Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich forumowiczów,

Wałkowany wiele razy temat, ale mnie tu mechanior straszy, że mogą być problemy. Po krotce: w moim M50B20 poszedł łańcuch, więc nabyłem szybko całe zdrowe M50B25, które trafiło mi się w Niemczech. Silnik już siedzi w budzie połączony z oryginalna skrzynią M50B20 (chciałem wstawić z M50B25 ale jak wiadomo, wtedy wał i cały tylny wózek z dryfem, co sobie zostawię na później jak znajdę szperę). Silnik przekładają ze wszystkim łącznie z wiązką silnika i komputerem. I tu mam pytanie – wiązki elektryczne nie są tych samych producentów niestety, silnika jest przełożona cała łącznie z komputerem i jak wygląda teraz kwestia połączenia tego z dalszą wiązką w aucie, tak aby to działało wszystko. Wszyscy zawsze piszą, aby najlepiej były tego samego producenta, ale niestety nie udało się, a silnik bardzo zdrowy;) Prosił bym o pomoc forumowiczów, którzy mają już taką operację za sobą, a mi i mechanikowi oszczędzili by czasu bo się chłop zastanawia jak to będzie:?: (tzn. czy będzie to bardzo kłopotliwe do wykonania, trza coś lutować, dorabiać itd.)

Za pomoc będę bardzo wdzięczny:)

I dla tych, którzy poruszali się takim swapem (silnik M50B25 ze skrzynia i dryfem M50B20) parę pytań:

  1. Czy skrzynia daje rade z dryfem i nie ma problemów z trwałością?
  2. Czy taki układ nie jest „za krótki” ?
  3. Jak wygląda sprawa z osiągami?

Pozdrawiam i dzięki za wszelkie informacjeuklon_bmw

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50B20 z vanosem czy bez?na sterowniku dme motronic 3.1 czy 3.3.1i wiązce boscha?

Ten nowy M50B25 jest z vanosem czy bez?na jakim sterowniku?bosch 3.1 czy 3.3.1?a może siemens ms40?

Jeśli stary był na boschu to wsadzając tego na siemensie potrzebujesz komplet,wiązka,czujniki,przepływkę,sonde lambda.

Napisz co było przy starym a co jest przy nowym i czy masz czujniki pwk, pwr, tps, temp do dme ,sonde i przepływke z tego nowego silnika

Z którego roku masz ten m50b25 a co z ewsem?.

Połączenie z instalacją auta to w puszce bezpieczników i z tym to luzik.

Skrzynia i dyfer spokojnie da radę tylko wydech wrzuć od 2,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc całe zdrowe M50b25 miałeś na myśli silnik z osprzętem czy całe auto np e34 z tym silnikiem?

Problemów nie będzie jeśli dobrze podepniesz się masy i zasilania i zabezpieczenia w puszce bezpieczników.

Sprawdź tylko jakie obwody dotyczące silnika są zabespieczane i którymi bezpiecznikami ale jak kiedyś patrzyłem to te same bezpieczniki i te same obwody są dla siemensa i boscha.

Wstawiasz silnik,dme,czujniki pwk,pwr,tps,temp dme,przepływomierz,sonde lambda kompatybilne z dme.

Jeśli dme siemens to wszystko od siemensa,jeśli dme bosch to wszystko od boscha.

Inaczej kłopot będzie.

Jeśli obok masz auto z którego brałeś silnik to podglądnij jak podpięty jest w skrzynce bezp. I jak ze złączem diagnostycznym.

Mam nadzieje że ten M50b25 nie jest na siemensie bo części do niego mało i drogie.

A nie lepiej dostosować silnik pod to co miałeś w M50b20?

Czujniki organizujesz z b25 sterownik z tego producenta co miałeś b20 ale od b25 choć smiem twierdzić ze b25 pojedzie na sterowniku b20,zostawić wiązke starą z b20 jeśli nie ma róźnicy vanos bez,bez vanosa i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M50B20 z vanosem czy bez?na sterowniku dme motronic 3.1 czy 3.3.1i wiązce boscha?

Ten nowy M50B25 jest z vanosem czy bez?na jakim sterowniku?bosch 3.1 czy 3.3.1?a może siemens ms40?

Jeśli stary był na boschu to wsadzając tego na siemensie potrzebujesz komplet,wiązka,czujniki,przepływkę,sonde lambda.

Napisz co było przy starym a co jest przy nowym i czy masz czujniki pwk, pwr, tps, temp do dme ,sonde i przepływke z tego nowego silnika

Z którego roku masz ten m50b25 a co z ewsem?.

Połączenie z instalacją auta to w puszce bezpieczników i z tym to luzik.

Skrzynia i dyfer spokojnie da radę tylko wydech wrzuć od 2,5.

Dzięki za odpowiedz. Obydwa silniki bez Vanos-a, M50B25 z 07/1990 (sterownik muszę sprawdzić), a M50B20 z 06/1991 na sterowniku dme motronic 3.1. Wydech już wrzucony od 2.5. pisząc całe zdrowe M50b25 miałem na myśli e34 z tym silnikiem, ogólnie mam całe jeżdżące auto z M50B25 i przełożył mi mój spec kompletny silnik, z wiązką, przepływką, czujnikami itd, a teraz ma zamiar to podłączać i uruchamiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czym się martwisz?:)

ten b25 jest na boschu 3.1 więc sterownik podejrzewam o nr 0 261 200 403 lub 402 a ten b20 jest na boschu 3.1 wiec sterownik 0 261 200 405.

Gdzie ta zmiana producentów o której pisałeś?

to żeś mnie pocieszył w takim razie:), mój mechanior nie rozgarnięty chyba bo wydzwania do mnie, że wiązki nie są tego samego producenta i mi herezje sieje, że będą problemy, muszę jutro sam podjechać i poduczyć go w takim razie. Sprawa świeża autem w poniedziałek wieczorem zjechałem, we wtorek rano od razu podstawiłem do mechanika i zaczeli robotę. Wytłumaczyłem jak to wygląda przy tym swap-ie min. z wiązkami silnika i heya. Zreszta ja mądry zamiast na reaolom-a zobaczyć od razu po numerach, a tam jak byk widać, że bosch-oskie obydwie 3.1. A tu mi wieczorem dzwoni i panikę sieje. Dzięki bogu na forumowiczów można liczyć:) Dzięki Dziki za pomoc w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten Twój mechanik to pierwszy raz w życiu robi swapa ?? Bo nie bardzo rozumiem w czym jest problem , masz 2 beemki kompletne i gość tego nie może ogarnąć ??

Rozumiem jakbys mu drugi silnik przytargał w bagażniku to nie jeden mogłby mieć problemy ale tutaj to ma wszystko pod ręką tak jak Dziki to opisał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to się wydaje,że niepotrzebnie wstawiał wiązke.

M50 bez vanosa nie miały czujników stukowych-wiązka zatem jest jednakowa dla b20 i b25.

Wkładasz silnik b25,dme z b25 i przepływkę z b25 a wiązka zostaje ta sama na aucie.

Podpinasz i heja.

Okazuje się że stoisz przed najprostszym swapem z b20 na b25 gdzie oba pracują na boschu a mechanik coś kiepski i niech nie szuka problemów tam gdzie ich nie ma.

Sprawdź proszę nr sterowników

jeśli ten z b25 to z końcówką 403 lub 402 a ten z b20 z końcówką 405 to wiązka niepotrzebnie była pruta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to się wydaje,że niepotrzebnie wstawiał wiązke.

M50 bez vanosa nie miały czujników stukowych-wiązka zatem jest jednakowa dla b20 i b25.

Wkładasz silnik b25,dme z b25 i przepływkę z b25 a wiązka zostaje ta sama na aucie.

Podpinasz i heja.

Okazuje się że stoisz przed najprostszym swapem z b20 na b25 gdzie oba pracują na boschu a mechanik coś kiepski i niech nie szuka problemów tam gdzie ich nie ma.

Sprawdź proszę nr sterowników

jeśli ten z b25 to z końcówką 403 lub 402 a ten z b20 z końcówką 405 to wiązka niepotrzebnie była pruta.

Sam to przyznał jak chłopowi wytłumaczyłem o co chodzi i udzieliłem informacji od was i zwrócił honor jak się zagłębił w temat. Proste jak konstrukcja cepa, efekt taki, że silnik już chodzi, jazda testowa odbyta, prawie zero problemów. Prawie, gdyż na razie jeszcze na wydechu z B20, gdyż ostatni tłumik jednak nie dał się uratować z b25 więc hula na starym układzie na razie (się zastanawiam czy walnąć nową końcówkę do układu b25 czy nie zrobić całego od początku z baranami do końca z kwasówki) i delikatnie falują obroty (przed wstawieniem silnik trzymał równo obroty) co ma związek chyba z sondą lambda bo niedaje żadnego kontaktu po podpięci pod kompa(zarówno sonda z B20, jak i z b25)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech to sobie zmień bo po co robić mu takie cisnienie na wylocie.

Najlepiej od samych portek do końca z b25.

A czy barany i kwasówka to już twój wybór.

Szkoda tylko bo jeśli o baranach piszesz to była okazja by założyć je jak silnik był na glebie a teraz to troche gimnastyki będzie(a jeszcze jak ukręcisz szpilki to już praktycznie nie do podejścia na aucie)

co do sondy to wepnij się multimetrem w kable od sondy-masz system boscha więc sonda na 1V na 4ech kablach.

Dwa białe-grzałka.

Szary i czarny -sygnał i masa

Podpinasz w czarny i szary i podglądasz napięcie.

Powinna pracować już po uruchomieniu silnika przy sprawnej grzałce a tak po 3minutach już piękny wykresik od mniej wiecej 0,1V do 0,9V powinna skakać.

Jeśli grzałka nie działa to przez kilka minut sonda stoi na około 0.5V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się pod temat. Robie swap w e34 525 orginalnie siedzialo m50b25 Vanos na osprzęcie Boscha. Wrzucilem silnik m50b25 bez Vanosa (który też raczej jest na boschu) i podłaczyłenm pod starą wiązkę która była w aucie, cały osprzęt, czujniki, komp też zostały stare od silnika z Vanosem.Teraz auto niechce odpalić. Moje pytanie czy da rade odpalić ten silnik na tej wiązce. Wtryski ładnie pracują, podają paliwo tylko mi iskra gdzieś znikła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szulik-nie ma ciegoś takiego jak chyba raczej też na boschu.

Był m50b25 z vanosem na dme motronic 3.3.1 boscha.Prawdopodobnie sterownik 0 261 200 413?tak?

Ten M50b25 bez vanosa nieważne czy na boschu czy siemensie.

Wstawiasz goły silnik stare czujniki wywalasz-wstawiasz te od poprzedniego vanosa czyli boszowskie,Przepływke też-ogólnie wszystko.

Instalacja od vanosa jest w aucie ale nie podpięta cała bo nie masz vanosa i czujnikow stukowych.

Silnik bez vanosa na boschu powinien być obsługiwany przez dme motronic 3.1 a u ciebie dalej siedzi dme motronic 3.3.1 bo tak z tekstu rozumiem.To masz teraz sytuację że sterownik szuka vanosa a ty go nie masz.Szuka czujników stukowych a ty ich nie masz-kostki wiszą nie podpięte.

Jeśli wstawiasz silnik bez vanosa to i dme 3.1 i najlepiej wiązkę i czujniki od boscha.

Wiązka vanos a nie vanos jest inna-mimo że to i to jest bosch.

Sterowniki 413 obsługują vanosa a 403/402/405 już nie

Napisz więcej jak to u ciebie jest.

W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydech to sobie zmień bo po co robić mu takie cisnienie na wylocie.

Najlepiej od samych portek do końca z b25.

A czy barany i kwasówka to już twój wybór.

Szkoda tylko bo jeśli o baranach piszesz to była okazja by założyć je jak silnik był na glebie a teraz to troche gimnastyki będzie(a jeszcze jak ukręcisz szpilki to już praktycznie nie do podejścia na aucie)

co do sondy to wepnij się multimetrem w kable od sondy-masz system boscha więc sonda na 1V na 4ech kablach.

Dwa białe-grzałka.

Szary i czarny -sygnał i masa

Podpinasz w czarny i szary i podglądasz napięcie.

Powinna pracować już po uruchomieniu silnika przy sprawnej grzałce a tak po 3minutach już piękny wykresik od mniej wiecej 0,1V do 0,9V powinna skakać.

Jeśli grzałka nie działa to przez kilka minut sonda stoi na około 0.5V.

Sonda już ogarnięta, dokładnie tak jak opisałeś i hula auto bez problemu trzyma obroty równo. Wydech tylko chwilowy taki, będzie kompletny od b25 (kiedyś czytałem gdzieś na forum że m50b25 na wydechu z 2.0 produkuje "tylko" niecałe 180 km - sprawdzane na hamowni), zakupie tylko końcówkę i od razu cały układ leci do wstawienia. Z baranów i kwasówki rezygnuje, w temat się zagłębiłem i jak sobie przemyślałem to dam sobie spokój końcem końców. A odnośnie końcowego tłumika B25 polecił byś coś?? Wziął bym jakiś standardowy zamiennik, ale z chęcią również coś trochę delikatnie usportowionego, żeby lepszy "pomruk" był ale bez fabryki decybeli oczywiście. A odnośnie auta to jestem zadowolony, ładnie chodzi wszystko, równo obroty trzyma, układ napędowy śmiga bez problemu, nie udało mi się jedynie w pełni możliwości sprawdzić bo u mnie śnieg wszędzie na drogach zalega:/ Jedyne co wyszło podczas jazdy, to iż wskaźnik temperatury silnika jest kompletnie martwy, nawet nie drgnie - pewnie coś z podłączeniem nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze że swap poszedł sprawnie i szybko.A czujnik temp do licznika to sprawdź pod kolektorem dolotowym zaglądając od strony filtra oleju w głowicy są dwa czujniki temp.Jeden niebieski to temp do dme a drugi czarny lub brązowy jest do licznika-może kostka niedokładnie wpięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zamienników wydechu to ja juz ponad 2lata jeżdzę na układzie z POLMOSTRÓW.

Zakupiłem w Odolanowie gotowy układ-tłumik środkowy ,orurowanie,końcowy z końcówką z kwasiaka do b20 i dałem wtedy bodajże 350pln.

Montaż zajął 30minut bo układ był gotowy,pospawany,wyprofilowany.

Pierścienie, śruby i gumowe wieszaki tylko wcześniej dokupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...