Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem sobie hak do E46, udało się całość zamontować, pozostała kwestia podpięcia kabli, kierunkowskazy poszły bez problemu, natomiast jest problem z podpięciem pozycji i stopu, mianowicie jak wiadomo w Touringu mamy żarówki jednowłóknowe 21W, pozycja świeci na napięciu 6V (żarówka świeci słabiej), natomiast stop rozświetla ją maksymalnie. Teraz moje pytanie jak to zrobić, żeby stop i pozycja świeciły w przyczepie normalnie, tj. jedna żarówka to pozycja a druga stop? Wiem, że w zestawie powinien być moduł haka, ale takowego nie dostałem.

Do tego jeszcze gdzie najłatwiej się wpiąć w światło przeciwmgłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamcio,ale to będzie rzeźbienia,musiałbyś ciągnąć kable do wtyki,wpinać się w przewody(z modułu świateł przecież nie będziesz ciągnął),koleś z aukcji sprzedał hak,więc ma sam moduł i wiązkę,ja bym sie skusił zadzwonić:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie Kamcio u mnie tak samo moduł rozwiązał wszystkie problemy. Z modułem nie ma problemów podpinasz pod instalacje na szybkozłączki a dopiero z modułu leci wtyczka do gniazda haka bede w garazu to szczelne Ci fotkę jak to wygląda.

A i obiecany browar leci za wczorajsza prace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zakładałem hak pół roku temu bez żadnego modułu 7 pinowy, podłączyłem normalnie najnormalniej i wszystko działa bez zarzutu, tylko z prawej lampy ciągłem dwa kabelki kierunek i postój, a tak to wszystko z lewej lampy, dobra prbówka i znajdziesz stop bez problemu :lol:

tylko postoje i stop musisz dać osobno do wtyczki, postój podpinasz pod postój, a stop wciśnięty i szukasz próbówką w instalacji tuż przed wtyczką tyylniej lampy i z głowy problem, nic nie wariuje wszystko działa poprawnie jest wszystko ok, mało tego koledze zakładałem też hak do e46 i też wszystko działa poprawnie i bez problemu ja i koolega nie ma specjalnego modułu wymaganego do haka u nas

Edytowane przez DUCHU 77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie moduł przyczepki montowany jest po prawej stronie koła zapasowego. Ma jedno złącze 20pinowe.

Opis pinów:

1 - stop przyczepa 54A pin6 (czarny/biały)

2 - wsteczny przyczepa RSA pin8 (żółty/niebieski)

3 - przeciwmgielne przyczepa 55A pin2 (żółty/czerwony)

4 - lewe pozycyjne przyczepa 58AL pin7 (szary/czarny)

5 - prawy kierunkowskaz przyczepa 49AR pin4 (niebieski/żółty)

6 - prawe pozycyjne przyczepa 58AR pin5 (żółty/czerwony)

7 - lewy kierunkowskaz przyczepa 49AL pin1 (niebieski/czerwony)

8 - zasilanie, bezpiecznik F103 (czerwony)

9 - prawy stop (czarny/niebieski)

10 - tylny prawy kierunkowskaz (niebieski/brązowy)

11 - tylne lewe pozycyjne (szary/fioletowy)

12 - tylny lewy kierunkowskaz (niebieski/zielony)

13 - interfejs AHM/LM, moduł świateł (niebieski/brązowy/żółty)

14 - tylne prawe pozycyjne (szary/biały)

15 - masa (brązowy)

Do przyczepki idą:

- piny 1-7 z modułu oraz

- zasilanie, bezpiecznik F59 na przyczepa pin9 (czerwony/niebieski)

- masa na przyczepa pin13 (brązowy)

Piny 9,10,14 modułu podłączamy do tylnej prawej lampy

Piny 11,12 podłączamy do tylnej lewej lampy

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), czarne złącze 54pinowe, pin34

Teraz trochę teorii.

Moduł przyczepki włącza i wyłącza lampy przyczepki oraz je monitoruje, czy nie są przepalone.

Informację o włączeniu kierunkowskazów, pozycyjnych i stopu otrzymuje z tylnych lamp auta.

Moduł przyczepki połączony jest (pinem13) z modułem świateł. Przewodem tym odbywa się cyfrowa transmisja. Połączenie to służy do:

- włączania lampy przeciwmgielnej przyczepki

- włączania lampy wstecznego przyczepki

- przesyłania info o spalonych żarówkach przyczepki

Próba komunikacji pomiędzy modułem przyczepki a modułem świateł odbywa się przy każdym przekręceniu kluczyków. Jeśli moduł świateł choć raz zobaczy moduł przyczepki a potem połaczenie to przerwiemy (np. odłączymy moduł przyczepki) to w pamięci modułu świateł zostanie zapisany błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duchu postoj w E46 swieci na 6V a dopiero stop zapala zarowke z pelna moca. Mozesz rozwinac swoja wypowiedz bo wydaje mi sie ze podlaczam tak samo ale nie dziala. Skad brales przeciwmglowe?

heh wyglda na to że co mi si udało dwa razy poddłączyć hak u mnie i kollegi nie sądzę, w lampie błotnikowej są dwa postoje pod jeden podłączyłem postój, a pod drugi idą dwa kable do 0 postóju (czy jakoś tak) 6v i sygnał stopu 21v, a odnośnie przeciwmgielnego to ja nie podłączałem, bo ja wykorzystuję jako pin do zasilaniia stałego prądu bo ja wożę się z przyczepą kempingową więc tam mam stały prąd do zasilania lodówki światła itp. i w tej kwesti dopiero zapala się tylko błąd tylniego oświetlenia jeśli powączm lodwkę itp.

zresztą w czwartek kolorami instalacji ci podam co gdzie podłączyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Panowie, małe pytanie odnośnie rozpiski kabli do modułu :)

Pin 13 podłączamy do modułu świateł (LCM), czarne złącze 54pinowe, pin34 gdzie znajdę ten moduł ? :)

W ogóle kable z modułu wpinamy w wiązkę oryginalną ? Czy bezpośrednio pod lampy w turasie powinienem to podłączyć? Sprawę trochę komplikują lampy w klapie... :)

:)http://www.ow.no/archive/eba/345.PDF

Edytowane przez bedi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...