Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Moje bmw to e36 97rok, 2.0 M52 na jednym vanosie. Od czasu zakupu samochodu walczę z brakiem mocy. Wymieniłem ostatnio świece, filtry,czujnik polożenia wału (nowy oryginał), oraz gumę przepływomierza (nowa oryginał). Jeździ troche lepiej ale ewidentnie czegoś mu brakuje. Dodam, że podmieniałem przepływomierz na nowy zamiennik, cewki wyglądają ok i sondy pracują. Chciałbym sprawdzić poprawność działania vanosa. Czy jest ktoś z Krakowa lub okolic kto siedzi w temacie i potrafi pomóc? (odpłatnie oczywiście). Dziękuję i Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmieniałem przepływomierz na nowy zamiennik

to ci nic nie wyjaśni,szukaj u kogoś ori sprawnego,i podmień,i jeśli nie wykasujesz adaptacji,to musisz troche pojeździć,żeby się zaadaptował,i zaczął poprawnie pracować,wtedy coś będziesz wiedział,z zamiennikami w bmw jest lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, chodzi tylko o to że wolałbym podmienić przepływkę z innego (czytaj - sprawnego) auta i wtedy ewentualnie zakupić oryginał bo będę wiedział że jest drogo ale da efekt. Niestety wśród znajomych nikt nie posiada takiej bmki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odpinałem przepływomierz i nie poczułem różnicy. Jeździłem więc z zapiętą przepływką. Po dłuższym czasie podpiąłem auto pod komputer i w pamięci zapisał się błąd numer 8 o treści: Miernik masy powietrza. Co Wy na to koledzy? bmw_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dzisiaj dorwać używaną przeplywkę (stan nieznany) z "piątki" 2.0 na siemensie, numery przepływki dokładnie takie jak u mnie. Moje zdumienie było wielkie jak auto zaczęło przyspieszać po podmiance. Nie dość że ciągnie dużo lepiej (po przekr 3 tys/obr. samolot) to obroty schodzą bardziej płynnie i na wolnych obr. na postoju już nie odczuwam takich drgań silnika jak przed tym. Natomiast gdy auto postało 3 godziny, spadł śnieg itp. wracając do domu już nie było tak pięknie bo silnik falował, raz nawet zgasł. Osiągów nie sprawdziłem bo spadło bardzo dużo śniegu.

Czy reset typu klemy pomoże?

A może musi się jeszcze nauczyć? bo na tej podmienionej przepływce zrobiłem 20 km i było cacy a potem drugie 20 km i była lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Błąd ten ewidentnie świadczy o niepoprawnej pracy przepływomierza. Sam stwierdziłeś, że nie ma różnicy po odpięciu przepływki.Jej zadaniem jest informowanie sterownika silnika o ilości zasysanego przez silnik powietrza. Na tej podstawie komputer wylicza odpowiednią ilość paliwa, jaka musi zostać podana przez wtryskiwacze. A skąd przypuszczenie, że to sonda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną sonde wymieniłem bo nie pracowała, miała stały odczyt 0,14. Teraz obie pracują w zakresie 0-5V. Kurde zakładałem już 3 różne przepływomierze i na żadnym auto nie szło jak powinno. Powolne dodawanie gazu powoduje stopniowe przyspieszenie, ale jak wcisnę nagle cały to lipa, jak wolnossący diesel :| Zastanawia mnie że na różnych przepływomierzach inpa pokazuje takie same odczyty odnośnie powietrza. Mam zamiar kupić w niedługim czasie DIS-a może on coś pokaże happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się autem z inpą i zobacz jak się wałek przestawia.

Najlepiej nagraj jakimś screenerem i wrzuć na Youtube.

Pisałeś wczesniej, że cewki są ok. Skąd ta pewność?

U mnie jak cewki były słabe to na gazie szarpało auto a na benzynie nie ale było strasznie mułowate.

Ważny też jest stan przewodów i świec.

Czemu, żeś się tak przyczepił do przepływki? Po screenach wygląda na ok (na jałowym) a błąd przepływki miałeś bo ją odpinałeś.

Jak masz możliwość to podmień od kogoś komplet cewek (pasują od kazdej m52, m52TU i z e46 m54, m62)

I nie sugeruj się tym, że na kompie nie ma błędów cewek. One nie zawsze się pojawiają. U mnie raz się pojawił a za drugim razem jak miałem problem z cewkami to nic nie było na kompie. Mierzenie oporu to też bujda. Z ciekawości zmierzyłem opór uszkodzonej cewki i pokazywało to samo co w dobrej. Ja przerabiałem ten temat. Wreszcie się wkurzyłem i kupiłem ładny komplet cewek z przewodami Bremi z x5 i od tamtej pory inne auto. Nie muli się nie szarpie na LPG. Zrób jeszcze taki test na LPG. Jedziesz ok 20 km na h i wbijasz 3 i gaz do oporu. Jak prychnie to będzie coś z układem zapłonowym.

Jak masz LPG to polecam zmianę świec na Denso K20TT z jedną elektrodą. Cewki tak nie dostają po d..pie i silnik równiej na nich pracuje.

Edytowane przez kkkkamil26
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmień od kogoś komplet cewek
Właśnie w tym problem że nie mam za bardzo od kogo pożyczyć cewek. Kupno używanych jest sporym ryzykiem skoro pomiar oporności nie jest wyznacznikiem sprawności cewek. Kupno nowych oczywiście wchodziło by w grę, ale tylko w sytuacji kiedy miał bym pewność że to własnie one zamulają auto. Będę próbował znaleźć jakieś na podmiankę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...