Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Zdecydowanie Valvoline moim zdaniem lub Liqui tak jak wcześniej koledzy pisali:)) hmmm.. z tego co sie orientuje nie powinno sie tez dobierac rodzaju oleju do przebiegu silnika? Ja np mam ponad 200000 km i leje mineralny:) ładnie chodzi nie powiem:D Ale ile nas jeździ bmw tyle bedzie róznych typów którym to zalac swoja jednostke napedowa:P uklon_bmw

Edytowane przez Furious
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

półsyntetyk jest ostatecznym olejem jaki powinno się lac do bmw z lat 90,w książeczkach servisowych nieważne czy to m10 czy m52 zawsze jest zaznaczone żeby nie używać oleji gęstszych jak 10w40 a czy zalejesz Valvoline czy jakiś wynalazek z marketu np.TESCO to już twoja sprawa.tylko w tym przypadku sprawdza się powiedzenie "oszczędny płaci 2 razy".więc lepiej zalej VALVOLINE i wiesz że pojezdzisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam przy następnej wymianie kupuje ale syntetyk bo mi się leciutko poci przy jednej śrubie od pokrywy zaworów.do teraz lałem magnatek castrol 5w40.A valvoline max life ma właściwości zmiękczające uszczelki i gumki,uszczelniające.Poza tym u nie jednego kolegi czy znajomego znacznie spadło branie oleju.

Więc ja bym na twoim miejscu nie zastanawiał się tylko brał półsyntetyk,a tu masz gościa weź ma rozlewany w Holandii VALVOLINE MAX LIFE 10w40 made in HOLAND orginal 5L (2267467231) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i będzie pan zadowolony :)

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

półsyntetyk jest ostatecznym olejem jaki powinno się lac do bmw z lat 90,w książeczkach servisowych nieważne czy to m10 czy m52 zawsze jest zaznaczone żeby nie używać oleji gęstszych jak 10w40 a czy zalejesz Valvoline czy jakiś wynalazek z marketu np.TESCO to już twoja sprawa.tylko w tym przypadku sprawdza się powiedzenie "oszczędny płaci 2 razy".więc lepiej zalej VALVOLINE i wiesz że pojezdzisz

Też o tym słyszałem, że 10w40 to max... Bo przecież jeśli przy gęstszym dalej są wycieki i bierze olej to nie leje się mineralnego tylko likwiduje wycieki ;) No mam rację?

Edytowane przez banan_owiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdziłem na mobilu i zawsze na zimnym mi chwile zawór cykał zalałem ori valvoline max life i cisza zero cykania olej zamówiłem w firmie z Berlina tańszy niż w Polsce i jescze litr gratis dostałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dirty nick był kolegaberlin ale aktualnie nic nie sprzedają... A jak chcesz półsyntetyk to masz za dobre pieniądze OLEJ VALVOLINE MAXLIFE 10W40 5L - 2012 r PROMOCJA (2284624728) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. świeżutki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Valvoline moim zdaniem lub Liqui tak jak wcześniej koledzy pisali:)) hmmm.. z tego co sie orientuje nie powinno sie tez dobierac rodzaju oleju do przebiegu silnika? Ja np mam ponad 200000 km i leje mineralny:) ładnie chodzi nie powiem:D Ale ile nas jeździ bmw tyle bedzie róznych typów którym to zalac swoja jednostke napedowa:P uklon_bmw

przebieg nie jest wyznacznikiem tego by dobierać inny olej - wrecz przeciwnie - im wyższy przebieg, tym bardziej wyeksploatowana jednostka więc potrzebuje lepszej ochrony. Jesli silnik nie bierze oleju - nie chodzi mi o wycieki lecz o spalanie - to nie ma ŻĄDNNYCH przeciwskazań by przejść z 10W na 5W lub z 5W na 0W. W temperaturze roboczej oleje niezalęznie od klasy mają prawie identyczną gęstość (róznią sie jedynie gdy olej jest zimny )więc nie ma mozliwości by nagle trysnęło ze wszystkich uszczelek. :P Olej powinnysmy dobierac wg zaleceń producenta np np Mobil 0W/40 lub 5W/30 jesli o chodzi i jednosyki "cywilne". Inaczej ma sie sprawa w jednostach uportowionych np S54 (m3). Tam z kolei zalecany jest olej 10W/60 niby półsyntetyk ale tak naprawde jest to pełny sytetyk do silników wyczynowcyh, który chrakteryzuje się wysoka odpornością na prace w wysokich tempraturach. Po za tym silniki typu S54 są troszke luźniej spasowane. Bardziej trzeba uwazać na oleje z końcówką XXW/30 - oleje te są tzw ekologiczne, maja na celu zmiejszenie zuzycia paliwa jednak utrzymują cieńszy film olejowy i dlatego nie nadają sie do wszystkich typów silników. Dlatego jesli na opakowaniu jest np LL-98, 01 lub 04 to mamy pewnosc ze taki olej silnikowi jest dedykowany i mu nie zaszkodzi happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam nadzieję, że nie będzie problemu jeśli podłączę się ze swoim pytanie. Otóż zbliża mi się termin wymiany oleju. Póki co silnik ( e34 m50b25) mam zalany Castrolem Magnateciem 10W40 pełny syntetyk. Po Waszych wypowiedziach nie widzę zbytniej aprobaty do tego oleju, choć zawsze mi się wydawało, że to porządny olej. Fakt, że trochę oleju mi pali ale to chyba z racji wieku, bo sprawdzałem go (mierzyłem ciśnienie wszystkie w granicach 12, tylko jeden lekko poniżej), nie dymi, żadnych plam pod autem. I teraz pytanie. Czy jest sens zmieniać na ten Vavoline Maxlife, czy nie kombinować i pozostać przy Castrolu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że to nie odczuwalne dla Nas kierowców...

Jeśli rano czasem ci zaklekocze itp to polecam : OLEJ VALVOLINE MAXLIFE 10W40 - 5L - ORYGINALNY !!! (2444985906) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i będziesz zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki slinik jak Ty (e34 m50b25) i mam zalany Liqui Moly 10w40. Wcześniej był Castrol, ale na LM lepiej chodzi. Obecnie wszystkie auta w rodzinie jeżdzą na LM, więc podobnie jak tomasso12 polecam LM: http://www.maxbimmer.pl/f66/e36-jaki-olej-do-silnika-17745/index2.html#post207055

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma co się sugerować tym czy bierze olej - jak olej sie rozgrzeje to 15W czy OW w temp roboczej ma tą sama gęstość. Rozgraniczmy czy "branie" oleju

jest spowodowane spalaniem czy wyciekami. Ja bym Ci polecał MOBIL PEAK LIFE 5W50 - ORYGINALNY ! FVat. W-WA (2448518581) - motoAllegro, jest olej w pełni systetyczny mino tego ze jest oznaczony jako 5W (w oznaczniach Mobila oleje w pełni syntetyczne mają nazwe własnie Mobil 1). Wiele oleji 5W ma oznaczenie HC - Hydro Cracowalne - co nie oznacza ze olej jest w pelni syntetyczny. Własnie im silnik bardziej wyeksplatowany + jeszcze gaz jeśli ktoś ma powinien lac jak najlepszy olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...