Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, wczoraj nabyłem E36 coupe z motorkiem M50B20 vanos. Autko podczas oglądania, jazdy próbnej ładnie chodziło, nie przerywało nie strzelało. Dziś po odpaleniu na zimnym silniku, autko strasznie muli, wkręca się max 2.5-3k obrotów, coś strzela pod maską... Mam gaz sekwencyjny, wtryski valtek. Dodam że po ok 5-10 minutach jak się rozgrzeje autko ciągnie jak należy... Widać samochód zadbany, raczej nie był katowany.... Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz gume dolotu czy nie jest gdzies strzelona i zobacz pod kolektorem ssacym na wysokosci trzeciego cylindra czy nie wylecial kruciec z kolektora jest on bodajrze podpiety do krokowca... To tak na poczatek jak nic mie znajdziesz to pod kompa

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz odpaliłem i wkręca się normalnie, tak jak powinien.... Sprawdziłem właśnie i faktycznie, guma od dolotu była klejona taśmą, co do krućca, ciężko było tam rękę włożyć, ale nie wypadł.... jutro załatwię nową gumę, mam nadzieję że pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, kupiłem nówkę gumę, stara faktycznie byłą sparciała i w jednym miejscu pęknięta.... Problem jednak nie ustał. Dziś rozkręcając dolot, zauważyłem że śmierdzi z niego benzyną, oraz jest jakby olej. Dodatkowo te dwa wężyki które wpina się w rurę dolotową są właśnie usmarowane olejem. Czy to odma do wymiany? Szukałem na allegro i znalazłem taką: BMW ODMA SILNIKA ZAWÓR E36 E38 E39 Z3 2.0i 2.3i 28 (2737396899) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Jak myślicie? pomoze to coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli strzela ci w kolektorze to sprawdz dokładnie cały układ dolotowy nie tylko gume przepustnicy... kup zmywacz do hamulców i na pracującym silniku popsikaj na całym dolocie i zobacz czy bedzie różnica w pracy silnika , jesli coś sie zmieni to dolot jest nie szczelny...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, i znów pojawił się problem z odpalaniem, trzeba kręcić do ok. 10 sekund, po czym łapie ale tak po trochę jakby nie na wszystkie gary, oraz szarpie powyżej 4.5-5 tysięcy obrotów, ale też nie zawsze.. Dziś odkręciłem plastikową osłonę silnika, i zgasiłem światło w garażu. Okazało się że moje cewki zrobiły sobie dyskotekę... Wykręciłem wszystkie, lecz palce które idą z cewki na świecę były suche, i wizualnie nie popękane... Druga sprawa to znalazłem prawdopodobnie jakiś rezystor który jest pęknięty (poniżej dodałem zdjęcia). Znajduje się on na brązowym przewodzie masowym, który idzie do wtrysków i cewek.. Mógłby mi ktoś powiedzieć co to dokładnie jest i gdzie takie coś kupić? Aby zakończyć imprezę cewek do wymiany są palce czy coś jeszcze?

[ATTACH=CONFIG]23702[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23703[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23704[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzewam:) 3 mechaników nie dało rady;/ Postanowiłem wymieniać części na chybił trafił. Wczoraj podmieniłem inny czujnik wałka rozrządu, ori z demontażu. Sprawa jest taka że wczoraj autko chodziło jak malina już był banan na mordzie a dziś znów ZONK... Rano odpalił jeszcze dobrze a po pracy lipa;/;/;/ Czy załatwiać inny czujnik wałka czy stawiać na coś innego?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś może w jakim stanie są świece? Można by podmienić czujnik położenia wału. Najlepiej podpiąć auto pod kompa, odczytać błędy i skasować. Pojeździć parę dni i odczytać ponownie, może akurat coś to wniesie do sprawy. Albo zrób reset (klemy) i zobacz co się zmieni.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam:) pewnie mnie zjecie bo tematy na I stronie prawie wszystkie moje^^ =;) Już prawie kupiłem czujnik wałka rozrządu, gdy Wpadłem na pomysł.

Odpiąłem czujnik od Wałka rozrządu i próbowałem odpalić auto na samym czujniku wału korbowego <--- Auto kręciło ale nie odpaliło...

Odpiąłem czujnik wału korbowego, a wpiąłem czujnik wałka rozrządu <--- Auto odpaliło tak jak odpalało wcześniej, czyli po chwili kręcenia. Jest ciut niższy (bardziej basowy) dźwięk z tłumika lecz auto nie łapie doła i ciągnie lepiej, przynajmniej tak mi się wydaje.

Co o tym sądzicie Panowie? Jak dla mnie trochę dziwne, ponieważ wszędzie gdzie nie wyczytałem to na odpiętym czujniku wału korbowego auto nie ma prawa odpalić, a u mnie odpala... Czujników na pewno nie pomyliłem sprawdzałem 4 albo 5 razy. Już nie wiem co o tym myśleć.....

Na kompie nie pokazuje błędów, a podmieniałem 2 różne sterowniki DME..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...