Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i prosze o małą radę w sprawie zmiany komputerka obc z 11 na 18 przycisków.

Po zdekodowaniu vin-u dostałem takie info

[TABLE=width: 100%]

[TR]

[TD]S848A

[/TD]

[TD] ERWEITERTER KABELBAUM

[/TD]

[TD] Rozszerzona wiązka kabli

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

czy w takim razie zmiana bedzie bezproblemowa i tylko podpiecie kabli czy trzeba bedzie ciagnac te dodatkowe z kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dzisiaj zabrałem się za wymianę OBC ( z 11 na 18 )

zrobiłem zgodnie z instrukcją , czyli:

1) z czarnej wtyczki X1070 pin 17 zmieniłem na pin 13 wtyczki białej X1071

2) z czarnej wtyczki X1070 pin 18 zmieniłem na pin 13 wtyczki białej X1071

3) z wtyczki białej X1071 pin 6 pociągnięty do pin 21 wtyczki X16

4) z wtyczki białej X1071 pin 9 pociągnięty do pin 10 wtyczki X17

5) dodatkowo podłączyłęm z wtyczki białej X1071 pin 5 do kabla biało-fioletowego wtyczki X16

po założeniu mam kilka pytań, także w dziale e36 zapytam

Działa mi tak:

Godzina Data Podświetlanie, Zasięg, temperatura, średnia prędkość i i tylko funkcje 1, 10, 14, 19, 21 ukryte komputera znaczy tylko w te szło wejść. Na pozostałych brak reakcji po wpisaniu np. 03 i naciśnięciu set/res wyskakuja 2 migajace kreski i to wszystko

dodam że odblokowałem kompa w teście nr 19. Ma ktoś pomysł co źle podłączyłem lub czy o czymś zapomniałem.

Czy konieczne jest przeciągnięcie z 13 pin wtyczki X1070 do pin 2 wtyczki X17 ?

Po naciśnięciu check, wyskakuje mi cały wyświetlacz w kwadraciki jak w teście wyświetlacza, a nie mogę wejść w test 11 żeby coś tam zmienić z w/w przyczyny, wie ktoś jak to naprawić ?

Efekt jak u mnie :

Edytowane przez viviek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze to coś pomorze

Z sukcesem dokonałem swapu/przekładki z 11-przyciskowego obc na 18-to przyciskowy w moim M3 z 1998 roku, i to wcale nie było takie trudne. Wszystkie funkcje działają, włącznie z tymi ukrytymi (dołączając te ukryte). Każdy z umiarkowanymi umiejętnościami mechanicznymi w zupełności poradzi sobie z tą konwersją/przekładką. Daje 2,5 na 5 w skali trudności. Jest szybsze i łatwiejsze niż montaż wskaźników/zegarów VDO. Jestem idiotą i nie potrafię być cierpliwy/wytrwały. Wyrazy uznania należą się "BiMmEr JoN”, który zrobił/umieścił jako pierwszy post o konwersji OBC na http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... conversion i przy współpracy którego wykonanie przekładki stało się możliwe.

Konwersja nie jest specjalnie dedykowana tylko do nowszych E36. Fakt, część funkcji nie chciała działać w E36 sprzed 1994 roku, ponieważ nie posiadają one systemu zabezpieczenia typu ZKE. 18 przyciskowy OBC był dostępny w opcji we wszystkich latach produkcji dla większości E36, ale nie dla wszystkich, na prośbę kupującego. Konwersja kierowana jest do BMW, które nie posiadały tej opcji.

Chciałem pełny OBC kiedy kupowałem M3. Kiedy w końcu znalazłem, co nie było trudne /found a used one that wasn’t thrashed – nie wiem czy dobrze przetłumaczyłem, to może być jakiś idiom/ , byłem bardzo rozczarowany gdyż posiadało tylko rozszerzony OBC z zegarem. Co powiedziałem? Kocham gadżety. Kiedy zacząłem szukać możliwości konwersji na pełne OBC w mojej Beemce, każdy mówił: “swap nie jest możliwy, kup auto z zainstalowanym już takim OBC” albo “możesz zrobić przekładkę na 18 przyciskowy OBC ale będzie wymagało od ciebie rozebrania wnętrza, montażu czujników i pociągnięcia dużej ilości kabla... to nie jest warte tego wysiłku (można po naszemu powiedzieć nie warte zachodu).

Na początku wspomnę o kilku założeniach:

1.Ta instrukcja/procedura zadziałała w moim M3 z 1998r. Nie ma żadnych gwarancji, że zadziała w twoim BMW. Podręcznik Bentley'a zawiera dwa diagramy dla OBC: 1992-1997 (non-318ti) i 1998 (non-318ti). Diagram 1992-1997 różni się nieznacznie. Również ZKE IV nie było dostępne do roku 1994. Nie mniej jednak powinieneś umieć zmodyfikować te instrukcje tak, aby zadziałały w twoim BMW.

2.Pokrótce, zakładam że wiesz jak albo możesz zdobyć instrukcje jak zdemontować:

1 – OBC,

2 - Airbag i kierownicę (możesz zranić się jeśli nie będziesz przestrzegał procedur bezpieczeństwa)

3 - Zegary

4 – Schowek na rękawiczki.

Zakładam również, że powinieneś wiedzieć o licznych podprocedurach, o których nie wspomniałem a są oczywiste.

Jak pisze/wspomina "BiMmEr JoN” w swoim poście, potrzebujesz działającego 18-przyciskowego OBC i białą wtyczkę X1071, której 11-przyciskowy OBC nie posiada. Zdobądź również nowy przełącznik kierunkowskazów z przyciskiem do OBC jeśli chcesz za jego pomocą kontrolować OBC. Zamówiłem mój OBC i wtyczki przez telefon w firmie importującej złom/lepiej użyć chyba że wziął to ze szrotu smile.gif Silnie zalecam korzystanie z podręcznika Bentley'a. Choć część diagramów elektrycznych nie jest perfekcyjna, to pozwoli zaoszczędzić wiele czasu.

Musisz być obeznany w nazewnictwie wtyczek których będziesz używał przy przekładce. Nowe OBC używa dwóch wtyczek. Czarna nazywana jest X1070. To jest wtyczka, z której korzysta stare 11-przyciskowe OBC. Biała wtyczka nazywana jest X1071. To jest nowa wtyczka, którą powinieneś otrzymać/zdobyć z nowym OBC. Zegary mają dwie wtyczki. Biała ma oznaczenie X16 a niebieska X17.

To są kroki do przekładki OBC. Kolejność nie jest istotna. Odsyłam do załączonego diagramu o nazwie “18-Button OBC Retrofit Wiring Diagram”.

1.Zdemontuj stary OBC, kierownicę, zegary i deskę rozdzielczą.

2.Zdemontuj dwie wtyczki z tyłu zegarów.

3.Wepnij nowy kabel w przewód biało/szary (WHT/GRY) będący w PIN-ie 10 wtyczki X17 i pociągnij go do kabla biało/szarego wychodzącego z PIN-a 9 wtyczki X1071.

4.Wepnij nowy kabel do przewodu biało/fioletowy (WHT/VIO) wtyczki X16 i pociągnij go do biało/fioletowego przewodu wychodzącego z Pin-a 5 wtyczki X1071.

Wepnij nowy kabel do przewodu biało/żółtego (WHT/YEL) wtyczki 16 i pociągnij go do biało/żółtego przewodu wychodzącego z Pin-a 7 wtyczki X1071.

5.Zdemontuj obudowę wtyczki X16 aby odkryć metalowe piny wtyczki. Musisz umieć zamontować nowy Pin w wolnym slocie PIN-u 21-szego. Udałem się do dealera BMW i przejrzałem wszystkie złączki dopóki nie znalazłem właściwego męskiego pinu. Do pinu przymontowałem nowy kabel i włożyłem go w slot PIN-u 21-szego wtyczki X16. Następnie kabel ten podłączyłem do biało/czarnego przewodu wychodzącego z Pin-a 6 wtyczki X1071.

6.Odszukaj moduł ZKE IV znajdujący się za schowkiem na rękawiczki. Pomoże ci w tym podręcznik Bentley'a. Sfabrykuj Pin pasujący do wolnego slotu Pin-u 15-tego tej wtyczki. Ja zrobiłem ten Pin z niebieskiej Butt wtyczki. Pociągnij nowy kabel z Pin-u 15-tego wtyczki/modułu ZKE IV który przed chwilą dołożyłeś i wepnij go do przewodu czarno/zielonego (BLK/GRN) wychodzącego z PIN-u 1 wtyczki X1071.

7.Zainstaluj nowy przełącznik kierunkowskazów. Dołóż do brązowo/czerwonego przewodu nowego przełącznika kierunkowskazów kabel i pociągnij go do brązowo/czerwonego przewodu wychodzącego z Pin-u 4 wtyczki X1071.

8.Wepnij nowy kabel do przewodu brązowego (BRN) będący w Pin-ie 17 wtyczki X1070 i pociągnij go do brązowego przewodu Pin-u 13 wtyczki X1071.

9.Wepnij nowy kabel do przewodu czerwono/żółtego (RED/YEL) będący w Pin-ie 18 wtyczki X1070 i pociągnij go do czerwono/żółtego przewodu Pin-u 8 wtyczki X1071.

10.Poskładaj wszystko z powrotem. Podłącz wie wtyczki do twojego nowego OBC. Skrzyżuj palce, wszystko powinno działać.

18-Button OBC Retrofit Wiring Diagram:

Co robią nowe kable? Dokładnie nie wiem, bazując jednak na diagramach Bentley'a, moje przypuszczenia znajdują się poniżej. Tak jak powiedziałem, jestem idiotą, zaufaj swojemu rozsądkowi i dobremu diagramowi kabli.

- kabel biało/szary: podłącza OBC do czujnika prędkości

- kable biało/fioletowy i biało/żółty: podłączają OBC do data link system. Ten system skupia w sobie większość elektronicznych modułów jak ABS, Cruise Control, EWS, ZKE, DME, OBC, etc.

- biało/czarny: podłącza OBC do czujnika paliwa

- czarno/zielony: podłącza OBC do systemu AWS – system alarmowy/przeciw-złodziejom

- brązowo/czerwony: sterowanie OBC za pomocą przycisku przy przełączniku kierunkowskazów

- brązowy: masa

- czerwono/żółty: napięcie

Powodzenia. I nie słuchaj ludzi, którzy mówią że to niemożliwe. On nie wiedzą co mówią.

Powodzenia!!!

Źródło:

http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... onvert.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyna różnica u mnie to była w punkcie 3

"3.Wepnij nowy kabel w przewód biało/szary (WHT/GRY) będący w PIN-ie 10 wtyczki X17 i pociągnij go do kabla biało/szarego wychodzącego z PIN-a 9 wtyczki X1071."

u mnie nic nie było w tym pinie i tam włożyłem po prostu nowy kabel bezpośrednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to pin 10 odpowiedzialny jest za średnie spalanie, ilośc paliwa w baku,

dziwi mnie to że nie zmieniałem żadnych kabli od check controlu a przed zmianą działał dobrze

Jak zrobię u siebie jak trzeba to służę pomocą Dyziu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...