Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie moje M40 zaczyna coraz bardziej klekotać

zalane jest Valvoline Max Life 10W 40

co można zrobić żeby klekot ustał czy wymiana samych popychaczy pomoże

http://moto.allegro.pl/popychacze-szklanki-bmw-e30-e36-e32-e34-e46-nowe-i1502227088.html

może zalać silnik 5W 40

może nalać ceramizera albo czegoś podobnego (chociaż to nie rozwiązanie problemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Znalałazłem sposób na klekot --> wymiana wszystkiego, dźwigienki od m43. Temat dałem na e30.pl --> http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=18218, wkleję treśc mojego posta także tutaj:

"Witam  Jestem świeżo po przeróbce rozrządu na m43 (01.10.2011).Trochę się rozpiszę więc proszę o cierpliwość. Wiem, że nie chce się tego czytać Owy magik był gdzieś już opisywany na innym forum, Pan Marek z Dzierżoniowa(dolnośląskie). M40 tkę posiadam od pięciu lat i od zawsze stukała okrutnie co mnie bardzo irytowało, a robić tego nie mogłem bo kabony nie było :/ a jak była to szła na inne remonty typu luzy w zawieszeniu itp. Później doszedł problem blacharki to już w ogóle rzeźnia była. Teraz na wakacje dorobiłem trochę w Holandii, wpadło parę groszy więc ścisnąłem tyłek i wyruszyłem do Pana Marka na oględziny z nadzieją, że wałek jest w miarę zdrowy, na miejscu okazało się odwrotnie ;/ Sam skompletowałem całość czyli wałek Federal Mogule za 339 zł plus przesyłka, dźwigienki m43 plus pestki za 290 zł, drogo ,ale gościu był w temacie i nie chciał spuścić z ceny. Daję głowę, że można na szrotach dorwać rozpiżonwe e36 m43 i samemu wyciągnąć to za max 50 zł. Dodatkowo zdecydowałem się na wymianę uszczelniaczy zaworowych firmy Victor Reinz za 28 zł komplet ośmiu sztuk oraz simmering na wałek tej samej firmy w cenie 24,50 zł. Robocizna u Pana Marka jeśli chodzi o wałek resztą to 150 zł plus 80 zł za uszczelniacze. W moim przypadku cena wzrosła o dodatkowe 60 zł ponieważ pojawiły się jaja z obudową rozrządu. Po krótce opiszę, że chodzi o to, że u mnie nie ma w obudowie takiego otworka przez który można się dostać bezpośrednio do napinacza paska, a co za tym idzie?  trzeba wszystko ściągać . parę śrub okazało się zerwanych , a Pan Marek nie robi lipy i wszystko wymienia jak należy z głową i rozsądkiem, gwinty(śruby, nakrętki) jeśli noszą jakiekolwiek ślady zużycia zastępuje nowymi o tej samej twardości, sprowadza je z hurtowni z Warszawy. Pan również posiada dużą wiedzę i fachowe pojęcie również w zakresie elektroniki i elektryki samochodowej. Zajmuje się się także gps – ami, alarmami, centralnymi zamkami(montaż) oraz chip tuningiem. W posiadaniu ma białą e36 1.6 m40 również „wyleczoną” i po chip tuningu na jakieś 135 KM i jak to wkręcił na odcinkę 6500 obrotów to tak trzymał z 5 sekund, silnik chodzi cicho, a z tą mocą pewnie wykosi niejedną 2.0 m20 , m50. Pan Marek nie toleruje lipy i tanich zamienników więc wszystko wymienia na dobrych zamiennikach bądź oryginałach, a jego e36 jest wycacane w każdym centymetrze, blacharka super stan jak i mechanika.

Przyjechałem o 11.15, a wyjechałem o 17.00. Po złożeniu silnik zagadał od razu bez jakiś dodatkowych regulacji i ch… dz…. węży. W trakcie roboty okazało się ,że mam również do wymiany popychacze, Pan Marek miał takie na miejscu od m43 i sprzedał mi za 60 zł. Najpierw wstępnie zeszlifował około milimetra na szlifierce, a potem poszliśmy obok do drugiego majstra (jakieś 40 metrów) co ma w garażu maszynę wielkości samochodu (taka duża profesjonalna szlifierka) i z chirurgiczną dokładnością wyrównał podstawy popychaczy. Wymiana uszczelniaczy również przebiegła profesjonalnie z użyciem odpowiedniego sprzętu. Po złożeniu wszystkiego do kupy palenie i jazda, silnik chodzi rewelacyjnie – BRAK KLEKOTANIA czy cykania. Wkręca się dobrze do 6000 gdzieś zresztą dalej nie próbowałem. Mam LPG więc spadek mocy trochę odczuwalny. Pan Marek może załatwić części, ale lepiej to zrobić samemu z uwagi na trafienie na jakąś promocję na allegro czy coś.

Poszło sporo kasy, ale warto. Na pewno lepiej przerobić na m43 niż wymieniać na m40 ponieważ teraz się już nic nie wytrze(podobno). Koszty wyjdą podobne, a może nawet mniejsze jeśli się okaże, że wymiana wałka jest zbędna.

Pan Marek wie o istnieniu gościa z Aleksandrowego łódzkiego i niezbyt pochlebnie się wypowiada o jego robocie, ale nie będę tego tutaj opisywał bo nie można innym chleba zabierać ;)

Ktoś zainteresowany? Zadzwońcie i wszystkiego się dowiecie, tel: Pan Marek: 500 873 084

Moje gg : 11506442 dla bardziej dociekliwych. "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...