200 a czasem więcej, żeby utrzymać strumień. Gdy strumień mamy prawidłowy, a poziom się podnosi co rzadko się zdarza problem może tkwić w uszkodzonym termostacie lub powietrzu w dolnym wężu. W silnikach M30 często należy odkręcać odpowietrznik na korpusie termostatu. 4. Poziom płynu mamy w normie, strumień jest właściwy i powinna się zacząć nagrzewać chłodnica. To jest końcowe zachowanie się układu po właściwym odpowietrzeniu. Ale nieoznacza to zakręcenie korka i zamknięcia maski. Obserwujemy cały czas co się dzieje do momentu aż chłodnica zacznie być cała gorąca. Pomijamy ten temat przy świadomości sprawnego visca. Jeżeli chłodnica wraz z wężem powrotnym są mocno gorące, a poziom płynu przez dłuższy czas na obrotach biegu jałowego zachowuje się stabilnie to powodów do zmartwień jeszcze nie ma. Zdarza się tak przy silnikach o dużej pojemności i należy być wówczas uczulonym na wysokie temperatury i częste postoje w korkach, gdyż zdarzyć się może że pewnego dnia wskazówka ruszy po za połowę. Wtedy ewidentnie jest sprzęgło wiskozowe do wymiany. Jeżeli chłodnica wraz z wężem powrotnym są mocno gorące, a poziom płynu po dłuższym czasie lub nagle na obrotach biegu jałowego zaczyna rosnąć i wyrzucać, to visco do wymiany. W modelach z dodatkowym wentylatorem elektrycznym nie liczyłbym na ich załączenie się. Nowa viskoza i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 czyli musze ten odpowietrznik odkrecic i ? chodzi o najprostszy sposob taki domowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 A co się stało,że musisz ją odpowietrzać? Jakiś konkretny brak płynu? Bo jeśli dolewka 'szklanki'płynu to nie ma potrzeby praktycznie odpowietrzać. Zalewasz do kreski a układ sam sobie radzi.Kontrolujesz potem poziom i ewentualnie znów dolewasz. Jeśli chłodnice masz pustą-np.po spuszczeniu płynu w celu wymiany to ja robie tak: Zimny silnik(termostat zamknięty) -odkręcam korek wlewu i odpowietrznik -nalewam płyn do momentu kiedy przez otworek odpowietrznika wyleci płyn(praktycznie cały obieg krótki mamy w płynie) -zakręcam korek wlewu i odpowietrznik całkowicie -odpalam M50 -włączam ogrzewanie max i dmuchawę na 3 lub 4 -i sobie czekam -temperatura opuści niebieskie pole i pojawia się ciepłe powietrze w kabinie a to znak że krótki obieg działa -silnik pracuje dalej -macam dolną rurę chłodnicy -zimna/chłodna/leciutko ciepła to znak że termostat jeszcze zamknięty. -czekam chwilę -temperatura w pionie -rura dolna wyraźnie nabiera temperatury -popuszczam odpowietrznik -psiknie płyn to zakręcam -sprawdzam poziom-zwykle ponad kreską -normalnie użytkuje auto i kontroluję poziom -po ostygnięciu ponownie sprawdzam poziom i jeśli jest potrzeba to dolewam lub odciągam strzykawą do kreski. Przez kilka dni sobie kontroluje poziom częściej a potem to już normalnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrunio89 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 kolego najszybszy sposób to;jak masz zimny silnik to odkręć tą śrubkę co masz na chłodnicy a potem korek wlewu płynu w chłodnicy i lej dotąd płyn do chłodnicy aż zacznie Ci wypływać płyn spod śrubki odpowietrzającej wtedy zakręć śrubkę i uzupełnij płyn i zakręć korek i odpal auto i rozgrzej go do odpowiedniej temperatury i przytrzymaj go trochę na gazie i sam się już dalej odpowietrzy. skoro masz zapowietrzoną chłodnice to i pewnie cały układ. a co takiego wymieniałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 7 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2010 patent jest taki ze podczas jazdy daje cieple powietrze na postoju chlodniejsze (termostat nowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BatonMW Opublikowano 9 Grudnia 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Może to elektrozaworki,lub masz auto wyposażone w dodatkową pompkę płynu do nagrzewnicy(właśnie na postoju) i ona kuleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
///M3 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 mhm dotknołem tego odpowietrznika i łeb od tej srubki odpadl operacja zawieszona do dzis bo wymienialem ta srubke.. najgorzej bylo wykrecic ten gwint ktory zostal ale udalo sie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.